lyhentynyt kk-kierto ja pidentynyt vuotoaika

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?? h ??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

?? h ??

Vieras
hei

olen todella huolissani kuukautisistani. minulla on ollut hyvin säännölliset kuukautiset; alkaneet aina kp 26-27, kestäneet 5 päivää ja suht normaali vuoto.

viime elokuussa kk kuitenkin muuttuivat. koko kk edeltävän viikon olin todella kipeä. alavatsaan koski ja olo oli heikko. kk tulivat 4 päivää myöhässä ja kestivät 3 päivää. tämän jälkeen kk eivät ole tulleet normaalisti. kk alkavat niukalla tiputtelulla monta päivää ennen oikeaa menkkojen alkamispäivää. tiputtelua tulee vain kun käy vessassa. tiputteluvuoto alkaa kp 20-22. Ns. kk kestävät nyt 7 päivää joista 2 vikaa melkein normaalia vuotoa.

mistä tämä voi johtua? olen 24v. ei kai tämä enteile kk poisjäämistä ja näin ollen lapsettomuutta?

Alkuperäinen kirjoittaja ?? h ??:
hei

olen todella huolissani kuukautisistani. minulla on ollut hyvin säännölliset kuukautiset; alkaneet aina kp 26-27, kestäneet 5 päivää ja suht normaali vuoto.

viime elokuussa kk kuitenkin muuttuivat. koko kk edeltävän viikon olin todella kipeä. alavatsaan koski ja olo oli heikko. kk tulivat 4 päivää myöhässä ja kestivät 3 päivää. tämän jälkeen kk eivät ole tulleet normaalisti. kk alkavat niukalla tiputtelulla monta päivää ennen oikeaa menkkojen alkamispäivää. tiputtelua tulee vain kun käy vessassa. tiputteluvuoto alkaa kp 20-22. Ns. kk kestävät nyt 7 päivää joista 2 vikaa melkein normaalia vuotoa.

mistä tämä voi johtua? olen 24v. ei kai tämä enteile kk poisjäämistä ja näin ollen lapsettomuutta?

Käy tutkituttamassa, että sinulla ei ole myoomaa. Yleensä ilmenee vasta 3 kympin jälkeen, mutta oireet ovat sen suuntaiset. Itselleni kävi samallalailla. Usein myoomat ovat vaarattomia, mutta saattavat aiheuttaa lapsen saanti ongelmia.

...ole ollut vastaavaa ongelmaa, että kk-kierto lyhentyny ja ennen kk edeltää viikko tiputteluvuotoa??? haluaisin mielelläni kuulla muiden näkemyksiä/kokemuksia...

Itselleni tuli noin vuosi sitten yhtäkkiä pillereistä kauheat vatsasäryt kuin kuukautiset olisi olleet. Kipu alkoi liian aikaisin (ennen varsinaisten välipäivien pitämistä) ja kuukautiset jatkuivat vaikka välipäivien jälkeen söin taas pillereitä. Kivut loppuivat parin päivän päästä kun lopetin koko pillereiden syönnin jälkeen kun en enää kestänyt sitä kipua jatkuvasti. Gynekologi ei löytänyt mitään epänormaalia.

Nyt olen vuoden ollut syömättä pillereitä eikä ole ollut mitään pahoja kipuja eikä kuukautisten epäsäännöllisyyttä.