Lyhennettyä työaikaa pohdiskelen..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja s
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

s

Vieras
Olen palaamassa töihin syksyllä ja lapsi 1v3kk aloittaa hoidossa (paikka selvinnee lähiaikona). Nyt olen laskeskellut, että talous saattaisi kestää 30h viikon tekmisen ja pohdinkin nyt kumpi olisi lapselle parempi vaihtoehto:

nelipäiväinen viikko vai lyhyemmät päivät (5päivää hoidossa).

Mieheni vie hoitoon noin klo 8. Itsellä 8-16 työ, ja matkoihin menee puolisen tuntia. Mielipiteitä /kokemuksia? Kiitos :)

Meillä oli 5 päivää viikossa kuuden tunnin päiviä. Minusta on mukavaa, ettei lapsella ikinä veny päivät esim yli 8 tuntisiksi. Kun päivät olivat vajaan 7 tunnin pituisia, reilun vuoden ikäinen nukkui suuren osan siitäkin ajasta. Päivä voi käydä kovin pitkäksi pienelle jos hoitopäivä venyy vaikka 9 tuntiseksi.

Itse tein neljänä päivänä 6h.
Mutta jos sinulla pitää tulla 30h täyteen niin varmaan viisi päivää lyhyempää koska muuten vauvallanne tulee tosi pitkät neljä päivää.

Pitäisin 4 päivää viikossa 8-16, koska sekin on lyhyt päivä :) Hakisitko pois joka päivä kesken päiväunien?
Pitkä viikonloppu on varmasti lapsellekin mukavampi :)

No, keskimäärin alle 8 tuntia päivässä mieluummin kuin 6h joka päivä. Ei se kiva ole aina päiväunilta suoraan riipasta lapsi vaunuihin. Välipalakin tarjotaan klo 14.30 vasta.
Ja mikäs mukavampaa kuin pitkä viikonloppu lapsellekin :)

Kiitos kommenteista :) joudui hetkeksi poistumaan koneen äärestä! Itselle pitkä viikonloppu toki parempi, lapsen näkökulmaa on vähän vaikea arvioida kun ei ole kokemusta.. Tulisi siis noin 8 tunnin päivät 4x kertaa viikossa

Yhteistyössä