Lyhenikö teillä yöt, kun yösyötöt jätettiin pois?

• Viestiketjun aloittaja Numb
  • Ensimmäinen viesti
Numb
Meillä nyt 10kk ikäinen vauva. Joskus nukkuu yön heräämättä kertaakaan, joskus noin viiden maissa herää maidolle tai joskus herää kahdesti eli kahden maissa ja viiden maissa. Aikeissa kohta siirtää lapsi omaan huoneeseen, jolloin tarkoitus olisi myös unikouluttaa nukahtamaan sänkyyn (nyt pullolle syliin..), joten samaan syssyyn voisi jättää yösyötöt kokonaan pois. Pelottaa vaan, että päivä rupeaa nykyisen noin kahdeksan sijaan alkamaan silloin viideltä, kun ilman maitoa tuskin saan uudestaan nukahtamaan. Herätessään ponkaisee siis pystyyn, eikä millään asetu uudestaan nukkumaan enää tuolloin viideltä (aiemmin yöllä asettuu monesti ilman maitoakin).

Meillä piteni, alussa heräs kaks kolme kertaa syömään ja nukkumis aika oli 24-08, nyt vauva on 10.5kk ja on nukkunut kiinteiden alotuksesta asti yöt läpi ilman yösyöttöjä. unet kestää yhteen putkeen n.20.30-08.30 ja on nukkunut omassa huoneessa muutaman kk:n iästä saakka, kun huone on suoraan meidän makuuhuoneesta seuraava ja meidän huoneesta on ovi sinne huoneeseen :)

"Veera"
Kyllä se on vähän tupannut lyhenemään mutta olen sitten usein jättäny sen aamuimetyksen kuvioihin eli tuossa 6 aikaan oon ottanu viereen ja laps on syönyt ja jatkanu siinä uniaan. Sitten kun oon vuerotellu rinnasta oon lopettanu sen imetyksen ja ottanu vaan viereen. ( meillä 5- vuotiaskin tulee aamulla viereen ja torkkuu vielä siinä jos herää kovin aikaisin).

Mutta ehkäpä laitat lapselle vetyä siihen pulloon näin helteellä niin voi hörppiä sitä jos on jano.

"wee"
Kyllä ne yöt meilläkin piteni. Heti 5kk puuroa illalla niin nukkuu 10-12h yöunet.
Tosin nyt helteillä on joskus saattanut herätä juomaan 1-2 krt yössä ja sitten jatkaa taas nukkumista

"irma"
Kaksivuotiaana alkoi nukkumaan yöt putkeen. Siihen asti annoin yöllä (tissi)maitoa jos halusi. Lähinnä halusi vain lohtumaitoa kun teki hampaita sun muita. Mutta kun kulmikset puhkes, alkoi samantien vetämään 12 tunnin yöunet. Toki voi välillä nukkua paremmin ja välillä huonommin tuon ikäiset. Jostain luinkin, että vasta 2 vuotiaana voi odottaa lapsen nukkuvan yön putkeen.

Yhteistyössä