LUX -pölynimuri

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kutku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kutku

Aktiivinen jäsen
01.01.2005
3 145
0
36
Meillä kävi LUX merkkisen pölynimurin esittelijä tänään. Imuri vaikutti hyvältä, mutta hirveen kallishan se on, 1570 euroa käteisellä kuulemma.

Onko kenelläkään tuon merkkistä tai yleensäki tuollasta imuria, joka näyttää vetävän kaiken itteensä? Sellanen mattotamppari kuului siihen kans, jolla lähti tosi hyvin pölyä ym. matoista.

Kokemuksia??

Ei ole kyllä kokemusta, mutta mie itse en koskaan ostaisi imuria noin. En ajattele muutenkaan että imuri on mitenkään elinikäinen laite, ja jo parilla sadalla (tai jokatapauksessa halvemmalla kuin 1500e) saa todella hyvän imurin ihan kodinkoneliikkeestäkin... ainakin helpompi saada huoltoon tms jos tarve on.

Mutta vain tulin tyrkyttämään oman mielipiteeni :saint:

Ensinnäkin niillä on siellä imurissa jo valmiiks pölyä että näyttäis imeneen hirveästi sitä sieltä asunnosta.
Voihan toi olla ihan ok, ei ole kokemusta mutta en maksais niin paljoa koska kun ostaa vaikka allergia imurin joka maksaa noin 200-250e niin sillä pötkii monta vuotta. Itsellä oli se yli 10v kunnes nyt sitten ostin uuden koska en löytänyt mistään enää suodatinta siihen ja teki mieli uutta imuria.
Imuteho ei koskaan heikentynyt, se on sitten niiden 60e imureiden hommaa.

Kokeiles laskea paljonko tuolla rahalla käyttäisit ostopalvelua.
Kerran viikossa 2h siivousta ja "ei ihan niin hyvä imuri" satunnaista käyttöä varten, saattaisit saada parin- kolmen vuoden siivoukset vähennykset huomioiden.

Alkuperäinen kirjoittaja kutku:
Meillä kävi LUX merkkisen pölynimurin esittelijä tänään. Imuri vaikutti hyvältä, mutta hirveen kallishan se on, 1570 euroa käteisellä kuulemma.

Onko kenelläkään tuon merkkistä tai yleensäki tuollasta imuria, joka näyttää vetävän kaiken itteensä? Sellanen mattotamppari kuului siihen kans, jolla lähti tosi hyvin pölyä ym. matoista.

Kokemuksia??

Joko ne imurikauppiaat on taas liikkeellä täällä Pohjois-Savossa... !?!?!Minulla on kyseinen imuri; on ollut jo muutaman vuoden. Olen ihan tyytyväinen imuriin ollut muuten, mutta siitä aika helposti hajoaa joku osa tms.. esim. minulla on hermot paukkunut, kun imurinputki ei ole pysynyt kunnolla kiinni imurissa, jos siihen on vaihdettu uusi pölypussi. Arvaas onko ollut ärsytävää huomata, kun olen imuroinut, niin pelkkä putki roikkuu vaan perässä!!!!!!!! Joskus tosin on pistänyt lähinnä huvittamaan tuo.. :)

Ja kallis imurihan se on. Joku kertoi, että se olis kasattu jostain entisten imurien osista tai moottori oli korjattu, ja laitettu näihin uusiin imuriin. En tiedä sitten pitääkö paikkaansa, mutta itse en olisi ostanut tuota imuria, jos olisin tiennyt millainen riesa siitä joskus on mulle ollut. :/

Kokemuksia??

Tiedän ihmisen, joka kaupitteli niitä. Muutahan ko imurissa ei ole ihmeellistä, kuin se putki. Ja se imuriputki on koko homman "salaisuus". Eli se on sileä pinnaltaan ja näin tehokas. Myydän paljon halvemmilla jo kodinkoneliikkeissä tuollaisella putkella varustettuja imureita, jotka ovat paljon pienempiä ja HELPOMPIKÄYTTÖISIÄ. Mielestäni tuo imuri oli ihan järkyttävä käytettävyydeltään, itse saisin raivarit ensimmäiseen minuuttiin jo.

Lisäksi tamppareita saat erikseen päinä ostettua. Eli suosittelisin halvempaa vaihtista.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Ensinnäkin niillä on siellä imurissa jo valmiiks pölyä että näyttäis imeneen hirveästi sitä sieltä asunnosta.
Voihan toi olla ihan ok, ei ole kokemusta mutta en maksais niin paljoa koska kun ostaa vaikka allergia imurin joka maksaa noin 200-250e niin sillä pötkii monta vuotta. Itsellä oli se yli 10v kunnes nyt sitten ostin uuden koska en löytänyt mistään enää suodatinta siihen ja teki mieli uutta imuria.
Imuteho ei koskaan heikentynyt, se on sitten niiden 60e imureiden hommaa.

Ei pidä paikkaansa. Hehän ottavat katsos "näytepussin" tuota varten. Ja näyttävät aluksi, että es on tyhjä. Että kyllä se pöly oikeasti sieltä asunnosta lähtee. Hehän esim näyttävät tyhjän näytepussin, laittavat paikoilleen ja imuroivat sohvan..ja laittavat siihen näytille paljon kamaa lähti. Eli kyllä se pöly oikeestikki sieltä asunnosta lähtee.

Ja näin tiedän, kun tosiaan tuo tuttava kaupitteli noita imureita ja kävi meillekkin näyttämässä esittelynsä, että voidaan auttaa hiomaan kuntoon se.

Kyllä se ihan meidän matosta sillä tampparilla sen pölyn ja koirankarvat ja kaiken otti, koska näytti sen pussin minkä laitto sinne ja siihen se iso läjä vaan kerty. Olin imuroinu 2pv aikasemmin.

10v takuu on itse imurilla ja pari vuottakohan se oli muilla osilla. 1570/10v/12kk=13,083 euroa per kuukausi plus tietenkin pölypussit, suodattimet ja imurin käyttämä sähkö.

Kyllä ei ole kaikki ihan kohdallaan sillä ihmisellä, joka ostaa imurin tuolla hinnalla. Meilläkin on kerran esittelijä käynyt, ja oli kyllä ihan naurettavaa touhua. Ensin sutaisi pari kertaa meidän imurillamme eteisen mattoa (tehot olivat puolivälissä ), sitten imuroi Luxilla oikein huolellisesti ja näytti kuinka paljon vielä lähti hiekkaa ja pölyä. Seuraavaksi esitteli kuinka paksun petauspatjan läpikin tuntee Luxin imun ja pölypunkit saavat kyytiä myös patjan sisältä. Kun kaupustelija oli lähtenyt, kokeilin omalla imurillamme sitä samaa, ja yhtä lailla tuntui imu toisella puolen patjaa. Jne.

1600 euroa on aivan järkyttävä hinta niin kolhosta imurista, jossa ei ainakaan silloin ollut edes säilytyspaikkaa lisäsuuttimille, mikä on ainakin minulle tärkeä kriteeri.

Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Kyllä ei ole kaikki ihan kohdallaan sillä ihmisellä, joka ostaa imurin tuolla hinnalla. Meilläkin on kerran esittelijä käynyt, ja oli kyllä ihan naurettavaa touhua. Ensin sutaisi pari kertaa meidän imurillamme eteisen mattoa (tehot olivat puolivälissä ), sitten imuroi Luxilla oikein huolellisesti ja näytti kuinka paljon vielä lähti hiekkaa ja pölyä. Seuraavaksi esitteli kuinka paksun petauspatjan läpikin tuntee Luxin imun ja pölypunkit saavat kyytiä myös patjan sisältä. Kun kaupustelija oli lähtenyt, kokeilin omalla imurillamme sitä samaa, ja yhtä lailla tuntui imu toisella puolen patjaa. Jne.

1600 euroa on aivan järkyttävä hinta niin kolhosta imurista, jossa ei ainakaan silloin ollut edes säilytyspaikkaa lisäsuuttimille, mikä on ainakin minulle tärkeä kriteeri.

Se o ntotta, imuroivat puoliteholla matot. Ite kuitenkin imuroin aina täysillä ja tuen jaloilla, ettei matto lähde mukana ;)

Minustakin oli hyvin epäkäytännöllinen, kun tämä tuttava meille imurin esitteli. Tiesin heti imurin nähdessäni, että itse saisin raivarit sen kanssa. En pidä imuroimisesta ja en tosiaan pidä, jos hommat ei toimi ja imuri on tiellä ja iso ja suuttimet eivät ole kätevästi.

Ja tosiaan se, että ne pölypussithan pitää tilata heidän kauttaan muistaakseni. Eivät olleet halpoja.

Joten mitä jos ostaisit muuten tehokkaan imurin, tsekkaa vaikka kaupassa ne samanlaisella letkulla toimivat. Koska se on se imurin juttu, kuten tämä tuttava itse sanoi..sileäpintainen putki sisältä.

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:

Se o ntotta, imuroivat puoliteholla matot. Ite kuitenkin imuroin aina täysillä ja tuen jaloilla, ettei matto lähde mukana ;)

Minustakin oli hyvin epäkäytännöllinen, kun tämä tuttava meille imurin esitteli. Tiesin heti imurin nähdessäni, että itse saisin raivarit sen kanssa. En pidä imuroimisesta ja en tosiaan pidä, jos hommat ei toimi ja imuri on tiellä ja iso ja suuttimet eivät ole kätevästi.

Ja tosiaan se, että ne pölypussithan pitää tilata heidän kauttaan muistaakseni. Eivät olleet halpoja.

Joten mitä jos ostaisit muuten tehokkaan imurin, tsekkaa vaikka kaupassa ne samanlaisella letkulla toimivat. Koska se on se imurin juttu, kuten tämä tuttava itse sanoi..sileäpintainen putki sisältä.

Miten niin se on se imurin juttu se sileäpintainen putki? Eikös se suurin juttu ole se tamppari mikä sen pölyn ym. irrottaa?

En oo ite ostamassa imuria, tai ei ole pakko nyt just ostaa, mutta ajattelin kokemuksia kysellä.

Hän sanoi, että:
Imurinpussit maksaa 13 euroa / 5kpl.
Suodatin 13 euroa ja vaihdetaan 5 pussin välein
ja se toinen suodatin n. 50 euroa ja vaihdetaan kolme vuoden välein.

10 v. moottoritakuu on voimassa vain jos käytät alkuperäisiä pusseja ja suodattimia. Kokemusta on ko. imureista n. 25v. ajalta. Oma on nyt n. 15v. vanha ja edelleen ehjä ja imua riittää jos vaihtaa suodattimet tarpeeksi usein. Toissapäivänä ostettiin uusi volta, kun haluttiin uusi imuri, pienempi ja helpommin mukana kulkeva.

Miten niin se on se imurin juttu se sileäpintainen putki? Eikös se suurin juttu ole se tamppari mikä sen pölyn ym. irrottaa?

En oo ite ostamassa imuria, tai ei ole pakko nyt just ostaa, mutta ajattelin kokemuksia kysellä.

Hän sanoi, että:
Imurinpussit maksaa 13 euroa / 5kpl.
Suodatin 13 euroa ja vaihdetaan 5 pussin välein
ja se toinen suodatin n. 50 euroa ja vaihdetaan kolme vuoden välein.

No jos myyjille itselleen sanotaan, että koko homman juju on imurin teho sileäputken tähden, niin eiköhän se se ole. Toki asiakkaille kerrotaan kaikki ominaisuudet. Esim tampparipäitä saa aika edullisesti kaupasta, että jos juju on siinä mielestäsi, niin mitä jos ostaisit tällaisen? Maksaa aika paljon vähemmän.

Käsittäkkseni noihin imuripusseihin tuli jotain muita kuluja, oisko ollu postikuluja tms. Toki riippuen asiakkaasta.

Kuitenkin homman idea on imurin teho, joka on eri luokkaa tuolla sisältä sileän putken ansiosta. Ja mattoihin tamppari, joita saa huippuhyviä kaupastakin halvalla. En tiedä minkä verran sohvaa tms mattoa tuo tamppari sitten kuluttaa? Ainakin meidän sohva on sen verran herkkä, että kuluttaisi tuo tamppari. Mutta olemme miettineet, että ostettais tamppari. En vaan osaa merkkiä suositella, koska appivanhemmilla oli sellainen todella hyvä. Jopa autossa koirien karvojen imuroimiseen aivan huippu, vaikka imuri itsessään olikin surkea ja vanha ;)

Se tamppari vaikutti tosi hellävaraselta, vaikka mä olin eka sitä mieltä, että se pilaa meidän kaikki matot sillä. Mutta kun se pyöri niin käen kun siihen laitto, niin aika vähän se tuntu, vaikka pyörimiesnopeus oli aika kova.

Meilläkin tuo kaupppias kävi olisiko neljä vuotta sitten. Imuroi ja selitti ummet ja lammet. Kaatoi pölykasan sohvalle ja näytti, että siinä sitä on. Siihenhän ne pölyt siltä jäi, onko ne teillä siivonneet ne mukaansa vai kuuluuko se esittelyyn, että v*ttuuntuu siihen omaan imuriin niitä pölyjä pois imuroidessaan? :)

Alkuperäinen kirjoittaja ....:
Meilläkin tuo kaupppias kävi olisiko neljä vuotta sitten. Imuroi ja selitti ummet ja lammet. Kaatoi pölykasan sohvalle ja näytti, että siinä sitä on. Siihenhän ne pölyt siltä jäi, onko ne teillä siivonneet ne mukaansa vai kuuluuko se esittelyyn, että v*ttuuntuu siihen omaan imuriin niitä pölyjä pois imuroidessaan? :)

:D

Se kaato ne oman pussukkansa päälle ja lopuksi imuroi ne omalla imurillaan siitä pois eri pussiin kuin missä ne eka oli (siinä esittelypussissa, joka oli tyhjä, sellanen kangaspussi).

Ostin Lux 1-R imurin tuote-esittelijältä kuusi vuotta sitten. Itselläni on 20 henkilöä työllistävä kotisiivousliike ja olen kokeillut eri merkkisiä imureita tämän takia paljon. Itse olen ollut erittäin tyytyväinen Luxiin, koska se on iso, tukeva, erittäin hiljainen, imurin letkut ja sähköjohto riittävän pitkät ja teho on erinomainen. Tampparipää ja sen valo ovat todellista luksusta, eikä niin tehokasta tampparia saa kaupan tarvikeversioista. Mielen imurit ovat myös ihan ookoo, mutta ammattikäytössä ja suurta huushollia imuroidessa Lux on ehdoton. Itselläni on viitisentoista aitoa käsinsolmittua villamattoa ja niistä ei selviä kuin Luxilla. Räsymatot ja muut ohuet matot ovat asia erikseen, tavallinen imuri tehoaa niihin kun imurointitekniikka on hallussa ja muistaa tuulettaa ja tampata mattojaan säänöllisesti.
Myyjä oli täysin rehellinen ja esitteli imurin juuri kuten piti, kävi tekniikan, säädöt, käyttökohteet ja takuut läpi asiallisesti. Kukaan ei esittele imuria jollain valmiiksi täytetyllä pölypussilla! Naurettava väite! Kuluttajan harhauttaminen on petos eikä siihen laatuimurinkaan kauppias taatusti sorru.
Pölypussien hinta on kotiin postitettuna 13,95 / 5 kpl ja palvelu pelaa.

Lux on samanlaista paskaa kuin Kirby.

Muropaketista kannattaa lukea miksi ei ikinä kannata ostaa Kirbya tai Luxia.

Älkää uskoko noita myyjän tekemiä kommentteja kuten Niina Lehto, Sami, :-: jne.

kyllä ihmisisä on taas kusetettu, mielummin ja naisii varsinki mielummin tavaralikeistä missä on takuut niin no ellei naisilla. kävi kans kauppiaat en ostanu naisilla varmaan rikkaat miehet.ps.naiset kattonu liikaa ostokanavia.

Ostin Lux 1-R imurin tuote-esittelijältä kuusi vuotta sitten. Itselläni on 20 henkilöä työllistävä kotisiivousliike ja olen kokeillut eri merkkisiä imureita tämän takia paljon. Itse olen ollut erittäin tyytyväinen Luxiin, koska se on iso, tukeva, erittäin hiljainen, imurin letkut ja sähköjohto riittävän pitkät ja teho on erinomainen. Tampparipää ja sen valo ovat todellista luksusta, eikä niin tehokasta tampparia saa kaupan tarvikeversioista. Mielen imurit ovat myös ihan ookoo, mutta ammattikäytössä ja suurta huushollia imuroidessa Lux on ehdoton. Itselläni on viitisentoista aitoa käsinsolmittua villamattoa ja niistä ei selviä kuin Luxilla. Räsymatot ja muut ohuet matot ovat asia erikseen, tavallinen imuri tehoaa niihin kun imurointitekniikka on hallussa ja muistaa tuulettaa ja tampata mattojaan säänöllisesti.
Myyjä oli täysin rehellinen ja esitteli imurin juuri kuten piti, kävi tekniikan, säädöt, käyttökohteet ja takuut läpi asiallisesti. Kukaan ei esittele imuria jollain valmiiksi täytetyllä pölypussilla! Naurettava väite! Kuluttajan harhauttaminen on petos eikä siihen laatuimurinkaan kauppias taatusti sorru.
Pölypussien hinta on kotiin postitettuna 13,95 / 5 kpl ja palvelu pelaa.

Minulla oli kyseinen imuri 24v ja toimi koko ajan erittäin hyvin. Nyt moottori simahti ja ostin uuden imurin. Harmi vaan, että jäi huonekalutamppari ja mattotamppari, jotka ei käy muihin imureihin. Oli pakko ostaa uusi imuri, mutta se ei valitettavasti vedä vertoja vanhalle. Jos jollain olis toimiva sellainen ja haluaisi myydä, niin ostaisin ihan vaan tamppareiden takia! Saisin taas koirankarvat imuroitua pois!