luulusairausko

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Tintti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"Tintti"

Vieras
Elikkä, olen lukioikäinen tyttö. Ongelmani alkoi ehkä noin vuosi sitten. Pelkään syöpää, pelkään syöpää ihan älyttömän paljon. Tämä pelko hallitsee elämääni. Tarkkailen joka ikistä pienintäkin kehon oirerta ja aina olen satavarma että se on syöpää. Jostain luin että monet syövät aiheuttavat laihtumista ja olen nyt paniikissa ravannut koko päivän tarkkailemassa painoani. Entä jos muistan sittenkin vain aiemman painoni väärin ja olen laihtunut useita kiloja? Aina kun olen päässyt edellisestä oireesta ohi tulee seuraava tilalle. En jaksa tätä enää, olen saanut paniikkikohtauksia muutamia kertoja kun olen tuntenut jonkun pienen vihlaisun jossain kehossani. Ongemani on myös että en uskalla mennä lääkärille tarkastuttamaan asiaa koska pelkään aina pahinta tuomiota, syöpää. Mitä kannattaisi tehdä:(

Tällä hetkellä joka kolmas (33%) saa syövän. Ensi vuosikymmenellä joka toinen (50%). Mikäli ET saa syöpää, on se hyvää tuuria. Onneksi suurinta osaa syöpiä osataan hoitaa menestyksekkäästi. Mikäli haluat analysoida riskiäsi, pohdi seuraavia ratkaisuja:

- geenitesti 23andme.com josta katsot mille syöville (kuten rintasyöpä) olet altis,
- haastattele sukulaisia ja tarkastele mihin he ovat kuolleet,
- vältä useita seksipartnereita,
- älä märehdi hiilihydraateilla, jotka ovat syöpäkasvaimen ruokaa (nauti toki sopivasti),
- nauti elämästä, hanki hyviä ystäviä,
- viimeisimpänä muttei vähimpänä, vältä pitkäkestoista stressiä!

Esimerkiksi jokainen vammaista lasta hoidettu vuosi vanhentaa hoitajan telomeerejä siten, että se vähentää elinikää 7 vuotta!

Menet kouluterkkarin juttusille että pääset psykologille. Ei mihinkään tavalliselle lääkärille! Muuten villinä veikkauksena paniikki tulee vaan hiljalleen pahenemaan. Menet nyt heti, ennen kuin olet niin peloissasi, ettei avun hakemisesta tule mitään.

Et todellakaan ala selvittää suvun sairastelijoita, se vain pahentaa hysteriaasi ja ruokkii pelkoja. Nimittäin ihan varmasti löydät syöpää sairastaneita.

Haet apua nyt. Pitkittyessään oireesi vain pahimmillaan pahenevat tai lisäävät/aiheuttavat muutakin oireilua.
Olisi hyvä selvittää hypokondrisen oireilun taustat ja tätä kautta päästä eroon kyseisestä oireilusta.

Sen vakuuttelu, onko sinulla syöpä ja eikö ole, on vain hetken rauhoitus - ei pysyvä tai parantava keino.

Tuo on selvä "luulosairaus" tai "luulotauti" eli hypokondria. Kannatta mennä sinne lääkäriin ja kertoa peloistasi jo tällä viikolla. Pyydä terapiaa, älä suostu vetämään heti mielialalääkkeitä.

Tai lopeta se luuleminen idiootti!!! Elämän tuhlaamista tuollainen!!! Opiskele, matkustele, nauti, tee asioita jotka tuntuvat hyvältä!!!
Lyön vetoa ette saa syöpää seuraavan 50v aikana vaikka kuinka haluaisit!!!

Yhteistyössä