Luulin yöllä, että tyttö on kuollu! Kauhee tunne!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Heräsin yöllä, kun neiti 2,5v äkelehti sängyssä. Kuuntelin sitä vähän aikaa ja läksin juomaan vettä. Silloin tyttö sanoi: äiti silitä hiuksia. Sanoin silittäväni, kun tuun juomasta. Kun tulin takaisin ei kuulunut mitään ja rupesin pitkälleni. Uni ei tullu. Jonkin aikaa olin ja aattelin mennä varmistamaan, että kaikki on hyvin, kun oli niin hiljaista. Kokeilin selästä ja kyljestä ja olin varma, että on kuollu, kun ei tunnu hengitys. Huusin miehelle samalla(joka pomppas sängystä kuin raketti), kun menin laittaa valot. Tulin tytön luo ja yritin herätellä sitä heijaamalla...niin kun nukkuvaa herätellään. Mitään ei tapahtunut. Sitten kovemmin ja huusin nimeä. Kuului vain Höh, mitä ja nosti päätä!

Kyllä oli nimittäin kauhee tunne, kun luuli pahinta :( Juu ja jälkikäteen mietittynä, eihän se hengitys nyt niin tunnukaan selästä.

Kannattaa kokeilla ranteesta sitä pulssia ennenkuin lasta säikyttelee keskellä yöllä...
Ok , tiedän kyllä fiiliksen olen äiti itsekin ja mielikuvitukseni on maailman inhottavin temppuilija, mutta silti ... joskus pitää holdaa horsea.

Hui, tuollanen on ihan kauheaa! Sitä tunnetta ei voi sanoin kuvailla... :'(
Mulle käyny kerran kans vähän vastaavasti kuopuksen kanssa ja tuntu kyllä että oma sydän pysähtyy siihen paikkaan!
:hug:

Mua vähän pelotti eilen, kun mies tuli töistä ja kertoi että kaverinsa poika 2,5v, oli taas eilen kaatunu tajuttomana maahan ja sydän oli pysähtyny, ambulanssissa saivat elvytettyä, ja nyt on suht ok. Tää oli jo kolmas kerta tälle pojalle, ihan yhtäkkiä menettää tajun ja sydän pysähtyy, mitään vikaa ei oo löydetty :o

Alkuperäinen kirjoittaja Jonteri:
Mua vähän pelotti eilen, kun mies tuli töistä ja kertoi että kaverinsa poika 2,5v, oli taas eilen kaatunu tajuttomana maahan ja sydän oli pysähtyny, ambulanssissa saivat elvytettyä, ja nyt on suht ok. Tää oli jo kolmas kerta tälle pojalle, ihan yhtäkkiä menettää tajun ja sydän pysähtyy, mitään vikaa ei oo löydetty :o

Hui kauheeta! Epätietoisuus on varmasti raastavaa.

Juu ja kerrasta viisastuneena(toivonmukaan) seuraavan kerran tarkistan hengityksen muuten.

Alkuperäinen kirjoittaja BDT:
Kannattaa kokeilla ranteesta sitä pulssia ennenkuin lasta säikyttelee keskellä yöllä...
Ok , tiedän kyllä fiiliksen olen äiti itsekin ja mielikuvitukseni on maailman inhottavin temppuilija, mutta silti ... joskus pitää holdaa horsea.

Totta. mutta,
Siinä vaiheessa vaan järjellä ei ole enää mitään tekemistä toiminnan kanssa....
Se on niin kokonaisvaltainen paniikki, että ei siinä järkevästi ajattele.

Minulla on myös kumma tunne pelotella itseäni. Jos yöllä kuulen vaikka esikoisen yskivän. Sit yskä loppuu ja tulee ihan hiljasta ni rupeankin miettimään et mitä jos se onkin vaikka tukehtunu.
Tai jos vauva kerranki nukkuis vaikka 4 tuntia putkeen niin menen heti kattomaan et onkohan ees hengissä. Yleensä kun edelleen herää 1-2 tunnin välein :ashamed:

Se on se mielikuvitus tosiaan mikä keksii iltasin ja öisin kaikenlaista. Minulle vielä siunaantunu aika vilkas mielikuvitus :ashamed:

Yhteistyössä