Luuleeko jotkut oikeasti että alle 160-senttinen saa automaattisesti sektion?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kohta neljän äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kohta neljän äiti"

Vieras
Huvittaa kun jatkuvasti kysellään koska mut leikataan, ja ihmetellään sitten kun vastaan että neljäskin lapsi todennäköisesti syntyy alakautta :) Siis perhekerhoissa ja muissa, joissa tapaan uusia ihmisiä niin suurin osa olettaa että sektio on joku automaatti, koska olen 158 cm pitkä.

Miten äiti-ihmisillä on näin hatarat tiedot ihmisen fysiikasta? Ei kai niitä vauvoja pitkillä jaloilla synnytetä?? :) Ei se siis varsinaisesti haittaa mitään, että kysytään, mutta onhan se hassua vastata kerta toisensa jälkeen samaan kysymykseen...

En oo ikinä kuullut, että keneltäkään normaalikasvuiselta alle 160cm kysyttäisi tuollaista eikä ole tullut mieleenkään kysyä keltään, että koskas sut leikataan. Tuttu n. 156-158 synnytti 15v ikäsenä.

minun äiti on 148 cm ja synnyttänyt 3 lasta normaalisti ja mun pikkuveljen keisarinleikkauksella, mutta se johtui sikiön hankalasta asennosta. äitini mummo on ollut 135 cm pitkä ja viisilasta hänkin normaalisti synnyttänyt.

153cm ja synnytystapa-arvioon menin automaattisesti pituuden vuoksi, kuulemma lantion koko voi olla pienempi lyhyemmillä. Sektioksi meni mutta enemmän taisi painaa vauvan perätila. Kaveri ei kumman syystä päässyt,ei ohjattu arvioon-minua lyhyempi ja pitkän alkutaiston (synnytys) jälkeen sektio,vauva ei mahtunut alakautta.

itsekin alle 160 ja vasta synnyttämään mennessä kuulin että vauva ei ehkä mahdu ulos kun lyhyellä voi olla kapea lantio. No melkein neljä ja puoli kiloa tuli alakautta ihan helposti.

[QUOTE="jaa-a";25318721]mulle sanottiin että pienet ja sirot naiset synnyttää helpommin isot vauvat kuin isompikokoiset naiset johtuen joustavista luista[/QUOTE]

Miksi pienillä ihmisillä olisi joustavammat luut? :O

Höh, en ole kuullutkaan! En edes pidä jotain 155-160cm pitkää erityisen lyhyenä, mulla on paljonkin tuttuja(kuten vaikka omakin äitini) jotka ovat alle 160cm pitkiä. Oletko sit muuten jotenkin erityisen siro/kapea, jos ihmiset tuommoista kyselevät?

Ei 155-160cm oo minustakaan mitenkään lyhyt. Jos 165cm on keskimitta niin 155-160cm on yhtä paljon lyhyt kuin 170-175 cm on pitkä. Sellanen alle 155cm alkaa olemaan lyhyt. Ja miten ne naiset joskus satoja vuosia sitten synnytti kun lähes kaikki oli alle 160?

Yhteistyössä