Lupasin kohteliaisuudesta kaverille joksu lapsenvahdiksi

• Viestiketjun aloittaja törppöjen törppö
  • Ensimmäinen viesti
törppöjen törppö
Lupauduin kaverin lapselle joskus tulevani lapsenvahdiksi mutta en voinut arvata että hän oikeasti sen tosissaan ottaa kun kaikkihan nyt lupailee silmä lumeeksi vahtimaan tulla kun vauvaa odottaa.
No nyt tuo vauva on sen 4kk ja ystävä on jo kohta 2kk kinunnut koska hoitaisin hänen lastaan yön yli jotta itse voisi mennä vähän viihteelle.
Miten kieltäytyä jatkossakin tai sanoa suoraan että lupauduin silmälumeksi vain hoitamaan ja eihän sitä nyt suurin osa koskaan tarkoita ja hänenkin se olisi hyvä jo oppia.
Voin ehkä tuon muksun ottaa meille hoitoon sitten kun ei ole vaipossa tai heräile öisin ja on mielellään jo vaikka koulu ikäinenkin.

vierass
Sanot vaan suoraan noin. Että lupailet joskus kaikenmoisia, muttei se tarkoita että sulla olisi tarkoitus pitää lupauksesi. Etkä aio hoitaa vauvaa, joten ei kannata kysellä sellaisia.

törppöjen törppö
Sanot vaan suoraan noin. Että lupailet joskus kaikenmoisia, muttei se tarkoita että sulla olisi tarkoitus pitää lupauksesi. Etkä aio hoitaa vauvaa, joten ei kannata kysellä sellaisia.
Niin kai se pitää.
Sinällään en nyt kauheesti tietysti valehdellut kun voisinhan minä sitä tenavaa katsoa sitten kun on reilusti isompi ja tosiaan vaikka kouluikäinen.

kaf
noloa luvata, jos ei lupaustaan aio pitää.
itsekään en kyllä yöksi ottaisi, pariksi tunniksi kyllä.
varsinnii, jos luvannut olisin.

kannatan tuon ekan kommentoijan ehdotusta.

Alkuperäinen kirjoittaja törppöjen törppö;29960005:
Voin ehkä tuon muksun ottaa meille hoitoon sitten kun ei ole vaipossa tai heräile öisin ja on mielellään jo vaikka koulu ikäinenkin.
Älä tätä nyt kuitenkaan mene ääneen sanomaan, koska et todellisuudessa kuitenkaan halua sitä lasta luoksesi edes isompana.

lupaus tulee pitää
Minusta lupaus on lupaus. Mutta ethän sä ole luvannut yötä myöden pitää. Sanot että vcoit kyllä hoitamaan muutamaksi tunniksi, mutta et kyllä silloin ajatellut, että yötä myöden hoitaisit. Että voi katsoa kyllä, jos haluaa mennä leffaan, ostoksille, syömään, kuntosalille tms mutta et uskalla yöhoitoon ottaa noin pientä.

3 lasta
Sanot, ettet uskalla (?) vielä noin pientä ottaa, mutta katsellaan kun päässyt vaipoista.

Ja oikeesti, kellä on niin kiire baariin että noin pienen haluaa jo sysätä jonkun toisen vastuulle...

natusan
Voi hitsi, mä oisin ihan onskana, jos saisin vauvelin meille yökylään.. Mun kaveri sai vauvan n.3kk:a sitten ja heti jo alussa lupasin, että meille saa tuoda hoitoon..Mieheni ja lapsetkin oottavat koska saamme noin arvokkaan vieraan! Nyt jo heltis sen verran, että kunhan vauvan mummi ei saa tietää, niin joku kerta lähtevät vanhemmat keskenään ulos ja meille tulee Lyyli hoitoon<3

näärä
Just tollasten ihmisten takia ei meille ikinä kukaan anna lapsia yökylään tai ei voi tietää, onko joku tosissaan ottamassa meidän tyttöä, vai puhuuko vaan lämpimikseen. :|

törppöjen törppö
Alkuperäinen kirjoittaja näärä;29960160:
Just tollasten ihmisten takia ei meille ikinä kukaan anna lapsia yökylään tai ei voi tietää, onko joku tosissaan ottamassa meidän tyttöä, vai puhuuko vaan lämpimikseen. :|
No mutta kaikkihan tuon ainakin luulisi tietävän että tämä on vanha kohteliasuus klisee ;)
Ehkä minä sitten sanon että otan vaikka kauppareissun ajaksi lapsen kun hän on likemmä 1v vanha sen verran mukavuuden haluinen olen että en tosiaan ala öitäni valvomaan :D
Ja en tosiaan kuvitellut että tuo kaveri otti tuon hoito avun ihan tosissaan :D

"joku"
Mikä ihmeenkohteliaisuus klisee? Jokaiselle, jolle minä olen ehdottanut hoitamista, olen myös tätä tarkoittanut. Samoin kaikki, jotka ovat lupailleet minulle hoitoapua, ovat sitä antaneet.

Mitä muita "kohteliaisuukliseitä" käytät, joita et tarkoita?

törppöjen törppö
[QUOTE="joku";29960256]Mikä ihmeenkohteliaisuus klisee? Jokaiselle, jolle minä olen ehdottanut hoitamista, olen myös tätä tarkoittanut. Samoin kaikki, jotka ovat lupailleet minulle hoitoapua, ovat sitä antaneet.

Mitä muita "kohteliaisuukliseitä" käytät, joita et tarkoita?[/QUOTE]

Kaikkihan näin tekee :D kyllähän se nyt pitäsi tietää. Noloa se olisi jossakin vauva kutsuilla olla lupautumatta kun kaikki muutkin lupautui, tosin hekin kohteliaisuudesta :D mitä kuullut olen.

törppöjen törppö
Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;29960272:
aika tyhmää luvata, jos ei aio seistä sanojensa takana
Älä nyt väitä ettei sinulla koskaan sammakko pääse suustasi tai porukassa kohteliaisuudesta lupaa ja toivo ettei kukaan muista sitä lupausta :D

porvoosta iltaa
Mä en käsitä miten ap:n kaveri olettaa ap:n hoitavan muksuaan yön yli. Tuosta lumelupailusta olen sitä mieltä että parempi jättää tekemättä. Mä en lupaudu hoitamaan koska en aiokaan hoitaa toisten lapsia kunnes mulla on omia. Miksi ylipäänsä pyytää lapsettomia hoitamaan kun he eivät ehkä ole niitä kaikkein halukkaimpia?

natusan
Mä en käsitä miten ap:n kaveri olettaa ap:n hoitavan muksuaan yön yli. Tuosta lumelupailusta olen sitä mieltä että parempi jättää tekemättä. Mä en lupaudu hoitamaan koska en aiokaan hoitaa toisten lapsia kunnes mulla on omia. Miksi ylipäänsä pyytää lapsettomia hoitamaan kun he eivät ehkä ole niitä kaikkein halukkaimpia?
Itse aattelen, että KUKAAN ei pyydä kavereitaan hoitamaan lapsia, vaan juurikin niin, että tyhjänpuhuvat pölvästit, kuten ap, tarjoutuu itse hoitamaan ko.lasta. Mulle ainakin on ollut tosi suuri kynnys PYYTÄÄ ketään, koskaan hoitamaan meidän lapsia, ja silloin onkin ollut aivan upeaa, että meidän lähipiirissämme on ollut ystäviä, jotka ovat tarjoutuneet ihan aikuisten oikeesti lapsenvahdiksi ja hoitaneetkin homman kunnialla. Sylettää ihmiset, jotka on ap;n kaltaisia luusereita.. Ja ehkä onkin ap:n kavereille siunaus, ettei tuollainen henkilö olekaan heidän lapsiaan päässyt hoitamaan..

"Ööh"
En ole kuullut että tollaista luvataan ilman että sitä tarkoitetaan :D
Minulla ei siis ole lapsia mutta en ole koskaan luvannut ottaa hoitoonkasn koska en lapsia osaa edes hoitaa :D
Nut voisit ap lunastaa sen lupauksesi kun kerta menit möläyttämään :D

"kieppi"
Ahaa. Tämän takia kukaan ei siis kysy, voisiko niiden lapsi tulla meille hoitoon. Luulevat, että ollaan vaan lämpimikseen luvattu ottaa. Meille kyllä oikeasti voisi tulla.

Alkuperäinen kirjoittaja törppöjen törppö;29960237:
No mutta kaikkihan tuon ainakin luulisi tietävän että tämä on vanha kohteliasuus klisee ;)
Ehkä minä sitten sanon että otan vaikka kauppareissun ajaksi lapsen kun hän on likemmä 1v vanha sen verran mukavuuden haluinen olen että en tosiaan ala öitäni valvomaan :D
Ja en tosiaan kuvitellut että tuo kaveri otti tuon hoito avun ihan tosissaan :D
Ehkä se sitten on teillä klisee ja löpinää vain. Sitten on ne jotka oikeasti ottaa hoitoon. En minäkään tapaa tyhjiä luvata kuten sinä. Tuttavaperheen kanssa hoidetaan vuorotellen., ei siinä kukaan löpise valheita.

Alkuperäinen kirjoittaja törppöjen törppö;29960274:
Kaikkihan näin tekee :D kyllähän se nyt pitäsi tietää. Noloa se olisi jossakin vauva kutsuilla olla lupautumatta kun kaikki muutkin lupautui, tosin hekin kohteliaisuudesta :D mitä kuullut olen.
voi luoja mitä porukkaa...ei tuo oo tuttua että luvataan valeen kera. Se joka ei halua hoitaa, ei myöskään ilmoittaudu. En minäkään jos en tosiaan aijo hoitaa.

Yhteistyössä