luovuudesta ja luomisen ilosta. (käsityöketju*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nibbler
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

nibbler

Aktiivinen jäsen
21.03.2007
17 292
1
36
minä! joka ei ilman ohjeita tee ees mikropopkorneja, olen onnistunut jossakin hyvin!
aloitin toissapäivänä unipussin tekoa sukumme uusimmalle. pienelle "hugoliinalle".ostin v-punaisen potkupuvun kokoa pienistä pienin. ja ostin semmosen setin johon kuulu torkkuviltti, pienet tossut ja nalle.

leikkelin summanmutikassa vilttiä ensin väärin, sitten todella väärin ja lopulta oikein.ompelin kutakuinkin samasas järjestyksessä osat yhteen. erona vaan että purin ja aloitin alusta viitisen kertaa.

lopulta rukoilin mummovainaata ilmestymään uniini ja kertomaan miten ihmeessä saan sen potkupuvun yläosan kiinni siihen pussiin.
äiti sitten autto asiassa ja nyt se on viimein valmis. kuvia en huomannut ottaa ennenkuin pistin sen pakettiin mut ehkä tulevaisuudessa. tai jouluaattona jos se uusi rinsessa suostuu kokeilemaan sitä :)

mutta mä onnistuin jossakin :)

innostuin tuosta dekupaasista. oltiin käyty hakemassa yks keittiön tuoli miehen lapsuudenkodista ja kunnostettiin se. sillä dekupaasi tekniikalla olisin laittanu jotain hienoo selkänojaan. kokeilin sitten laittaa jotain kuvia johonkin raihnaseen taulusarja aloitelmaan ja tulos oli MAHTAVA! innostuin ja nyt päätin tehdä sen taulusarjan valmiiksi.

mitäs te muut? :D

mulla on toi neulominen edelleen in. pikkuisille joululahjat on ite puikotettu, nyt teen sitten mahassa lilluvalle pojalle settiä jossa on potkarit+kietaisunuttu+pipo+tossut+tumput, mutta valmiina on vasta potkarit ja nuttu. vauvan sukkia kudon omalla ohjeella isoa kasaa kavereille vauvalahjoiksi :D

niin ja jouluksi isovanhemmat saa kotitossut,
siskoni saa ison huivin
siskontyttö saa 130cm pitkän pehmokoiran
oma tyttö saa pehmopupun

Mie tein eilen elämäni ensimmäisen joulukranssin :D Mut tein sen kyllä valmiiseen kranssipohjaan...joten joten... :D

Mut just sain kans valmiiks siskolle huovutetut tumput talven kylmille vaunulenkeille, siskon pojulle hahtuvalangasta neuloinen nallekypärämyssyn, äidille ja appivanhemmille kesken on vielä hienot petroolinsiniset froteiset saunamyssyt pukinkonttiin...

Ja koko ajan tekis mieli jotain tehdä...

Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:
Alkuperäinen kirjoittaja vuotaraaputin:
Greeata, millainen nallekypärämyssy? minkäikäiselle?

vajaa 4kk vanhalle pojulle semmonen ihan perus kypärämyssy...ootas ku etsin linkkiä ohjeeseen... korvat vaan tein lisäks ja nallen naaman...

kyllä mulla kypärämyssynohje on. täytynee miettiä jos tekis vähän reilumman hahtuvasta ja huovuttaisi, saisi taaperolle lämpöisen pipon.

mä oon myös neulonut jotakin, mut neki on ollu lähinnä semmosia kokeiluja ( lue: pillalle menneitä )
nyt on puikoissa huppari miehelle, josta oon tehny etu osan ja puolen takaosasta, joten voitonpuolella sitä kait ollaan. nyt oon työn semmosessa vaiheessa vaan että tuntuu ku kutois ja kutois ja ei pääse eteenpäin ollenkaan. mutta ennemmin tai luultavammin myöhemmin, se valmistuu ja en koskaan enää kudo mitään :)

ennenku se taas iskee ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:
Greeata, millainen nallekypärämyssy? minkäikäiselle?

vajaa 4kk vanhalle pojulle semmonen ihan perus kypärämyssy...ootas ku etsin linkkiä ohjeeseen... korvat vaan tein lisäks ja nallen naaman...

kyllä mulla kypärämyssynohje on. täytynee miettiä jos tekis vähän reilumman hahtuvasta ja huovuttaisi, saisi taaperolle lämpöisen pipon.

Tiettyvaan jos sitä huovuttelee ja vanuttelee, ni ei jousta enää niin hyvin...ei muotoudu päähän enää sillee... Mie kerran tein liian ison (mahtu miehellekin :D ) kypäräyssyn oranssista ja keltaisesta hahtuvasta (kettuhattu) ja huovuttelin sitä sit ja kutistukin pari vuotiaalle sopivaks, mut ei istunu päähän enää ihan niin hyvin...

Alkuperäinen kirjoittaja nibbler:
heili! aivan ihanat tonttulakit!! oisko ohjetta?

Ohje on hyvin "summittainen" mutta nopea toteuttaa.

Isompaan hattuun tein pirtin kehräämön kaksisäikeisestä hahtuvasta numeron 5 puikoilla 100 silmukkaa (menee aikuiselle-eskarilaiselle) ja pienempään 80 silmukkaa (menee 1,5-6v). Neuloin eka vähä matkaa tuota reunaa hattuun ja sit kavennellen kärkeen saakka..Semmonen kolmiomainen kappale, oman mieltymyksen mukaan.. Ja sit pesukonehuovutus 40 asteisessa koneessa ja kosteana kuositus. Meinasin ehkä vielä hankkia kulkuset noihin hattuihin.

Mulla meni yksi yö kun väsäsin kuopukselle steiner-nukkea. Tuli ihan pieni ja aika hassu lötköpötkö, mutta toivottavasti kelpaa. Sitten tein viinipulloille jouluessuja. Vielä tarvisi tehdä kuopukselle jouluksi punaiset haalarit. Se on kivaa kun onnistuu. Varsinkin jos ensin tuntuu ettei tuu mitään :)

Alkuperäinen kirjoittaja almie:
Mulla meni yksi yö kun väsäsin kuopukselle steiner-nukkea. Tuli ihan pieni ja aika hassu lötköpötkö, mutta toivottavasti kelpaa. Sitten tein viinipulloille jouluessuja. Vielä tarvisi tehdä kuopukselle jouluksi punaiset haalarit. Se on kivaa kun onnistuu. Varsinkin jos ensin tuntuu ettei tuu mitään :)

aivan!! :D
tää on koettu niin monta kertaa.
sit on kans kivaa jos löytää jonkun vanhan työn jonka on joskus aloittanut, ja löytääki inspiraation tehä sen loppuun.

Monenmoista tulee tehtyä ja sanoisin olevani taitava harrastaja. Ihan viime päivinä on tullut tehtyä lähinnä neuleita, kaulahuivi helmisomistein, vauvan tossut ja BabyBornin palmikkoneulepipo.

http://cc.joensuu.fi/~tkkroger/kuvia_kasityosta/steinernukkeperhe.htm

Tuossa on steinernukkeja. Tuommoisen tein kun tuossa vasemmalla. Niiden tarkoitus on että lapsen mielikuvitus kehittyy, kun kuvittelevat niille ilmeet.

No mä olen saanut jo kolmet villahousut hahtuvasta valmiiksi, neljännet työn alla. Tuohon innostuu kun ovat niin helppoja tehdä!

Pukin konttiin on lähtenyt kaulaliinaa ja pipoja, sekä yksi itse ommeltu mekko. Monenmoista siis tullut tehtyä..

Muakin kiinnostaisi mistä löytäis tuolle hahtuvalle muitakin kudontaohjeita kun housut?

Yhteistyössä