Luovutetuilla munasoluilla raskautuneet

Meinasi jäädä nämä nykyisetkin ottamatta aamulla :ROFLMAO:

Olin sen verran "pessimisti ei pety" -asenteella liikenteessä, että en halunnut ostaa yhtään ylimääräisiä lääkkeitä, jotka sitten jäisivät nurkkiin turhina pyörimään, jos homma kilpistyisi jo testipäivänä. Löysin kuitenkin jonkun vanhankin paketin kaapista, ja niinpä Luget loppuivat vasta tänä aamuna.

Jotenkin onnistuin missaamaan tämän faktan eilen, ja vasta tänä aamuna kun paketissa olikin jäljellä enää yksi kapseli, tajusin että nyt pitää aktivoitua. Onneksi lähellä on apteekki, koska tokihan myös aamun ensimmäinen Teams-palaveri oli alkamassa puolen tunnin kuluttua!

Hyvin ehdin, ja nyt on Lugeja seuraavan 15 päivän ajaksi :giggle:
 
@Florie mitkä sulla on tunnelmat raskauden suhteen tällä hetkellä? Monennella viikolla olitkaan?

Mulla on tänään 8+0 eli yhdeksäs raskausviikko. En voi uskoa ja varmaan siksi nyt on taas päällä tuntemuksia, että mitä jos kaikki ei olekaan hyvin. Pysyin relana ehkä kaksi päivää sen ultran jälkeen. Varmasti ne kaksi keskenmenoa vaikuttaa taustalla ja ehkä myös mun lapsuuden sairauden hoidot, joissa oli paljon epäonnistumisia. Jotenkin illat on pahempia, aamulla olo tuntuu enemmän siltä, että olisi raskaana. Mitenhän sitä pystyisi oikeasti ymmärtämään, että täytyy ottaa päivä ja viikko kerrallaan ja nyt asiat on hyvin.

Tänään on viikko siihen, että saan alkaa vähentämään lääkkeitä!!!
 
@Pompelis Tänään vaihtui viikko, nyt 18+0. Olen ollut viime ajat yllättävän rauhallinen, vaikka rakenneultra parin viikon päästä jännittää aivan älyttömästi. Ällö olo katosi kokonaan pari viikkoa sitten, mutta jotenkin vähän tukala olo kyllä on, vähän niin kuin olisi syönyt ihan liikaa.

Munkin oli just noilla viikoilla älyttömän vaikea suhtautua minkäänlaisella luottamuksella mihinkään, ja tuli riideltyä miehenkin kanssa kun se ei ihan tajunnut. Nt-ultra helpotti sitten omia ajatuksiani paljon.

Välillä tuntuu ihan älyttömältä ajatus siitä, että meillä olisi kesällä vauva. Ehkä tämä konkretisoituu sitten kun liikkeet tuntuu kunnolla, en tiedä. Vähän myös jännittää, miten uusperhekuvio tulee sitten toimimaan. Mun esiteini-ikäinen bonuslapsi ei ottanut uutista yhtään hyvin vastaan, pelkää varmaan asemansa isänsä elämässä puolesta. Yleensä on kyllä aika "helppo" lapsi, joten toivon että oppii suhtautumaan tähän muutokseen.
 
@Pompelis Tänään vaihtui viikko, nyt 18+0. Olen ollut viime ajat yllättävän rauhallinen, vaikka rakenneultra parin viikon päästä jännittää aivan älyttömästi. Ällö olo katosi kokonaan pari viikkoa sitten, mutta jotenkin vähän tukala olo kyllä on, vähän niin kuin olisi syönyt ihan liikaa.

Munkin oli just noilla viikoilla älyttömän vaikea suhtautua minkäänlaisella luottamuksella mihinkään, ja tuli riideltyä miehenkin kanssa kun se ei ihan tajunnut. Nt-ultra helpotti sitten omia ajatuksiani paljon.

Välillä tuntuu ihan älyttömältä ajatus siitä, että meillä olisi kesällä vauva. Ehkä tämä konkretisoituu sitten kun liikkeet tuntuu kunnolla, en tiedä. Vähän myös jännittää, miten uusperhekuvio tulee sitten toimimaan. Mun esiteini-ikäinen bonuslapsi ei ottanut uutista yhtään hyvin vastaan, pelkää varmaan asemansa isänsä elämässä puolesta. Yleensä on kyllä aika "helppo" lapsi, joten toivon että oppii suhtautumaan tähän muutokseen.
Oot siis tasan 10 viikkoa edellä mua. Kiva kuulla, että ällö olo on poistunut. Ilmeisesti se yleensä poistuukin tossa vaiheessa missä sulla. Mä en ole oksentanut, mutta aina jos syömisten välissä vierähtää, niin ällötys tulee. Aamulla myös oksennusrefleksi on tosi herkillä enkä pysty ottamaan maitohappobakteeria kun se on niin iso kapseli. Myös hampaiden pesu on hankalaa.

Ensi viikolla onkin sitten eka neuvola. Siellä ei ilmeisesti mitata muu kuin verenpaine ja kysellään kysymyksiä. Tuliko sun mies mukaan sinne ekalle käynnille?

Jotenkin tuntuis, että esiteini heltyisi viimeistään sitten kun pikkusisarus saapuu perheeseen... Ja tietysti välillä isojen muutosten käsittely vie aikaa eli eiköhän kaikki mene lopulta senkin suhteen hyvin.
 
@Pompelis Joo, tuli se mukaan ekalle käynnille ja noille muillekin. Ekalla käynnillä ei tosiaan tehty paljon mitään, mutta tunti siinä kuitenkin vierähti. Kauheasti lippuja ja lappuja, punnitus ja hemoglobiinin sekä verenpaineen mittaus sekä lähete verikokeeseen taisi olla ne konkreettisimmat. Yritin vähän inistä jotain kauheasta keskenmenon pelosta, mihin vastaus oli, että "se on tavallista tuolla taustalla" ja "yritä elää normaalisti". Tosta jäi vähän nihkeä olo; en nyt oleta mitään erityiskohtelua, mutta jotenkin voisi noteerata. Seuraavalla kerralla sitten kuunneltiin sydänäänet ja käytiin vähän läpi mielialalappuja, parisuhdetta yms, mutta aika pinnallista sekin oli, kun ei meillä ollut merkittynä mitään suuria ongelmia.

Mä kanssa toivon kovasti, että viimeistään vauva hellyttäisi bonuksen. On tosi hyvä nuorempien serkkujen kanssa ja heidän suuri idoli, mutta toki siinä ei tarvitse kilpailla kenenkään huomiosta. No, aika näyttää.

Tosi tutulta kuulostaa tuo ällötys! Mäkään en joutunut onneksi oksentamaan, mutta jossain vaiheessa oli joko koko ajan nälkä tai sitten syömisen jälkeinen kuvotus. Ja väsytti ihan hulluna. Se väsymys jatkui pidempään mutta on nyt tainnut vähän helpottaa. Tosin en mä kyllä missään elämäni kunnossa ole edelleenkään, meillä oli eilen muutto ja kyykkiminen, nosteli yms tuntuu aika tukalalta jo nyt.
 
@Pompelis Joo, tuli se mukaan ekalle käynnille ja noille muillekin. Ekalla käynnillä ei tosiaan tehty paljon mitään, mutta tunti siinä kuitenkin vierähti. Kauheasti lippuja ja lappuja, punnitus ja hemoglobiinin sekä verenpaineen mittaus sekä lähete verikokeeseen taisi olla ne konkreettisimmat. Yritin vähän inistä jotain kauheasta keskenmenon pelosta, mihin vastaus oli, että "se on tavallista tuolla taustalla" ja "yritä elää normaalisti". Tosta jäi vähän nihkeä olo; en nyt oleta mitään erityiskohtelua, mutta jotenkin voisi noteerata. Seuraavalla kerralla sitten kuunneltiin sydänäänet ja käytiin vähän läpi mielialalappuja, parisuhdetta yms, mutta aika pinnallista sekin oli, kun ei meillä ollut merkittynä mitään suuria ongelmia.

Mä kanssa toivon kovasti, että viimeistään vauva hellyttäisi bonuksen. On tosi hyvä nuorempien serkkujen kanssa ja heidän suuri idoli, mutta toki siinä ei tarvitse kilpailla kenenkään huomiosta. No, aika näyttää.

Tosi tutulta kuulostaa tuo ällötys! Mäkään en joutunut onneksi oksentamaan, mutta jossain vaiheessa oli joko koko ajan nälkä tai sitten syömisen jälkeinen kuvotus. Ja väsytti ihan hulluna. Se väsymys jatkui pidempään mutta on nyt tainnut vähän helpottaa. Tosin en mä kyllä missään elämäni kunnossa ole edelleenkään, meillä oli eilen muutto ja kyykkiminen, nosteli yms tuntuu aika tukalalta jo nyt.
Ai tunti voi vierähtää siellä neuvolassa. Hyvä tietää kun sain vaan klo 8 aamuajan ja olin jo suunnitellut etten syö aamiaista ennen, että unensaanti maksimoitu. Toivovottavasti ne suostuu mittaamaan mun ferritiinin. Se oli viime mittauksessa 50 ja luulen, että on laskenut siitä.

Tää väsymys on kyllä järisyttävää. Oon ihan poissa pelistä suurimman osan päivästä. Jostain syystä herään melkein joka yö noin neljän aikaan enkä saa pariin tuntiin nukuttua. Vessassa käynnitkin tietty valvottaa enemmän kuin yleensä.

Yksi jännä oire on myös välillä ilmaantunut kun kävelen: tissit on kuin tulessa. Ihan kuin nänneissä olisi pieniä haavoja joihin on levitetty srirachaa. Tää laantuu heti kun olen tarpeeksi pitkään paikoillaan.
 
Moikka @Pompelis ja @Florie, kiva lukea teidän tunnelmista! 🙂 Muistin just että mullahan on tosiaan eka neuvola maanantaina…
Tänään on siis laskujeni mukaan viikko 8+3 ja huomasin ekan kerran eilen aamulla, että housut alkaa kiristää vyötäröltä. Mulla ei ole tähän saakka ollut juurikaan mitään oireita, mutta eilen ja tänään on ollut jotenkin ”bloated” olo ja vatsa vähän sekaisin. Huomaan myös, etten ole ihan yhtä energinen kuin normaalisti. Ekaluokkalaisen koko luokka on tällä viikolla sairastanut koronan, mutta minä ja mies ollaan onneksi säästytty (viralliset testit oli negatiivisia eilen, eli kai tämä outo fiilis raskaudesta johtuu).

Tällä hetkellä heilun samalla tavalla ilon ja epäuskon rajamailla kuin ehkä säkin @Pompelis ja odotan parin viikon päästä tehtävää nipt-testiä kuin kuuta nousevaa.
 
Kiva että tämäkin ketju on taas aktivoitunut :) Pitkään oli hiljaista.

@Florie Wau, sä olet jo noin pitkällä! Ihanaa! Hyvä että vointikin on parempi.
Hienoa että rakenneuktrakin lähestyy. Mä ainakin koin että sen jälkeen sai vähän henkäistä helpotuksesta. Ja kun sukupuoli selviää, on ehkä jotenkin helpompi ajatella vauva yksilönä. Ja tietysti helpottaa, kun alkaa liikkeet tuntumaan. Tietää ainakin että siellä ollaan hengissä!
Se tukala olo on ihan kamalaa ja se tunne vaan lisääntyy, tuntuu jatkuvasti että olisi syönyt itsensä ähkyyn.

Ihanaa @Pompelis ja @Adelieamanda että teilläkin neuvolakäynnit kohta tulossa. Homma etenee :)

Mulla alkoin eilen rv 22. Ihme että tänne asti on päästy! Silti huoli ja pelko on edelleen pinnalla, siitä tuskin pääsee irti. Keskenmenon pelko on muuttunut ennenaikaisen synnyttämisen ja kohtukuoleman pelkoon. Ja koronan pelko siihen vielä päälle. Mutta päivä kerrallaan mennään. Täytyy vaan yrittää olla miettimättä liikaa.
Olo on ollut todella tukala, ummetustakin on sekä jonkun verran liitoskipuja. Unet on jäänyt vähille, erilaisten särkyjen vuoksi. Mutta muuten aika ok! :)
 
Mulla taas eilen sydän hyppäsi kurkkuun kun vähän lugen laittamisen jälkeen tunsin miten verta pulpahti housuihin. Vuoto oli taas pieni, vähän isompi kuin viimeksi kuitenkin. Se loppui taas nopeasti. Jouduin tunkemaan lugea "syövereihin" eli pakko ajatella, että siitä johtui. Olo on edelleen sama kuin aiemmin eli oletan, että kaikki on hyvin.

@Adelieamanda hah, just kävin perjantaina etsimässä löysiä housuja, joissa olis kuminauha vyötäröllä :D Hankalaa pukeutua kun perus legginsit on vähän kylmät tähän säähän.
 
Huomenna on juhlapäivä: saan alkaa vähentämään lääkkeitä. Miten teillä muilla on lääkkeiden vähentäminen vaikuttanut olotilaan?
Jee! Mitkä lääkkeet sulla vähenee? ☺@Pompelis
Mä pääsen viikon päästä kokonaan eroon Progynovasta, 2.2. mitataan progesteroni ja sitten toivon mukaan pääsen Terolutista&Cyclogestistä. En ole huomannut Progynovan vähentämisellä olleen mitään vaikutuksia, ellei ihon kuivuminen (entisestään) kuulu niihin. Ainoa asia mikä ajaa mut hulluuden partaalle tällä hetkellä on silmien ja silmänympärysihon kuivuminen, joka on niin tuskallista että vaihtaisin milloin tahansa finneihin ja rasvoittuvaan ihoon (koska tähän kuivuuteen EI auta mitkään rasvat, veden juominen tai ruokavalio, kaikki on kokeiltu!).
Btw. Luin jostain, että näillä viikoilla raskaushormoni olis huipussaan, voi olla että selittää mun jossain määrin ailahtelevan mielialan juuri nyt. 😂
 
Jee! Mitkä lääkkeet sulla vähenee? @Pompelis
Mä pääsen viikon päästä kokonaan eroon Progynovasta, 2.2. mitataan progesteroni ja sitten toivon mukaan pääsen Terolutista&Cyclogestistä. En ole huomannut Progynovan vähentämisellä olleen mitään vaikutuksia, ellei ihon kuivuminen (entisestään) kuulu niihin. Ainoa asia mikä ajaa mut hulluuden partaalle tällä hetkellä on silmien ja silmänympärysihon kuivuminen, joka on niin tuskallista että vaihtaisin milloin tahansa finneihin ja rasvoittuvaan ihoon (koska tähän kuivuuteen EI auta mitkään rasvat, veden juominen tai ruokavalio, kaikki on kokeiltu!).
Btw. Luin jostain, että näillä viikoilla raskaushormoni olis huipussaan, voi olla että selittää mun jossain määrin ailahtelevan mielialan juuri nyt.
Eli pikku hiljaa vähennän lugesteronin, zumenonin ja terolutin pois. Mulla on muuten iho tosi kuiva tällä hetkellä myös. Voi kyllä liittyä ihan talveen. Suosittelen kuiville silmäluomille Atopik sinkkivoidetta ensiapuun (jos et sitä oo vielä kokeillut :D ). Jännä, että sulla mitataan toi progesteroni kun mä oon ymmärtänyt, että istukan pitäisi jo hoitaa täysin sen tuotanto tällä hetkelläkin.
 
  • Tykkää
Reactions: Adelieamanda
Eli pikku hiljaa vähennän lugesteronin, zumenonin ja terolutin pois. Mulla on muuten iho tosi kuiva tällä hetkellä myös. Voi kyllä liittyä ihan talveen. Suosittelen kuiville silmäluomille Atopik sinkkivoidetta ensiapuun (jos et sitä oo vielä kokeillut ). Jännä, että sulla mitataan toi progesteroni kun mä oon ymmärtänyt, että istukan pitäisi jo hoitaa täysin sen tuotanto tällä hetkelläkin.
Kiitos vinkistä @Pompelis Tota tuotetta en olekaan kokeillut, joten annan ehkä vielä sille tilaisuuden! ☺ Ja hyvä kuulla, etten ole tämän vaivan kanssa ainoa.. Progesteroni kai mitataan varmuuden vuoksi vielä ennen lopetusta, luulisin. Ellen ole ymmärtänyt jotain väärin. 😆

Onko sulla muuten jo ollut eka neuvola? @Pompelis Mulla oli, aika turha reissu sikäli, että lähinnä käynti meni perustietojen ja lähetteiden kirjoitteluun. Tosi mukava terveydenhoitaja kyllä oli ja tulipahan nähtyä kyseinen neuvola (esikoisen kanssa kävin eri paikassa), että ei siinä mitään. 🙂
 
Kiitos vinkistä @Pompelis Tota tuotetta en olekaan kokeillut, joten annan ehkä vielä sille tilaisuuden! Ja hyvä kuulla, etten ole tämän vaivan kanssa ainoa.. Progesteroni kai mitataan varmuuden vuoksi vielä ennen lopetusta, luulisin. Ellen ole ymmärtänyt jotain väärin.

Onko sulla muuten jo ollut eka neuvola? @Pompelis Mulla oli, aika turha reissu sikäli, että lähinnä käynti meni perustietojen ja lähetteiden kirjoitteluun. Tosi mukava terveydenhoitaja kyllä oli ja tulipahan nähtyä kyseinen neuvola (esikoisen kanssa kävin eri paikassa), että ei siinä mitään.
Joo mulla toi voide on auttanut / parantanut pahaan, kirvelevään atooppiseen ihottumaan yläluomissa!

Mulla on huomenna eka neuvola, kääk! En voi uskoa! En olis IKINÄ uskonut, että sinne asti päästään. Saitko lähetteitä verikokeisiin? Voikohan niissä käydä heti neuvolakäynnin jälkeen...
 
Joo mulla toi voide on auttanut / parantanut pahaan, kirvelevään atooppiseen ihottumaan yläluomissa!

Mulla on huomenna eka neuvola, kääk! En voi uskoa! En olis IKINÄ uskonut, että sinne asti päästään. Saitko lähetteitä verikokeisiin? Voikohan niissä käydä heti neuvolakäynnin jälkeen...
Joo, sain lähetteet verikokeisiin ja ultraan, voin kuulemma käydä kaikki samalla kertaa 10.2. 🙂 Nyt ei mitattu muuta kun verenpaine. Aika läpihuutojutulta tuntui (toki saattoi vaikuttaa että tulin yksityiseltä, jossa jo mitattu ja testattu kaikki mahdollinen mitä tässä vaiheessa voi ja se, ettei mulla ole mitään erityistä seurannan tarvetta minkään suhteen).
 
Tänään alkaa rv 11. Juhlin vielä päivä kerrallaan edistymistä. Olo on ollut aika ällöttynyt ja hyvin väsynyt viime aikoina, mutta muuten kaikki hyvin. Kävin verikokeessa ja vein sinne samalla virtsanäytteet tänään. Jännityksellä odotan paljon mun TSH ja ferritiini on. Ultraan on vielä kolme viikkoa, kun miehelle ei sopinut mikään aika mikä siellä oli aiemmin vapaana. Mitäs muille kuuluu?
 
  • Tykkää
Reactions: Florie
Tänään alkaa rv 11. Juhlin vielä päivä kerrallaan edistymistä. Olo on ollut aika ällöttynyt ja hyvin väsynyt viime aikoina, mutta muuten kaikki hyvin. Kävin verikokeessa ja vein sinne samalla virtsanäytteet tänään. Jännityksellä odotan paljon mun TSH ja ferritiini on. Ultraan on vielä kolme viikkoa, kun miehelle ei sopinut mikään aika mikä siellä oli aiemmin vapaana. Mitäs muille kuuluu?
Kiva kuulla @Pompelis että sulla on kaikki hyvin (toivottavasti labrat myös). 💗
Mulla on ens viikolla keskiviikkona ultra&nipt-testi, lasken päiviä… 😄
Kiitos muuten siitä sinkkivoide-vinkistä, se on pelastanut mun silmänympärysihon! @Pompelis
Mulla oli tuossa sellainen parin viikon jakso, jolloin olo tuntui jotenkin raskaalta ja pingottuneelta, mutta nyt se on helpottanut ja tuntuu siltä, että normaali energiataso on palautunut. 🙂 Voi olla että väsymys johtui myös kofeiinista vieroittautumisesta, jossa olen suureksi yllätyksekseni s
onnistunut. 😄 Just nyt mulla ei ole omasta mielestäni mitään raskausoireita, eli olo on tosi hyvä kaikin puolin. Saa nähdä kauanko tätä sitten kestää..
 
Hienoa, että teillä on molemmilla kaikki hyvin! ❤ Ja hei munkin pitäisi varmaan kokeilla tuota voidetta, iho ihan hirveässä kunnossa ja niin kuiva! Että se siitä hehkusta. :rolleyes::LOL:

Meillä on perjantaina rakenneultra enkä pysty oikein ajattelemaan mitään muuta, olen lietsonut itseni puolipaniikkiin, että sikiö on kuollut tms. Auttaisi jos olisin varma, että tunnen liikkeet, mutta vaikka joskus niin kuvittelen niin useimmiten ei mitään. Olen voinut ihan suht hyvin, välillä on tukalaa oloa ja välillä ihan normaali olo. Vatsa on kasvanut mutta pystyn vielä ihan hyvin peittämään vaatteilla. Ensi viikolla olisi tarkoitus kertoa töissä.
 
  • Rakkaus
Reactions: Adelieamanda
Hienoa, että teillä on molemmilla kaikki hyvin! Ja hei munkin pitäisi varmaan kokeilla tuota voidetta, iho ihan hirveässä kunnossa ja niin kuiva! Että se siitä hehkusta.

Meillä on perjantaina rakenneultra enkä pysty oikein ajattelemaan mitään muuta, olen lietsonut itseni puolipaniikkiin, että sikiö on kuollut tms. Auttaisi jos olisin varma, että tunnen liikkeet, mutta vaikka joskus niin kuvittelen niin useimmiten ei mitään. Olen voinut ihan suht hyvin, välillä on tukalaa oloa ja välillä ihan normaali olo. Vatsa on kasvanut mutta pystyn vielä ihan hyvin peittämään vaatteilla. Ensi viikolla olisi tarkoitus kertoa töissä.
Niin jännittävät paikat sulla @Florie 😍 Mutta onneksi enää 2 yötä perjantaihin! ☺
 
Ferritiini on 43 eli 2 pykälää enemmän kuin viimeksi! Olen yllättynyt, oliskohan mun vihersmoothieilla, joissa on lehtikaalia ja pinaattia osaa. En tajua kyllä mistä johtuu, mutta siis hieno juttu. Ja TSH olikin sitten jo liian alhainen eli 0,45 kun normilukema 0,5. No toi varmaan vielä on ok kuitenkin.

@Adelieamanda mahtavaa kuulla, että se voide auttoi! :D Se on kyllä mut pelastanut parina talvena jo kanssa.

@Florie voisitko ajatella, että on paljon todennäköisempää, että kaikki on hyvin? Tsemppiä odotteluun kovasti!

Ja vielä pari kuivan ihon hoitovinkkiä, en saa rahaa tästä huom :D kasvojen pesu vain misellivedellä (mulla Avenen), ennen voiteita kosteuttavaa seerumia (mulla Vichy) ja sit normi kosteusvoide + sitä sinkkivoidetta kuiviin kohtiin.
 
  • Tykkää
Reactions: Adelieamanda
Ferritiini on 43 eli 2 pykälää enemmän kuin viimeksi! Olen yllättynyt, oliskohan mun vihersmoothieilla, joissa on lehtikaalia ja pinaattia osaa. En tajua kyllä mistä johtuu, mutta siis hieno juttu. Ja TSH olikin sitten jo liian alhainen eli 0,45 kun normilukema 0,5. No toi varmaan vielä on ok kuitenkin.

@Adelieamanda mahtavaa kuulla, että se voide auttoi! Se on kyllä mut pelastanut parina talvena jo kanssa.

@Florie voisitko ajatella, että on paljon todennäköisempää, että kaikki on hyvin? Tsemppiä odotteluun kovasti!

Ja vielä pari kuivan ihon hoitovinkkiä, en saa rahaa tästä huom kasvojen pesu vain misellivedellä (mulla Avenen), ennen voiteita kosteuttavaa seerumia (mulla Vichy) ja sit normi kosteusvoide + sitä sinkkivoidetta kuiviin kohtiin.
Kiitos vinkeistä, otan kokeiluun! 😍 @Pompelis
Onko sulla siis tyroksiini käytössä, vai oliko sulla niin päin, että oli taipumus liikatoimintaan?
 
Ferritiini on 43 eli 2 pykälää enemmän kuin viimeksi! Olen yllättynyt, oliskohan mun vihersmoothieilla, joissa on lehtikaalia ja pinaattia osaa. En tajua kyllä mistä johtuu, mutta siis hieno juttu. Ja TSH olikin sitten jo liian alhainen eli 0,45 kun normilukema 0,5. No toi varmaan vielä on ok kuitenkin.

@Adelieamanda mahtavaa kuulla, että se voide auttoi! Se on kyllä mut pelastanut parina talvena jo kanssa.

@Florie voisitko ajatella, että on paljon todennäköisempää, että kaikki on hyvin? Tsemppiä odotteluun kovasti!

Ja vielä pari kuivan ihon hoitovinkkiä, en saa rahaa tästä huom kasvojen pesu vain misellivedellä (mulla Avenen), ennen voiteita kosteuttavaa seerumia (mulla Vichy) ja sit normi kosteusvoide + sitä sinkkivoidetta kuiviin kohtiin.
Joo, hyvinä hetkinä, eli silloin kun olen suht rationaalinen itseni, just noin. Onnistuu sitä huonommin mitä lähemmäs perjantai tulee. 🙈

Mulla on nyt käytössä puhdistukseen öljybalmi, sit kosteuttava kasvovesi ja seerumi (Olivia Klein) ja voiteena joku tosi tymäkkä balmi. Puoli päivää noi riittää, mutta sit alkaa taas naama kiristää. Oon miettinyt, pitäisikö ostaa silkki- tai bambutyynyliina, sen kuulemma pitäisi auttaa kun ei ime kosteutta niin kuin puuvilla ja pellava.

Tosi hyvä, että sulla @Pompelis on ferritiini noussut! Mun pitäisi myös mennä tsekkaamaan, neuvolalääkäri kirjoitti ihan oma-aloitteisesti lähetteen.
 
  • Tykkää
Reactions: Pompelis

Yhteistyössä