Tulin täältä taustalta huutelemaan noista hankinnoista. Kerron tässä mitä ilman emme olisi tulleet toimeen tätä kuutta viikkoa, jos jotain kiinnostaa.
Ykkösjuttu on keinuva sitteri (tätäkään viestiä ei kirjoitettaisi ilman sitä
). Puklu rättejä meillä ripoteltu joka paikkaan siis erittäin tarpeellisia tosin niiden sijasta voi myös hankkia koiran
Meillä koira hoitaa lattiat ja me vaatteet (koira kyllä nuolee tarvittaessa vaatteekin). Tutteja siis en tiedä kuinka monta niitä pitää olla että olisivat oikeaan aikaan oikeassa paikassa. Meillä nyt ehkä 8 tuttia ja 7 niistä on hukassa, joten seuraavalla kauppareissulla ostan ainakin 4 lisää (ei varmaan sekään riitä). Hoitopöytä jossa lipasto (tämä tosin todettu jo edellisten lastenkin kanssa toimivaksi).
Mikäli aikoo imettää niin sitä Lanoliini voidetta kannatta varata jo etukäteen yöpöydälle. Oikeasti helpottaa kummasti vaikka iho ei menisi rikki niin suosittelen käyttämään silti (miinuksena sen törkeä hinta
).
Vinkki jonka nyt VASTA kolmannen lapsen kohdalla tajusin (olen ehkä vähän hidas). Aina kun vauvaa syöttää niin kannattaa laittaa hänet peiton sisään siis ei ohuen peiton vaan esim. sen äp pakkauksen peiton sisälle kääriä. Vauva lähes poikkeuksetta nukahtaa syöttöön ja kun on peiton sisällä niin ei huomaa kun lasket sylistä esim. omaan sänkyyn. Herää heti jos peittoa ei ole. Peitolla on siis meillä ostettu monta hiljaista hetkeä taloon ja sen avulla nukutaan yötkin suht hyvin. En mene kyläänkään ilman peittoa
Turhuutta on toistaiseksi ollut rintapumppu (yritän nyt ottaa sen käyttöön) ja koliikkikeinu (lapsi huutaa pää punaisena kun sen siihen laittaa, joten meillä vaikutus on käänteinen
) Mokoma oli vielä kallis. Oikeasti keinu on toiminut monessa perheessä, mutta ei vaan meillä. Turhuutta on ollut myös noin kymmenen erilaista ja eri kokoista talvihaalaria. Hiki hatussa kun olen vaihdellut niin olen kolmea ehtinyt pitää, mutta sekin on vaatinut hyvää suunnittelua. Käytettynä onneksi ostettuja suurin osa, joten taloudellinen menetys pieni. Poika nyt n. 56cm ja käyttää 56cm vaatteita, joten kyllä ne pienet vaatteet menee aika pitkään ja kiva kun on päällä sopivat vaatteet.
Mukavaa odotusta kaikille. Seurailen täällä taustalla aina kun vaan ehdin.
Tauku + poika just sen 6vkoa