Luovutettu munasoluhoito

lisäys vielä.... yritän kirjoittaa samalla kun nukutan poitsua niin ajatukset ei oikein pysy kasassa. Jos pas tehdään luonnolliseen kiertoon niin voi olla että siinä katsotaan milloin on ovis. Siis en tiedä tota luonnollisen kierron juttua. Mulla olisi ollut toinen vaihtoehto, että olisin joutunut alkaa sumuttelee ja käymään läpi saman hoitokaavan kuin tuoresiirrossa, mutta lekuri oli sitä mieltä, että kokeillaan tällä kertaa ainoastaan estrogeenillä ja sitten tulee ne luget kuvioihin jossain vaiheessa. en tiedä sitten mikä on paras vaihtoehto, senhän näkee sitten onnistuuko. Onhan tossa PAS:ssa vielä sekin jännitysmomentti selviääkö alkiot sulatuksesta. Meillä on 3 alkiota kahdessa oljessa ja kuulemma ekaksi sulatetaan se yksinäinen.
 
Watrossi
Danke schon Pirpana, toivottavasti sait pikkuisen untenmaille! Sanoit etta 17 kp alat laakitykset. Mietin, etta pitaako mun myos odottaa menkkoja elokuussa ja vasta sitten voin tietaa koska siirto tehdaan. Eli olenko taysin riippuvainen menkkojen ajankohdasta? Mulla on kummityton rippijuhlat elokuun alussa ja olin alunperin ajatellut, etta samalla matkalla olisin kaynyt PASissa.

Voidaankohan menkkoja mitenkaan siirtaa PASia varten? Soittelen ens viikolla klinkalle kaippa sielta selviaa. Meilla on 6 alkiota pakasteessa.

 
Danke schon Pirpana, toivottavasti sait pikkuisen untenmaille! Sanoit etta 17 kp alat laakitykset. Mietin, etta pitaako mun myos odottaa menkkoja elokuussa ja vasta sitten voin tietaa koska siirto tehdaan. Eli olenko taysin riippuvainen menkkojen ajankohdasta? Mulla on kummityton rippijuhlat elokuun alussa ja olin alunperin ajatellut, etta samalla matkalla olisin kaynyt PASissa.

Voidaankohan menkkoja mitenkaan siirtaa PASia varten? Soittelen ens viikolla klinkalle kaippa sielta selviaa. Meilla on 6 alkiota pakasteessa.

Watrossi, 17. kp on siirtopäivä jos kaikki ok. Lääkitys alkaa jo 2. kp. Kyllä mun käsittääkseni menkkoja voi siirtää pillereillä ihan kuin tuoresiirrossakin. Mulla silloin aikanaan, kun tehtiin IVF omilla soluilla oli lääkityksenä parin kuukauden ajan e-pillerit ja saatiin siten vuoto aikaan. Kannattaa kysyä klinkalta. Toi on tosi hankalaa jos kaikki riippuu luonnollisesta kierrosta. Mulla on hieman enemmän pelivaraa kun olemme kuukauden Suomessa, mutta siltikin olen laskenut, että hoito pitää tehdä oikeastaan heinäkuun kierrosta laskien, eikä elokuun kierrosta ja siirto menee silloin elokuulle. Lekuri tosin painotti, ettei halua tehdä sitä yhtään aikaisemmin kuin elokuun kiertoon, koska synnytyksestä on vain 8kk. En kuitenkaan usko, että parilla viikolla on mitään merkitystä. Niin ja kaikkihan kuitenkin riippuu siitä milloin vuoto tulee (jos ei tulekkaan?) ja että kohtu on ok hoitoa varten.
 
Hei kaikki taas pitkästä aikaa. Nyt on täällä asiat läpi käyty, surtu ja juteltu ja jälleen kerran juteltu... Menetimme molemmat, ultrassa ei vaan sykkeitä enää löytynyt. Joskus elämä tuntuu vaan jotenkin niin epäoikeudenmukaiselta ja tunne vahvistunut kun olen tässä nyt lukenut myös teidän juttujanne. Mutta ystävät hyvät, eipä jäädä suruun rypemään vaikkakin tarkeää on antaa aikaa hetkeksi sillekin ja asioita läpikäydä. Kaikesta huolimatta elämä jatkuu eikä koskaan saisi menettää uskoa asioihin. Kovasti toivotan onnea teille kaikille jotka meistä onnistuivat ja olisi mukava jos kävisitte kertoilemassa kuulumisia. Ei se suinkaan pahaa mieltä epäonnistuneille luo, vaan antaa uskoa että kyllä mekin tästä vielä!!! Että eipä muuta kun kirjoittelemaan Pinja yms. kumppanit! Ja sinulle WATROSSI tahdon sanoa anteeksi että nyt vasta annan kuulua itsestäni, mutta nyt tunnen olevani valmis jatkamaan. Todella pahoillani olen kuullessani mitä olet joutunut läpikäymään, mutta toisaalta taas iloinen huomatessani että ns. taistelutahto on selvästi palannut. Eipä muuta kun jatketaan vanhaan malliin toisiamme tukien ja aletaan metsästämään niitä huuru-ukkoja!! Ajatuskin saa mielen jo hyvälle tuulelle. Nyt alan tällä kertaa lopettelemaan ja valmistautumaan töihin. Sinulle toivon voimia siihen fyysiseen palautumiseen ja toivon pian kuulevani. Kaikille aurinkoista päivää toivottaen VEKARA B)
 
mybaby
:wave: Heissan ystävät!

Olipas kiva kuulla sinusta Vekara, olet kyllä ollut päivittäin mielessä!
Olen pahoillani miten kävi, mutta kuten sanoit, paras jatkaa vaan eteenpäin! Näissä jutuissa nuo vastoinkäymiset ottavat aina aikansa. Muistan itse viime syksyltä kun epäonnistumisen jälkeen hoitaja käski odottaa vuodenvaihteen yli niin teki mieli huutaa sille että hais... ..ka! Silloin tuntui ettei kykene millään odottamaan ja jatkamaan. No, jonkin ajan kuluttua voimat palautuivat ja kun oikea hetki tuli hoitojen jatkumiselle oli taas innolla mukana. Meillä oli tietty vielä se että vaihdettiin tähän luovutushoitoon.

Sitä tässä itse olen nyt kovasti miettinyt ja ehkä vähän pelännytkin, että jos menee kesken niin koska.... :/
Yritin etsiä sinun Vekara tilannettasi ennen tuota, mutten päässyt jäljille. Miten pitkälle ehdit viikoissa? Jos et halua enää puhua siitä, niin ok.

Tieto lisää tuskaa, sanotaan, ja minä hölmö olen nyt pomppinut kaikenmaailman juttuja lukien, myös tuolla keskenmenopalstalla :x
Ja kauhukseni huomannut että aika "myöhään" niitä vielä tapahtuu.

Joten täällä piinaviikot jatkuu, tavallaan...
Ultra on 4.6 joten reilut pari viikkoa vielä. Olo on ollut muuten ok, väsymys on vaan melkoinen. Mitään suurempaa pahoinvointia ei ole ollut, seillaista huippausta ennemmin.

Täältä tulee :hug: kaikille teille, ketkä vielä olette matkassa mukana, tavalla tai toisella. Pitäkää huolta itsestänne!


:heart: :llä mybaby, rv5+0
 
Aurinkoinen huomen kaikille! Mybaby:Raskauteni taisi keskeytyä viikoilla 7-8, tarkalleen asiaa en tahdo oikeastaan enää muistaa. Sinulle tahdon sanoa että älä pohdi ikäviä asioita etukäteen vaan yritä pitää mieli hyvänä ja iloitse raskaudestasi. Ymmärrän kyllä että pelko onnistumisesta valtaa välillä mielen, koska täällä palstallakin on kaikkea yhdessä koettu. Mutta siitäkin huolimatta negatiivisten asioiden liiallinen pohtiminen ei ole hyvästä. Tietoisesti kannattaa ajatukset suunnata muualle ja lähteä vaikkapa lenkille. Ja sitä kannattaa ennen kaikkea ajatella että jonkunhan tässä on onnistuttava! Omalla kohdallani en aio periksi antaa ja meillä alkavat asiat jo huomenna kulkemaan. Minulla piti olla jälkitarkastus sairaalassa kuun lopulla, mutta hoidamme sen klinikalla jo huomenna. Emme kuitenkaan samalla, jossa olimme aiemmin hoidossa. Pakkaamme huuru-ukot kyytiin ja suuntaamme kohti toista klinikkaa. Tämä siksi, koska nykyinen klinikka ei ehtisi tehdä siirtoa ennen elokuuta koska sulkevat kesäksi o ennen juhannusta. Olivat myös sitä mieltä että kesäkuun siirto olisi myös liian aikaista kun taas uudella klinikalla olivat eri mieltä. Eli jos jälkitarkastuksessa huomenna on kaikki hyvin eikä kaavintaan tarvitse mennä, niin mitään estettä ei ole kesäkuun siirtoon. Klinikka on auki koko kesäkuun ja toisen siirron ehtisimme tehdä tarvittaessa elokuussa ennen kun loput alkiot siirtyisivät ulkomaille. Luovuttajamme ei ole rekisteröitynyt. Asia ei meitä haittaa, olemme valmiita lähtemään myös ulkomaille tarvittaessa. Alkioita meille jäi kolmetoista viiteen oksaan. Nyt lopettelen taas tältä erää...huomista en millään malttaisi odottaa mitä klinikalla sitten kuullaankaan. Toivon kovin että kaikki olisi hyvin ja pääsisimme tekemään hoitosuunnitelman =)
 
Watrossi
Hei ystavattaret!

Kiva kuulla, etta Vekara on taas oma itsensa - periksi ei anneta! Ma olen ajatellut odottaa elokuun alkuun ennen kuin otan huurunenat kyytiin. Taa mun kokemus on ollut sen verran traumaattinen (olin eilen taas ensiavussa kun kohdun suuhun oli kehittynyt verihyytymia ja ne jouduttiin raaputtamaan pois), etta tarvitsen kesan tyhjentaakseni paani. Olin muuten eilen appivanhempien luona illallisella ja istuin sohvalla kun yht'akkia sohva "lainehti" veresta. Tilanne oli ihan kuin jostain tragi-komediasta...

Mybaby ja Pinja, ei ole mitaan syyta miksi teilla ei onnistuisi. Ainoa neuvo (jota itse ei tietenkaan noudattanut) on olla liikaa lukematta kaikkea mita voi menna pieleen. Se ei auta yhtikas mitaan, se ei rauhota paata vaan pain vastoin. Suurimmassa osassa raskauksissa kaikki menee hyvin ja se on fakta! Ma olen paattanyt YRITTAA olla fatalisti - saas nyt nahda onnistunko vai ei.

Soitan huomenna klinkalle ja kyselen sita elokuun hoidon jarjestymista.

IPPU, IPPU, IPPU - missa olet?

Yritetaan oikeasti tukea toisiamme, joohan.

Hyvaa yota - bonne nuit

Watrossi, jonka hemoglobiini on jo 90!
 
mybaby
Huomenta,

täällä yksi aivan poissa tolaltaan oleva matkaaja :\|

Mulla on eilisestä iltapäivästä asti ollut aivan kauheat alavatsakivut jotka olivat yölläkin sitä luokkaa ettei nukkumisestakaan tullut yhtään mitään. Kun aamulla pienten unien jälkeen heräsin, niin hetken oli parempi olla mutta puolen tunnin jälkeen nyt on sama olo...

Ja nyt kyllä pelottaa jos koskaan!!!! :eek:

Toistaiseksi ei ole tullut vuotoja....
Pakko mennä takas sänkyyn, onneksi on tänään vapaata töistä...

terv. mybaby, 5+2
 
Watrossi

Heipsis

Mybaby, toivottavasti vatsakivut ovat jo historiaa.

Vekara, mita sulle sanottiin uudella klinikalta? Miten ja koska sun PAS tehdaan? Mulla on ylimaaraisena stressina se, etta jos oon jotenkin menkoista riippuvainen PASin suhteen niin siina sita sitten (taas kerran!) joudun jarkailemaan matkoja viime hetkella. Rasittaa jo etukateen.

Meidan klinikalta suositeltiin PASia vasta elokuun alkuun (luovuttajamme on rekisteroitynyt) keskenmenoni rajuuden takia. Mulla on jalkitarkastus 7.6. Meilla on kuusi alkioita kolmessa oljessa, joista kuulemma yksi sulatetaan. Sulatuksesta selvisi esim. vuonna 2006 keskimaarin 80%alkioista:

Ippua vielakin kuulettelen. Entas Maija, oletko saanut asioita sumplittua klinikan kanssa?

Huomenna eka duunipaiva kymmenen saikkupaivan jalkeen: Ihan kiva, aloin jo kyllastya tahan kotona hiipimiseen!

Liput salkoon ja nena kohti tulevaisuutta; joka ON toivoa taynna
 
Aurinkoista sunnuntai päivää kaikille B) ! Nyt on sitten reissu klinikalle tehty eivätkä asiat menneet aivan kuten olimme ennalta suunnitelleet. Kohdussa vielä liiaksi "tavaraa" joten kesäkuun siirto ei tule olemaan mahdollinen. Sovittiin, että menisin sairaalaan jälkitarkastukseen kuun lopussa, joka minulle oltiin jo varattu. Jos ei kohtu vielä silloin tyhjentynyt, niin odotellaan kuukautisia, joiden pitäisi tulla myös joskus kuun vaihteessa. Lääkäri kertoi, että kuukautiset tyhjentää monasti kohdusta loput, mitä sinne on sitten jäänytkin. Vuodon jälkeen tehdään uusi ultra ja päätetään onko kaavinta tarpeellinen. Heinäkuun klinikka on kiinni ja siirtoon mennään elokuussa. Onneksi edessä on pitkä loma juhannuksesta heinäkuun loppuun, että puuhaamalla kaikkea mukavaa saa ajatukset irti asioista. Jotenkin se elokuun alku tuntuu niin kaukaiseltä, että ei millään jaksaisi odottaa. Elikkä WATROSSI...samassa aikataulussa jälleen ollaan!!! Meillä elokuu viimeinen mahdollinen hoito täällä suomessa, jonka jälkeen hoito siirtyy riikaan. Kuitenkin ollaan toivekkaita, että pas tuottaisi meille tulosta. Alkioiden sulatuksesta saimme sellaista uutta tietoa, että jos oljessa on useampi alkio mikä sulatetaan ja ne siitä selviää, niin tarvittaessa voidaan pakastaa vielä uudestaan. Mukava tieto, sillä meillä viisi olkea, joissa jokaisessa kaksi tai kolme alkiota. Olen ymmärtänyt, että joutuvat sulattamaan aina kaikki yhdessä oljessa olevat alkiot ja kuitenkin tulemme siirtämään ainoastaan yhden. Tässä taas kaikki tällä kertaa...mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille =) toivottapi VEKARA
 
:wave: Hei kaverit! Minä täällä, Ippu!

Sekottikohan joku nyt jotain, kun huomasin, että kyseltiin mun Hesan uutisista???

Elämä viimesen epäonnistuneen hoitoyrityksen jälkeen soljuu omalla painollaan. Välillä huomaan tulevani aivan mitättömisstä asioista pahalle tuulelle ja seuraavassa hetkessä itken aivan hysteerisenä... sieltä se lapsettomuuden suru puskee läpi, hyvä niin. Välillä huomaan, että oon aivan sairaan katkera kaikelle ja kaikille. Oon alkanu miettiin, miten epäoikeudenmukanen elämä loppujen lopuksi on... mun hyvä ystävä sai lapsen "puoli huolimattomasti" 15 vuotta sitte eikä lapsen isäkään saanu tietää asiasta vasta ku tämä ilmotti puhelimitse, että jos kiinnostaa, voi tulla kattomaan poikaansa... lopulta kävi niin, että lapsi jäi n. 3 vuoden iässä isovanhempien hoiviin kun äiti otti ja lähti töihin Norjaan!!! Vasta nyt huomaan, miten paljo tuo tapahtunu mua risoo...

Oon oottanu saavani puhelun siltä Oulun VL:n lääkäriltä kun se lupas soittaa kun on aikaa. Halusin kysellä kahta asiaa: vasta-ainetekijöiden selvitystä verestä ja kohdun koepalasta. Nuo kaks asiaa jäi mietityttämään koskien alkioiden kiinnittymismahollisuuksia.

Että näin täällä. Käyn varmaan aina sillon tällöin kurkkimassa mitä teille kullekki kuuluu.

Mukavaa kesän odotusta!

t. Ippu
 
En oikein IPPU tiedä mitä sinulle sanoisin, koska loppujen lopuksi tiedämme hyvin vähän toisistamme ja asioistamme. Tosin tunnen surua puolesti, koska kannan myös tuota surua sisälläni. Menetin kaksi alkiota ja silti ei ole vaihtoehtoa muuta kun uskoa ja luottaa tulevaan. Kaikesta huolimatta tahdon sinulle sanoa, että älä koskaan menetä uskoa tulevaan. Jotenkin vaan sisälläni tunnen, että asioilla on tapana järjestyä, vaikkakakaan taival ei aina helppo ole...Tämmöisiä miettiippi VEKARA
:flower:
 
Watrossi

Voi Ippu, pahoitteluni. Niin kuin Vekara sanoi, kannamme kaikki tata samaa surua sisallamme ja joskus se on vaikeampaa, joskus vahan helpompaa.

Ma olen varmaan vahan masentunut, mika tietysti voi myos liittya siihen etta olen viela pahasti aneeminen. Jaksan juuri ja juuri tyoni tehda, kotona vaan nukkuisin enka jaksa oikein puhua kenellekkaan.

Olen joka tapauksessa menossa siirtoon elokuussa suunnitelmien mukaisesti. Kesan yritan relaa ja nauttia siita ettei tarvi tunkee lugeja minnekkaan.

Mita mybabylle kuuluu? Entas Pinja? Ja Maija?

Toivottavasti tama meidan palsta piristyy tasta, nyt on vaan niin monella surua.
 
Heippa pitkästä aikaa

Kyllä mä olen joka päivä käynyt tarkistamassa mitä teille muille kuuluu. Sitä on huolissaan vähän kuin ystävistään, joista ei kuule vähään aikaan. Mulla ei nyt ole tapahtunut mitään uutta. Lupasivat soitella klinikalta kun luovuttaja löytyy. Kyllä mä olen päättänyt vielä kerran kokeille, jos vaikka olisi parempi tuuri. Pari viikkoa negan jälkeen olin aivan rikki. En oikein osannut puhua tunteista edes miehelleni, kun tiesin ettei se ollut uskonut koko hoidon onnistumiseen. Ei se kokenut siksi kovin suurta suruakaan. Mäkin yritin olla kuin ei mitään. Sitten se ryöpsähti ihan muun jutun vuoksi. Mä purskahdin ihan haukkovaan itkuun, mies veti sohvalle syliinsä ja sanoi et KERRO. No nyt tuntuu vähän paremmalta, mutta on silti vaikea ruveta puhumaan seuraavasta siirrosta ja sen vaatmasta rahamäärästä. Miehestä tuntuu varmaankin että olis sama jos polttais ne rahat, mutta on kuitenkin valmis minun takiani vielä kokeilemaan. On jotenkin syyllinen olo. Olenko mä niin tyhmä etten tajua luovuttaa kun sen aika on. Se tarve saada lapsi vie vain kaiken yli, ei siinä paljon järki auta.

Meillä on ihana Kreikan loma edessä ens viikolla, ja siitä ainakin aion nauttia täysillä. Saadaan olla viiikko ihan kahdestaan.

Watrossi, suru lamauttaa. Odota rauhassa, kun elokuun siirto alkaa lähestyä, niin energiat alkavat palata ja tulevaisuus siintää onnellisena. Aurinkoista alkukesää sekä onnellisille odottajille, että hieman surullisille kohtalosisarille.

Terkuin periksi antamaton Maija
 
mybaby
:wave: heipsan ystävät, täällä ollaan...

Itsellä on ollut pysähtynyt olo vähän kaiken suhteen. Täälläkin olen käynyt mutten saanut aikaiseksi mitään kirjoittaa...

Olen kärsinyt edelleen ajoittain kovistakin mahakivuista. Ne viikon takaiset olivat kyllä paljon pahempia. En tiedä sitten, mistä kaikki johtui, mutta vasta nyt alkuviikosta on hieman helpottanut.
Suurin shokki oli kun paperiin tuli hieman verta maanantaina. Mutta se oli se yksi kerta ja ajoittui wc käynnin yhteyteen. Enkä sitten loppujen lopuksi tiedä että mistä se veri tuli. Mulla on ollut vatsa niin kovalla että parikin päivää on ollut välissä kun on saanut "asioita" tehtyä. Ja todennäköisesti tuo pieni vuoto johtui myös siitä.

No, nyt yritä syödä luumuja... :$ eikä maistu yhtään hyvältä!
Muutenkin on tuota pahoinvointia ollut ja väsymys kanssa melkoinen. Sellaisia 3-4 tunnin päikkäreitä olen vedellyt.

Ja kuten sanoin niin jotenkin tuntuu epätodelliselta tämä olotila. Kait sitä sitten reilun viikon päästä alkaa muuttua kun pääsee ekaan ultraan.

Nyt olisi mukavaa ja fiksua sanoa teille jotain ihanaa ja kannustavaa.... mutta pää on ihan tyhjä :\|

Muistakaa kuitenkin että toivoa ei saa heittää kokonaan menemään, vain siten jaksaa eteenpäin. Siitä pitää lähteä että kaikkia meitä vielä onnistaa! ;)

:heart: :llä mybaby rv6+2
 
Maijalle haluaisin sanoa, että tiedän miltä tuntuu kun hoito epäonnistuu ja olo on kuin olisi vetänyt vessan pöntöstä rahat alas. Mutta kun sitä ei koskaan tiedä milloin se onnistuu ja silloin rahalla ei ole väliä. Rahan unohtaa aika nopeasti, mutta ei sitä ettei ole omasta mielestään tarpeeksi yrittänyt. Uskon, että tiedän kyllä milloin on aika luovuttaa, mutta sinulle se ei ole vielä. On hyvä jaksaa uskoa ja toisaalta taas kannattaa tehdä oma pikku suunnitelma sen varalle mitä sitten jos se ei onnistukkaan. Se ehkä antaa rauhallisemman olon. Tsemppiä vaan sulle vielä yritykseen.
 
Watrossi


Heips koko meidan jengi

Ajattelin vaan ilmottaa pienen hyvan uutisen (kun noita surullisia on ollu niin paljon). Mulla alko menkat! Mun gynis oli positiivisesti yllattynyt kun menkat alkoivat vajaan neljan viikon jalkeen keskenmenon jalkeen, joka oli niin raju. On kuulemma hyva merkki, etta systeemit on palautunu normaaliin nain pikaisesti. Auringonsade risukasaaan - jeees!
 
Hei kaikki!

Ilmottaudun minäkin pitkästä aikaa ja yritän luoda positiivista mieltä kaikille, toivottavasti koette tämän sellaisena.
Nyt on nähty pikkuinen np ultrassa ja kaikki näyttäisi olevan hyvin. !2 raskausviikon rajapyykki menee tuota pikaa rikki ja pikkuhiljaa alkaa ehkä uskomaan, että totta tämä raskaus on!!!
Nyt vaan uutta tuulta purjeisiin teille muille ja uskokaa, että kyllä se onni vielä teidätkin kohtaa, koska niinhän se kohtasi meidätkin monen monituisen pettymyksen ja kyyneleen jälkeen!!!

Voimia naiset :hug:
 
Heips vaan koko poppoolle. Mukava kuulla sinusta Pinja, että kaikki mennyt hyvin. Kyllä me vielä kaikki seuraamme mukana! Mukavia uutisia myös sinulta Watrossi! Itse jännään täällä torstaita, jolloin oon menossa ultraan, missä tarkistetaan onko kohtu tyhjentynyt vaiko tarvitseeko mennä kaavintaan. Onnellinen olen siitä, että olen pystynyt nollaamaan ajatukset ja uskon, että pystyn kesän relaamaan ja elokuussa jatkuu jälleen projektimme. Mukavaa ja helteistä loppu viikkoa toivottaen VEKARA B)
 
Heissan kaverit, pitkästä aikaa... :wave:

Täällä on mennyt vähän hiljaiseksi tämä kirjoittelu. Itsekin monta kertaa pähkäilin että mikä on kun ei pysty tänne kirjoittamaan. No, nyt sitten sain aikaiseksi rekisteröityä. Jännää vaikka ei toisiamme olla tavattu, niin silti tuntuu että täällä pitää käydä juttelemassa ja kertomassa kuulumisia.

Ihana kuulla Pinja että teillä kaikki hyvin. Vekara ja Watrossi, teille kanssa tsemppiä ja hienoa nähdä että olette jaksaneet nousta kaiken jälkeen kohti uusia koitoksia. Toivotaan nyt porukalla että elokuun suunnitelmat pitävät!

Maija ja Pirpana, toivottavasti teilläkin vielä usko ja voimat palautuu. Niin kauan on toivoa kun on vielä mahdollisuuksia. Koska sitten pitäisi antaa periksi onkin toinen juttu ja jokaisen oman tunteen varassa. Meillä ei ainakaan kertaakaan näitten viiden vuoden aikana sitä vielä eteen tullut. Onneksi ei, sillä tämä onnistuminen olisi jäänyt kokematta. Siis eihän meillä tullut aikaisemmin edes koskaan plussaa... voimia tytöt! ;)

Ja sitten omaa tilannetta... :)
Eilen oltiin sitten ekassa ultrassa. Viikonloppu meni kauheassa jännityksessä ja yöt valvoessa. Meillä mies oli pahemmassa kunnossa kuin minä. Matkalla tuntui että vatsassa kaikki heittää ympäri ja henki salpautuu.... mutta onneksi kaikki oli hyvin! Yksi matkalainen on kyydissä! 15mm on kaverilla nyt pituutta, mikä vastaa viikkoja missä nyt mennään, sydämen lyönnit näkyivät myöskin!!!! Tänään tilasin jo ekan ajan paikalliseen neuvolaankin. Samoin tilasin ajan np-ultraan kanssa. Aattelin olla hyvissä ajoin liikkeellä kun nuo kesäpaussit joka paikassa on edessä. Se aika on "vasta" 2.7.

Vointi on ollut ihan hyvä. Pahoinvointia on melkein vuorokaudet ympäriinsä, mutta onneksi helpottaa kun vähän jotain haukkaa. Vessassa saa ravata yhtenään. Tämä helle nyt kyllä tuntuu pääkopassa vaikka kuinka yrittää juoda.

Jatkossa mun varmaan tarttee lähteä tuonne "odotuspaltalle", vaikka en vieläkään oikein osaa kuvitella sinne kuuluvani... Jotenkin tuntuu että tämän uskon vasta sitten kun lapsi joskus maailmaan saapuu... :whistle:

:hug: teille kaikille ja oikein mukavaa kesää!

:heart: :llä mybaby rv8+1
 
Mukava kuulla sinusta Mybaby!!! Samoin ajattelen, että kovin hiljaista on ollut. Kaikesta huolimatta, hyvä että sinulla kaikki hyvin. Nauti raskaudestasi ja käväiseppä aina välillä vilkaisemassa mitä meille kaikille täällä kuuluu. Minulla alkoi tänään kuukautiset ja olen kovin iloinen siitä, koska se tarkoittaa sitä, että pääsen siirtoon elokuussa täällä suomessa. Mukava olisi kuulla myös muusta poppoosta...mitä sinulle kuuluu Watrossi??!! Aurinkoisin terveisin VEKARA B)
 
Heikun kei!

Kiva nahda, etta meidan palstassa on taas ollut vahan vipinaa. Ma olin eilen keskenmenon jalkeisessa lopputarkastuksessa ja ultrassa oli kaikki ihan puhdasta. Raskaushormoonia mulla oli viela jaljella 2, outoo koska mulla on jo ollut menkatkin km jalkeen. Gyniksen mukaan luku nollautuu seur. menkkojen aikana. Eli nailla nakymilla olen menossa uuteen siirtoon elokuun alussa kun ollaan kesiksella Suomessa. Voidaan taas sitten jannitella yhdessa, Vekara.

Hyvia viikonloppuja koko jengille :flower:
 
... Belgian perukoilta. Mitas teille kuuluu naiset? Oletteko jo kaikki vetaytyneet kesatauolle? Mulla alkaa nyt sitten taas hoitorumba. 18.6. pistan Procrenin (tai siis vastaavan Belgiasta loytyvan tuoteen) ja siirto on 2 tai 3 elokuuta. Tervetuloa kuumat aallot B)

Pirpana ja Vekara, koska teilla alkaa hoidot? Teillahan on molemmilla
myos siirto elokuussa.

Elonmerkkeja teilta toivova Watrossi
 
hei, olen käynyt kerran täällä gynellä ja mulla hoito etenee siten, että kesäkuun lopulla kun vuoto alkaa menen verikokeisiin ja heinäkuun alussa on vielä käynti paikallisella gynellä ja ultrataan. mun pitäisi sitten alkaa popsia progynovaa heinäkuun vuodosta 2. pv eli heinäkuun lopulla joskus 25 pv.-->. Mulla otettiin myös PAPA koe täällä. Jos nyt kaikki on ihan ok niin siirto on sitten elokuussa 17. pv vuodon alkamisesta.
 

Yhteistyössä