Luovutettu munasoluhoito

Watrossi


Voi Maija, mulle tuli kyyneleet silmiin. Miten elama voi olla niin jarjettoman epaoikeudenmukaista. Toivottavasti saatte asiat jotenkin jarjestymaan luovuttajan ja klinikan kanssa.

Joo kylla tama koko raskauspuuha on niin p...sta. Mulla jaa tasta ikuinen trauma - herata joka aamu verilammikosta ja miettia, etta olikohan tama nyt sitten se keskenmeno.
 
mybaby
Pistelin jo kerran viestiä tänne, mutta se on näköjään hävinnyt kauas avaruuteen...kait... Enkä varmana saa enää yhtä hyviä sanoja aikaiseksi...


:( Voi Maija, niin tuttuja ovat tunteesi ja osuvia sanasi. Kuitenkaan en voi suruasi viedä pois, enkä oikein mitään tuoda tilalle...
Lämmin halaus, olemme ajatuksin kanssasi. Vasta kun olet surrut surusi pois, voit aloittaa uuden taipaleen... ja usko, sekin koittaa vielä...

Watrossille täältä kanssa liimalähetykset!!! Sinäkin olet mielessämme!!!
Jaksetaan vieläkin toivoa, jookos!

Ippu, et kai ole luovuttanut vielä!!! Eikö sulla todellakaan ole mitään tuntemuksia, missään? Siis ei sillä että se olisi pahasta, päinvastoin, normaalisti ei huomaa mitään!


Itsellä alkaa päivä päivältä olla vaikeampaa tuo positiivisuuden ylläpitäminen. Mulla taasen kyllä tuntemuksi löytyy. Välillä mietin että onko kaikki vain kuvittelua, mutta sitten taas... :/
Eiliseen asti ei ollut muuta kuin tuo rintojen turvotus. No, se on edelleen, mutta eilen oli sellaista ihme jomotusta alavatsalla ja etupuolella. Yleensä mulla tuo menkkakipu tuntuu selkäpuolella?!
Mutta nyt illalla :eek: ... kohta reilut pari tuntia on tuossa vasemmalla puolella tuntunut melkein yhtäjaksoista viiltävää kipua. Ei se nyt jalkoja alta vie voimakkuudellaan, mutta tuntee hyvin kuitenkin.
Väsymys alkaa kanssa tuntua, huomaan kun iltapäivällä meinaa nukkua istualteen, kun töistä kotiutuu.
Oi voi, eipä ole meidän elämää tehty helpoksi...

Tässä lämmin :hug: ...kaikille!!!

Pitäkäähän huolta itsestänne!

:heart: :llä mybaby, pp7
 
voi vitsi miten nyt saa lukea näin paljon huonoja uutisia :'(

Kaikille teille voimia jaksaa nyt tästä eteen päin ja jaksaa jatkaa kohti unelmaa.

Ja mä olenkin jo päättänyt jatkaa kaltaistenne auttamista ja luovutan jatkossakin.
 
EIII---EIII JA EIII!!!!!!!!

Tähän asti olen pidätellyt itkuani, mutta nyt se karkasi. Voi Vekara miten musertavaa. Meidän ilopino on nyt jotain aivan muuta. En mä osaa nyt sanoa mitään, pakko lopettaa kun itkettää.
 
pp13 ja pissatesti aamulla negatiivinen. Ihan niinku osasin odottaa... Oon itseasiassa vähän itkeny tulevaa negaa etukäteenki... olin niin varma etten voi nytkään onnistua...
No, meen huomenna veritestiin että nähdään ovatko edes yrittäneet kiinnittyä kohtuun. Muilta osin tää oli nyt tässä, kaikkiaan 6 epäonnistunutta IVF/ICSI-yritystä sekä ennen sitä n. 10 koti-inssiä (miehen sairaudesta johtuen) niin eiköhän tässä vois jo uskoo ettei tää tuu onnistuun koskaan.

Tästä pinosta nyt tuli aivan kauhee pino... :hug: kaikille teille, jotka koki tässä yrityksessä pettymyksen, samassa veneessä ollaan!

t. Ippu ilman valonsäteitä...
 
en taaskaan voi olla kirjoittamatta kun tuntuu niin pahalta kaikkien puolesta nämä epäonnistumiset. ensin kaikki näyttää niin hyvältä ja sitten kaikki ilonsäteet katoaa. en voi muuta sanoa kuin, että voimia ja uusia yrityksiä jokaiselle omien resurssien mukaan.

Ipulle haluan sanoa, että olen kerran testannut pp13 päivällä ja testi näytti negatiivista ja illalla uusi testi näytti plussaa. tämä raskaus meni kesken, mutta hCG oli aivan viitearvojen mukainen veritestissä elikä pp13 nega ei välttämättä merkitse, että raskaus ei ole alkanut.
 
Kiitokset Pirpanalle!

Varaudun kuitenkin kaikesta huolimatta siihen, että pettymykseen päättyy tämäkin yritys. Silti siis huomenna veritestiin. Toisaalta voinhan spekuloidakkin vielä, sillä nyt ois menossa kp28 ja menkat tulee normaalisti kp29-31. Ja se ainainen migreenikin yleensä ennen menkkoja vaivaa, mutta nyt sitä vaivaa oli jo 2 päivää siirron jälkeen eli mene tiedä oliko se jo sitä vai ei.

Palaan vielä huomenna kun veritestin vastaus varmistuu.

Ippu
 
mybaby
:'( :'( :'( :'( :'(

...eipä tässä enää oikein mitään osaa sanoa....

Toivon sydämestäni, että koette vielä valoisiakin päiviä!
Itse en enää uskalla ajatella yhtään mitään omasta tilastani, kait itsekin on parempi ruveta oottamaan sitä vuotoa ja unohtaa koko testaus...


mybaby
 
Mybaby, älä sinäkään luovuta ennenku oot testannu!

Minä testasin tänä aamuna vielä ennen verikokeisiin lähtöä pissatestillä negan. Verikoepaikassa tuliki ensin tenkkapoo: otanko sellasen testin josta vastauksen saa tänään muodossa raskaana/ei raskaana vaiko sellasen testin, jonka lähettävät Helsinkiin ja vastauksen saan maanantaina iltapäivällä numeraalisessa muodossa eli saan tietää sen, ovatko alkiot edes yrittäneet kiinnittyä.
Päädyin jälkimmäiseen vaihtoehtoon kaikesta huolimatta. Jos vuoto on alkaakseen, se alkaa viikonloppuna ja maanantaina verikoetulos sit vahvistaa lopullisesti kaiken. Siihen asti käytän normaalisti sekä Progynovaa että Lugesteronia.

Eilen tuli taas iltapäivällä aivan järkyttävä väsymys, liekkö ruuan jälkeen menny verensokerit sekas? Illalla tuli sellanen totaalinen väsy niin että koko kroppaa pakotti. Voihan olla, että joku tauti on iskemässä tai sit se enteilee migreenin tuloa... sitä mä oon oikeestaan oottanu varmana merkkinä menkkojen lähestymisestä...

Mut nyt siis pitää vielä kattoo tilannetta maanantaihin asti. Ei auta muu.

Hyvää viikonloppua kaikille!

t. Ippu, pp14
 
mybaby
Huomenta kaikille, jos tässä ketjussa enää kohta ketään on :(

Kyllä on itsellä niin masentuneet fiilikset. Eikä osaa enää yhtään ajatella että tästä mitään hyvää seuraisi. Ekat itkutkin vedin jo tossa aamulla, ei voi mitään... :'(

Lähen päiväksi reissuun, joten ehkä saan hetken oltua aattelematta!

Mutta ketä meitä täällä vielä on???
Vai onko ne plussanneet jo odotuspalstalla???

Voi IPPU kun mä niin toivoisin että sulla vielä kääntyisi hyvi' päin tuo testitulos! :hug:


Mut palailen taas, viikonloppuja kaikille...

terv.mybaby
 
Watrossi
Vekara,tule nyt ainakin pls kertomaan mita tapahtui.Tunsin itseni laheiseksi kanssasi.

Ma olin ultrassa keskiviikkona ja siella nakyi seka sikiopussi etta pieni sydanaani. Verervuotokin tuntu vahenevan huomattavasti. Alko jo nakya valoa tunnelin paassa. Pertantai-iltana #&%?$!* portit aukes ja verta vuosi siita tyylia, etta katostakin loytyy. Akkia ensiapuun ja suoraan gyniksen poydallae ja taas verta lainehti pitkin lattiia. Gynekin sano, etta harvoin nakee tallaista maaraa ja talla voimalla. Mut vietiin heti tipukseen oli naiden kahden viikon aikana vuotanut mielettomat maarat verta. Myos ravintoliuosta pistetiin suoraan suoneen - olin tosi heikossa kunnossa. Ja keskemenohan se on 6. vkolla. Rajut vuodot jatkuvat viela kuulemmea 2 - 3 paivaa.

Ma olen jossain takaraivoss helpontunut siita, etta tama painajainen loppu.
En olisi enaan pitkaan kestanyt miettia monta kertaa joka paivassa, etta olikohan tama veiryoppy nyt sitten sen keskenmeno.

paasen syt suremaan tata keskenmenoa ja sittan vahan ajan kuluttua jatkoa. Nyt ensimmaista kertaa tunnen, etta mika valtava henkinen raakki taa juttu on.

Mitan tasta palstasta tuli nain surullinen? Eiks meita ollu 6 positiivita naista lahdossa taistoo: Vekara, Pinka, Maija, Ippu, Mybaby ja Watrossi.

Tulos tahan asti: 3 plussaa / 1 miinus. 3 plussasta kaksia keskenmenoa.
Nyt odotellaan Ipun ja mybabyn tulosta. Teen sitteen yhteenvedon.

 
mybaby
:wave:

Huhuu, ystävät, onko täällä ketään?!

Ippu, mitä verikoe näytti?
Pelottaa jo kun susta ei kuulu mitään... :ashamed:

Itsellä ei ihmeempiä vieläkään. Pelko jäytää kyllä koko voimallaan. Vessassa olen käynyt ainakin sata kertaa tänään, ihan vain tarkistamassa ;)

Sellaisen olen nyt huomannut parin viime päivän aikana että valkovuotoa tulee aika runsaasti, siis sen kyllä erottaa noista lugeista. Mitähän tuo sitten merkitsee...

Vielä pitäisi hetki jaksaa odottaa. Pari yötä niin sitten....

Jaksamista kaikille, voimia ja parempaa mieltä!
:hug:


:heart: :llä mybaby, pp12
 
mybaby
Huomenta taasen!
Minä täällä nyt yksikseni kirjoittelen, mutta jos käytte ees lukemassa...

\|O .... en saanut enää oltua ja menin tekemään testin!!!

Tikkuun tuli kaksi viivaa!!!!
Toinen oli kyllä kovin kovin haalea, mutta selvästi kuitenkin havaittavissa!
Ja kyllä mieskin oli sitä mieltä että siinä kaksi näkyy, joten ei ollut pelkästään minun "kuvittelua".

No, huomenna pitää tehdä uudestaan. Mulla on tuo olo kyllä ollut sellainen että plussan puolelle rupesin pikkuhiljaa jo kallistumaan. Mitään tuhruakaan ei ole tullut..... vielä!

Nyt pitää kasata ittensä ja lähteä töihin, palataan huomenissa...


:heart: :llä mybaby kera matkalaisten (!?)
 
Watrossi

Onneksi olkoon mybaby! Kylla sa viet raskautesi kunniallla loppuun, jo tilastotieteellisestikin sen on tapahduttavan jollekkin! Iloitse tasta plussasta, siita on on hienoa jatkaa eteenpain.

Ippu, joko olet saanut Hesan kuulumisia?

Toivoisin niin kuulevani Vekarasta.

:hug: mybaby, jaita hattuun ja paa pystyssa eteenpain
 
mybaby
EIIIIII OOOOOOOOOOOOO TOOOOOOOOOOOTTTTTTAAAAA!!!!! \|O \|O

Minä kärsimätön hain apteekista uudet testit, parhaat mahdolliset, hinnasta viis =)

Ja ei kun tikuttamaan, ja nyt tuli SELKEE PLUSSA!!!
Ei jäänyt yhtään epäselväksi!!!

Ja mullahan on nyt vasta pp13, virallisesti...
Nyt kyllä ollaan niin sekasin että kauheeta sentään...
Vielä kun sais ton isännän kotiin töistä...

...itku tulee, ei voi mitään....

Hittolainen kuulkaa, kyllä sitä näköjään voi onnistua, kun vaan jaksaa yrittää. Viisi vuotta meilläkin meni ja arvatkaa montako kertaa meinas voimat loppua...

Nyt sitten alkaakin se pelkääminen, että miten kauan tätä onnea kestää... toivottavasti "lopun elämää"...

:heart: :llä mybaby kera matkalaisen / matkalisten!
 
Onnea oikein paljon mybaby =)

Mä oon viettänyt hiljaiseloa tämän kirjoittelun suhteen kahdestakin syystä. Ensinnäkin, täällä on ollut niin paljon surullisia uutisia, että A)en ole halunnut "hehkuttaa" omaa raskauttani, B)on alkanut pelottamaan itseänikin, että mahtaako tämä oma raskaus kestää, kun vekaralla ja watrossilla (olikos se näin) meni kesken.

Mutta kyllä tässä raskaana edelleen ollaan. Eilen kävin ekaa kertaa neuvolassakin ja muutaman viikon päästä olisi toinen ultra.

Olotila on milloin minkäkinlainen. Hienoinen kuvotusolotila taitaa olla jo hiipumaan päin, tissit sitävastoin on paineltaessa ihan ältsin kipeät ei arat vaan kipeät. Vatsassa on milloin repäisykipuja äkkinäisten liikkeitten yhteydessä, milloin jos jonkinlaista tuntemusta. Tänään jopa tuntui jonkun aikaa menkkamaiselta olotilalta, joten arvata voitte, oliko pelko persiissä siinä kohtaa. Väsymystä on ollut milloin enemmän milloin vähemmän. Parin tunnin päikkäreitä on tullut vedeltyä useana päivänä.

Että tämmöttii täällä

pinja rv8+5
 
Watrossi
Ippu, miten sun Hesan uutiset?

Kerronpa teille pikaisesti meikiksen "seikkailun" lopun. Rupesin vuotamaan niin paljon, etta kiiruhdettiin keskiviikkona ensiapuun - en pystynyt enaan pystyssa. Olin kuulemma menettanyt puolet verestani ja jouduin suoraan suoraan elvytykseen. Pulssi laski alle viiteen ja muhun pumpattiin verta, joka kuitenkin vuosi kuitenkin mun lapi. Tehtiin hata- leikkaus - oli jaanyt iso veriklontti kohdun kaulaan, joka tasta syysta ei paassyt sulketumaan. Kuulemma jos oltaisiin odotettu muutama tunti kauemman niin en luultavasti olisi tassa kirjottelemassa sen verran rajua oli verenhukka.

Tallanen oli meikalaisen ensimmainen hedelmoityshoitokokemus. On naa hoidot kylla aika hurjia juttuja. Lippu korkealla aion kuitenkin menna hakeen huurunenan kyytiin elokuussa vaikka pelottaakin kamalasti. Pirpanan kanssa samoihin aikoihin, vai mita?

Pirpana, voisitko kertoa miten toi PAS-juttu tapahtuu. Taytyyks mulla olla ovis siirron aikaan? Mietin sita, etta miten sijotan siirron kun joudun taas lentamaan Suomeen.

Terveisia aneemiselta Watrossilta sangyn perukoilta
 
no hei Watrossi ja kyllä sua on koeteltu, mutta ei muuta kuin eteenpäin. Nämä keskenmenot niin surullisia kuin ovatkin kannattaa yrittää laittaa taakseen mahdollisimman pian.
PAS voidaan tehdä joko luonnolliseen kiertoon tai sitten lääketieteellisesti. Mulla tehdään (jos kaikki ok kesäkuussa kun käyn täällä tsekkaus ultrassa) siten, että lääkityksenä käytetään ainoastaan estrogeeni Progynovaa, mitä aletaan popsimaan kuukautisen alkamisesta 2. päivänä, siirto on vuodon alkamisesta 17.pv ja viikkoa ennen siirtoa on tsekkaus että kohdun limakalvo on ok. PAS voidaan tehdä myös samalla lääkityksellä kuin tuoresiirrossa. Mun käsittääkseni ovulaatiota ei tarvitse metsästää vaan kohdun limakalvon paksuus on se mikä ratkaisee ja se ettei ole mitään myoomia tms.
 

Yhteistyössä