Luovutettu munasoluhoito

Mybaby, molemmat siirtokelpoiset siis siirrettiin. Lääkäri tais tänään sanoa, että molemmat oli kyllä yhtä hyviä. Mutta siis vain yksi siellä masussa tänään asusteli. Hyvä näinkin!!!

Ja ilmeisesti sen lain puitteissa ollaan menossa siihen suuntaan, että lapsen pitää olla syntynyt, että pakkasesta voidaan yrittää täyssisarusta. Mutta meitähän tuo nyt ei koske, kun ei sinne pakkaseen mitään saatu.
 
pinja

Mulle klinikalla infottiin että sen lapsen täytyisi olla syntynyt 1.9 mennessä että niitä soluja voitais vielä käyttää :(
Sanoivat että ainut mahdollisuus (joka sekään ei vielä varma voiko niin tehdä) on siirtää nää solut jonnekkin ulkomaiselle klinikalle jossa sit jatkettais näillä soluilla perheen kasvatusta.
 
Ei syntynyt, vaan raskauden on täytynyt käynnistyä ennen 1.9 mikä johtaa raskauteen. Jos raskaus keskeytyy, alkiot tuhotaan tai siirretään mahdollisesti ulkomaille, miten kukin klinikka sitten toimiikin. Omalla klininikallani on toinintaa myös ujkomailla mm. Riikassa.
 
Kiitos Mybaby.

Juu, virallisesti sais testata pp14 eli 4.5., mutta aloin miettiin, että taidan kuitenki ensin tehä pissatestin kotona pp14 ja "ootella" mahollinen vuoto viikonlopun aikana ja mennä veritestiin sit maanantaina 7.5., se on kuitenki otettava vielä verestä että tietää onko ees yrittäny kiinnittyä siinä tapauksessa, että vuoto tulee.

Jotenki on alkanu epäusko hiipimään välillä... eihän tää voi onnistua... mä oon tuomittu elämään lapsettomana koko elämäni... Sit taas hetken päästä tulee ihan hyvät fiilikset ja hoen itelleni ettei tässä mitään hätää oo, kaikkihan on vielä ihan hyvin :) .

Vuoristorataa mennään, mutta sen tiesin että tätä tää nyt on tää pari viikkoo. Enkä taida ihan 100%:sti ees uskoo onnistumisen mahollisuuteen. Vaikkakin toki lähtökohdat on nyt parhaat maholliset ku mitä omilla soluilla koskaan saatiin aikaan!

Ippu
 
vekara

Joo niin siis ne mullekkin sano sillon aikaisemmin että riittää kun raskaus on alkanu ennen sitä 1.9, mutta nyt oli kuulemma tullut lisäinfoa asiasta, en sit tiedä.
Viime viikolla siis tästä oli jo puhetta kun kävin ultrassa ja juttelin sen kätilön kanssa. Ja puhuttiin tästä vielä tiistainakin kun kävin siinä punktiossa.
 
mybaby
=) huomenta vaan kaikille!

Aika jännää tuo uusi juttu tuossa lakiasiassa. Meillä ei kyllä tuollaisesta puhuttu mitään. Ei kai ne siihen lakiin nyt mitään uusia pykäliä pysty lisäämään tälleen jälkikäteen. Kait tässä nyt on meneillään just nuo, että miten kukin tuon lain koukerot tulkitsee. Tuosta kyllä oli puhetta että alkiot siirretään ulkomaille lain ulottumattomiin, siis tarvittaessa. No, itse en vieläkään suostu miettimään tuota, yksi PAS kerta kun vain on jäljellä, niin kyllä se ehitään käyttää ennen syyskuuta, jos tää nyt ei onnistu. Ja sitten ei kyllä varmaan enää toiseen hoitoon lähetä, realiteetit tulee vastaan kun nytkin puhutaan 4000:n euron hinnasta per siirto... \|O
Siinä mielessä kyllä vieläkin harmittaa, että olisin kyllä toivonut enemmän pakkasukkoja, ja ehkä vähän parempaa laatuakin, mutta tää on tätä. Niillä korteilla pelataan jotka on saanut.

Ippu,
kyllä tiedän tasan tarkkaan, mitä tarkoitat! =)
Ja mulla on vasta eka päivä siirron jälkeen! Miten tuo ajatus voikin mennä niin laidasta laitaan pienessä ajassa. Kaikkein vaikeinta on pitää tuota positiivisuutta yllä, sillai tasaisesti.

Meillä on myös takana tuo että multa ei noita omia munasoluja saatu. Kolmen rankan IFV:n tuloksen yksi ainut siirtokerta, silloinkin yksi alkio vain. Ja nyt pitäisi uskoa, että onnistuu... apua, sanon minä :/
Mutta onhan muutkin onnistunut, joten eipä mekään jäädä huonommiksi, eihän!!!

Ja MAIJA, sinä tuut kans sitten meiän yhteiseen plussakerhoon mukaan!!!
Mitähän WATROSSIlle mahtaa kuulua, toivottavasti kaikki ok!


Nyt alkaa tuo ajatus taas pätkiä siihen malliin, että on parempi lopettaa. Mut oon tän päivän viel kotosalla, joten käyn aina välillä kurkkimassa täällä!


:heart: :llä mybaby
 
Watrossi

Heips

Hieno juttu, etta Vekaralla ja Pinjalla kaikki menee putkeen! Maijalla, Ipulla ja Mybabylla on hyvia pioneereja joita seurata.

Mulle kuuluu vahan surullista. Vuoto on jatkunut ja nyt on alkanut tulla sellasia limakalvon kappaleita eli kesken on luultavimmin mennyt. HCG oli 1850 tiistaina, joka on kuulemma normaali ja huomenna tehdaan uusi testi, jossa todennakoisesti todetaan HCG alkaneen laskeman- tamahan vamistaa keskenmenon. Olen viela vahan pyoralla paastani enka oikein jaksa miettia mitaan.

Etta nain on nareet.

Watrossi
 
Me sitten jäämme odottelemaan uutta luovuttajaa, viimeinen alkio tuhottiin, koska siinäkin todennäköisesti vikaa. Nimittäin kävipä tuossa viime siirrossa niin, että testi näytti negaa (pp16), oireita ja aavistuksia oli kyllä että ois tärpänny..Sit alko vuoto lääkkeiden lopetuksen jälkeen 3pv päästä, ne loppu, alko uuestaan runsaina alamaha ja -selkäkipujen kera. Ei muuta kuin verikokeisiin ja Hcg oli koholla. Eli raskaus oli alkanu mutta päätty samantien. Kaks keskenmenoa ja 1 epäonnistunut PAS, siksi päädyttiin viimeisen alkion tuhoamiseen.
Meillä tosin on jo käynyt mielessä se ulkomaille hoitoon lähtö, koska luovuttajatilanne on enemmän kuin surkea! Ollaan nyt kuitenkin jonossa ja siinä kökötetään pahimmassa tapauksessa yli 2 vuotta tai enemmänkin..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2007 klo 11:53 Mammuska30 kirjoitti:
Me sitten jäämme odottelemaan uutta luovuttajaa, viimeinen alkio tuhottiin, koska siinäkin todennäköisesti vikaa. Nimittäin kävipä tuossa viime siirrossa niin, että testi näytti negaa (pp16), oireita ja aavistuksia oli kyllä että ois tärpänny..Sit alko vuoto lääkkeiden lopetuksen jälkeen 3pv päästä, ne loppu, alko uuestaan runsaina alamaha ja -selkäkipujen kera. Ei muuta kuin verikokeisiin ja Hcg oli koholla. Eli raskaus oli alkanu mutta päätty samantien. Kaks keskenmenoa ja 1 epäonnistunut PAS, siksi päädyttiin viimeisen alkion tuhoamiseen.
Meillä tosin on jo käynyt mielessä se ulkomaille hoitoon lähtö, koska luovuttajatilanne on enemmän kuin surkea! Ollaan nyt kuitenkin jonossa ja siinä kökötetään pahimmassa tapauksessa yli 2 vuotta tai enemmänkin..
Maamuska, tuota jäin miettimään, että teitkö siis ensin apteekin testin josta tuli nega ja lopetit sen perusteella lääkkeet? Mulle painotettiin (ICSI), että hoidon jälkeen pitää tehä veritesti.

Tosi ikävää, että meni kesken. :hug: ja voimia uuden luovuttajan odotteluun!

t. Ippu
 
Kylläpä täällä on nyt surullisia uutisia, niitä ei tällä palstalla haluaisi kyllä nähdä yhden ainukaista.

Mutta, tulin tänne kommentoimaan lähinnä tuota lakijuttua. Meille siis lääkäri eilen sanoi, että nyt näyttää siltä, että lapsen pitää olla syntynyt ennen lain voimaanastumista, että pakkasesta voidaan yrittää täyssisarusta. Että ei riitä, että hoidolla on raskaus alkanut.
Samalla sanoi myös, että tällähetkellä ei näytäkkään enää niin synkältä tuo luovuttajien tilanne jatkossa, että ilmeisesti luovuttajat olisivatkin valmiita rekisteröitymään!!! Näin ainakin heidän klinikallaan!!! Eikö tuo kuulostakin hienolta uutiselta!!!

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2007 klo 13:28 pinja kirjoitti:
Kylläpä täällä on nyt surullisia uutisia, niitä ei tällä palstalla haluaisi kyllä nähdä yhden ainukaista.

Mutta, tulin tänne kommentoimaan lähinnä tuota lakijuttua. Meille siis lääkäri eilen sanoi, että nyt näyttää siltä, että lapsen pitää olla syntynyt ennen lain voimaanastumista, että pakkasesta voidaan yrittää täyssisarusta. Että ei riitä, että hoidolla on raskaus alkanut.
Samalla sanoi myös, että tällähetkellä ei näytäkkään enää niin synkältä tuo luovuttajien tilanne jatkossa, että ilmeisesti luovuttajat olisivatkin valmiita rekisteröitymään!!! Näin ainakin heidän klinikallaan!!! Eikö tuo kuulostakin hienolta uutiselta!!!
Joo no meillä kans (muoks. siis puhun nyt klinikasta jolla käyn) tuntuu nyt olevan tunkua luovuttajiks kun ystävääni ei ainakaan vielä huolittu luovuttajaks kun niillä on "tarpeeksi" luovuttajia nyt ennen lain voimaan tuloa mutta kun ei voi kuulemma kerkiä enään aloittaa sitä luovutus prosessia.<br><br>
 
mybaby
:ashamed: Watrossi, eikä... mulla melkein pistää vihaksi...
Mut kaikki on kuitenkin vielä mahdollista, pidetään kiinni niistä viimeisistäkin oljenkorsista!
Ja jos nyt menee pieleen, niin sitten vaan ensin takki tyhjäksi ja sitten PASsia suunnittelemaan, eikös teillä niitä pakkasukkoja ollut?

Mulla ainakin auttaa tässä vaiheessa tieto siitä yhdestäkin mahdollisuudesta, joka on. (todellisuus voi olla sitten kaikkea muuta)

Nyt alkaa vaan päässä pyöriä ne prosentit joita meiänkin lääkäri meille jakeli noitten onnistumisten suhteen näissä luovutushoidoissa. :/


\|O miks kaiken pitää olla niin vaikeeta???

Koetetaan jaksaa, kaikesta huolimatta, jossain vaiheessa on pakko onnistaa...

:heart: :llä mybaby
 
Riivinrauta, kerro ihmeessä missä klinikassa sinä käyt kun on tunkua luovuttajista. Tiedetään lähtee sinne jonotteleen ellei nyt tuu tärppiä! =)

Täällä menossa pp7 ja ihan rauhallista. Alamaha on jotenki ihmeellisen pinkeä, niinku ois ilmaa aivan sairaasti. Menkkamaisia tuntemuksia ei oo ollu, välillä oon ollu tuntevinani muka jotain outoa silti tuolla "alakerrassa" mutta kun näitä tuntemuksia tulee ja menee ja suurin osa on kuitenki lääkkeistä johtuvaa niin ei uskalla paljoo vetää johtopäätöksiä. Rauhallisempaa on silti tuntemuspuolella ku 5 omassa aikasemmassa hoidossa.

Ippu + valonsäteet, pp7
 
Moi

Mä en oikein tiedä mitä kirjoittaisin, kun on niin sekava olotila. Sunnuntain testi pelottaa. Mulla on ollut alusta asti paljon erilaisia tuntemuksia. eli tosi hyvä mielikuvitus. Väsyttää niin että toisetkin sen huomaa, paleltaa ja vatsa on ollut outo ihan koko ajan. Koskaan aikaisemmin mulla ei ole ollut rinnat arat, ei edes silloin ku plussasin, mut nyt nekin on sellaset omituiset. Äsken join mukin kahvia ja tuli kamala olo, heikottaakin. Mä yritä hokea itselleni et kaikki lohtuu lääkkeistä, mut mieli kuitenkin salakavalasti toivoo. Ei mulla voi olla niin hyvä oni et se ainoa alkio olis tärpäånnyt. Eihän noihin tuntemuksiin voi uskoa kun sanotaan ettei raskausoireita tule vielä näin aikaisin. Mulla on ollut nyt pari päivää kurkku hieman kipeänä, saas nähä tuleeko tauti vai jääkö tähän kurkkukipuun. Nyt muo ihan tosissaan rupes heikottaa ja jotenkin nälättämään, on pakko mennä syömään jotain jos olo vähän helpottuis.

Voi kun ei olis näitä tuntemuksia niin olisi helpompi kohdata se nega!


Terkuin Maija
 
mybaby
:wave:
terve, kaverit!

Ippu ja Maija,
aivan kaikki tunemukset ja olotilat allekirjoitan minäkin. Plus että mulla on tuo alavatsa oikeastaan hieman kipee???!!! :eek:
Niin ja mulla vasta pp3!!! Siis miten mä ikinä kestän kaksi viikkoa. Nyt jo tuntuu ettei vessaankaan uskalla mennä... Tätä menoa saa kutsua valkotakkiset hakee mua... :p

Mutta niin paljon kun olen istunut lukemassa eri juttuja näistä hoidoista, niin mitään selkeetä kaava ei onnistumisesta voi kirjoittaa tai sanoa. Ei oireiden eikä minkään muunkaan perusteella. Ihmismieli vaan on siitä kummallinen että kun jotain oikein toivoo, niin kroppa rupee toimimaan halutulla tavalla.

Ootteko te muut eläneet ihan tavallisesti tuon siirron jälkeen?
Minä kun uskallan hädin tuskin kävellä, tai ainakin siltä tuntuu.
Ja tiedän kyllä että ei siihen kiinnittymiseen voi vaikuttaa.
Ja sit jos ne nyt kiinnittyy, niin tuneeko sitä oikeestaan missään ennen tuota testiä?

Mulla viiraa kyllä jo tosi pahasti, näen sen jo itsekin, kun luen tuota kirjoitusta =)

Mut jaksamista ja hyviä vointeja kaikille...
Kuullaan taas...
Niin ja oikein hyvää viikonloppua...
Pidetään nyt vielä Watrossille yhdessä peukkuja...


:heart: :llä mybaby
 
mybaby
Aurinkoista sunnuntaita ystävät! =)

Miten nämä päivät voikaan tuntua näin pitkiltä...
Mitään en ole tehnyt, jotain pientä, isäntä seuraa kuin hai laivaa etten vaan tekisi mitään raskasta tai muuta... :LOL:

MAIJA,
joko uskaltaa ruveta huhuilemaan testin tulosta?!

IPPU,
mitkä on tämän hetken tuntemukset?

Watrossi,
sinua olen miettinyt erityisesti! Mikä on tilanne...

Ja mitä teille muille kuuluu? Enpä nyt taas millään muista kaikkien nimiä erikseen.

Itsellä on tuo alavatsa rauhoittunut, kun siirron jälkeen oli aikas arka ja kipeäkin. Jotenkin pingoittunut ja täyteläinen olo?! Pieniä vihlaisuja on tällä hetkellä silloin tällöin. Ainut ero normaaliin on tällä hetkellä että rintoja kuumottaa ja sähköttää omituisesti. Ihan kuin menisi sellaisia pieniä sähköiskuja tuolta sisältä tuohon nänniin päin!!
Enkä muista että aiemmin luget olisi aiheuttanut tuollaista. Nyt on tietty myös tuo zumenon.
Kuitenkin mulla nyt on menossa vasta pp5! (siis jos siirtopäivä on se ensimmäinen)

Terkkuja kaikille oikein kovasti...

:wave:


:heart: :llä mubaby
 
:wave: Täälläpä näitä lähestulkoon "ei mitään uutta auringon alla" -uutisia nyt tulee!

pp8 eli lauantaina oli ehkä n. ½ tuntia kestäny kouristelukipu mahassa ja kun käännyin niin repäs oikein kipeesti mahasta. Sen jälkeen ei oo ollu taas mitään oireita. Eli kaikkinensa suhteellisen oireetonta on ollu piinisaika. Onko se sit hyvä vai huono merkki, en tiedä, koska kerran on ollu sellanen piinisaika ettei ollu juurikaan oireita ja muut piinikset on olleet enemmän ja vähemmän menkkakipuiluja + se migreeni, joka tulee takuuvarmasti n. viikko ennen vuotoa. No, olihan mulla migreeniä mutta se oli jo pp2-3 ja aika lievänä, joten sitä en oikein laske migreeniksi tässä tapauksessa. Yleensä se on aika kova kipu väsymyksineen kaikkineen ja kestää lääkityksestä huolimatta 3-5 päivää!

Watrossia oon aatellu kans, miten jakselet?

Maijalla oli tarkotus kai eilen testata?? Mitähän testi mahtoi näyttää???

Jaahas, josko alkais vähän töihinki välillä. Palataan!

t. Ippu + valonsäteet, pp10
 
Tuolle Ipulle tässä vähän asiaa B)
Ootko ajatellut jo vähän testailla? Mähän testasin muistaakseni päivää ennen verikoetta jo haamun ja silloin oli kai pp10...mullahan ei ollut silloin tarkoitus tehdä kotitestiä vielä, mutta kun tuli niitä menkkamaisia jomotuksia, niin sisuunnuin ja kävin ostamassa testin ja loppu on historiaa...

Mitäpä muuten Vekaran ultrassa näkyi? Etkös sinä käynyt siellä viimeviikolla?

Nyt mukavaa alkoholitonta :D vappua kaikille!!!
 
Moi Pinja,

Juu, on tullu aateltua testaamista. Ja kaikkee muutaki maan ja taivaan väliltä liittyen tähän hoitoon/yritykseen...
On tää niin pirullista ku välillä on mieli sellanen, että uskoo suht täysillä hoidon onnistumiseen ja sit seuraavassa sekunnissa täydellinen epätoivo valtaa mielen. Tai ehkä tuo usko on väärä sana, ehkä se on vaan yksinkertasesti sitä toivoa.

En mä silti testaa ennen perjantatia eli pp14, koska mun vuoto alkaa pp16 viimestään jos on alkaakseen niin en halua pettyä turhaan aiemmin :/ . Eli aion rohkeesti pissata tikkuun pp14 ja pyöräillä sit labraan veritestiin! Näin mä oon asian aatellu! Saa sit nähä monestikko ehin vielä tuotaki päätöstä muuttaa.... :LOL:
 
Watrossi

...meikalaisella senkun dallas jatkuu...

Verenvuoto on jatkunut ja mukana tuli sellasia allottavia veriklontteja, laakari kuitenkin sanoi etta vkm on armistettava verikokeella. Kavin kokeessa perjantaina aamusta ja iltapaivalla lahettiin ajaan Ranskaan pitkaksi viikonlopuksi. Ja verta tuli. Soitin sitten illalla autosta tulokset ja hcg oli tuplaantunut. Mentiin lauantaiaamuna ensiapuun Ranskassa j- epailtiin kohdun ulkopuolista raskautta - ja siellahan naky sikiopussi! Sikiopussi on kiinnittynyt alas kohdussaa ja siksi arsyttaa kohdun kaulaa, mista johtuu verenvuoto. Gynis oli huolissaan ja sano, etta luultavasti seuraava viikko nayttaa, etta pysyyko pikku-kaveri mukana.

Ma en kesta enaa tata jatkuvaa odottamista ja epatietoisuutta. En nykyaan muuta teekkaan kuin tarkistan, etta kuinkas paljon tanaan olen vuotanut verta. Mahan olen siis vuotanut nyt jo reilusti yli viikon.

Jarkyttavaa.

Maija, oletko testannut? Eiks sunnuntaina ollut sun paivas? Peukut on pystyssa sulle!

Hoh hoijaa
 
:wave: Watrossi, täältä tulee sellanen liimalähetys, että varmasti pysyy kaveri kiinni :whistle: . Toivottavasti vuoto alkaa hiljalleen tyrehtyä, että pääset siitä piinasta.
Olet ajatuksissa ja :heart: .
t. Ippu + valonsäteet, pp12 (oireeton...??)
 
Jooh...

Negan testasin, ja olen ollut kolossani haavoja nuolemassa. Sattui niin paljon ettei sanoja tullut. Nyt on niin sökö olo, tuntuu kuin oma nahka kävis liian ahtaaksi. Vaikka olen tiennyt kuinka kipeää tämä voi tehdä niin silti on pakko vain yrittää. Takaraivossa on vain ajatus, että jos se kerran on voinut saada alkunsa, niin miksei toiste. Meidän huonolla tuurilla vaan ei saatu mitään pakkaseen, ja säästötö meni siihen. Se on väärin että lapsen yrittäminen on rahasta kiinni. Klinikalta hoitaja lupasi selvitellä mikä on luovuttaja tilanne, ja soitella minulle tällä viikolla. Kysyi voisimmeko ajatella luovutettuja alkioita. Eihän se mahdoton ajatus ole, kun adoptiotakin olemme ajatelleet, mutta kun rakastan miestävi ja haluaisin synnyttää hänen lapsen. Kun vain jostain löytyisi vielä rahaa yritykseenl

Anteeksi tämä oman tuskan tilitys, sulla on Watrossi varmasti kurja olo. Vain odottaminen, ettei voi tehdä mitääm, on varmasti tuskastuttavaa. Usko pois, kyllä kaikki hyvin menee. Me kaikki peukutetaan.


Terkuin tuskainen Maija
 

Yhteistyössä