Luovutettu munasoluhoito

Siis mun viesti oli menny bittitaivaaseen... \|O


Tässä uutiset: saatiin 9 munista luovuttajalta eli kaikki kypsät!!
=)

Huomenna soitan hedelmöittymisuutisista ja perjantaina meen ( :attn: ) siirtoon... oon jo siitä täysin varma... mikään ei voi mennä enää pieleen, eihän ;)

Palataan ens keskiviikkona asiaan kun tuun lomilta!

t. Ippu
 
Heips tytöt. Nyt ei ole oikein sana hallussa kun pahoinvointi painaa päälle mutta laitan muutaman sanasen. ONNEA Watrossi ja onnea Ipulle matkaan!! Maijalle pitelen peukkuja! Tämä vahva pahoinvoiti johtuu korkeasta istukkamäärästä, mikä taas johtuu että vauvoja tulossa kaksi. Oen ottanut apteekin raskaus inkivääriä ja se ehkä vähän helpottaa oloa silleen että katkaisee huipun, vaikka siitäkin huolimatta ällön oksettava olo jatkuvasti. Mutta kyllä se vielä tästä... :ashamed:
 
mybaby
=) nyt on naama kuin hangon keksi, vaikka ulkona tulee vettä taivaan täydeltä.

Tervehdys taas kaikille, minä nyt tänne välissä aina pistelen kuulumisia, vaikka vähän ulkopuolinen olenkin, enkä vieläkään oikein pysty sisäistämään teidän kaikkien menossa olevia vaiheita.

Vai olikohan nyt niin että "viimeinen" teistä käy jo tällä viikolla siirrossa?
No, jokatapauksessa, onnellista odotusta sinne asti selvinneille ja paljon tsemppiä ja kärsivällisyyttä piinapäiviä viettäville!

Mutta meillä alkaa viimeinkin homma hahmottua ja olla loppusuoralla. Kävin tänään ultrassa ja itsellä kaikki ok. Lmakalvo oli hienot 14mm. Luovuttaja oli myös tänään ollut toisessa ultrassa ja muniksia on tulossa parikymmenä!!! Joten eiköhän tuosta riitä pakkaseenkin vaikka vähän katoakin kävisi tulevissa koitioksissa.

Zumenon jatkuu edelleen, onneksi oireet on jo helpottaneet. Sunnuntaina aloitan luget. Maanantaina on luovuttajan punktio ja isäntä käypi hoitamassa oman osuutensa. Ja sitten tärkein, elikkäs - keskiviikkona on siirto!!!

Jos on tähän asti ollut pää pyörällä ja muistamaton niin nyt tuntuu että on aivan pihalla... :p

Olikos teillä muuten jollain muulla samat lääkkeet, elikkä zumenon ja lugesteron? Niin ja mulla oli pohjalla tuo progren...

Pitäkäänhan itsestänne hyvää huolta! :)
 
Heippa taas!

Mä taas jänskään kun huomenna on toinen ultra ja samalla selviää että mikä päivä on sitten punktio.
Alustavasti on puhuttu tiistaista ja viime ultrassa lääkäri meinas että se se tiistai oliskii.


Ippun kuulumisia odottelen kovasti vaikka tais kyllä jo aikasemmin kirjoittaa että pääsee taas kirjoitteleen vasta ensi viikolla.
 
Watrossi

Hyvaa perjantaita naiset

Ekaks mybabylle, taalla ei ole ulkopuolisia - ollaan kaikki samaa porukkaa - mita useampi on mukana sita hauskempaa. Kiva oli kuulla sun hyvat uutiset.

Tanaan on Ipun siirto, pidetaan peukut ja varpaat pystyssa.

Ma sain verikokeen tulokset, HCG oli 119 (rajat 9 -130). Kaippa on ihan hyva.

Jannittyneena nyt odotellaan Ipun ja muiden uutisia

Ja Vekara, jaita hattuun. Me muut tullaan tiukasti perassa>

Ajatelkaa muuten, etta me ollaan saatu yli 200 viestia kokoon tasta aiheesta, joka on melko harvinainen. Tama on merkki siita, etta tama pino tuli erittain hyvaan tarpeeseen.

Haleja teille kaikille
 
Kävin tänään sitten taas ultrassa =)
Piikitykset jatkuu huomiselle mutta vielä su iltana täytyy piikittää se irrotuspiikki ja sitten siis tiistaina olis punktio.

Ja tänään se toinen lääkäri laski ihan ääneen määrää mitä nuita tuolla on niin toisella puolella on 15(!!!) munista ja toisella puolella se 11!!

Piruilivat vielä että nyt ei sit kannata pupuilla ainakaan ilman ehkäisyä kun voi käydä iso vahinko.

Niin ja nyt mulle klinikalla sanottiin että mikäli lapsi ei ole syntynyt ennen 1.9, loput pakasteessa olevat alkion tuhotaan tai lähetetään ulkomaille missä pari voi niitä sitten käyttää vielä.... olipas taas vaikeesti selitetty...
Siis kun ennen oli käsitys että mikäli raskaus alkaa ennen 1.9 niin sitten sai vielä 3 vuoden ajan yrittää täys sisarusta niillä lopuilla pakastetuilla soluilla.

Niin ja ainakin tuolla klinikalla on kuulemma paljonkin luovuttajia nyt jotka ei on valmiita luovuttamaan nyt mutta ei halua rekisteröityä, jonoksikin asti mutta nyt vastaanottajat ei halua näiltä luovuttajilta koska ei enään olisi mahdollisuutta siihen täyssisareen...
Niin siis että ei kauheeta pulaa nyt ole luovuttajista, eivät siis olleet varmoja kerkiääkö mun kaveri luovuttamaan enään.
 
Watrossi

Riivinrauta, WAUUU mika saalis. Olisikohan kaikkien aikojen ennatys B) Sinunlaisia ihmisia ei voi muuta kuin ihailla.

Odotellaa Ipun uutisia ja Maija, koska sa voit alkaa testailemaan?

Mulla on kai sitten menossa rv.4+6 ( en oo varma osaanko laskea oikein). Perjantai-iltana oli vahan ruskeaa tuhruvuotoa (pikku paniikki paalla tietty heti), joka onneksi se loppu melkein samantien. Mitaan raskausoiteita ei oikeastaan ole. Miten sulla Pinja, joko tunnet olevasi raskaana?

Eka ultra on 9.5. ja gynikselle aika 30.5. Juttelin hanen kanssaan puhelimessa (on lapsettomuuteen erikoistunut) ja han mainitsi, etta heidan luovutuspotilaansa jatkavat hormoonihoitoa 16. rv asti. Suomen klinikalta sanottiin, etta 10. rv asti - saas nahda mita loppujen lopuksi teen. Toisaalta tiedan, etta taa Brysselin yliopistollinen keskussairaala on Euroopan johtavia hedelmoityshoitoklinikoita ja siella on esim. kehitetty ICSI. Toisaalta Suomen klinikka hoiti hommansa tosi ammattitaitosesti. Arsyttavaa taas joutua pohtimaan ja paattamaan.

Toivottavasti meidan Vekara alkaa voida vahan paremmin.

 
mybaby
Aurinkoista huomenta vaan kaikille!!! =)

Tunti tunnilta alkaa enemmän olla perhosia vatsan pohjassa. Ja aina vaan muuttaa konkreettisemmaksi, kun aloitin nyt myös nuo luget.

Iso halaus sinulle Riivinrauta, hienoa työtä olet tekemässä. Meillä kanssa on oikein superluovuttaja, kun saalis taitaa olla samaa luokkaa kuin sinulla!

Mutta jännää tuo uusi laki ja sen tuomat muutokset. Meillä ollaan klikalla sitä mieltä, että riittää kun raskaus alkaa ennen lain voimaan tuloa! En kuitenkaan itse ajattele sitä enää ollenkaan, koska ne pakkasukot voidaan kuljettaa sinne minne laki ei yllä! :D

Olen täällä nyt mietiskellyt, että voiko tuo limakalvo olla liian paksu, ja jos voi niin milloin... Kun mulla siis oli jo torstaina se 14mm ja siirto on vasta ens keskiviikkona, niin sehän ehtii kasvaa vielä vaikka kuinka. Lääkitys jatkuu samanlaisena. Nyt on myös tullut uusia tuntemuksia tonne alavatsaan, sellasta painon tunnetta, ihan kun vuoto alkaisi. Ei nyt mitään varsinaista kipua, mutta kuitenkin. Ja vaikka kuinka koettaa olla rennosti, niin aikas vaikeeta taitaa olla meikäläiseltä. Mietinnässä on myös tuo siirrettävien alkioiden määrä!? Vaikka se tietenkin riippuu niitten laadustakin... Pää on kuin Haminan kaupunki!... :whistle:

Taitaa olla parasta lähteä ulkoilemaan, kun aurinkokin taas eilisen lumisateen jälkeen paistaa. Huomenna on tärkeä päivä... sitä ootellessa...

kuullaan... :wave:
 
Sunnuntaita kaikille!!! Ihana auringonpaiste ulkona =)

Jassoo, tunnenko jo olevani raskaana? Taidan uskoa sen lopulta vasta sitten, kun ensiviikolla toivottavasti ultrassa näkyy jotain siihen viittaavaa :D

Olotilassa ei sen sijaan kovinkaan kehumista ole. Väsyttää, tissit on kipeät, vatsassa nipistelee, jonkinmoista kuvotusta ilmassa...ja uutena se, että vessassa saa rampata useammin, kuin ennen...niitä kauan kaivattuja oireitako? Välillä pelottaa, josko sieltä menkat puskeekin kohta läpi!!!

Palaillaan taas!!!
 
Moi

Mulle määrättiin testipäiväksi 29.4. eli viikon päästä vasta. Meinaan kiltisti odotella sinne asti, ja kuvitella edes viikon olevani raskaana. Hullu mikä hullu. Väsyttää niin vietävästi noi luget, enkä tiedä saanko niitä tarpeeksi syvälle, kun en enää tunne kohdun napukkaa sormellani. Joo, otin taas päikkärit kun piti vaan olla miehelle seuraksi kun sen piti levätä ennen yövuoroa. No mä nukahdin se ei.
Mybaby, mulla oli Hamina olo enen siirtoa, enkä osannut tehdä mitään järkevää. Taitaa kuulua taudinkuvaan.

Nyt mä nuokun tään koneen äärellä hetken, ja lähden sit pehkuihin.

Terkuin Maija
 
mybaby
Heissan taasen!!! :D

Sori että nyt menee kyllä vain ympäri oma napaa, mutta kun on out of control ;)

Luovuttajan saalis tänään punktiossa 17 munarakkulaa joista 15 sisälsi munasolun, ja ne nyt sitten jatkavat matkaa.

Ja jännitys sen kun tiivistyy, huomenna saadaan aamupäivällä tietää montako on hedelmöittynyt ja lähtenyt jakautumaan.

Positiivisella mielin täällä ollaan, kyllä noista on pakko jonkun onnistua siirtoon asti!

Lämpimin halauksin.... :hug:
 
Watrossi

Naiset

Nyt se on myrkyn lykannyt. Viime yona oli tullut taas vahan ruskeeta vuotoa. Soitin Belgian laakarille, joka sanoi etta voi olla merkki alkavasta keskenmenosta. Suomesta sanottiin, etta ei mitaan hataa, on normaalia alkuraskauden vuotoa. Vahemmastakin tassa alkaa hakata paata seinaan!
Nyt ei kuulemma voi muuta kuin odotella...

Watrossi kuin kissa pistoksissa
 
mybaby
Watrossi, älä luovuta!!!

Mulla yks tuttu, jolla kohta laskettu aika toisen luovutusmunasolulapsen syntymään. Hänellä alkoi ruskea tuhruvuoto jo pari päivää ennen testipäivää. Välillä vuosi, välillä ei ja sitä jatkui ensi kuukausille asti. En nyt tarkkaan muista kuinka kauan, mutta pitkään vielä ekan ultran jälkeen!

Muistan hyvin kun viestitti minulle, että ei onnistunut. Sitten meni pari päivää ja hän soitti minulle sairaalan parkkipaikalta, eikä osannut lähteä mihinkään päin, kun tulos olikin plussa!

Onhan normaaliraskauksissakin mahdollista että tulee raskauden aikana vuotoja. Tosin nämä luovutushoidot ovat hieman eri asia.

Koeta pysyä positiivisena!!! :hug:


:heart: :llä mybaby
 
Watrossi, mullakin tuli ruskeaa vuotoa 11.siirtopäivä ja olin ihan varma keskenmenosta, koska edelliset keskenmenot olivat alkaneet samalla tavalla. Vielä kun olin menossa ekaan ultraan odotin, että lääkäri sanoo, että ei täällä mitään ole. Olin oikeasti yllättynyt kun hän sanoikin, että kyllä täällä pieni sydän sykkii. Nyt sun pitää vaan pitää pää kylmänä noista keskenmenoajatuksista, kunnes toisin todistetaan ja käyt vaikka ylimääräisissä ultrissa, jos asia vaivaa. Tsemppiä!
 
Heissan tytöt taas pitkästä aikaa. Kahdeksan suorastaan kidutksen päivää takanapäin (ainoastaan pystyin makuulla olemaan) ja nyt eilen tuntui jo helpottavan, vaikka väsymys on jatkuva ja äklötyksen tunne muistuttaa jatkuvasti olemassa olostaan. Eilen pääsin kuitenkin jaloilleni ja töissä olin tehden kuitenkin vähän lyhempää päivää. Jospa tämä tästä lähtisi koshta helpottamaan. WATROSSI ei tarvitse huolehtia kauheesti siitä vuodosta, minulla ollut sitä nyt myö toistamiseen ja lääkärien mukaan ei syytä huoleen ellei ala sitten enemmän vuotamaan. Minulla huomenna ultra, jolloin saan kuulla ovatko vielä molemmat kyytiläiset matkassa...Nyt meinaan yrittää uutta työpäivää. eipä muuta kun jaksamisia kaikille toivottaapi Vekara ;)
 
mybaby
Viime hetken uutiset!!!

Kaksitoista munasolua on hedelmöittynyt!!!! :)
Kait tuo määrä on ihan hyvä tässä vaiheessa, vaikka paristakymmenestä ensiksi puhuttiin...

Jokohan nyt uskaltaa ajatella että huomenna on todellakin siirto meillä! Pikkuhiljaa sitä rupeaa ajattelemaan itsekin, että kyllä tuosta on ihan pakko jonkun selvitä siirtoon asti.... eikä varmaan oo "liikaa pyydetty", sen verran mutkainen tämä viiden vuoden tie on ollut... :saint:

Siispä huomiseen...
Uskoa, jaksamista ja hyviä vointeja teille kaikille!!!

:wave:
 
Heippa!

Punktio on nyt ohi!
26 niitä sitten saatiin sieltä.
Ei ollenkaan paha homma... paitsi ton kanyylin(?) laitto tohon kämmen selkään.

Nyt sit olen vaan kovin tosi väsy, otin 3 tunnin päikkärit.
Toivottavasti näistä nyt sitten on kovasti jollekkin parille hyötyä.
 
mybaby
Tervehdys ystävät! :wave:

Riivinrauta:
Kiitos ja kumarrus, varmasti annat toivoa jollekin sitä kovasti kaipaavalle. Olet osuutesi tehnyt ja se meni loistavasti!

Ippu:
Tsemppiä ja positiivista mieltä piinapäiviin!!! Sullahan oli siirto perjantaina.


Meillä nimittäin kävi kanssa aika iso kato noissa alkioissa. Eikä laatukaan ollut kovin hyvää... :'(
Siittiöt meillä kuitenkin priima-luokkaa!

Eli 17 oli alunperin, 12 hedelmöittyi, niistä 9 lähti jakautumaan, ei yhtään "priimaa"... tästä syystä osa suoraan roskiin!

TULOS: 2 siirretiin, 3- ja 4-soluiset. Pakkaseen vain kolme, nekin tässä vaiheessa vasta 2- ja 3- soluisia ja kaikki samaan putkeen (eli 1 PAS varalla, jos...)
Kohdun limakalvo oli vajaa 13mm(viikko sitten 14???!!

Ja nyt sitten vaan yritetään suuta messingille... ja yrittää ajatusta siihen malliin että tässä ollaan raskaana... huh huh...

Lähen tästä nyt lääkitsemään itteeni, kuullaan taas...
Mitäs meidän plussakerholle kuuluupi...?


:heart: :llä mybaby
 
mybaby
:) Aivan ihanaa kuulla Pinja, että kaikki on hyvin!!!

Minä tässä olen pitkin iltaa mietiskellyt tuota meidän munasolujen saldoa. Lueskelin tämän ketjunkin alusta läpi. Olen koettanut olla rauhallisesti, eli suoraan sanottuna loikoillut tekemättä mitään! :whistle:

Oliko sulla Pinja niin että molemmat siirtokelpoiset siirrettiin?
Tuo sun plussa kyllä antaa uskoa muillekin!

Mitä Maija sulle kuuluu, mitkä on tuntemukset? Sullahan on testi sunnuntaina.

Ippu, onko sulla testipäivä kanssa tuo 14vrk siirrosta?

Nyt ei muuta kuin plussan kiilto silmissä ettenpäin!

:hug:
 

Yhteistyössä