Luovutettu munasoluhoito

Hei vaan!!!

Onko sulla Vekara ollut minkäänlaisia oireita, jotka viittaisivat onnistumiseen?

Täytyy sanoa, että mä otin tän lahjasoluhoidon tosi lunkisti, en paljonkaan ajatellut asiaa oman lääkityksen aikana. Vasta toimenpideviikolla alkoi fiilis mennä yhtä vuoristorataa. Suoraansanottuna v.tutti ihan mielettömästi, kun sain kuulla luovuttajan punktion tuloksen. Silloin meni usko koko touhuun, vaikka siihen saakka olin kovin luottavainen onnistumiseen. Sitten seuraavana päivänä punktiosta soitin klinikalle ja sieltä sanottiin, että hedelmöitys oli onnistunut 100% (kaikki kolme
:D ), silloin tuntui taas paremmalta. Seuraavana aamuna ennen siirtoa soitin ja kysyin jakautumisista, niin fiilikset romahtivat taas täysin, kun sanottiin, että ovat hitaita, eivätkä aikataulussa, mutta siirto olisi sitten iltapäivällä. Meinasin jo lyödä hanskat tiskiin siinä vaiheessa. Mutta sitten klinikalla lääkäri sanoikin, että ovatkin ihan aikataulussa, niin fiilis parani taas ihan huomattavasti. Mahdollisuudet onnistumiseen ovat 40-50%. Alkiot eivät olleet mitään huippuja, mutta ihan hyviä. Kaksosraskauksia on tällaisista kuulemma alkanut.

Huomenna voisin mennä verikokeeseen ja perjantaina voisin tehdä kotitestin.

Pelottaa aivan kamalasti miten tässä käy. Varsinkaan, kun meille ei tosiaan saatu pakkaseen mitään.
Nämä hoidot päättyvät meidän osalta sitten tähän. On ollut sen verran tyyristä puuhaa, että nyt saa riittää. Eikä näitä pettymyksiä loputtomiin kestä kukaan!!!
 
En jaksa uskoa tätä vielä todeksi ja pitää nukkua yön yli ennen kun ajatus taas kulkee. Hätäisenä testailin ja sain PLUSSAN!!!!!!! Sinua Watrossi olen myös kovin ajatellut, kaikki varpaatkin on pystyssä ja toivon että saatte paljon muniksia ja vahvoja alkioita. Uskon että niin menee, koska myös teillä nuori luovuttaja. Kaikille muille myös lämpöisiä ajatuksia ja ennen kaikkea uskoa ja jaksamista yrittämiseen =) .
 
Voi sentäs. Arvaa mitä Vekara? Minäkin hätäisenä kävin ostamassa tänään testin, kun alkoi tuntumaan menkkaoireita yhdessä vaiheessa, ja olin jo luopua toivosta. Testiin tuli kuin tulikin haalea haamutäppä. Nyt aion mennä huomenna kyllä sinne verikokeeseen, tähän täytyy saada nyt varmistus. Ei tuota kotitestiä kyllä vielä olisi edes pitänyt tehdä, koska mulle tosiaan sanottiin, että vasta perjantaina sais tehdä kotitestin. Mutta kyllä tämä nyt aika lupaavalta vaikuttaa, kun jo nyt tuli haamu.
Voi sitä onnen tunnetta, jos tämä tästä todeksi muuttuu!!!
 
Vekara, Pinja ja Watrossi olen täällä taustajoukoissa ja pidän teille kaikille kovasti peukkuja ja onnea jo etukäteen plussista. Monta hoitoa läpikäynneenä ja jossain vaiheessa täysin toivon menettäneenä tiedän miten makeelta se onnistuminen tuntuu. Seurailen vaiheitanne mielenkiinnolla.
 
Watrossi

Vekara, mun sydan ihan oikeesti hyppas kurkkuun. PLUSSA!!! Voi kun ma olen onnellinen sun puolesta. Upeeta!!

Pinja, toivottavasti sun haamu selkenee ja miksi ei selkenis. Hyppaat Vekaran plussajunaan!

Ma odotan kun kuuta nousevaa, etta kello tulis 14 - saan sillon soittaa klinikalle.

Kiva kun oli tallasia hyvia uutisia palstalle tanaan!

Hip hip hurraa
 
Ihanaa lukea täältä noita plussa uutisia!

Vaikka mä olenkin luovuttaja osapuolena niin kyllä mäkin kovasti odotan noita plussa uutisia omalla kohdallani!
Olisi ihanaa todellakin jollekkin parille antaa mahdollisuus tähän onneen mistä itse nautin joka päivä!

Niin käsittääkseni minulle kerrotaan mikäli vastaanottajalla raskaus alkaa... mut ei sitten sitä että jatkuuko raskaus ja sitten loppu tulosta.

Mutta hei! Kaikille plussanneille ja hoidoissa ei niin pitkällä vielä oleville kauheesti onnea ja toivotaan että kaikki menee hyvin.
 
Watrossi

17 kypsaa munista saatiin ja niista hedelmoittyi 11. Kertokaa mulle kokeneemmat, etta onko saalis hyva - 11 hedelmoittynytta? Nyt sitten alkaa uusi hermopeli: kuinka monta jakaantuu. Kylla tassa mennaan taas sellasta vuoristorataa etta paata huimaa.

Hyppaan tanaan illalla Suomen koneeseen ja siirto on sitten torstaina. Mun vanhemmilla ei ole nettia, joten en paase palstailemaan ennen kuin ens tiistaina. Pitakaa peukkuja pystyssa jotta selviaisin yhta hienosti kun meidan Vekara!
 
Watrossi, ihan hyvältä kuulostaa. Me saatiin silloin 10 lahjasolua mikä oli puolet saaliista, koska toinen pariskunta sai myös 10. Muistaakseni meidän soluista 7 hedelmöittyi ja niistä 4 jakautui normaalisti. En tiedä mikä on tilasto, mutta omalla kohdallani sääntönä on ollut yleensä, että noin puolet hedelmöittyneistä on jakautunut.
 
Hellou ja onnea Watrossille hyvästä saaliista. Niin, kyllä se kuulostaa hyvältä saaliilta!!! Saatatte hyvinkin saada ihan hyvän määrän alkioita myös pakkaseen.

Joku kyseli, että saako luovuttaja tietää raskautumisista. En tiedä, onko eri klinikoilla eri säännöt, mut mä oon siinä uskossa, että meiän klinikalla luovuttajan infoominen loppuu punktioon, käsittääkseni ei edes kerrota, kuinka monta solua saatiin!!!

Joku kyseli aiemmin tuosta lakijutusta koskien pakastettuja anonyymien luovuttajien avulla saatuja alkioita. Kuulin, että laki astuu voimaan 1.9 ja sen jälkeen alkioita saa käyttää ainoastaan siinä tapauksessa, että aikoo yrittää täyssisarusta hoidolla aikaansaadulle lapselle. Ja aikaa on 31.8.2010 saakka siinä tapauksessa. Sitä en sitten tiedä, vaatiiko laki, että ensimmäisen lapsen on pitänyt syntyä ennen lain voimaantuloa. Vai riittääkö, että raskaus on saanut alkunsa ennen tuota ajankohtaa.

Itse kävin tänään siellä verikokeessa. Huomenna saan lopullisen tuomion.
Vekaran kanssa meillä on kyllä ollut tosiaan tismalleen sama aikataulu punktioiden ja siirtojen suhteen, joten aika lupaavalta se eilinen haamuplussa vaikuttaa, jos Vekarakin testasi samana päivänä plussan. M

Vekara, millä testillä testasit ja tuliko ihan selkeä plussa, vai haamu? Mä testasin apteekin predictorilla se haamutäpän.

 
Juu mulle klinikalla sanottiin ainakin että kuulen onko raskaus alkanut mutta ei kerrota sitten kun lapsi syntyy... en muista että kerrottiinko että jatkuiko raskaus ym.

Ja sitten mulle se lääkäri klinikalla sanoi että mikäli raskaus on alkanut ennen tota 1.9.2007 ja siitä syntyy lapsi, on parin mahdollista käyttää vielä niitä pakastettuja soluja saadakseen täyssisaruksia, mutta mikäli raskaus ei lähde käyntiin ennen tuota ajankohtaa tai menee kesken ei soluja voi enään käyttää jos luovuttaja ei ole rekisteröitynyt.
 
ONNEA MATKAAN WATROSSI!!!! Kyllä käyt nappaamassa sen plussan tai tupla sellaisen, muunlaiseen vaihtoehtoon ei uskota!! Pinja, testailin CLEARBLUE:lla, sellaisella mikä antaa tuloksen kolme päivää aikaisemmin. Viivat oli aivan selkeät. Tiistaina menen klinikalle verikokeeseen. Mukavaa päivää kaikille =)
 
Vekara :wave: , tässä sulle :flower: ja :heart: sekä vielä :hug: , pakko seurata perässä itkettävän upeeta uutista plussasta. Kyllä sen veritesti vielä vahvistaa!!
Oon itekki käyttäny tuota Clearblue:n testiä aikasemmin ne 5 kertaa, joten en voi ku kuvitella, miten ihanalta siinä 2 selkeetä pystyviivaa näyttää ;)

Oma olotilani on ku vuoristorata, eilinen oli kyllä kaikin puolin pohjanoteeraus kun hermot ei kestäny mitään... :ashamed: , no, onneksi tänään tuntuu olevan sen suhteen parempi päivä. Tissejä vaan kivistää välillä kipeesti mutta viime yön sain nukuttua ilman häräilyjä, eli oli ihan luxusyö!!

-Ippu-
 
Näinkin voi käydä
Kerron tämän nyt ehkä vähän varoittavanakin esimerkkinä...

En ole kirjoitellut tänne ennen, mutta olen tiiviisti seurannut matkaanne. Itsellä alkoi hoidon valmistelu jo pari viikkoa sitten. Huomenna oli tarkoitus aloittaa zumenon ja lyödä lukkoon aikataulu hoidon suhteen.

Mutta kuinka kävikään.....
Sain illalla soiton, että luovuttaja on perunut luovuttamisensa, nyt ja kokonaan, kuulemma!!!

Nyt ei paljoa hymyilytä!
 
Aurinkoinen huomen kaikille! Ikävä oli kuitenkin kuulla luovuttajan perumisesta, toivottavasti löytyy pian uusi tilalle. Paikkaasi jonossa et kuitenkaan menetä. Kiitos IPPU kannustuksesta. Ajattelehan missä pyörteissä meidän Watrossia nyt viedään. Oliko niin, että h-hetki oli sinulla Maija ensi viikolla ja sinulla Ippu viikolla 16. Vieläkö nämä aikataulut pitää? Kirjoittakaahan mietteitänne, kovasti täällä jännään! Mites Pinja sinulla kävi sen verikokeen kanssa? Minulla sama ensi viikon tiistaina. Oikeastaan en edes tiedä miksi verikoe otetaan??? Mitä sillä tahdotaan katsoa?...Nyt kuitenkin työt kutsuu, mukavaa päivää kaikille B) toivottaapi Vekara.
 
Nyt alkoi kyllä pelottamaan, kun luin tuosta luovuttajan peruuttamasta hoidosta jonkun kohdalla... ite en oo kuullu (ainakaan vielä) tuollasia uutisia, mutta ootan kyllä kuumeisesti Oulun suunnalta uutisia, miten toimin kun menkat varmaan pääsiäispyhinä alkaa... ja pitäis kuulla myös se, millon luovuttajan vuoto ja piikitykset alkaa, että saisin vähentää omia sumuja ja jossain vaiheessa sit alottaa myös Progynovan.

Varmaan pitää pian soittaa suoraan Ouluun ja kysyä tilannetta ellei tunnin sisällä tuu sähköpostiin vastausta kysymyksiin, jotka lähetin jo aamulla.

Mieliala on menny kyllä niin vuoristorataa ku vaan voi mennä, mutta hengissä silti ollaan.

-Ippu-
 
Heippa!

Hurjasti olen minäkin jännittänyt. Tot en ole osannut edes pelätä et luovuttaja peruis (onneksi) sillä on noita pelon aiheita muutenkin. Mä pelkäsin ettei luovuttajalta esim. saada niitä muniksia. Mut kaikki hyvin, sillä mulle soitettiin just äsken et punktio olis ens keskiviikkona 11.4 ja siirto PE 13.4. Luvassa olis noin 10 munista tähän tietoon. Eilisen ultran perusteella mun limistä olis hyvä saada vähän paksummaksi, joten sain vielä zumenonit laastareiden lisäksi.

Me kokoonutaan koko sisarusparvi vanhempien luo lammasaterialle. Kuinkahan mä saan pidettyä suuni supussa. ens viikosta. Sitä on jotenkin sellanen olo et halkee tän salailun kans. En silti haluáis kertoa. Mulle on ihan tarpeeksi mahdollisen oman pettymyksen kestämisessä, saati toisten. Tosin mä tiedän et se pettymys mun vanhemmilla on lähinnä mun puolesta, ei heidän omien toiveiden pettymystä. Jotenkin haluaa säästää läheisiä, ja mielummin kertoa sit iloisesta ylläristä, jos niin kävisi. Myös mun mies pelkää etten mä vaan hajoais ihan palasiksi jos ei onnaa. Jos voisin, niin mä tekisin tään yksin, mut kun sitä miestäkin tarvitaan.

Nyt voin kuitenkin viettää pääsiäistä iloisin mieli, kun tilanne tällä hetkellä on ihan lupaava.

ILOISTA PÄÄSIÄISTÄ KAIKILLE!

Terkuin Maija
 
Olipas hyviä uutisia, Maija! :wave:

Minä meinasin jo menettää hermot totaalisesti kun soitin sinne VL:eek:on ja sain kuulla, että ovat lähteneet pääsiäisen viettoon!!!!!!!!!!! Ja minä en siis tienny yhtään miten toimin kun menkat alkaa!!!!!!!!!!!!!!

Oiskohan hoitajalla korvia kuumottanu, koska hetken päästä puhelun jälkeen kilahti viesti sähköpostiin (työosotteesta, joten en usko että olivat mihinkään lähteneet...) ja sain ku sainki ohjeet miten toimia kun vuoto alkaa.
Samalla sain kuulla, että luovuttajan hoito on päästy jo alottaan, mutta siis mulle ei oo ilmotettu sitä enkä siis vieläkään sit tiijä saanko vähentää sumutuksia ja millon saan niitä vähentää. Nyt kuitenki vuodon alkamisesta alotan Progynovat ja soittelen VL:eek:on tiistaina kuulumisista ja sillon sovitaan millon tilaan ultran.

Vähän helpotti mut ei aivan täysin vieläkään...

Nautitaan silti pääsiäispyhistä!
 
Raskaana ollaan B)
En vielä itsekään tätä oikein tajua!!!

Eli verikokeessa mitataan hcg arvo, ja siitä näkee vissiin sen, että onko raskaus normaalilla mallilla...

Nyt lääkitsemään itseäni, että pikkuinen/pikkuiset jaksavat jatkaa kasvuaan mamman masussa!!!
 
Tais meillä mennä viestit vähän ristiin...mutta ei enää Huhuuuu vaan JIHUUUUUUU!!!!! :flower: Ihanaa Pinja, oli vahva tunne että plusaat!!! Nyt sitten jännätään sitä minun verikoetta ja tietysti sitä keitä ja montako meillä mahtaa olla kyydissä! Kovasti jännään myös Watrossin, Ipun ja Maijan tilannetta! Mikä sinulla Pinja oli tuo varikoe arvo ja tahtoisitko kertoa millä klinikalla olet hoidossa?
 
Aurinkoinen huomen kaikille B) ! Lueskelin näitä meidän kirjoituksia alkusivuilta lähtien ihan vaan kertauksen vuoksi. Eniten kosketti tuo Maijan rankka taival tai suoraan sanottuna tylyt vastoinkäymiset. Nyt sydämestäni toivon että tällä kertaa aurinko paistaisi. Ja miksikä ei paistaisi kun on iso pino sormia ja varpaitakin pystyssä täällä toistemme tukena...Sannaa myös huhuilen..mitä sinulle kuuluu?? Pinja koska sinulla ultra jotta saisimme kuulla montako kyytiläistä siellä matkassa? Tässä taas tällä kertaa, nyt kiiruhdan kampaajalle ja vähän viettämään laatuaikaa soppaillen :)
 
Kiva että täällä on edes joku kuulolla näin pääsiäisenäkin. Itse olen levottomana lukemut kaikki muutkin alueet läpi, ja kovin hiljaista on. Olo on jotenkin saamaton, ja samalla pitäis koko ajan tehdä jotain. Mä lupasin miehelleni ottaa tän hoidon ihan iisisti, mutta enhän mä tälle mitään mahda, kun on noi tunteet mukana niin on. Täysillä taas mennään, karille vai paratiisisaarelle, aika näyttää. Jos nyt lähtis vaikka maitokauppaan, et lakkais tän paikallaan pyörimisen.

Ei sitten tytöt suklaamunia mahan täydeltä!

Ps. Mulla ei ole ennen ollut zumenonia, onko sillä jotain sivuoireita?

Terkuin Maija
 

Yhteistyössä