Menu
Kaksplus
VAUVAHAAVEET
Hedelmällisyys
Lapsettomuus
Adoptio
Ovulaatiolaskuri
RASKAUS
Raskaus viikko viikolta
Synnytys
Synnytystarinat
Raskauslaskuri
VAUVA
Imetys ja vauvan ruoka
Vauvan kehitys
Vauvan terveys
Nimikone
LAPSI
Lapsen kehitys
Lapsen terveys
Pituuslaskuri
PERHE-ELÄMÄ
Ruoka
Vaatteet ja varusteet
Koti
Vapaa-aika
Parisuhde
Työ ja raha
VANHEMMUUS
Kasvatus
Vanhemman terveys
Minun tarinani
LASKURIT
Ovulaatiolaskuri
Raskauslaskuri
Raskaus viikko viikolta
Kiinalainen syntymäkalenteri
Nimikone
Pituuslaskuri
PODCAST
KILPAILUT
BLOGIT
Menu
ETUSIVU
KESKUSTELUT
Aihe vapaa
Lapsen saaminen
Vauva ja taapero
Lapset ja teinit
Perhe-elämä
Seksi
Seksinovellit ja eroottiset tarinat
KÄYTTÄJÄT
OHJEITA
Kirjaudu
Rekisteröidy
Hae
Hae vain otsikoista
Käyttäjältä:
Hae vain otsikoista
Käyttäjältä:
Kaksplussan Keskustelupalsta
Kirjaudu
Kaksplus
VAUVAHAAVEET
Hedelmällisyys
Lapsettomuus
Adoptio
Ovulaatiolaskuri
RASKAUS
Raskaus viikko viikolta
Synnytys
Synnytystarinat
Raskauslaskuri
VAUVA
Imetys ja vauvan ruoka
Vauvan kehitys
Vauvan terveys
Nimikone
LAPSI
Lapsen kehitys
Lapsen terveys
Pituuslaskuri
PERHE-ELÄMÄ
Ruoka
Vaatteet ja varusteet
Koti
Vapaa-aika
Parisuhde
Työ ja raha
VANHEMMUUS
Kasvatus
Vanhemman terveys
Minun tarinani
LASKURIT
Ovulaatiolaskuri
Raskauslaskuri
Raskaus viikko viikolta
Kiinalainen syntymäkalenteri
Nimikone
Pituuslaskuri
PODCAST
KILPAILUT
BLOGIT
Lapsen saaminen
Luovutettu munasoluhoito, vol. 2
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
Vastaa viestiketjuun
Muistiinpanot
<p>[QUOTE="SatuSofia, post: 23723515, member: 68874"]</p><p>Heissan,</p><p></p><p>Olin eilen hedelmöityhoitolääkärin vastaanotolla. Tuntui että oli niin paljon kysyttävää että oli kova tarve saada asioita selväksi ennen kuin lopullisesti sitoutuu hoitoon menoon. Labrakokeet siis ok, ei mitään radikaalia mikä heikentäisi mahdollisuuksia raskautua luovutetulla munasolulla. Vähän huono hemoglobiini mulla on (oon kasvissyöjä), mut pitää ostaa jotain Floradixia tai muuta rautajuomaa niin saa sen paremmaksi. </p><p></p><p>Olin etukäteen googlaillut noita egg donor juttuja, ja löysin mm. sellasen tiedon (jostain jenkki/brittisivulta) että kun normaaliraskauksista 3lla sadasta lapsesta on jotain fyysistä vikaa syntyessä (en nyt muista miten se oli määritelty) niin keinohedelmöitysraskauksissa se on 4 sadasta. Syynä ei ilmeisesti (lääkärikin vahvisti) kuitenkaan ole hoitotoimenpide, vaan ne seikat joiden vuoksi nainen tai pari tulee hoitoon, eli vaikeudet saada lasta kasvattavat tuota prosenttia sitten keinohedelmöityksessäkin. Mutta kun saa luovutetun munasolun nuorelta naiselta, se taas parantaa terveen lapsen mahdollisuutta. No, ehkä tällaisen pohtiminen on vielä liian aikaista. </p><p></p><p>Joo, kyllä mäkin noita luovuttajan ominaisuuksia pohdin. Mutta nyt kun valittiin mun miehen kanssa se jaettu luovuttaja (halvempi vaihtoehto), niin ei tarvi niin paljon pohtia kun ehdotus tulee sieltä Elitestä sitten kun sopivahko toinen pari tai nainen ilmaantuu. Sanoivat että voimme toivoa kahta eri asiaa (sen lisäksi että halutaan tietysti nainen jolla on jo lapsia). Eilinen lääkäri sanoi minulle että tosiaan silmien ja hiusten väri voi hypätä yhden sukupolven yli, eli vaikka molemmilla vanhemmilla olisi vaikka siniset silmät, mutta yhdellä isovanhemmalla ruskeat, on mahdollista että lapsella on ruskeat. Me nyt toivottiin kuitenkin että luovuttaja olisi samaa pituusluokkaa. En tiedä onko sekään merkityksellistä. Hillevi nyt kun sanoit tuon jutun pitkien naisten munasoluista, mä muistan myös lukeneeni jonkun lyhyen lehtijutun jossa summa summarum todetttiin että lyhyet ja leveälanteiset tulevat täyttämään tämän maailman, siis lisääntyvät paremmin kuin pitkät ja hoikat. Mun mies toivoi että luovuttaja olisi mieluummin virolainen kuin venäläinen taustaltaan. Jep, geeneissä siirtynyt talvisodan trauma. Miehellä, mulla sillä nyt ei olisi mitään merkitystä. Mutta täytyy kunnioittaa hänen toivettaan kun kuitenkin vielä haluaa mun lapsen isäksi =). Lääkärin kanssa puhuttiin näistä jutuista myös. Hän sanoi vain että kun mun veriryhmä Rh tekijä on Rh+ niin luovuttajalla täytyy olla sama. Hän sanoi myös että vaikka lapsella ei olisi kummankaan vanhemman geenejä, voivat ulkopuoliset ihmiset löytää paljon samaa näköä koska lapsi oppii vanhempiensa ilmeitä ja elekieltä. Mua ehkä myös helpotti se ettei tarvitse itse niin tarkasti valita. Jos vaikka onnistuisikin saamaan haluamansa väriset hiukset ja silmät lapselle, eihän voi yhtään tietää muuten siitä ulkonäöstä, minkämuotoiset kasvot, silmät, nenä etc. Ja se että tietäisi etukäteen tarkemmin, silloin varmaan alkaisi luoda jotain mielikuvaa johon sitten voisi pettyä. Ehkä. No, nyt me kuitenkin sitten vaan odotellaan että Eliteen ilmaantuisi joku toinen halukas ja sopiva pari tai nainen jakamaan luovuttajaa.</p><p></p><p><strong>Solakka Silakka</strong>, niistä testeistä vielä. </p><p>Yrittäkää ihmeessä saada osa vaikka terveyskeskuksesta, esim ne perussukupuolitautitestit. Täällä pääkaupunkiseudulla on niin helppoa kun on toi Meilahden klinikka missä voi ilmaiseksi käydä, mutta kyllä yhtälailla mistä vaan terveyskeskuksesta pitäisi ne saada sanomalla että haluaa käydä kontrollissa ettei mitään ole. Lisäksi Elite ei nyt sitten vaadi mun mieheltä kaikkia niitä testejä, esim cytomegalovirusta, tricomonas ja herpekset voidaan jättää tekemättä. Ei ne testit tuu niin kalliiksi kuin itse ensin laskin. Ja jos te ootte alle 43 niin teidän pitäisi käsittääkseni saada kelakorvaus niistä testeistä mitkä joudutte hakemaan yksityiseltä. Luulisin.</p><p></p><p>Muuten tuolla Eliten sivulla kun on niitä erivuosien onnistumisprosentteja, siellä ei ole erikseen luovutetuilla munasoluilla onnistuneita. Siinä hintalistassa onnistumisprosentti on n. 50%. Soitin tänään sinne Eliteen ja Kristina S sanoi että näin on. Lupasi myös että viime vuoden luvut lisätään sinne kun en puuttuvat. Ja sitten lapsettomuuslääkäri jolla eilen olin sanoi että hän tietää Eliten ja pitää sitä luotettavana laitoksena. Se oli kiva kuulla. Kyllä tuo nyt kuitenkin vähän jännittää mennä Suomen ulkopuolelle. Ja muistaakseni tässä ketjussa on useampi kuin yksi joka on tullut raskaaksi Eliten kautta, se on ollut tosi kiva lukea. </p><p></p><p>Multa kans aurinkoista äitienpäivää äideille ja meille äitikanditaateille!</p><p>[/QUOTE]</p>
[QUOTE="SatuSofia, post: 23723515, member: 68874"] Heissan, Olin eilen hedelmöityhoitolääkärin vastaanotolla. Tuntui että oli niin paljon kysyttävää että oli kova tarve saada asioita selväksi ennen kuin lopullisesti sitoutuu hoitoon menoon. Labrakokeet siis ok, ei mitään radikaalia mikä heikentäisi mahdollisuuksia raskautua luovutetulla munasolulla. Vähän huono hemoglobiini mulla on (oon kasvissyöjä), mut pitää ostaa jotain Floradixia tai muuta rautajuomaa niin saa sen paremmaksi. Olin etukäteen googlaillut noita egg donor juttuja, ja löysin mm. sellasen tiedon (jostain jenkki/brittisivulta) että kun normaaliraskauksista 3lla sadasta lapsesta on jotain fyysistä vikaa syntyessä (en nyt muista miten se oli määritelty) niin keinohedelmöitysraskauksissa se on 4 sadasta. Syynä ei ilmeisesti (lääkärikin vahvisti) kuitenkaan ole hoitotoimenpide, vaan ne seikat joiden vuoksi nainen tai pari tulee hoitoon, eli vaikeudet saada lasta kasvattavat tuota prosenttia sitten keinohedelmöityksessäkin. Mutta kun saa luovutetun munasolun nuorelta naiselta, se taas parantaa terveen lapsen mahdollisuutta. No, ehkä tällaisen pohtiminen on vielä liian aikaista. Joo, kyllä mäkin noita luovuttajan ominaisuuksia pohdin. Mutta nyt kun valittiin mun miehen kanssa se jaettu luovuttaja (halvempi vaihtoehto), niin ei tarvi niin paljon pohtia kun ehdotus tulee sieltä Elitestä sitten kun sopivahko toinen pari tai nainen ilmaantuu. Sanoivat että voimme toivoa kahta eri asiaa (sen lisäksi että halutaan tietysti nainen jolla on jo lapsia). Eilinen lääkäri sanoi minulle että tosiaan silmien ja hiusten väri voi hypätä yhden sukupolven yli, eli vaikka molemmilla vanhemmilla olisi vaikka siniset silmät, mutta yhdellä isovanhemmalla ruskeat, on mahdollista että lapsella on ruskeat. Me nyt toivottiin kuitenkin että luovuttaja olisi samaa pituusluokkaa. En tiedä onko sekään merkityksellistä. Hillevi nyt kun sanoit tuon jutun pitkien naisten munasoluista, mä muistan myös lukeneeni jonkun lyhyen lehtijutun jossa summa summarum todetttiin että lyhyet ja leveälanteiset tulevat täyttämään tämän maailman, siis lisääntyvät paremmin kuin pitkät ja hoikat. Mun mies toivoi että luovuttaja olisi mieluummin virolainen kuin venäläinen taustaltaan. Jep, geeneissä siirtynyt talvisodan trauma. Miehellä, mulla sillä nyt ei olisi mitään merkitystä. Mutta täytyy kunnioittaa hänen toivettaan kun kuitenkin vielä haluaa mun lapsen isäksi =). Lääkärin kanssa puhuttiin näistä jutuista myös. Hän sanoi vain että kun mun veriryhmä Rh tekijä on Rh+ niin luovuttajalla täytyy olla sama. Hän sanoi myös että vaikka lapsella ei olisi kummankaan vanhemman geenejä, voivat ulkopuoliset ihmiset löytää paljon samaa näköä koska lapsi oppii vanhempiensa ilmeitä ja elekieltä. Mua ehkä myös helpotti se ettei tarvitse itse niin tarkasti valita. Jos vaikka onnistuisikin saamaan haluamansa väriset hiukset ja silmät lapselle, eihän voi yhtään tietää muuten siitä ulkonäöstä, minkämuotoiset kasvot, silmät, nenä etc. Ja se että tietäisi etukäteen tarkemmin, silloin varmaan alkaisi luoda jotain mielikuvaa johon sitten voisi pettyä. Ehkä. No, nyt me kuitenkin sitten vaan odotellaan että Eliteen ilmaantuisi joku toinen halukas ja sopiva pari tai nainen jakamaan luovuttajaa. [B]Solakka Silakka[/B], niistä testeistä vielä. Yrittäkää ihmeessä saada osa vaikka terveyskeskuksesta, esim ne perussukupuolitautitestit. Täällä pääkaupunkiseudulla on niin helppoa kun on toi Meilahden klinikka missä voi ilmaiseksi käydä, mutta kyllä yhtälailla mistä vaan terveyskeskuksesta pitäisi ne saada sanomalla että haluaa käydä kontrollissa ettei mitään ole. Lisäksi Elite ei nyt sitten vaadi mun mieheltä kaikkia niitä testejä, esim cytomegalovirusta, tricomonas ja herpekset voidaan jättää tekemättä. Ei ne testit tuu niin kalliiksi kuin itse ensin laskin. Ja jos te ootte alle 43 niin teidän pitäisi käsittääkseni saada kelakorvaus niistä testeistä mitkä joudutte hakemaan yksityiseltä. Luulisin. Muuten tuolla Eliten sivulla kun on niitä erivuosien onnistumisprosentteja, siellä ei ole erikseen luovutetuilla munasoluilla onnistuneita. Siinä hintalistassa onnistumisprosentti on n. 50%. Soitin tänään sinne Eliteen ja Kristina S sanoi että näin on. Lupasi myös että viime vuoden luvut lisätään sinne kun en puuttuvat. Ja sitten lapsettomuuslääkäri jolla eilen olin sanoi että hän tietää Eliten ja pitää sitä luotettavana laitoksena. Se oli kiva kuulla. Kyllä tuo nyt kuitenkin vähän jännittää mennä Suomen ulkopuolelle. Ja muistaakseni tässä ketjussa on useampi kuin yksi joka on tullut raskaaksi Eliten kautta, se on ollut tosi kiva lukea. Multa kans aurinkoista äitienpäivää äideille ja meille äitikanditaateille! [/QUOTE]
Esikatsele
Nimimerkki
Varmistus
Kuinka monta sanaa on lauseessa: "Kuinka paljon kello on?"
Lähetä vastaus
Uusimmat
Luetuimmat
Kuumimmat
Uusimmat
Näytä kaikki
1.
USA presidentinvaalin tulos
Tänään 05:11
Johnny Appleseed
2 Viestiä
Aihe vapaa
2.
Ulkopolitiikasta on kiinnostunut vain 4% amerikkalaisista äänestäjistä
Tänään 01:00
vierailija
0 Viestiä
Aihe vapaa
3.
Marinin hallitus otti kriiseissä velkaa 10 mrd eurossa vuosittain, Orpon hallitus ottaa velkaa 13 mrd euroa vuosittain
Eilen 21:38
vierailija
2 Viestiä
Aihe vapaa
4.
"Sarvipäät" on aktivoitu, mitähän tästäkin taas tulee?
Eilen 20:29
vierailija
5 Viestiä
Aihe vapaa
5.
Tänä iltana Trumpista tulee presidentti!
Eilen 20:29
vierailija
3 Viestiä
Aihe vapaa
6.
USAn pörssikurssit ovat tänään vaalipäivänä isossa nousussa ja se on aiemmin ennustanut republikaanien voittoa
Eilen 20:24
vierailija
1 Viestiä
Aihe vapaa
7.
Somalian presidentiltä lupaus Saksalle: Otan kaikki Pa.ko.laiset takaisin (myös suomisomput!)
Eilen 20:14
vierailija
5 Viestiä
Aihe vapaa
8.
"On absurdia, miten kommunistit ja syvästi vasemmistolaiset ihmiset hännystelevät äärinationalistista voimapolitiikkaa harjoittavaa Venäjää"
Eilen 20:05
vierailija
2 Viestiä
Aihe vapaa
Luetuimmat
1.
Seksihaluissa on eroja sukupuolten välillä
Started by Johnny Appleseed
Maanantai klo 22:43
Luettu: 837
Aihe vapaa
2.
Setis lienee ainoa mies palstalla, joka on saanut naiseltaan tämän hauskan ja vihjailevan videon. (Ekko ja Alepa voivat sivuuttaa tämän ketjun 🤣)
Started by vierailija
Maanantai klo 00:02
Luettu: 813
Aihe vapaa
3.
Ollaanko me joku Yhdysvaltojen osavaltio?
Started by vierailija
Eilen 08:17
Luettu: 685
Aihe vapaa
4.
"Taloustieteilijöillä on nyt suomalaisille hyviä uutisia"
Started by vierailija
Sunnuntai klo 23:17
Luettu: 584
Aihe vapaa
5.
Trump: ”Minua ei haittaisi, jos joku ampuisi kampanjatilaisuudessa paikalla olevia toimittajia”. Palstan Trump-fanit, onko OK sanoa noin?
Started by vierailija
Sunnuntai klo 23:27
Luettu: 561
Aihe vapaa
6.
Miten oikeasti pärjäisitte pidemmän sähkökatkon yli?
Started by vierailija
Sunnuntai klo 12:23
Luettu: 380
Aihe vapaa
7.
Trumpin onnitteluketju 2024🇺🇸
Started by vierailija
Maanantai klo 20:42
Luettu: 316
Aihe vapaa
8.
Helsingin käräjäoikeus tuomitsi Ousman Ceesayn, 33, viideksi vuodeksi vankeuteen lapsenrai.skauk.sesta
Started by vierailija
Sunnuntai klo 14:42
Luettu: 310
Aihe vapaa
Kuumimmat
Näytä kaikki
1.
Haaveena vauva 2025
Latest: Reea_90
1 min sitten
Lapsen saaminen
2.
Vegeruoka sairastuttaa koululaisia
Latest: vierailija
4 min sitten
Aihe vapaa
3.
Lähetä terveisesi kaipaamallesi ihmiselle yöketju
45 min sitten
Aihe vapaa
4.
USA presidentinvaalin tulos
Latest: Johnny Appleseed
58 min sitten
Aihe vapaa
5.
Vaihtoehtobudjetti?
Tänään 05:25
Aihe vapaa
6.
"Ilmaston lämpeneminen kylmentää ilmastoa"
Tänään 05:23
Aihe vapaa
7.
Hyvinvointivaltiosta aika ajanut ohi
Tänään 05:20
Aihe vapaa
8.
IT'S OFFICIAL!! Trump ei tehnyt yhteistyötä Venäjän kanssa!
Tänään 05:18
Aihe vapaa
Yhteistyössä
Lapsen saaminen
Luovutettu munasoluhoito, vol. 2
Bottom
+ Aloita uusi keskustelu