Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Kiitos alkio selvisi sulatuksesta ja nyt piinaillaan
Niin hienoa! 🥰 💖 @Riikah
Mulla on ensi viikolla toinen siirtoyritys. Tänään ultrassa kohdun limakalvo 9 mm ja munarakkula (en muista minkä kokoinen, mutta ei kuulemma ehdi irrota ennen progesteronin aloitusta). Jotenkin tuntuu hämmentävältä (ja vähän surulliseltakin), että omat munasarjat toimii edelleen, mutta munasolujen laatu on iän vuoksi liian huono..
 
  • Tykkää
Reactions: Florie ja Riikah
Niin jännittävää, tänään olisi vihdoin ensimmäisen lahjamunasolu alkion siirto. Kuhan vain alkio selviää sulatuksesta. Odotukset ei tästäkään niin kovin korkealla, kun lääkärin mukaan alkio oli ihan ok. Mutta täytyy toivoa parasta. Oliko täällä muita piinailemassa tai siirto pian tulossa?
Onnea matkaan @Riikah

Mulla on maanantaina kolmas siirto. Huh miten pitkään menikin tässä tauossa.
 
vierailija
Niin hienoa! @Riikah
Mulla on ensi viikolla toinen siirtoyritys. Tänään ultrassa kohdun limakalvo 9 mm ja munarakkula (en muista minkä kokoinen, mutta ei kuulemma ehdi irrota ennen progesteronin aloitusta). Jotenkin tuntuu hämmentävältä (ja vähän surulliseltakin), että omat munasarjat toimii edelleen, mutta munasolujen laatu on iän vuoksi liian huono..
Suosittelen tutustumaan amerikkalaisen Natalie Massonin Fertility from the Soul -sivustoon ja -youtube-kanavaan. Masson on psykologian tohtori, ja perehtynyt laajasti mm. munasolujen laadun parantamiseen. Hänen meditaatiovideonsa youtubessa ovat aivan mahtavia!
 
vierailija
Suosittelen tutustumaan amerikkalaisen Natalie Massonin Fertility from the Soul -sivustoon ja -youtube-kanavaan. Masson on psykologian tohtori, ja perehtynyt laajasti mm. munasolujen laadun parantamiseen. Hänen meditaatiovideonsa youtubessa ovat aivan mahtavia!
Lisäyksenä vielä, että sen perusteella, mitä olen esim. Massonin sivuilta ja kursseilta asiaan perehtynyt, ei niinkään itse munasolujen laatu huonone iän myötä, vaan ylipäänsä solujen aineenvaihdunnan. Munasolu on iso solu, joka kypsyy kolmisen kuukautta ja tarvitsee paljon energiaa. Kaikkien solujen mitokondrioiden määrä vähenee iän myötä niin miehillä kuin naisillakin, ja tämä olisi yksi olennainen tekijä naisten hedelmällisyydessä, jos munasolu ei saa tarpeeksi energiaa mitokondrioiden vähenemisen takia. Mitokondrioiden määrään voi vaikuttaa terveellisillä elämäntavoilla (liikunnalla, ruokavaliolla, levolla). Lisäravinteista ubikinoli voi olla avuksi.
 
Niin hienoa! @Riikah
Mulla on ensi viikolla toinen siirtoyritys. Tänään ultrassa kohdun limakalvo 9 mm ja munarakkula (en muista minkä kokoinen, mutta ei kuulemma ehdi irrota ennen progesteronin aloitusta). Jotenkin tuntuu hämmentävältä (ja vähän surulliseltakin), että omat munasarjat toimii edelleen, mutta munasolujen laatu on iän vuoksi liian huono..
Onnea uuteen siirtoon ja toivottavasti tämä tuo toivotun lopputuloksen ❣
 
vierailija
Mitä sulle on sanottu että se pitää olla?
Mulla 20 ja ei kuulemma haittaa ja itseäni kyllä mietittää
Todellakin voi haitata. Suositus on raskaana oleville 75 sanoi mun lääkäri. En kyllä usko että mun keskenmenot on johtuneet matalasta rauta-arvosta. Jos et vielä syö rautaa niin ferrodan joka toinen päivä c-vitamiinin kanssa ja kaukana mistään kalsiumista. T. Pompelis
 
  • Tykkää
Reactions: Adelieamanda
Todellakin voi haitata. Suositus on raskaana oleville 75 sanoi mun lääkäri. En kyllä usko että mun keskenmenot on johtuneet matalasta rauta-arvosta. Jos et vielä syö rautaa niin ferrodan joka toinen päivä c-vitamiinin kanssa ja kaukana mistään kalsiumista. T. Pompelis
Näin mäkin olen ymmärtänyt. Mulla oli ferritiini 30 ensikäynnillä otetussa verikokeessa, Sideral fortella (1 kapseli 30mg/vrk) nousi parissa viikossa 62, viimeisimmässä mittauksessa oli 75.
 
  • Tykkää
Reactions: Pompelis
Lisäyksenä vielä, että sen perusteella, mitä olen esim. Massonin sivuilta ja kursseilta asiaan perehtynyt, ei niinkään itse munasolujen laatu huonone iän myötä, vaan ylipäänsä solujen aineenvaihdunnan. Munasolu on iso solu, joka kypsyy kolmisen kuukautta ja tarvitsee paljon energiaa. Kaikkien solujen mitokondrioiden määrä vähenee iän myötä niin miehillä kuin naisillakin, ja tämä olisi yksi olennainen tekijä naisten hedelmällisyydessä, jos munasolu ei saa tarpeeksi energiaa mitokondrioiden vähenemisen takia. Mitokondrioiden määrään voi vaikuttaa terveellisillä elämäntavoilla (liikunnalla, ruokavaliolla, levolla). Lisäravinteista ubikinoli voi olla avuksi.
Terveellisillä elämäntavoilla on varmasti positiivisia vaikutuksia, oli ihmisen ikä ja elämäntilanne mikä tahansa. :)
 
Näin mäkin olen ymmärtänyt. Mulla oli ferritiini 30 ensikäynnillä otetussa verikokeessa, Sideral fortella (1 kapseli 30mg/vrk) nousi parissa viikossa 62, viimeisimmässä mittauksessa oli 75.
Mut passitettiin alle 30:n ferritiinillä infuusioon ennen siirtoja. Infuusion jälkeen oli muistaakseni 70, siihen olivat tyytyväisiä ja sanoivat että pitäisi olla yli 50.

Dextrassa on kuulemma aluillaan tutkimus, jossa pyritään saamaan vähän tarkempaa tietoa ferritiinin ja raskautumisen yhteydestä. Tulee kyllä tarpeeseen.
 
Näin mäkin olen ymmärtänyt. Mulla oli ferritiini 30 ensikäynnillä otetussa verikokeessa, Sideral fortella (1 kapseli 30mg/vrk) nousi parissa viikossa 62, viimeisimmässä mittauksessa oli 75.
Noin nopeasti nousi? :O Luulin, että rautalisällä nousee toooosi hitaasti ja jos vielä siirtoon päästään, niin olen varautunut odottelemaan sitä puolisen vuotta että sais rauta-arvoja nostettua ensin. En siis vielä ole käynyt mittauttamassa, mutta tuskin ne kovin kummoiset on. Ferrodania syön kun muut on niin kalliita, mutta jos Sideral nostaa paremmin arvoja, niin siitä voisin jo maksaakin!
 
Noin nopeasti nousi? :O Luulin, että rautalisällä nousee toooosi hitaasti ja jos vielä siirtoon päästään, niin olen varautunut odottelemaan sitä puolisen vuotta että sais rauta-arvoja nostettua ensin. En siis vielä ole käynyt mittauttamassa, mutta tuskin ne kovin kummoiset on. Ferrodania syön kun muut on niin kalliita, mutta jos Sideral nostaa paremmin arvoja, niin siitä voisin jo maksaakin!
Ilmeisesti arvot nousee ensin hitaasti, mutta kun "kuppi" alkaa olla puolillaan, niin nousuvauhti kiihtyy. Mulla oli noussut arvo kahdessa ja puolessa viikossa 31->61 viime mittauksissa.

Mun olo on todella paljon pirteämpi ja skarpimpi nykyään. En oo tajunnut missä pöhnässä oon ollut viime vuodet! Nyt kaikki vaan rautaa syömään ja rauta-arvoja mittaamaan :D Ainakin kaikki, jotka suunnittelee raskautta.
 
Noin nopeasti nousi? :O Luulin, että rautalisällä nousee toooosi hitaasti ja jos vielä siirtoon päästään, niin olen varautunut odottelemaan sitä puolisen vuotta että sais rauta-arvoja nostettua ensin. En siis vielä ole käynyt mittauttamassa, mutta tuskin ne kovin kummoiset on. Ferrodania syön kun muut on niin kalliita, mutta jos Sideral nostaa paremmin arvoja, niin siitä voisin jo maksaakin!
Sideral ja kräuterblutsaft on ainoita, joita suostun rautavalmisteista edes harkitsemaan, koska niistä ei tule minkäänlaisia vatsavaivoja. :D Onneksi molemmat on mulla aina nostaneet rauta-arvot nopeasti, sikäli kun sille on ollut tarvetta. Sideral on tosin noista kahdesta parempi, koska on kapselimuodossa eikä värjää hampaita. :)
 
vierailija
Voihan sanonko mikä. Cyclogest menee ainakin mulla suoraan vessanpöntöstä alas, koska sen asettaminen omin sormin tarpeeksi syvälle on mulle täysin mahdotonta. En ole koskaan kyennyt laittamaan sisääni myöskään tamponia ilman asetinta, joten olisi tietysti pitänyt kellot soida jo aiemmin ja tajuta pyytää joku vaihtoehto cyclogestille. En ymmärrä mitä järkeä tämmöisissä puikoissa on.
Oletko kokeillut selinmakuuta, jalat koukkuun ja sitten laitat!
Eikö noihinkin saa asettimen? Jos ei muuten niin jostain canesten tms paketista.
 
  • Tykkää
Reactions: Adelieamanda
vierailija
Terveellisillä elämäntavoilla on varmasti positiivisia vaikutuksia, oli ihmisen ikä ja elämäntilanne mikä tahansa.
Ilman muuta! :) Jäi noista aiemmista viesteistäni oikeastaan sanomatta se mikä oli pääpointti :D eli mielen voima ja mihin kaikkeen se pystyy. Olen täysin 100 % vakuuttunut että juuri mielen voimalla oli omaan raskaaksitulooni todella suuri vaikutus. Suosittelen tutustumaan aiheeseen!
 
Heippatirallaa!
Olen uusi täällä ☺
Meillä on lahjasolutaival alkuvaiheessa. Ystäväni on lupautunut luovuttamaan meille munasolujaan ja kävi ensikäynnillä tällä viikolla. Jouluviikolla hänellä on psykologin aika. Sitten meidät kutsutaan psykologille ja lääkärille.
Kuinka monta psykologikäyntiä teillä on ollut? Minkälaisia keskustelut on olleet? Onko täällä muita joilla tuttu luovuttaja?
Miten kauan on mennyt, että päästään ”itse asiaan” eli alkionsiirtoon?
Ymmärrän kyllä, että tässä on tarkat lakipykälät eikä hätiköidä voi, mutta tottahan sitä tekis mieli edetä varsin nopeaan ☺
 
  • Tykkää
Reactions: MARIAL43

Yhteistyössä