Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Hoidoissa:

@Pompelis 39 v, ei lapsia, 2 PAS:ia -> 2 keskenmenoa vk 5+5, 3 blastoa, PAS lokakuun jälkeen luultavasti
@Florie 41v, 1. lapsi (miehen 2.). Omilla soluilla 3xivf 2019, oma luovuttaja loppuvuodesta 2019 mutta ei alkioita. Keväällä 2021 2xPAS, molemmista kemiallinen. Seuraava siirto lokakuussa.
@Netty79 42v, 1.lapsi toiveissa, useampi yritys omilla soluilla, 1.luovuttajan soluista plussa->keskenmeno, 2.luovuttajan 1.PAS plussa ->keskenmeno, seuraava siirto tulossa syyskuussa
@Ramiina 36v. 15 raskautta joista 14 keskenmenoa ja 1 lapsi s.2019 luovutetuilla muniksilla Virossa, nyt odotetaan ensikäyntiaikaa Taysiin.
@neppari7
@Papupilvi

Plussanneet
@Sukkis
@kuumoduli 14.9. tilanne 25+2
@Mirumarumoru: 45 v., 5. lapsi haaveissa, PAS tehty 14.9. --> testi pos. 24.9.
@Emmelie75 45 v., 1. lapsi, luomu-kkm, 2xICSI omilla soluilla, 1. luovutettujen munasolujen PAS:sta plussa, mutta kkm, 2. PAS tehty 15.9. --> testi pos. 24.9.
@MARIAL43 44v., Lapsiasiassa ”myöhäisherännäinen”. 1. lapsi haaveissa, omilla soluilla 1 x IVF, 3 x Pas, kaikista nega. Nyt luovutetut munasolut, 6 blastoa pakkasessa. PAS tehty 15.9. --> testi pos. 24.9.

Taustalla:
@Silmu75
[/QUOTE]
 
  • Tykkää
Reactions: Emmelie75
Moikka!
poistin itseni listalta. Tässä kävi nyt niin, että tänään oli peruutusaika ultraan Viron klinikalle ja lääkäri sanoi, ettei kannata yrittää. Mulla on useampi myooma. Tämä oli tiedossa, mutta 2 poistettiin kesäkuuussa. Leikannut kirurgi ei ensinnäkäään kertonut, että ei saanut toista kokonaan pois. Luki kuulemma loppuraportissa, mutta enhän mä sitä ymmärtänyt ja sanoi kaiken menneen hyvin.

Ovumialta kysyin näistä hoitoon hakeutuessa, mutta he sanoivat, etteivät näe estettä. Varmaan olisivat useammankin siirron tehneet. Viron lääkäri tutki kunnolla ja selitti eri aspektit. Kuulemma tilanne on niin paha, että kohdun poistollekin olis painavat syyt olemassa. Mulla on nyt ollut aika kovia menkkakipuja, että ei oo tuntunut siltä, että kaikki ok.

Jos Viroa joku harkitsee, niin ainakin Novavitalta sain tänään empaattista palvelua (dr Karits) ja klinikalle oli helppo mennä satamasta bussilla. Tämä oli minulle parempi kokemus, mitä Ovumia, koska kohdun tila tutkittiin kunnolla heti alussa ja sain asiantuntijan näkemyksen.

Tässä on nyt mietinnässä muut vaihtoehdot. Onhan niitä. Kyllä tottakai tiesin, että myöhään olen liikkeellä, mutta luotin Suomen lääkäreihin ja saatiin valitettavasti turhaa toivoa.

Toivon kaikille onnistumisia ja kaikkea hyvää elämään <3. Sain hetken elätellä toivoa kanssanne.
 
Moikka!
poistin itseni listalta. Tässä kävi nyt niin, että tänään oli peruutusaika ultraan Viron klinikalle ja lääkäri sanoi, ettei kannata yrittää. Mulla on useampi myooma. Tämä oli tiedossa, mutta 2 poistettiin kesäkuuussa. Leikannut kirurgi ei ensinnäkäään kertonut, että ei saanut toista kokonaan pois. Luki kuulemma loppuraportissa, mutta enhän mä sitä ymmärtänyt ja sanoi kaiken menneen hyvin.

Ovumialta kysyin näistä hoitoon hakeutuessa, mutta he sanoivat, etteivät näe estettä. Varmaan olisivat useammankin siirron tehneet. Viron lääkäri tutki kunnolla ja selitti eri aspektit. Kuulemma tilanne on niin paha, että kohdun poistollekin olis painavat syyt olemassa. Mulla on nyt ollut aika kovia menkkakipuja, että ei oo tuntunut siltä, että kaikki ok.

Jos Viroa joku harkitsee, niin ainakin Novavitalta sain tänään empaattista palvelua (dr Karits) ja klinikalle oli helppo mennä satamasta bussilla. Tämä oli minulle parempi kokemus, mitä Ovumia, koska kohdun tila tutkittiin kunnolla heti alussa ja sain asiantuntijan näkemyksen.

Tässä on nyt mietinnässä muut vaihtoehdot. Onhan niitä. Kyllä tottakai tiesin, että myöhään olen liikkeellä, mutta luotin Suomen lääkäreihin ja saatiin valitettavasti turhaa toivoa.

Toivon kaikille onnistumisia ja kaikkea hyvää elämään <3. Sain hetken elätellä toivoa kanssanne.
Onpa ikävä kuulla, että kävi näin! Ja kamala ajatella, että Suomessa olisivat tehneet mahdollisesti turhia hoitoja jos ikä ei olisi tullut esteeksi. Voimia sinne ja virtuaalinen halaus! Ja hyvä tosiaan pitää mielessä itsekullakin se, että vaihtoehtoja on kuitenkin vielä vaikkei tämä hoito onnistuisikaan.
 
Onpa ikävä kuulla, että kävi näin! Ja kamala ajatella, että Suomessa olisivat tehneet mahdollisesti turhia hoitoja jos ikä ei olisi tullut esteeksi. Voimia sinne ja virtuaalinen halaus! Ja hyvä tosiaan pitää mielessä itsekullakin se, että vaihtoehtoja on kuitenkin vielä vaikkei tämä hoito onnistuisikaan.
Kiitos ihana <3. Tykkään sun tyylistä ja toivon kaikkien toiveiden toteutumista <3
 
Moikka!
poistin itseni listalta. Tässä kävi nyt niin, että tänään oli peruutusaika ultraan Viron klinikalle ja lääkäri sanoi, ettei kannata yrittää. Mulla on useampi myooma. Tämä oli tiedossa, mutta 2 poistettiin kesäkuuussa. Leikannut kirurgi ei ensinnäkäään kertonut, että ei saanut toista kokonaan pois. Luki kuulemma loppuraportissa, mutta enhän mä sitä ymmärtänyt ja sanoi kaiken menneen hyvin.

Ovumialta kysyin näistä hoitoon hakeutuessa, mutta he sanoivat, etteivät näe estettä. Varmaan olisivat useammankin siirron tehneet. Viron lääkäri tutki kunnolla ja selitti eri aspektit. Kuulemma tilanne on niin paha, että kohdun poistollekin olis painavat syyt olemassa. Mulla on nyt ollut aika kovia menkkakipuja, että ei oo tuntunut siltä, että kaikki ok.

Jos Viroa joku harkitsee, niin ainakin Novavitalta sain tänään empaattista palvelua (dr Karits) ja klinikalle oli helppo mennä satamasta bussilla. Tämä oli minulle parempi kokemus, mitä Ovumia, koska kohdun tila tutkittiin kunnolla heti alussa ja sain asiantuntijan näkemyksen.

Tässä on nyt mietinnässä muut vaihtoehdot. Onhan niitä. Kyllä tottakai tiesin, että myöhään olen liikkeellä, mutta luotin Suomen lääkäreihin ja saatiin valitettavasti turhaa toivoa.

Toivon kaikille onnistumisia ja kaikkea hyvää elämään <3. Sain hetken elätellä toivoa kanssanne.
Onpas ikävä kuulla tällaisia uutisia :( Ihmettelen kyllä suuresti, että näinkö tosiaan meillä Suomessa olisi vaan hoidettu? Ja miten tilannetta ei havaittu vai mikä tässä meni pieleen? Järkyttävää. Tietysti sitä luottaa Suomessa näihin lääkäreihin, niinhän sen pitäisi olla. Onneksi sait asianmukaisesti tutkimuksia siellä.
Ja tosiaan, muitakin keinoja vielä on, itsekin niitä välillä miettinyt. (Saa laittaa yksityisviestiä jos niistä haluat jutella)
Kaikkea hyvää jatkoon ja toivottavasti unelma vielä toisella keinoin toteutuu ❤
 
Moikka!
poistin itseni listalta. Tässä kävi nyt niin, että tänään oli peruutusaika ultraan Viron klinikalle ja lääkäri sanoi, ettei kannata yrittää. Mulla on useampi myooma. Tämä oli tiedossa, mutta 2 poistettiin kesäkuuussa. Leikannut kirurgi ei ensinnäkäään kertonut, että ei saanut toista kokonaan pois. Luki kuulemma loppuraportissa, mutta enhän mä sitä ymmärtänyt ja sanoi kaiken menneen hyvin.

Ovumialta kysyin näistä hoitoon hakeutuessa, mutta he sanoivat, etteivät näe estettä. Varmaan olisivat useammankin siirron tehneet. Viron lääkäri tutki kunnolla ja selitti eri aspektit. Kuulemma tilanne on niin paha, että kohdun poistollekin olis painavat syyt olemassa. Mulla on nyt ollut aika kovia menkkakipuja, että ei oo tuntunut siltä, että kaikki ok.

Jos Viroa joku harkitsee, niin ainakin Novavitalta sain tänään empaattista palvelua (dr Karits) ja klinikalle oli helppo mennä satamasta bussilla. Tämä oli minulle parempi kokemus, mitä Ovumia, koska kohdun tila tutkittiin kunnolla heti alussa ja sain asiantuntijan näkemyksen.

Tässä on nyt mietinnässä muut vaihtoehdot. Onhan niitä. Kyllä tottakai tiesin, että myöhään olen liikkeellä, mutta luotin Suomen lääkäreihin ja saatiin valitettavasti turhaa toivoa.

Toivon kaikille onnistumisia ja kaikkea hyvää elämään <3. Sain hetken elätellä toivoa kanssanne.
Voi kurjuus! Todella erikoista Suomen pään lääkäreiltä ihan kaikkeudessaan, onneksi sentään asia selvitettiin vaikka lopputulos olikin noin ikävä. Kovasti tsemppiä jatkoon! Vaihtoehtoja tosiaan on, ja toivon sulle niiden osalta - ja muutenkin - kaikkea hyvää. ❤
 
Onpas ikävä kuulla tällaisia uutisia Ihmettelen kyllä suuresti, että näinkö tosiaan meillä Suomessa olisi vaan hoidettu? Ja miten tilannetta ei havaittu vai mikä tässä meni pieleen? Järkyttävää. Tietysti sitä luottaa Suomessa näihin lääkäreihin, niinhän sen pitäisi olla. Onneksi sait asianmukaisesti tutkimuksia siellä.
Ja tosiaan, muitakin keinoja vielä on, itsekin niitä välillä miettinyt. (Saa laittaa yksityisviestiä jos niistä haluat jutella)
Kaikkea hyvää jatkoon ja toivottavasti unelma vielä toisella keinoin toteutuu
Moikka!Mäkin olin yllättynyt. Mutta jossain keskusteluissa sanottiinkin, että kannattaa valita klinikka sen mukaan, että mihin he ovat erikoistuneet/löytyy osaamista; esim. vaikuttaa, että miten vakavasti otetaan raudan puute/varmaan sama juttu näitten myoomien suhteen. Ovumian lääkäri sanoi, että kyllä hän on nähnyt raskautumisia yllättävissäkin myoomatapauksissa. Viron lääkäri sanoi, että on niin monta mutkaa matkassa. Ihan alkaen siitä, että tie kohtuun on mutkainen. Ovumiassa mulle sanottiin, että mun kohdun rakenne on tietynlainen - Viron lääköri piirsi kuvan siitä, että miten mulla on kaksi myoomaa heti reitin alussa ja nämä painaa tietyssä asennossa niin, että tulee mutka. Ja sanoi, että hän ei edes päässyt tutkimaan kaikkea. Ovumiassa todettiin, että myoomia on monta, mutta edetään suunnitelmien mukaan. Viron lääkärin mielestä olisi vaarallista edetä ja sanoi mulle, että olet nyt varmaan jo ihan aneemisessa tilassa (myoomat aiheuttaa runsaita kuukautisia, mutta en ole kyllä anemian rajoilla). Mutta meillä ei tosiaan ollut varaa valita klinikkaa iän vuoksi.. Ja lääkäri sanoi, että toki myoomat voi poistaa avoleikkauksella, mutta siinä se riski, että, jos tulee isoja verenvuotoja, niin kohtu poistetaan. Tuntuu liian isolta jutulta, että ottaisin ton riskin.

Kyllä mä tosiaan tiesin, että ollaan myöhään liikkeellä, mutta ajattelin, että tyssää muihin asioihin.

Tää ei ole oikea foorumi tähän, mutta jäljelle jääviä vaihtiksia on esim. sijaissynnytys, kumppanuusvanhemmuus, sijaisperhe. Adoptiossa ei varmaan saatais enää tervettä lasta, eikä enää niin pientä. Mutta jännä kyllä, esimerkiksi Simpukan sivustolla on mainittu sijaissynnytys ja, että heiltä saa lisää tietoa.

Mutta tää oli nyt off topic. Monta kyyneltä oltais vältetty sillä, että Suomessa olis otettu mut vähän vakavammin ja kun huoli tosiaan oli jo olemassa, että estääkö Myoomat tän jutun.

Laitan sulle @Netty79 yv:tä.
 
  • Tykkää
Reactions: MARIAL43 ja Netty79
Onpas täällä tapahtunut vaikka mitä! En ole jaksanut vähään aikaan käydä lukemassa viestejä, on ollut aivan armoton väsymys viime aikoina.

@Emmelie75 hui, mikä verenvuoto sulla oli!! Onneksi kaikki oli lopulta hyvin <3
Mulla oli aiemmin samanlainen kokemus, vähemmällä vuodolla kylläkin. Ja just toi sama päivystyskokemus, ihan järkyttävää miten paniikissa oleva nainen jätetään yksin. Mullekin se ihminen siellä puhelimessa jankkasi, että keskenmenolle ei voi mitään. Sanoi vaan että neljä viikkoa pitäisi odottaa ja tehdä sitten testi, onko vielä raskaana. Oli muutenkin tylyn oloinen, vasta kun aloin itkemään puhelimessa, hän vähän heltyi ja tsemppiä toivotteli. Oli kyllä yllätys, että mihinkään ei pääse siinä tilanteessa, edes ultraan tarkistuttamaan onko alkio hengissä vai ei. Tuntuu ettei tätä henkistä puolta huomioida mitenkään.
Mutta eikö tunnukin kummalta ja hassulta, että siellä kohdussa on todellakin elävä ja hyvinvoiva alkio? :D

@Florie Oi ihanaa, onnea plussasta!! Jännittävää odotella ultraa, tsemppiä!

@Pompelis hienoa että asiat etenee, tsemppiä sinnekin!

@Mirumarumoru ihanaa että ultrassa kaikki hyvin <3 Mullakin oireet tulee ja menee, välillä ei tunnu missään mitään :)

Täällä nyt menossa 8+2 ja tosiaan voimakas väsymys ja etova olo vaivaa, oksentanut en kuitenkaan ole. Töissä ei jaksaisi mitään, eikä töiden jälkeen. Tissit aristaa, vatsassa tuntuu välillä erilaisia tuntemuksia. Viime aikoina huimaus ja heikko olo on lisääntynyt. Ja se vatsan turvotus! Huh huh, äitiysfarkut kehiin :D
Ultraan mennään tääs maanantaina. Neuvolakin on varattu, mutta vasta marraskuussa. Sopiva aika löytyi viikko suositeltua ajankohtaa myöhemmin.
 
  • Tykkää
Reactions: Mirumarumoru
Hei,
Uskaltaudun liittymään tänne vuosien jälkeen.
Itsellä ikää 40, taustalla hoitoja v.2017 alkaen (3x ins, 2x IVF), joista laiha saldo. Ekasta IVFstä ei päästy siirtoon ollenkaan, toisesta tuoresiirrosta kemiallinen, mitään ei saatu pakkaseen.
AMH ollut jo vuosia 0,5 tienoilla, mitään muuta syytä ei ole löytynyt.
Nyt on lahjasolut valmiina, kaksi alkiota olisi pakkasessa.
Seuraavaksi olisi edessä ERA-testi tai PAS. Itsellä on fiilis, ettei ERA ehkä olisi nyt vielä tarpeellinen, kun siitä ainoasta siirrosta tuli kuitenkin kemiallinen ja vika on selvästi ollut tähänkin asti omissa soluissa, lahjasolujen pitäisi olla parempia. Mikään ei viittaisi kohdun ongelmiin, kohdun limakalvo ollut aina tosi hyvä jne. Oletteko tehneet tuon ERAn automaattisesti ennen lahjasolusiirtoja?
Mulle tehtiin ERA jonka tulos oli se, että siirto 12 h myöhemmin. Tämä siirto toi plussan!
 
Hoidoissa:

@Pompelis 39 v, ei lapsia, 2 PAS:ia -> 2 keskenmenoa vk 5+5, 3 blastoa, PAS lokakuun jälkeen luultavasti
@Florie 41v, 1. lapsi (miehen 2.). Omilla soluilla 3xivf 2019, oma luovuttaja loppuvuodesta 2019 mutta ei alkioita. Keväällä 2021 2xPAS, molemmista kemiallinen. Seuraava siirto lokakuussa.
@Netty79 42v, 1.lapsi toiveissa, useampi yritys omilla soluilla, 1.luovuttajan soluista plussa->keskenmeno, 2.luovuttajan 1.PAS plussa ->keskenmeno, seuraava siirto tulossa syyskuussa
@Ramiina 36v. 15 raskautta joista 14 keskenmenoa ja 1 lapsi s.2019 luovutetuilla muniksilla Virossa, nyt odotetaan ensikäyntiaikaa Taysiin.
@neppari7
@Papupilvi 37v. 1. lapsi. Omilla soluilla 3xivf -> kohdunulkoinen raskaus ja 2 negaa, 5 siirtoa lahjamunasoluilla -> kemiallinen ja 4 negaa. Nyt lahja-alkiot käytössä, 2 alkiota pakkasessa, polyypin poisto 27.10, siirto ehkä joulukuussa

Plussanneet
@Sukkis
@kuumoduli 14.9. tilanne 25+2
@Mirumarumoru: 45 v., 5. lapsi haaveissa, PAS tehty 14.9. --> testi pos. 24.9.
@Emmelie75 45 v., 1. lapsi, luomu-kkm, 2xICSI omilla soluilla, 1. luovutettujen munasolujen PAS:sta plussa, mutta kkm, 2. PAS tehty 15.9. --> testi pos. 24.9.
@MARIAL43 44v., Lapsiasiassa ”myöhäisherännäinen”. 1. lapsi haaveissa, omilla soluilla 1 x IVF, 3 x Pas, kaikista nega. Nyt luovutetut munasolut, 6 blastoa pakkasessa. PAS tehty 15.9. --> testi pos. 24.9.

Taustalla:
@Silmu75
 
@Chiarina46 Voi ei, miten surullisia uutisia. Onneksi Viron lääkäri osasi selittää tilanteesi niin asiantuntevasti. Todella kummallista, ettei Ovumiassa myomia otettu riittävän vakavasti. Paljon tsemppiä vaikeaan tilanteeseen. Toivottavasti unelmanne toteutuu jollain toisella tavalla. Nää hoidot on tosi raskaita, kun aluksi annetaan toivoa onnistumisesta ja sitten omat huolet/pelot toteutuu ja joutuu lopettamaan hoidot.
 
  • Rakkaus
Reactions: Chiarina46
@Papupilvi kiva kuulla susta, olet ollut välillä mielessä ❤ Saako udella, saitteko Suomesta lahja-alkioita vai siirryittekö ulkomaille? Mua kovasti mietityttää mitä seuraavaksi, ei ole rahaa heittää enää uuteen luovuttajaan jos tämän luovuttajan soluista ei raskaus ala... Eikä oikein huvitakaan enää tällainen arpapeli.
 
Moikka!
poistin itseni listalta. Tässä kävi nyt niin, että tänään oli peruutusaika ultraan Viron klinikalle ja lääkäri sanoi, ettei kannata yrittää. Mulla on useampi myooma. Tämä oli tiedossa, mutta 2 poistettiin kesäkuuussa. Leikannut kirurgi ei ensinnäkäään kertonut, että ei saanut toista kokonaan pois. Luki kuulemma loppuraportissa, mutta enhän mä sitä ymmärtänyt ja sanoi kaiken menneen hyvin.

Ovumialta kysyin näistä hoitoon hakeutuessa, mutta he sanoivat, etteivät näe estettä. Varmaan olisivat useammankin siirron tehneet. Viron lääkäri tutki kunnolla ja selitti eri aspektit. Kuulemma tilanne on niin paha, että kohdun poistollekin olis painavat syyt olemassa. Mulla on nyt ollut aika kovia menkkakipuja, että ei oo tuntunut siltä, että kaikki ok.

Jos Viroa joku harkitsee, niin ainakin Novavitalta sain tänään empaattista palvelua (dr Karits) ja klinikalle oli helppo mennä satamasta bussilla. Tämä oli minulle parempi kokemus, mitä Ovumia, koska kohdun tila tutkittiin kunnolla heti alussa ja sain asiantuntijan näkemyksen.

Tässä on nyt mietinnässä muut vaihtoehdot. Onhan niitä. Kyllä tottakai tiesin, että myöhään olen liikkeellä, mutta luotin Suomen lääkäreihin ja saatiin valitettavasti turhaa toivoa.

Toivon kaikille onnistumisia ja kaikkea hyvää elämään <3. Sain hetken elätellä toivoa kanssanne.
Halauksia sulle ja kaikkea hyvää <3
 
  • Tykkää
Reactions: Chiarina46
@Netty79 Kiitos❤ . Olen nyt yksin hoidoissa, kun meille tuli avopuolison kanssa ero maaliskuussa. Ehdotin miehelle, että kokeiltaisiin hoitoja ulkomailla, kun monilla klinikoilla saa takuun munasolujen tai alkioiden määrästä. Mies suhtautui erittäin kielteisesti hoitoihin ulkomailla ja sanoi, ettei hän halua lapselle mitään "slaavilaisia geenejä". Suutuin tästä, koska olin nähnyt paljon vaivaa etsiessäni sopivia vaihtoehtoja. Päätin jatkaa hoitoja yksin ja löysin sopivan klinikan Latviasta. 2 lahja-alkiota maksoi 2200euroa ja siihen sisältyy yksi alkion siirto. Helsingistä lentää tunnissa Riikaan.

Milloin sinulla on seuraava siirto?
 
  • Rakkaus
Reactions: Mirumarumoru
Täällä mutka matkassa. Kävin vuositarkastuksessa omalla lääkärilläni, joka sattumalta osui nyt tähän yhteyteen. Ja kaskas, TSH-arvo on yhtäkkiä noussut. Se oli vielä n. 1,5 kk sitten 2,7 ja nyt 4,47. Huhheijaa, oon käynyt n. 20 vuotta mittauttamassa tota arvoa ja se on aina ollut normaalin rajoissa. Ihmetyttää kovasti, että miksi se on just nyt sit noussut lääkkeestä huolimatta. Mulla oli joku flunssa pari viikkoa sitten, mutta sen ei kuulemma pitäisi nostaa arvoa noin paljon. EDIT: siis viime verikokeesta on 2,5 vk sittenkin vaan verrattuna milloin tää uusi otettiin. Onpa erikoinen nousu tossa arvossa.

Summasummarum: siirto siirtyy ainakin kuukaudella ja syön nyt enemmän tyroksiinia. Kaikennäköistä... Täytyy olla vielä tarkempi miten sen lääkkeen ottaa ja että aamupalaan jää varmasti tarpeeksi pitkä väli.
 
Viimeksi muokattu:
@Netty79 Kiitos❤ . Olen nyt yksin hoidoissa, kun meille tuli avopuolison kanssa ero maaliskuussa. Ehdotin miehelle, että kokeiltaisiin hoitoja ulkomailla, kun monilla klinikoilla saa takuun munasolujen tai alkioiden määrästä. Mies suhtautui erittäin kielteisesti hoitoihin ulkomailla ja sanoi, ettei hän halua lapselle mitään "slaavilaisia geenejä". Suutuin tästä, koska olin nähnyt paljon vaivaa etsiessäni sopivia vaihtoehtoja. Päätin jatkaa hoitoja yksin ja löysin sopivan klinikan Latviasta. 2 lahja-alkiota maksoi 2200euroa ja siihen sisältyy yksi alkion siirto. Helsingistä lentää tunnissa Riikaan.

Milloin sinulla on seuraava siirto?
Olipas tökeröä kommentoida noin, onneksi päätit jatkaa yksin hoitoja! Kuulostaa tosi hyviltä hinnat, oliko alkiot valmiiksi tutkittuja? Tulethan jakamaan kokemuksia hoidoista siellä. Toi matka-aikakin kuulostaa siltä että hoituu päivässä eikö vaadi yöpymistä. Toivon, että saat pian plussan ❤

Mulla oli siirto tänään. Kaikenlaista jännitysmomenttia tuli ennen sitä, mm. hammas lohkesi. Olen juossut stressaantuneena ympäri kaupunkia. Mutta nyt siis alkio kyydissä. Tuntuu jo valmiiksi, että tuskin onnistuu, mutta katsotaan nyt tämäkin vielä. Sitten pitää pohtia miten jatkuu tämä.
 
Olipas tökeröä kommentoida noin, onneksi päätit jatkaa yksin hoitoja! Kuulostaa tosi hyviltä hinnat, oliko alkiot valmiiksi tutkittuja? Tulethan jakamaan kokemuksia hoidoista siellä. Toi matka-aikakin kuulostaa siltä että hoituu päivässä eikö vaadi yöpymistä. Toivon, että saat pian plussan

Mulla oli siirto tänään. Kaikenlaista jännitysmomenttia tuli ennen sitä, mm. hammas lohkesi. Olen juossut stressaantuneena ympäri kaupunkia. Mutta nyt siis alkio kyydissä. Tuntuu jo valmiiksi, että tuskin onnistuu, mutta katsotaan nyt tämäkin vielä. Sitten pitää pohtia miten jatkuu tämä.
Tsemppiä piinapäiviin! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Netty79
Olipas tökeröä kommentoida noin, onneksi päätit jatkaa yksin hoitoja! Kuulostaa tosi hyviltä hinnat, oliko alkiot valmiiksi tutkittuja? Tulethan jakamaan kokemuksia hoidoista siellä. Toi matka-aikakin kuulostaa siltä että hoituu päivässä eikö vaadi yöpymistä. Toivon, että saat pian plussan

Mulla oli siirto tänään. Kaikenlaista jännitysmomenttia tuli ennen sitä, mm. hammas lohkesi. Olen juossut stressaantuneena ympäri kaupunkia. Mutta nyt siis alkio kyydissä. Tuntuu jo valmiiksi, että tuskin onnistuu, mutta katsotaan nyt tämäkin vielä. Sitten pitää pohtia miten jatkuu tämä.
Peukut pystyssä sulle!!!
 
  • Tykkää
Reactions: Netty79
Tsemppiä ja paljon peukkuja, @Netty79 !!

Samoin @Papupilvi - toivottavasti nyt onnistuu! Rankkoja juttuja olet kyllä joutunut käymään läpi...

Mulla on ollut tämä piinailun jatko aika hirveää. Selkä napsahti viikko sitten, ja olen kärvistellyt kauheassa iskiaskivussa sattuneesta syystä ilman toimivaa kipulääkitystä. Ensi viikolla selviää, leikataanko. Että jos tämän jälkeen torstaina löytyy jotain elämää, niin aika sitkeä alkio on kyllä ollut kyseessä, ei varmasti kovin ihanteelliset kasvuolot kun nukun 3-4h yössä yms.
 
@Netty79 Alkioita ei ole tutkittu, mutta kyselin hoitojalta niiden laadusta ja hän vastasi:
"The quality of the embryos is good with slightly better if choosing the option with 2 embryos.
These embryos were made from both donors (not ex-patients) especially for embryo donation program."
Klinikan nettisivujen mukaan heillä on myös tarjolla testattuja alkiota, mutta en tiedä niiden hintaan.
Kävin tänään polilla polyypin poistossa tai siis luulin, että tällä käynnillä se poistetaan. Mutta kyseessä olikin vain tarkistuskäynti. Vasta nyt lääkäri laittoi minut polyypin poistojonoon. Aika on n. 1-2kk kuluttua. Olin niin turhautunut ja ihmettelin miksei sitä voinut samantien poistaa. Lääkäri sanoi, ettei yksityisen kautta pääse suoraan mihinkään toimenpiteisiin vaan ensin polilla tarkistetaan tilanne ja tehdään lähete tarvittaviin toimenpiteisiin.
 

Yhteistyössä