Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Hei @Emmelie75 Minun muistini mukaan sykkeen saa aikaisintaan näkyviin tyyliin 6+3. Silloinkin voi olla hiljaista mutta silti normaali tilanne.

Itse kyttäilin netistä jopa ruskuaispussin kokoa, kun ravasin alkuraskaudessa paniikissa ultrassa vuotojen takia. Noilla viikoilla mullakin näkyi nimenomaan ruskuaispussi ja lääkäri sai kaivettua esiin ihan ok pienenpienen alkionkin. Nyt se ruskuaispussi potkii mua joka päivä ja viikkoja 29+4.

Luulisi että jos sulla olisi keskenmeno, ruskuaispussiakaan ei olisi näkyvissä tai siellä olisi jotain muuta outoa. Eli toihan on normaali löydös näillä viikoilla, onnea!
 
Kiitos @kuumoduli :)

Lääkärin mielestä ei suorilta näyttänyt huonolta, ja teki lähetteen verikokeeseen ja seurantaan.

Vuoto minulla lähinnä sellaista rusehtavaa (vanhaa?) verta, eikä suuria määriä. Mutta menkkajuilintaa on ollut samantyyppistä kuin keskenmenoissani, joten olin ihan varma, että käyn vain varmistamassa keskenmenon ja saan luvan lopettaa lääkkeet.

No, maanantaina selviää verikoeseurannan tulos. Ja sitä ennen ehtii tietysti tapahtua vielä kaikkea
 
  • Tykkää
Reactions: hipsu79
No niin, kävin sitten aamulla ultrassa. Jotenkin kuvittelin että sieltä olisi suoraan voinut nähdä onko alkio täysin kuukahtanut. No kissan hännät!

Sen lääkäri pystyi kertomaan, että kohtu ei ole painunut kasaan eikä ole tyhjentynyt. Tyhjentymättömyyden toki tiesin itsekin, koska vuotoa ei ole ollut mitenkään sellaisia määriä kuin keskenmenoissani on ollut.

Lisäksi ruskuaispussi näkyi kiltisti paikallaan. Muuta lääkärin mukaan tässä vaiheessa ei pysty näkemään. En tiedä tarkoittiko että heidän klinikan ultrallaan ei pysty vai eikö vielä halua ottaa kantaa. On yleensä aika konservatiivinen, esim. varhaisultran pyytää yleensä varaamaan viiden viikon päähän siirrosta eli 5-päiväisellä alkiolla 7+5.

Minulla on tänään 5+6, jolloin sykkeen kai voisi nähdä, mutta ei näy välttämättä kaikilla. Osaako kukaan sanoa onko tämä enemmän kiinni vehkeistä vai siitä että joillain se ei vain vielä näy jostain syystä?

Lisäksi otettiin hcg-verikoe ja seuraava otetaan maanantaina, eli tässä ideana tietenkin seurata arvon kehittymistä. Lääkärin ohje oli ottaa fyysisesti vähän rauhallisesti

Lääkitykset pidettiin ennallaan. Unohdin itse asiassa täysin kysyä asiasta
Ihanaa, kuulostaa niin lupaavalta! <3

Ei mullakaan meinannut syke näkyä. Lääkäri kaiveli ultralla todella pitkään ja olin jo menettänyt toivoni. Kunnes jostain uumenista tosi hankalasta paikasta se syke sitten löytyi. Ja oli niin pieni kohta että piti todella tihrustaa että näki sen sieltä näytöltä. Lääkäri oli myöskin hämmästynyt. Hän oli itsekin ajatellut että tuulimuna se on.

Toivoa todellakin vielä on! Hyvä että sitä hcg-arvoa seurataan. Ja nyt saat lepäillä viikonloppuna. Ja jännittää :) Mä jännitän myös :D
 
Onpa tästäkin tosiaan eri lääkäreillä eri näkemyksiä! Mulla on pari kertaa mitattu 1+1 cyclogestilla ja ollut 40, mikä kuulemma riittää. Sain silti pyytäessäni terolutit lisäksi annoksella yksi per päivä.
Joo, toi on kyllä niin kumma juttu miten näkemykset eroaa. Mun lääkäri sanoi myös sitä, että lisätukea ei voi koskaan olla liikaa.
 
Kiitos @kuumoduli

Lääkärin mielestä ei suorilta näyttänyt huonolta, ja teki lähetteen verikokeeseen ja seurantaan.

Vuoto minulla lähinnä sellaista rusehtavaa (vanhaa?) verta, eikä suuria määriä. Mutta menkkajuilintaa on ollut samantyyppistä kuin keskenmenoissani, joten olin ihan varma, että käyn vain varmistamassa keskenmenon ja saan luvan lopettaa lääkkeet.

No, maanantaina selviää verikoeseurannan tulos. Ja sitä ennen ehtii tietysti tapahtua vielä kaikkea
Tollainen rusehtava vuoto on ilmeisesti sääntö eikä poikkeus näissä siirroissa. Redditissä jengi puhuu miten ne on vuotanut viikkoja, mutta silti raskaus jatkunut. Myös kivut on normaaleja (toki voi olla olemattakin, niin kuin tiedät tietty). Musta noi uutiset mitkä sait on oikein hyviä, nyt peukut pystyyn myös hyvän hcg-tuloksen puolesta!
 
Kiitos @Pompelis ja @MARIAL43 myötäelämisestä ja tsempeistä :)

Tämänaamuinen hcg-arvo 16 000 mikä nyt ei tietysti sinällään kerro vielä mitään, joten maanantaihin on odottaminen

Minulla on molemmat keskenmenot alkaneet oikein kunnolla vuotamaan ja sattumaan viikoilla 6+2, joka on sunnuntaina, joten jännittää ihan hulluna kerkeekö mennä kesken ennen maanantaita.

Ja tällaista ruskeaa juttua ei ole ollut aiemmin, joten luotan @Pompelis :n kansainväliseen arvioon, että saattaa olla ihan normaalia :)

@MARIAL43 Milloin sulla on seuraava ultra tms?
 
  • Tykkää
Reactions: MARIAL43
Kiitos @Pompelis ja @MARIAL43 myötäelämisestä ja tsempeistä

Tämänaamuinen hcg-arvo 16 000 mikä nyt ei tietysti sinällään kerro vielä mitään, joten maanantaihin on odottaminen

Minulla on molemmat keskenmenot alkaneet oikein kunnolla vuotamaan ja sattumaan viikoilla 6+2, joka on sunnuntaina, joten jännittää ihan hulluna kerkeekö mennä kesken ennen maanantaita.

Ja tällaista ruskeaa juttua ei ole ollut aiemmin, joten luotan @Pompelis :n kansainväliseen arvioon, että saattaa olla ihan normaalia

@MARIAL43 Milloin sulla on seuraava ultra tms?
Tuleepa jännittävä viikonloppu!

Mullakin tulee ruskeaa vuotoa edelleen sekä tänään lorahti pikku läntti rusehtavaa vertakin. En nyt jaksanut alkaa soittelemaan minnekään. Sit vasta jos näyttää että alkaa enemmän tulemaan verta. Saa nyt nähdä. Mutta siis et ole todellakaan ainoa joka vuotelee <3
Seuraava ultra on viikon päästä perjantaina. Pitää nyt sinnitellä sinne asti.
 
  • Rakkaus
Reactions: Emmelie75
Moi pitkästä aikaa! Täällä on ollut hiljaista, kun mitään oireita ei ole. Ihmetyttää, kummastuttaa, huolestuttaa tämäkin. Ei auta kuin viikko odottaa, mikä tulee olemaan tuomio ensi perjantain ultrassa. Ellei raskaustesti näyttäisi plussaa, en todellakaan arvaisi olevani raskaana.
Kiva kuulla susta. Kaikki voi olla hyvin ilman oireitakin ja nehän voi tulla vasta myöhemminkin.
Meillä sama ultrapäivä :) Ensi viikosta tulee pitkä viikko!
Tsemppiä <3
 
  • Rakkaus
Reactions: Mirumarumoru
Omia kuulumisia lyhyesti: negaksi jäi tämä yrityskerta. Seuraava siirto nyt heti perään. Alkaisipa pian menkat.
Onpa ikävä kuulla. Hyvä että pääset heti seuraavaan yritykseen, ei tarvitse turhaan odotella.
Tuleeko sulla jotain muutoksia esim. lääkitykseen tai muuhun, vai meneekö samoilla?
Toivotaan että menkat alkaa nopsasti!
Tsemppiä kovasti !<3
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Netty79
Tein eilen ekan testin ja oli nega, mutta onhan vielä aika aikaista, kun siirto oli maanantaina. Joka päivä on nyt ollut sellaista PMS/menkkahenkistä juilimista, eli joko se on hyvä merkki tai sitten lääkkeiden aikaansaannosta. Ei auta kuin odotella, testaan varmaan huomenna tai tiistaina uudelleen.
 
  • Tykkää
Reactions: MARIAL43
@MARIAL43 kiitos. En usko että lääkityksiä paljoa muutellaan, kun tällä kaavalla kuitenkin jo kaksi raskautta alkanut. Menkat onneksi alkoivat jo ja uusi suunnittelukäynti jo ensi viikolla.

Nuo menkkakivut, mulle sanottiin että jos ne tulevat ja menevät niin silloin kyseessä olisi mahdollisesti ne kohdun kasvukivut. Miten sulla, tuleeko ne jaksoittain? Mulla ne tuli usein öisin tai illalla. Tsemppiä ultran odotteluun!

@Mirumarumoru eri raskauksissa voi mennä erilailla kai? Näin olen kuullut. Ja sulla vielä aikaiset viikot joten ei tunnu välttämättä vielä.

@Pompelis kiitos <3 Oliko sulla tulossa siirto tän kuun lopussa?

@Florie kiitos <3 Mikä siellä tilanne, joko uskallat pian testata?
 
  • Tykkää
Reactions: MARIAL43
Tein eilen ekan testin ja oli nega, mutta onhan vielä aika aikaista, kun siirto oli maanantaina. Joka päivä on nyt ollut sellaista PMS/menkkahenkistä juilimista, eli joko se on hyvä merkki tai sitten lääkkeiden aikaansaannosta. Ei auta kuin odotella, testaan varmaan huomenna tai tiistaina uudelleen.
Äh, kirjoitinkin samaan aikaan tossa sulle.. Mun mielestä liian aikaista. Sain silloin viimeksi noilla päivillä kans negan ja pari päivää siitä pärähtikin plussa joten älä luovuta vielä! Mikä testi sulla käytössä?
 
Äh, kirjoitinkin samaan aikaan tossa sulle.. Mun mielestä liian aikaista. Sain silloin viimeksi noilla päivillä kans negan ja pari päivää siitä pärähtikin plussa joten älä luovuta vielä! Mikä testi sulla käytössä?
Joo, sama juttu mulla viimeksi, vaikkei siitä tietty sitten mitään tullutkaan. Mulla oli sellainen YA-halpis, seuraavaan Clearblue. (Huvittavaa, että pihistelen noissa testeissä sen jälkeen kun itse hoitoihin menee tonneja tuosta vaan.)
 
  • Tykkää
Reactions: Netty79
Joo, sama juttu mulla viimeksi, vaikkei siitä tietty sitten mitään tullutkaan. Mulla oli sellainen YA-halpis, seuraavaan Clearblue. (Huvittavaa, että pihistelen noissa testeissä sen jälkeen kun itse hoitoihin menee tonneja tuosta vaan.)
Joo ja ne halpikset on vielä aika surkeita välillä. Mulla kesti ikuisuus et sain niihin halpiksiin tasavahvaa viivaa vaikka toinen testi näytti viivat aika päivää sitten. Mutta ymmärrän pihistelyä, samaa itsekin tehnyt. Hyvältä muuten kuulostaa juilimiset, pidetään peukkuja <3
 
@MARIAL43 kiitos. En usko että lääkityksiä paljoa muutellaan, kun tällä kaavalla kuitenkin jo kaksi raskautta alkanut. Menkat onneksi alkoivat jo ja uusi suunnittelukäynti jo ensi viikolla.

Nuo menkkakivut, mulle sanottiin että jos ne tulevat ja menevät niin silloin kyseessä olisi mahdollisesti ne kohdun kasvukivut. Miten sulla, tuleeko ne jaksoittain? Mulla ne tuli usein öisin tai illalla. Tsemppiä ultran odotteluun!

@Mirumarumoru eri raskauksissa voi mennä erilailla kai? Näin olen kuullut. Ja sulla vielä aikaiset viikot joten ei tunnu välttämättä vielä.

@Pompelis kiitos <3 Oliko sulla tulossa siirto tän kuun lopussa?

@Florie kiitos <3 Mikä siellä tilanne, joko uskallat pian testata?
Joo mulla on siirto tän kuun lopussa tai marraskuun alussa. Tuntuu, että nyt on make it or brake it tyyppinen tilanne. Jos tästäkin tulee keskenmeno vaikka lääkitystä muutettu, niin miten voi tulla mitään muuta lopputulosta. No, ei auta kuin kärvistellä ja toivoa taas parasta.
 
vierailija
Mites porukalla menee?

Mulla edelleen ruskeaa vuotoa ja lieviä menkkatyyppisiä kipuja. Tosi ahdistavaa vaikka tämä voikin olla normaalia. Ensi perjantaina pääsee taas ultraan!
Minulla ehkä inasen vuodot ja kivut vähentyneet. Tai aina kun olen ilahtunut siitä että pariin edelliseen vessakertaan ei ole vuotoa ollut, niin eikös se seuraavalla kerralla palaa :LOL:

Kivut ovat nyt alkaneet olla enemmän jaksottaisia, joten toivon että ne olisivat @Netty79 :n mainitsemia kohdun kasvukipuja. Olen myös ottanut fyysisesti rauhallisesti viikonlopun.

@Netty79 kiva että menkat alkoivat :y: Niiden odottaminen epäonnistuneen siirron jälkeen on aina niin turhauttavaa. Tuntuu että edes jotain tapahtuu, kun vuoto alkaa.

Minulla on aamulla verikoe, ja iltapäivällä sitten selviää seuraavat stepit.
 

Yhteistyössä