Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

  • Tykkää
Reactions: Mirumarumoru
Muistelen, että silloin eka kerralla testi tehtin 10 vrk päästä siirrosta mutta nyt tuossa lapussa lukee, että testauspäivä olisi jo tosiaan 18.9. Jos tuolloin tulee nega niin tuleehan sitä ehkä testattua kerran jos toisenkin seuraavina päivinä (ellei sitten vuoto jo ehdi alkaa).
Mulla oli siirto 5-päiväiselle blastolle 10.9.ja testipäivä 24.9. Vähän mietin, että kannattaisko jo vähän aiemmin testata, jos vaikka näkyis edes ohimeneviä merkkejä kiinnittymisyrityksistä?
 
Mulla näkyi viimeksi kemiallisessa viikon kohdalla plussa, blasto siis siirretty. Ihmeen aikaisin ottaen huomioon, että hcg ei kuitenkaan kunnolla noussut.
Oliko sulla mitä tuntemuksia ollut siinä vaiheessa?Itsellä lääkkeetön kierto nyt (paitsi luget pienemmällä annostuksella), niin ei samalla tavalla oireita, joita voisi tulla lääkkeistä.
 
Oliko sulla mitä tuntemuksia ollut siinä vaiheessa?Itsellä lääkkeetön kierto nyt (paitsi luget pienemmällä annostuksella), niin ei samalla tavalla oireita, joita voisi tulla lääkkeistä.
No vähän vaikea sanoa, kun lääkkeet tekevät niin paljon. Ja ehkä kuvittelu. Mutta verrattuna beReady-kiertoon samoilla lääkkeillä siirtoa seuraavana päivänä tuntui sellainen hassu, tylppä kipu. Ja sitten oli muutenkin alavatsassa vähän menkkamaisia tuntemuksia. Ja kyllä ne sitten pian loppuikin, varmaan kun tosiaan jäi kemiallisiksi.
 
kuumoduli1
Tsemppiä kaikkien siirtoihin ja hoitoihin!

Mulla näkyi tämä tenava 3 päivää blaston siirrosta, tai jopa alle 3 vuorokautta, jos tarkkoja ollaan. Sain melkein näkymättömän haamun esiin aamupissasta kalliilla ja oikeasti herkällä Predictor-testillä. Samana iltana jo selvä haamuviiva.

Muut testit mielestäni roskaa, ja näyttivät haamua vasta monta päivää myöhemmin. Kokemusta on paljosta testailusta.

Noin muuten täällä menee hyvin. Vauvaa potkii jo vilkkaasti t. kuumoduli + pömpeli rv 25+2
 
Tästä ne piinailut alkaa! Siirto on nyt tehty ja kaikki sujui hienosti. Limakalvokin oli 12 mm. Muutenkin nyt limis on kasvanut paljon paremmin kuin ennen. Aikaisemmin Felicitaksella käytettiin Lugesteronia ja nyt on ollut Terolut käytössä. Johtuuko siitä sitten.
Testipäivä on jo 26.9. :)

Pientä nipistelyä tuntuu jo…vaikka eipä se mitään kerro. Edellisissä negasiirroissa aina oli kovasti tuntemuksia. On tää jännittävää!
 
Tästä ne piinailut alkaa! Siirto on nyt tehty ja kaikki sujui hienosti. Limakalvokin oli 12 mm. Muutenkin nyt limis on kasvanut paljon paremmin kuin ennen. Aikaisemmin Felicitaksella käytettiin Lugesteronia ja nyt on ollut Terolut käytössä. Johtuuko siitä sitten.
Testipäivä on jo 26.9.

Pientä nipistelyä tuntuu jo…vaikka eipä se mitään kerro. Edellisissä negasiirroissa aina oli kovasti tuntemuksia. On tää jännittävää!
Mä yritin kanssa kysellä limiksen paksuutta siirtopäivänä, mutta lääkäri ei sitä enää mittaillut.

Kyllä mäkin tossa viikonloppuna mietin, että mitäköhän se jäbä(alkio) duunaa siellä kohdussa. Harmi kyllä ei oo ollut erityisiä tuntemuksia, mutta kaikilla vähän varmaan erilaiset tuntemukset (oli siis nega tai positiivinen).
 
Mites muilla menee?
Siirto oli perjantaina. Vähintään kuvittelin oireita viikonloppuna- jos jotain on ollut, ni vatsan ja rintojen pientä kivistelyä, mutta en sit tiedä, että alkaako tässä sit menkat kohta (viikonloppuna pitäis) ku tosiaan lääkkeetön kierto kp 17 asti - siirto kp19) ja sen jälkeen 1 Luge aamulla ja illalla.

Toivottavasti muilla tuntemuksia enemmän - tarvittaisiin taas positiivisia uutisia :)
 
Mites muilla menee?
Kävin tuossa ruokatunnilla hakemassa kyytiläisen matkaan :)

Kaikki kolme pakkasessa ollutta alkiota otettiin sulatukseen maanantaina, 2 muuta näyttivät nyt 5-päiväisinä niin rupusilta, että niitä ei enää kannattanut pakastaa. Paras blasto siis siirrettiin tänään, ja verikoe 27.9.

Uuteen kierrokseen en enää tällä klinikalla ikäni takia pääse, joten se on nyt tämä tai ei mitään. Tai sitten se kämpän myynti ja munasolupankki :D
 
Mä yritin kanssa kysellä limiksen paksuutta siirtopäivänä, mutta lääkäri ei sitä enää mittaillut.

Kyllä mäkin tossa viikonloppuna mietin, että mitäköhän se jäbä(alkio) duunaa siellä kohdussa. Harmi kyllä ei oo ollut erityisiä tuntemuksia, mutta kaikilla vähän varmaan erilaiset tuntemukset (oli siis nega tai positiivinen).
Okei,no sulla on silti varmasti ollut hyvä limis, ei ne muuten olisi sitä siirtoa tehneet :)

Tämä epätietoisuus on on varmaan se pahin, kun ei tiedä mitä se alkio hommailee vai hommaileeko mitään. Mullakin loppui ne nipistelyt eikä enää tunnu yhtään mitään.
Mutta onneksi se plussa voi tulla, oli tuntemuksia tai ei.
 
  • Tykkää
Reactions: Emmelie75
Onko sulla muuta tukilääkitystä kuin Terolut? Mulla sen lisäksi Zumenon ja Cyclogest (emätinpuikko).
Mulla lääkityksinä vain Zumenon (oli alunperin Progynova, mutta siinä toimitusvaikeuksia, siksi vaihdettiin. Vastaava tuote kuitenkin) ja Terolut.
Annostukset molemmissa 2 aamulla ja 1 illalla.

Vitamiineja myös otan: Vahva d-vitsku, rauta ja foolihappo. Käytin aikaisemmin myös Femibion-monivitamiinivalmistetta. Sitä voisikin hankkia lisää.

Jännä tuo, miten eri lääkeyhdistelmiä määrätään. Mitä lääkäri sanoi sulle tuosta emätinpuikosta?
Mäkin olin ajatellut että kysyisin lääkäriltä jotain vielä lisätueksi, mutta se sitten kuitenkin jäi.
 
Kävin tuossa ruokatunnilla hakemassa kyytiläisen matkaan

Kaikki kolme pakkasessa ollutta alkiota otettiin sulatukseen maanantaina, 2 muuta näyttivät nyt 5-päiväisinä niin rupusilta, että niitä ei enää kannattanut pakastaa. Paras blasto siis siirrettiin tänään, ja verikoe 27.9.

Uuteen kierrokseen en enää tällä klinikalla ikäni takia pääse, joten se on nyt tämä tai ei mitään. Tai sitten se kämpän myynti ja munasolupankki
Tämä se on! :)
Ihanaa että meitä on täällä useampi yhdessä piinailemassa!
 
  • Rakkaus
Reactions: Emmelie75
Mä en oo muistaakseni ikinä tuntenut mitään nipistelyjä kun on tärpännyt, joten ei huolta jos sellaisia ole, ei kaikki sellaisia tunne ollenkaan. Minäkin luulin olevani sen verran herkkis että varmasti jotain tunnen kun tapahtuu, mutta ei. Siksi sen plussan saaminen onkin tuntunut niin ihmeelliseltä kun ei mitään erityisiä tuntemuksia ole ollut. Varsinaiset raskausoireet ovat mulla tulleet vasta testin jälkeen. ”Menkkakivut” eli sellainen polttelu mulla on ollut ehkä noin viikko (tai myöhemmin) siirrosta ja ekalla kerralla luulinkin että menkat alkaa. Käsittääkseni kohdun venymisestä johtuu. Tsemppiä piinailuun ja toivotaan nyt niitä plussia tänne!
 
Mä en oo muistaakseni ikinä tuntenut mitään nipistelyjä kun on tärpännyt, joten ei huolta jos sellaisia ole, ei kaikki sellaisia tunne ollenkaan. Minäkin luulin olevani sen verran herkkis että varmasti jotain tunnen kun tapahtuu, mutta ei. Siksi sen plussan saaminen onkin tuntunut niin ihmeelliseltä kun ei mitään erityisiä tuntemuksia ole ollut. Varsinaiset raskausoireet ovat mulla tulleet vasta testin jälkeen. ”Menkkakivut” eli sellainen polttelu mulla on ollut ehkä noin viikko (tai myöhemmin) siirrosta ja ekalla kerralla luulinkin että menkat alkaa. Käsittääkseni kohdun venymisestä johtuu. Tsemppiä piinailuun ja toivotaan nyt niitä plussia tänne!
Lohduttavaa kuulla ettei niitä tuntemuksia välttämättä tule.
Kamala, kun maanantaina normaalisti pitäis alkaa menkat ja nyt on ihan Pms-olo, jotenkin hermot kireällä ja väsyttää. Jännittää jos vuoto alkaisikin, vaikka lääkkeiden pitäisi pitää vuoto pois.
 
Täällä ei PMS-oireita ja lisääntynyt ruokahalu (sijaistoiminto), mutta ei taida kertoa mitään.

Tänään oli konsultaatio Novavitan klinikalle (Eesti).

Suomessa olisi ollut helpompaa hoitaa toki, eikä ole rahasta juuri nyt kiinni tämä juttu, mutta kyllä siinä säästyy muutama tuhat euroa ainakin/hoitokierto. Miehen pitää käydä vain kerran - sperma pakastetaan koronaepävarmuuden vuoksi ja mulle tulis sit yksi käynti eli siirto/hoitokierros. Muut voi tehdä Suomessa.

Ei varsinaisesti tullut mitään uutta. Jäi sinäänsä parempi kuva, mitä Suomesta, kun lääkäri sanoi, että haluaa oikeasti tarkastaa kohdun tilanteen ja sen, että miten limakalvo on parantunut myoomien poistosta. Ovumialla ei juuri tästä asiasta oltu kiinnostuneita. Lääkäri sanoi, että hän on pessimistinen siihen asti, kunnes näkee itse, koska kohtu on voinut saada vaurioita. Tuntuu eettisesti oikealta.

Joulukuussa saattaisi olla vielä tsäänssiä päästä jo yrittämään ekan kerran siellä. Toi hyvä mieslääkäri, joka osaa suomeakin, on niin kiireinen, että seuraava vapaa aika vasta marraskuussa. Otettiin Teamsilla tää käynti, kun kesällä varatessa ei koronatilanteesta ollut tietoa.

Virossa sanottiin, että luvataan max 10 munasolua aina yhdelle vastaanottajalle. Jos tulisi vaikka 20 kpl munasoluja, niin ne jaettaisiin kahteen satsiin. Ovumialla meillä oli 7 munasolua / luovuttaja. Ekan luovuttajan munasolut ei selvinneet sulatuksesta ja toiselta selvis 5 munasolua sulatuksesta.
 
Viimeksi muokattu:
Täällä ei PMS-oireita ja lisääntynyt ruokahalu (sijaistoiminto), mutta ei taida kertoa mitään.

Tänään oli konsultaatio Novavitan klinikalle (Eesti).

Suomessa olisi ollut helpompaa hoitaa toki, eikä ole rahasta juuri nyt kiinni tämä juttu, mutta kyllä siinä säästyy muutama tuhat euroa ainakin/hoitokierto. Miehen pitää käydä vain kerran - sperma pakastetaan koronaepävarmuuden vuoksi ja mulle tulis sit yksi käynti eli siirto/hoitokierros. Muut voi tehdä Suomessa.

Ei varsinaisesti tullut mitään uutta. Jäi sinäänsä parempi kuva, mitä Suomesta, kun lääkäri sanoi, että haluaa oikeasti tarkastaa kohdun tilanteen ja sen, että miten limakalvo on parantunut myoomien poistosta. Ovumialla ei juuri tästä asiasta oltu kiinnostuneita. Lääkäri sanoi, että hän on pessimistinen siihen asti, kunnes näkee itse, koska kohtu on voinut saada vaurioita. Tuntuu eettisesti oikealta.

Joulukuussa saattaisi olla vielä tsäänssiä päästä jo yrittämään ekan kerran siellä. Toi hyvä mieslääkäri, joka osaa suomeakin, on niin kiireinen, että seuraava vapaa aika vasta marraskuussa. Otettiin Teamsilla tää käynti, kun kesällä varatessa ei koronatilanteesta ollut tietoa.

Virossa sanottiin, että luvataan max 10 munasolua aina yhdelle vastaanottajalle. Jos tulisi vaikka 20 kpl munasoluja, niin ne jaettaisiin kahteen satsiin. Ovumialla meillä oli 7 munasolua / luovuttaja. Ekan luovuttajan munasolut ei selvinneet sulatuksesta ja toiselta selvis 5 munasolua sulatuksesta.
Toivottavasti tärppäisi jo nyt ekalla kerralla eikä teidän tarttisi turvautua tuohon. Mutta varmasti helpottaa oloa, että on ns. plan B!
 

Yhteistyössä