Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

vierailija
Meidän suloinen pieni poika syntyi eilen ja nyt tutustutaan kaikessa rauhassa pikkuisen kanssa. Tuntuu että hän on juuri se vauva joka meidän perheeseen pitikin tulla ja jota ollaan kaikki nämä vuodet odotettu. Niin loputtoman kiitollinen tästä lahjasta jonka kaksi tuntematonta ihmistä meille antoi <3

Voimia ja onnenkantamoisia teille kaikille omiin vaiheisiinne!

Pähkinä38
 
Meidän suloinen pieni poika syntyi eilen ja nyt tutustutaan kaikessa rauhassa pikkuisen kanssa. Tuntuu että hän on juuri se vauva joka meidän perheeseen pitikin tulla ja jota ollaan kaikki nämä vuodet odotettu. Niin loputtoman kiitollinen tästä lahjasta jonka kaksi tuntematonta ihmistä meille antoi <3

Voimia ja onnenkantamoisia teille kaikille omiin vaiheisiinne!

Pähkinä38
Onnea Pähkinä38 ❤
 
@Florie Mulla on melko samanlainen tilanne kuin sulla. Lahjasoluhoidot on kestäny jo kaksi vuotta ilman tulosta. Ensi viikolla olis pitäny olla alkion siirto, mut se joudutaan perumaan ku limis oli vain 1mm, vaikka oli kp 9. Lisäksi lääkäri löysi 1cm kokoisen polyypin ja kirjoitti lähetteen sen poistoon. Tuntuu niin turhauttavalta nämä jatkuvat vastoinkäymiset. Mulla ei oo ollu aiemmin polyyppejä ja just sellaisen piti ilmestyä ennen alkion siirtoa.
 
@Florie Mulla on melko samanlainen tilanne kuin sulla. Lahjasoluhoidot on kestäny jo kaksi vuotta ilman tulosta. Ensi viikolla olis pitäny olla alkion siirto, mut se joudutaan perumaan ku limis oli vain 1mm, vaikka oli kp 9. Lisäksi lääkäri löysi 1cm kokoisen polyypin ja kirjoitti lähetteen sen poistoon. Tuntuu niin turhauttavalta nämä jatkuvat vastoinkäymiset. Mulla ei oo ollu aiemmin polyyppejä ja just sellaisen piti ilmestyä ennen alkion siirtoa.
Voi itku mikä takapakki sielläkin, pystyn kyllä samaistumaan tunnelmiin..! Aiotko odottaa polyypin poistoa ennen seuraavaa siirtoa? Onko sulla ollut aiemmin ongelmia limakalvon kasvamisessa? Osaa tämä olla turhauttavaa touhua...
 
@Florie Mulla on aina ollu ongelmia limiksen kasvamisessa, mut se on ollu kuitenkin siirtopäivänä 7-8,5mm ja yhden kerran peräti 10mm. Yhden kerran aiemmin on hoito jouduttu keskeyttämään kun limis oli vain 4mm. Mut näin surkeata tilanetta ei oo koskaan aeimmin ollu. Siirron piti olla alunperin heinäkuun alussa, mut se jouduttiin keskeyttämään kun oma ovis tuli kp 9, vaikka söin 3 kpl Progynovaa päivässä. Oon nyt siis lahja-alkiohoidossa ulkomailla, kun meidän 4. lahjamunasoluhoito päättyi tuloksettomana ja meille tuli miehen kanssa ero. Päätin jatkaa hoitoja yksin. Ajattelin, että lahja-alkioilla olis hyvät mahdollisuudet onnistua, mut nyt on näissäkin hoidoissa haasteita.
 
@Florie Tämä polyyppi tuli aivan yllätyksenä, enkä tiedä milloin saan ajan sen poistoon. Polyyppi ei oo kovin iso, mut pelkään, että se kasvaa suuremmaksi. Lääkäri oli sitä mieltä, että se saattaa haitata alkion kiinnittymistä ja se kannattaisi poistaa ennen alkion siirtoa. Odotan ainakin, että saisin tietää, milloin saan ajan sen poistamiseen.
 
@Sukkis Siis en oo käyny täällä miljoonaan vuoteen, nyt tulin jotain tsekkaa ja mitääh silmiini osuikaan heti ekana Ihan Miljoonasti Onnea sulle Sukkis!!! Siis miten ihanaa!!!
Kiitos @Karhurouvanen ! :) Väsymys on ollut täällä aikamoinen, mut alkaa ehkä (toivottavasti) vähän nyt helpottamaan. Maanataina aloitan työt ja jännittää miten jaksan taaperon ja raskauden kanssa. Toisaalta on ihanaa päästää vähän pois kotoa. Jos pystyisin olemaan töissä jouluun asti niin olisin tyytyväinen, mutta saa nähdä. Luin, että kaksosten kanssa kohtu on viikolla 28 samankokoinen kuin normaaliraskaudessa viikolla 40. Aika hurjaa.

Kovasti odotan nt-ultraa. Kotidopplerilla kuulen välillä yhden sydämen sykkeen, mut kaksi on mahdotonta löytää vaikka se siellä ehkä onkin. Tämä yksikin kuuluu paljon huonommin kuin mitä esikoisen syke tässä vaiheessa. On varmaan eri kohdassa ja useimmiten kääntyneenä poispäin. Tällä viikolla oli eka neuvola ja tosiaan pitää aloittaa miniaspiriini viikosta 12 raskausmyrkytyksen ehkäisyyn. Verikokeessa kävin jo eilen ja katsottiin varmuuden vuoksi hCG, se oli n. 72500, mikä nopean googlauksen perusteella olisi ihan normaaliarvo näillä viikoilla.

Mitä sulle kuuluu @Karhurouvanen ?
 
@Florie Tämä polyyppi tuli aivan yllätyksenä, enkä tiedä milloin saan ajan sen poistoon. Polyyppi ei oo kovin iso, mut pelkään, että se kasvaa suuremmaksi. Lääkäri oli sitä mieltä, että se saattaa haitata alkion kiinnittymistä ja se kannattaisi poistaa ennen alkion siirtoa. Odotan ainakin, että saisin tietää, milloin saan ajan sen poistamiseen.
Onpa ikävää ettei limakalvo ole sulla paksuuntunut tähän siirtoon. Niin kuin aiemmin Florielle kirjoittelinkin: multa poistettiin polyyppeja ennen tätä prosessia. Lääkäri löysi ultrassa vaan kaksi, mutta toimenpiteessä polyyppejä olikin paljon enemmän. Sun tilanne ei tietenkään välttämättä ole sama. Tsemppiä sulle kovasti, varmasti vielä raskaampaa olla näissä hoidoissa ilman puolison tukea!
 
@Florie Mulla on aina ollu ongelmia limiksen kasvamisessa, mut se on ollu kuitenkin siirtopäivänä 7-8,5mm ja yhden kerran peräti 10mm. Yhden kerran aiemmin on hoito jouduttu keskeyttämään kun limis oli vain 4mm. Mut näin surkeata tilanetta ei oo koskaan aeimmin ollu. Siirron piti olla alunperin heinäkuun alussa, mut se jouduttiin keskeyttämään kun oma ovis tuli kp 9, vaikka söin 3 kpl Progynovaa päivässä. Oon nyt siis lahja-alkiohoidossa ulkomailla, kun meidän 4. lahjamunasoluhoito päättyi tuloksettomana ja meille tuli miehen kanssa ero. Päätin jatkaa hoitoja yksin. Ajattelin, että lahja-alkioilla olis hyvät mahdollisuudet onnistua, mut nyt on näissäkin hoidoissa haasteita.
Moikka!
Mullakin haasteita limiksen kanssa. Kaksi kiertoa on nyt hylätty, mutta ekassa löytyi haittaavia myoomeja, jotka parkkeerannut limiksen kylkeen (yksityisellä poistettiin eli suosittelen kyllä taloudellisesti julkista, jos on yhtään enemmän aikaa) ja toisessa kertyi nestettä kohtuun ja limiskin meni pilalle. Neste kuulemma poistuu kuukautisvuodon mukana.

Kiva kuulla, että se limis on kuitenkin saattanut ottaa kasvupyrähdyksen.

Mulla ekassa yrityksessä 3 progya ja limis kp 11 5 mm ja sit laitettiin Estradol-laastari lisäksi ja kasvoi vaan 5,5:een kp16.

Nyt toisessa 4,7mm kp 11 (4 Progynovaa), mutta rakenne oli kuulemma just se kolmikerroksinen ja kasvuvaiheessa. No sit olikin sitä nestettä, ni hylättiin.

Nyt ens viikolla taas 1.ultra. mulla on ikää, mutta sanovat, että nää ei oo ikäsidonnaisia juttuja. En ollut ajatellut, että nää on mun suurimmat haasteet.

1 alkio pakkasessa ja syyskuussa konsultaatio Viron Novavitan klinikalla (ikä ja kyllä rahallinen puoli myös). Luin jostain niistä PRP-hoidoista. eli pitää niistäkin kysyä.

Mitä sulle on sanottu tosta limiksestä?mulle sanottiin, että raskauksia on alkanut 3-4 mm paksuudella myös ja rakenne on tärkein. Ja kyllä toi 1 nyt varmaan siirretään kuitenkin.
 
Moikka!
Mullakin haasteita limiksen kanssa. Kaksi kiertoa on nyt hylätty, mutta ekassa löytyi haittaavia myoomeja, jotka parkkeerannut limiksen kylkeen (yksityisellä poistettiin eli suosittelen kyllä taloudellisesti julkista, jos on yhtään enemmän aikaa) ja toisessa kertyi nestettä kohtuun ja limiskin meni pilalle. Neste kuulemma poistuu kuukautisvuodon mukana.

Kiva kuulla, että se limis on kuitenkin saattanut ottaa kasvupyrähdyksen.

Mulla ekassa yrityksessä 3 progya ja limis kp 11 5 mm ja sit laitettiin Estradol-laastari lisäksi ja kasvoi vaan 5,5:een kp16.

Nyt toisessa 4,7mm kp 11 (4 Progynovaa), mutta rakenne oli kuulemma just se kolmikerroksinen ja kasvuvaiheessa. No sit olikin sitä nestettä, ni hylättiin.

Nyt ens viikolla taas 1.ultra. mulla on ikää, mutta sanovat, että nää ei oo ikäsidonnaisia juttuja. En ollut ajatellut, että nää on mun suurimmat haasteet.
Missä yksityisellä kävit ja paljonko suunnilleen maksoi? Mä ajattelin soitella alkuviikosta muutamalle klinikalle ja kysyä hysteroskopian hintaa. Mieluummin kyllä kävisin siinä julkisella kun tähän menee niin hirveästi rahaa muutenkin.
Toivottavasti siellä nyt kaikki ok tässä kierrossa ja pääset siirtoon!
 
Missä yksityisellä kävit ja paljonko suunnilleen maksoi? Mä ajattelin soitella alkuviikosta muutamalle klinikalle ja kysyä hysteroskopian hintaa. Mieluummin kyllä kävisin siinä julkisella kun tähän menee niin hirveästi rahaa muutenkin.
Toivottavasti siellä nyt kaikki ok tässä kierrossa ja pääset siirtoon!
Ovumialta soittivat Terveystaloon (Markku Aro) ja hoitui heti seuraavalla viikolla. Mun oli tosiaan myoomia ja poisto tehtiin nukutuksessa - polyyppien poisto lienee taas erilainen toimenpide.

Tsemppiä & toivottavasti löytyy hyvä paikka. Mun poiston hinta oli 3800 ja oli just Hysteroskopia, mutta nukutuksessa.
 
Viimeksi muokattu:
@Chiarina46 Eräs lapsettomuuslääkäri sanoi, että 4mm limiksellä raskaus oli alkanut, mut menny kesken ja 5mm limiksellä oli syntyny vauva. Ilmeisesti hän tarkoitti niitä alkion siirtoja, joita oli itse tehnyt. Yleensä mainitaan, että ilmiksen pitäs olla väh. 7mm, mut ilmeisesti jossain tapauksissa siirretään ohuempaankin, jos limis ei kertakaikkiaan kasva. Toivottavasti sulla olis seuraavassa kierrossa tarpeeksi paksu limis ja pääsisit siirtoon. Nää ultrassa todetut negatiiviset yllätykset (polyypit, myomat, ohut limis ym.) on kyllä niin turhauttavia.
 
Ovumialta soittivat Terveystaloon (Markku Aro) ja hoitui heti seuraavalla viikolla. Mun oli tosiaan myoomia ja poisto tehtiin nukutuksessa - polyyppien poisto lienee taas erilainen toimenpide.

Tsemppiä & toivottavasti löytyy hyvä paikka. Mun poiston hinta oli 3800 ja oli just Hysteroskopia, mutta nukutuksessa.
Ok, kiitos tiedoista! Jos mulla tosiaan on vain se pieni polyyppi niin toimenpiteenkin pitäisi olla kevyempi. Mutta onhan nuo hinnat silti kovia.
 
Oletko @Papupilvi jo saanut ajan polyypin poistoon? En tiedä, missä päin asut, mutta HUS:lla piti ensin joutua odottamaan 3kk, ja nyt kun soitin ja kyselin, sainkin peruutusajan jo maanantaiksi.
Hyvä siis, etten ruvennut varaamaan yksityiseltä sitä aikaa...

Mitä muuten @kuumoduli lle kuuluu? Toivottavasti kaikki on hyvin!
 
Oletko @Papupilvi jo saanut ajan polyypin poistoon? En tiedä, missä päin asut, mutta HUS:lla piti ensin joutua odottamaan 3kk, ja nyt kun soitin ja kyselin, sainkin peruutusajan jo maanantaiksi.
Hyvä siis, etten ruvennut varaamaan yksityiseltä sitä aikaa...

Mitä muuten @kuumoduli lle kuuluu? Toivottavasti kaikki on hyvin!
Jee, mahtavaa kuulla että sait peruutusajan HUSilta! Onneksi soittelit perään. Onko sun ERA-tuloksesta vielä kuulunut mitään?
 
  • Tykkää
Reactions: Florie
Jee, mahtavaa kuulla että sait peruutusajan HUSilta! Onneksi soittelit perään. Onko sun ERA-tuloksesta vielä kuulunut mitään?
Joo, helpottaa kyllä tunnelmia tosi paljon, ettei seuraava siirto mene marraskuulle! Peruutusaikoja oli tarjolla useampiakin.
Ei ole tullut vielä se tulos, mulla on uusi soittoaika ensi tiistaina, toivottavasti siihen mennessä on.
 
  • Tykkää
Reactions: Pompelis
@Florie Hienoa, että sait peruutusajan noin pian. Mä sain ajan vasta lokakuun lopulle. Asun kaukana pk-seudusta. Taidan huomenna tai ylihuomenna soitella polille ja kysellä onko mahdollista saada peruutusaikaa. Toivottavasti meidänkin sairaanhoitopiirissä olisi mahdollista saada peruutusaikoja, kun niistä ei mainittu mitään potilaskirjeessä.
 
Moikka kaikille, joko olette lomilta palailleet?
Kiva kuulla, että @Papupilvi on mukana taas. Tsemppiä kaikkeen!
Mietin myös mitä @kuumoduli kuuluu?

Me saatiin keskenmenosta otetun näytteen tulos. Kyllä se vain niin oli että siitä löytyi keskenmenon syy! Näytteestä siis löytyi kuin löytyikin kromosomivirheitä. Eli huonoa tuuria taas tämäkin. Sinällään kyllä helpottava tieto, että vika ei ole nyt minussa. Sitä vaan todellakin toivoisi, että seuraava alkio olisi normaali. Tämähän oli jo toinen kerta kun sain keskenmenon koska alkiossa oli vikaa. Uusi hoito päästään terveydellisistä syistä toteuttamaan vasta syyskuun puolella. Argh, taas siis odotellaan.
 
Moikka kaikille, joko olette lomilta palailleet?
Kiva kuulla, että @Papupilvi on mukana taas. Tsemppiä kaikkeen!
Mietin myös mitä @kuumoduli kuuluu?

Me saatiin keskenmenosta otetun näytteen tulos. Kyllä se vain niin oli että siitä löytyi keskenmenon syy! Näytteestä siis löytyi kuin löytyikin kromosomivirheitä. Eli huonoa tuuria taas tämäkin. Sinällään kyllä helpottava tieto, että vika ei ole nyt minussa. Sitä vaan todellakin toivoisi, että seuraava alkio olisi normaali. Tämähän oli jo toinen kerta kun sain keskenmenon koska alkiossa oli vikaa. Uusi hoito päästään terveydellisistä syistä toteuttamaan vasta syyskuun puolella. Argh, taas siis odotellaan.
Hienoa, että syy selvisi! Ja onhan tuo tosiaan tavallaan "hyvä" tulos. Mutta on teillä kyllä ollut huonoa tuuria, ja vielä se, että raskaus on kuitenkin alkanut. Toisaalta ehkä se on hyvä merkki, että hyvällä alkiolla homman pitäisi sitten onnistua. Tsemppiä seuraavan siirron odotteluun! Toivottavasti sieltä vihdoin osuu hyvä alkio.
 
  • Rakkaus
Reactions: Netty79

Yhteistyössä