Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Täällä surullisia uutisia. Sikiö oli kuollut kohtuun, ei enää sykettä. Nyt rv 9+0. Tämä on jo toinen keskenmeno, eri luovuttajan soluilla. En tiedä miten henkisesti kohta jaksan enää. Aloin jo uskoa tähän raskauteen kun lääkärikin oli sitä mieltä että kaikki hyvin ja syke vahva vielä viime viikolla. Takki on nyt ihan tyhjä ja mieli todella surullinen. Pelottaa onko mussa jotain vialla? Lääkkeellinen tyhjennys nyt edessä. Palailen tänne kun taas jaksan, nyt joudun pitämään hetken taukoa. Kaikille oikein paljon onnea matkaan vaiheisiinne
Olen niin pahoillani puolestasi ja koko perheesi puolesta. Minulla oli omalla solulla keskeytynyt keskenmeno rv 9+1, jota seurasi lääkkeellinen tyhjennys, eli tiedän tunteesi. Itse selviydyin katsomalla sekä lukemalla paljon keskenmenon kokeneiden naisten kertomuksia sekä selviytymistarinoita. Minulle ainakin lääkäri sanoi silloin: "tämä ei ole sinun vikasi, et tehnyt mitään väärin". Samaa sanon nyt sinulle. Lääkärit saavat jatkossa arvioida, pitääkö hoitoa jotenkin justeerata.

Paljon haleja ja toivottavasti voit surusta huolimatta nauttia kesästäkin. Laittele viestiä jos haluat vaikka privana.
 
Täällä surullisia uutisia. Sikiö oli kuollut kohtuun, ei enää sykettä. Nyt rv 9+0. Tämä on jo toinen keskenmeno, eri luovuttajan soluilla. En tiedä miten henkisesti kohta jaksan enää. Aloin jo uskoa tähän raskauteen kun lääkärikin oli sitä mieltä että kaikki hyvin ja syke vahva vielä viime viikolla. Takki on nyt ihan tyhjä ja mieli todella surullinen. Pelottaa onko mussa jotain vialla? Lääkkeellinen tyhjennys nyt edessä. Palailen tänne kun taas jaksan, nyt joudun pitämään hetken taukoa. Kaikille oikein paljon onnea matkaan vaiheisiinne
Olen niin pahoillani. ❤ Toivon kovasti, että se onnellinen loppu häämöttää jossain lähitulevaisuudessa.
 
Täällä surullisia uutisia. Sikiö oli kuollut kohtuun, ei enää sykettä. Nyt rv 9+0. Tämä on jo toinen keskenmeno, eri luovuttajan soluilla. En tiedä miten henkisesti kohta jaksan enää. Aloin jo uskoa tähän raskauteen kun lääkärikin oli sitä mieltä että kaikki hyvin ja syke vahva vielä viime viikolla. Takki on nyt ihan tyhjä ja mieli todella surullinen. Pelottaa onko mussa jotain vialla? Lääkkeellinen tyhjennys nyt edessä. Palailen tänne kun taas jaksan, nyt joudun pitämään hetken taukoa. Kaikille oikein paljon onnea matkaan vaiheisiinne
Onpa todella surullista Olen pahoillani teidän puolesta ❤ Toivottavasti löytyy syy keskenmenoihin, jotta uskaltaisitte vielä yrittää uudestaan. Voimia teille!
 
Täällä surullisia uutisia. Sikiö oli kuollut kohtuun, ei enää sykettä. Nyt rv 9+0. Tämä on jo toinen keskenmeno, eri luovuttajan soluilla. En tiedä miten henkisesti kohta jaksan enää. Aloin jo uskoa tähän raskauteen kun lääkärikin oli sitä mieltä että kaikki hyvin ja syke vahva vielä viime viikolla. Takki on nyt ihan tyhjä ja mieli todella surullinen. Pelottaa onko mussa jotain vialla? Lääkkeellinen tyhjennys nyt edessä. Palailen tänne kun taas jaksan, nyt joudun pitämään hetken taukoa. Kaikille oikein paljon onnea matkaan vaiheisiinne
Osanottoni ja voimia!
 
Täällä surullisia uutisia. Sikiö oli kuollut kohtuun, ei enää sykettä. Nyt rv 9+0. Tämä on jo toinen keskenmeno, eri luovuttajan soluilla. En tiedä miten henkisesti kohta jaksan enää. Aloin jo uskoa tähän raskauteen kun lääkärikin oli sitä mieltä että kaikki hyvin ja syke vahva vielä viime viikolla. Takki on nyt ihan tyhjä ja mieli todella surullinen. Pelottaa onko mussa jotain vialla? Lääkkeellinen tyhjennys nyt edessä. Palailen tänne kun taas jaksan, nyt joudun pitämään hetken taukoa. Kaikille oikein paljon onnea matkaan vaiheisiinne
Tsemppiä ❤
 
Kiitos kaikille ihanista viesteistään ja tsempeistä ❤ Lämmittävät mieltä tässä surun keskellä. Luin eilen jo kaikki, mutta en shokkitilassa edes pystynyt kommentoida. Emme aio siis luovuttaa vielä, alkio tullaan tutkimaan ja toivottavasti löydämme jonkun syyn tälle, olisi henkisesti helpompaa tietää että vika oli alkiossa. Nyt käyn tämän keskenmenon tyhjennyksen läpi ja heti kun kroppa ja mieli on edes vähän palautunut niin mennään kohti seuraavaa siirtoa. Toivottavasti saamme sen pienokaisen vielä syliin ❤ Pahoittelen kovin omanapaista postausta, pää ei vaan nyt oikein toimi. Kaikkea hyvää toivon kaikille kuitenkin ja paljon plussia tänne ❤
 
  • Rakkaus
Reactions: Florie
Täällä varovaisen toiveikas olo. Siirto oli viikko sitten perjantaina, eilen vaaleista vaalein haamu One Step -testillä ja tänään haalea mutta selkeä viiva Apteekin testillä. Huomenna uskallan ehkä koittaa digitestiä. Mulla on vaan jotenkin tosi vaikea uskoa, että tämä tästä lähtisi tai että kaikki olisi OK, kun ei ole mitään tuntemuksia alavatsassa. Korkeintaan vähän etova olo ajoittain. Viime raskaudessa vatsaa turvotti ja oli menkkamaista jomotusta tässä vaiheessa.

Huono omatunto myös vaivaa, kun tuntuu että mahdollinen toinen lapsi on esikoiselta pois. Mutta ei kai se ole mikään ihme, hän on ollut minulle ja minä hänelle kaikki jo pian 1,5v. Onneksi on aikaa totutella ajatukseen, jos tässä käy hyvin. Vielä ei uskalla (tai osaa) iloita. Joku taisi jonkun aikaa sitten kirjoittaa menetyksen pelosta raskauden aikana. Koin itse sen pelon tosi voimakkaasti ensimmäisen raskauden aikana, en uskaltanut oikein missään vaiheessa luottaa siihen, että kaikki menee hyvin. Oikeastaan uskalsin alkaa uskomaan, ettei poika kuole sänkyynsä päikkäreiden tai yön aikana vasta kun hän oli täyttänyt vuoden, eikä ole vaan kerran kun vahingossa olen herättänyt hänet kun on ollut pakko tarkistaa hengittääkö. Kaikenlaista sitä kantaa mukanansa..
 
Kiitos kaikille ihanista viesteistään ja tsempeistä Lämmittävät mieltä tässä surun keskellä. Luin eilen jo kaikki, mutta en shokkitilassa edes pystynyt kommentoida. Emme aio siis luovuttaa vielä, alkio tullaan tutkimaan ja toivottavasti löydämme jonkun syyn tälle, olisi henkisesti helpompaa tietää että vika oli alkiossa. Nyt käyn tämän keskenmenon tyhjennyksen läpi ja heti kun kroppa ja mieli on edes vähän palautunut niin mennään kohti seuraavaa siirtoa. Toivottavasti saamme sen pienokaisen vielä syliin Pahoittelen kovin omanapaista postausta, pää ei vaan nyt oikein toimi. Kaikkea hyvää toivon kaikille kuitenkin ja paljon plussia tänne
Ei todellakaan tarvi pahoitella. Suru on suuri eikä mieleen varmaan mahdu tällä hetkellä juurikaan muuta. Rohkeaa, että kirjoitit asiasta.
 
  • Rakkaus
Reactions: Netty79
vierailija
Täällä varovaisen toiveikas olo. Siirto oli viikko sitten perjantaina, eilen vaaleista vaalein haamu One Step -testillä ja tänään haalea mutta selkeä viiva Apteekin testillä. Huomenna uskallan ehkä koittaa digitestiä. Mulla on vaan jotenkin tosi vaikea uskoa, että tämä tästä lähtisi tai että kaikki olisi OK, kun ei ole mitään tuntemuksia alavatsassa. Korkeintaan vähän etova olo ajoittain. Viime raskaudessa vatsaa turvotti ja oli menkkamaista jomotusta tässä vaiheessa.

Huono omatunto myös vaivaa, kun tuntuu että mahdollinen toinen lapsi on esikoiselta pois. Mutta ei kai se ole mikään ihme, hän on ollut minulle ja minä hänelle kaikki jo pian 1,5v. Onneksi on aikaa totutella ajatukseen, jos tässä käy hyvin. Vielä ei uskalla (tai osaa) iloita. Joku taisi jonkun aikaa sitten kirjoittaa menetyksen pelosta raskauden aikana. Koin itse sen pelon tosi voimakkaasti ensimmäisen raskauden aikana, en uskaltanut oikein missään vaiheessa luottaa siihen, että kaikki menee hyvin. Oikeastaan uskalsin alkaa uskomaan, ettei poika kuole sänkyynsä päikkäreiden tai yön aikana vasta kun hän oli täyttänyt vuoden, eikä ole vaan kerran kun vahingossa olen herättänyt hänet kun on ollut pakko tarkistaa hengittääkö. Kaikenlaista sitä kantaa mukanansa..
Onnea sinulle, @Sukkis ! T. Kuumoduli
 
  • Tykkää
Reactions: Sukkis
No sellaisella maailman halvimmalla liuskalla.
Toivottavasti lähipäivinä näkyy viiva! Viidentenä päivänä on kyllä vielä tosi aikaista testata.

Täällä digitesti näytti tänään positiivista! On tosi hämmentynyt olo. Tiistaina verikokeeseen. Pääsisipä jo varhaisultraan katsomaan onko siellä oikeasti alkio ja lyövä sydän.
 
Toivottavasti lähipäivinä näkyy viiva! Viidentenä päivänä on kyllä vielä tosi aikaista testata.

Täällä digitesti näytti tänään positiivista! On tosi hämmentynyt olo. Tiistaina verikokeeseen. Pääsisipä jo varhaisultraan katsomaan onko siellä oikeasti alkio ja lyövä sydän.
No joo, on se kyllä. Testailen tässä myös vähän omia reaktioita että miten toimii tällainen liian aikaisin aloittaminen. Ei selvästikään kovin hyvin.

Ja hei mahtavaa!! Onnea kunnon plussasta, pidän peukkuja verikokeeseen!!
 
  • Tykkää
Reactions: Sukkis
Toivottavasti lähipäivinä näkyy viiva! Viidentenä päivänä on kyllä vielä tosi aikaista testata.

Täällä digitesti näytti tänään positiivista! On tosi hämmentynyt olo. Tiistaina verikokeeseen. Pääsisipä jo varhaisultraan katsomaan onko siellä oikeasti alkio ja lyövä sydän.
Hieno juttu!

@Florie mulla on myös perjantaina testipäivä. Tulos voi varmasti voi muuttua vielä positiiviseksi sulla.
 
No sellaisella maailman halvimmalla liuskalla.
Mulla ne liuskat on näyttäneet aina pidempään negaa kuin muut. Suosittelen lämpimästi apteekkarin testiä, luin siitä suosituksia ja mulla se alkanut näyttää vaaleaa positiivista pp5-7 välillä. Mutta en huolestuisi jos halpisliuska näyttää negaa, ne viivat liuskoissa on mun mielestä muutenkin jotenkin tosi pitkään haaleat vaikka muilla testeillä olisi vahvat viivat. Luulin itsekin viimeksi että on nega kun testasin pp5 liuskalla.
 
  • Tykkää
Reactions: Florie
Vanhana himotestaajana kirjoitin tänne joskus kieli poskessa suuren raskaustestivertailun, sen lopputulos oli yksiselitteisesti että halpisliuskatestejä ei kannata käyttää testaamiseen, ELLEI välttämättä halua saada tietää totuutta tilanteestaan myöhemmin kuin normitesteillä saisi (normi=Apteekin testit ja kaupan bränditestit, kuten Clearblue jne). Halpistestien ongelma on väärien negatiivisten lisäksi myös väärät positiiviset. Mulla supermyöhäisiä ja epämääräisiä plussia antoi esimerkiksi kaupan halpis RFSU-testit ja kiinalaiset One Step -liuskat, jotka väitti olevansa 10 iu herkkiä, mutta ei sitä todellakaan ole!

Sitten omia kuulumisia: perjantaina käytiin nt-ultrassa ja siellä oli tytöllä asiat kunnossa. Hän myös riehui kovasti, ojenteli jalkojaan, hakkasi kohtua käsillä ja jännitti koko vartaloaan sekä pompahteli <3 <3 Tänään alkoi toinen kolmannes ja hyvin menee lahjamunasoluraskaudella. Ei edes okseta enää.
 
Tän hoidon ensimmäinen plussahavainto oli niin huvittava, kun se oli hädin tuskin nähtävä, mutta kuitenkin terävä haamuviiva predictor earlyssa. Tiesin kuitenkin että jotain siinä on, koska olin jo edellisenä päivänä tehnyt ekan predictorin ja nähnyt taas vaihteeksi, miltä nega näyttää :D Se oli tosiaan alle kolme kokonaista vuorokautta viisipäiväisen alkion siirrosta (alkio siirrettiin perjantaina klo 14. 30 aikaan ja tein testin maanantaiaamuna klo 8 aikaan).

Kiva kutkuttava tunne oli, kun jotain siinä pilkotti :) En ollut tuntenut yhtään mitään, en krampin kramppia, en kiinnittymispistosta, en mitään, pelkkää tyhjyyttä, kuin mitään siirtoa ei olisi koskaan ollutkaan.

Tuijotin testiä monta tuntia eri valoissa ja asennoissa. Yritin myös ottaa siitä kuvaa, se oli lähes mahdotonta. Mutta jo samana iltana se oli vahvistunut ja aivan selkeä myös huononäköiselle.
 
Tän hoidon ensimmäinen plussahavainto oli niin huvittava, kun se oli hädin tuskin nähtävä, mutta kuitenkin terävä haamuviiva predictor earlyssa. Tiesin kuitenkin että jotain siinä on, koska olin jo edellisenä päivänä tehnyt ekan predictorin ja nähnyt taas vaihteeksi, miltä nega näyttää Se oli tosiaan alle kolme kokonaista vuorokautta viisipäiväisen alkion siirrosta (alkio siirrettiin perjantaina klo 14. 30 aikaan ja tein testin maanantaiaamuna klo 8 aikaan).

Kiva kutkuttava tunne oli, kun jotain siinä pilkotti En ollut tuntenut yhtään mitään, en krampin kramppia, en kiinnittymispistosta, en mitään, pelkkää tyhjyyttä, kuin mitään siirtoa ei olisi koskaan ollutkaan.

Tuijotin testiä monta tuntia eri valoissa ja asennoissa. Yritin myös ottaa siitä kuvaa, se oli lähes mahdotonta. Mutta jo samana iltana se oli vahvistunut ja aivan selkeä myös huononäköiselle.
Sulla on sit näkynyt tosi aikaisin . Nyt en ole käyttänyt tuota predictor earlya, mut edellisessä raskaudessa se näytti mulle niin haamujen haamu, että en tiennyt mitä ajatella. Ja se oli pp6 5-päiväisen blaston siirron jälkeen.
 
  • Tykkää
Reactions: kuumoduli

Yhteistyössä