Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Hei kaikille!
Täällähän käy näköjään kuhina
En tiedä muistaako mua kukaan, oon ollut taustalla jo jonkin aikaa ja päätin taas aktivoitua.
Olen siis 44v. ja Dextran munasolujonossa, eka lapsi toiveissa. Sopivaa lahjoittajaa tarjottiin jo viime marraskuussa mutta päätimme silloin jatkaa vielä hoitotaukoa. Toukokuussa arvelivat että pian taas saattaisi löytyä lahjoittaja, joten täytyy alkaa valmistautumaan hoitoihin henkisesti.
Oliko täällä muita Dextrassa kävijöitä? Entä jonottajia?
Oletteko pitäneet enää listaa plussanneista ym.?
Heippa, olen varmaan lukenut juttujasi jossain vaiheessa, koska oon lukenut about kaikki viestit tässä ja vol1:ssä :) Täällä ei ole ollut plussalistaa, se olisi toki kiva, jos joku jaksaisi tehdä :) Me olimme Dextrassa hoidossa, tänään raskaana 12+2. Olen jumahtanut tänne palstalle tukemaan ja tsemppaamaan yrittäjiä, koska olin itse aikanaan niin helisemässä loppumattomien yritysten kanssa. Lisäksi olen vertaistuen tarpeessa lahjamunasolujen käytön suhteen :) Kiva kun olet täällä!
 
Heippa, olen varmaan lukenut juttujasi jossain vaiheessa, koska oon lukenut about kaikki viestit tässä ja vol1:ssä Täällä ei ole ollut plussalistaa, se olisi toki kiva, jos joku jaksaisi tehdä Me olimme Dextrassa hoidossa, tänään raskaana 12+2. Olen jumahtanut tänne palstalle tukemaan ja tsemppaamaan yrittäjiä, koska olin itse aikanaan niin helisemässä loppumattomien yritysten kanssa. Lisäksi olen vertaistuen tarpeessa lahjamunasolujen käytön suhteen Kiva kun olet täällä!
Moi @kuumoduli, muistan sun nimen. Oltiin joskus samoihin aikoihin täällä ihmettelemässä. Kiva olla täällä taas ja hienoa että olet täällä tsemppaamassa, sitä kyllä tarvitaan!
Mä en osaa tehdä plussalistaa, en tiedä osaako joku?
Ihanaa että sulla on noin hyvä tilanne ❤ Kuka teidän lääkäri oli/on? Meillä Annika.
 
  • Rakkaus
Reactions: kuumoduli
Moi @kuumoduli, muistan sun nimen. Oltiin joskus samoihin aikoihin täällä ihmettelemässä. Kiva olla täällä taas ja hienoa että olet täällä tsemppaamassa, sitä kyllä tarvitaan!
Mä en osaa tehdä plussalistaa, en tiedä osaako joku?
Ihanaa että sulla on noin hyvä tilanne Kuka teidän lääkäri oli/on? Meillä Annika.
Kyllä :) Katosin täältä aina epäonnistuneen hoidon jälkeen nuolemaan haavoja, sitten palasin jossain vaiheessa "uuteen nousuun". Kauheeta vuoristorataa.

Olen kuullut Annikasta vain hyvää! Meillä oli Eero! Ihania luentoja aina pitää :)

Tsemppiä sinulle tähän odotteluun, onko mitään tarkempaa tietoa milloin lahjoittaja voisi pulpahtaa ilmoille?
 
Tänään saimme laajan nipt-testin vastauksen, ja se oli negatiivinen, eli kaikki yleisimmät ja useimmat vähän harvinaisemmatkin kromosomiviat on poissuljettu. Siltä osin terve lapsi tulossa!

Saimme myös tietää sukupuolen: esikoisemme on tyttö <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 Onnenkyyneliä valutin.
Oi miten ihanaa!! Ja onnea hyvistä uutisista! <3
 
  • Rakkaus
Reactions: kuumoduli
Hei kaikille!
Täällähän käy näköjään kuhina
En tiedä muistaako mua kukaan, oon ollut taustalla jo jonkin aikaa ja päätin taas aktivoitua.
Olen siis 44v. ja Dextran munasolujonossa, eka lapsi toiveissa. Sopivaa lahjoittajaa tarjottiin jo viime marraskuussa mutta päätimme silloin jatkaa vielä hoitotaukoa. Toukokuussa arvelivat että pian taas saattaisi löytyä lahjoittaja, joten täytyy alkaa valmistautumaan hoitoihin henkisesti.
Oliko täällä muita Dextrassa kävijöitä? Entä jonottajia?
Oletteko pitäneet enää listaa plussanneista ym.?
Olen tainnut joskus nähdä sinut täällä, olen itse aina välillä käynyt lukemassa enemmän ja välillä vähemmän omasta tilanteesta riippuen. Toivottavasti teille löytyy pian lahjoittaja! Me ollaan myös Dextrassa hoidossa.
 
Kyllä Katosin täältä aina epäonnistuneen hoidon jälkeen nuolemaan haavoja, sitten palasin jossain vaiheessa "uuteen nousuun". Kauheeta vuoristorataa.

Olen kuullut Annikasta vain hyvää! Meillä oli Eero! Ihania luentoja aina pitää

Tsemppiä sinulle tähän odotteluun, onko mitään tarkempaa tietoa milloin lahjoittaja voisi pulpahtaa ilmoille?
Se Eero on ilmeisesti ihan huippu! Annika on kyllä myös hyvä. Ja on tehty Erat ja Emmat. Mitähän vielä. Luotto on kyllä kova Dextraan, siellä jos ei onnistu niin sit ei missään :D
Kiitos, tarkempaa tietoa ei ole, eli lahjoittaja voi pulpahtaa milloin vaan…
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: kuumoduli
Olen tainnut joskus nähdä sinut täällä, olen itse aina välillä käynyt lukemassa enemmän ja välillä vähemmän omasta tilanteesta riippuen. Toivottavasti teille löytyy pian lahjoittaja! Me ollaan myös Dextrassa hoidossa.
Hei, kiva että löytyy muitakin Dextralaisia! Muistan nähneeni sinunkin nimen täällä :)
Mikä tilanne sinulla?
 
  • Tykkää
Reactions: Florie
Hei, kiva että löytyy muitakin Dextralaisia! Muistan nähneeni sinunkin nimen täällä
Mikä tilanne sinulla?
No me saatiin - yli vuoden odotuksen jälkeen - kevättalvella luovuttaja. Alkioita tuli 9, mikä on hieno juttu. Ensimmäinen siirto tuotti kemiallisen, sitten täytyi pitää väliä, ja nyt jännitän tarttuuko eilisestä siirrosta mitään matkaan.
 
Viimeksi muokattu:
@Katinka<3, 46v. Aura klinikka, 2. lapsi, miehen 1. luovuttajan kanssa hoito keskeytettiin, nyt 2. luovuttaja, punktio tammikuun alkupuolella
@MARIAL43 43v., Dextra, 1. lapsi toiveissa, jonossa 2/2020 (jonotusaika n. vuosi)
@lapsettomuuta10v 36v, Dextra jonossa 01/20, 1. .lapsi kummallekkin
@Annamaija 76, Ovumia, 3. lapsi haaveissa, 1. siirto pas 19.10.20 - >TM(vielä 4 blastoa pakkasessa)pas 2 tulossa 01/2021

Plussanneet :
@Helmi_76, Dextra, 44 v., 1. lapsi, 1. luovuttaja, 2. PAS
@Angervo76 44 v., Ovumia, 3.lapsi toiveissa, miehen 1., (luomu km 2/2020), luovuttaja 1: 0 hedelmöittynyttä solua 9/20, luovuttaja 2: tuoresiirto 10/20 ja 6 alkiota pakkasessa., La 07/2021
@Pähkinä38, 38 v., Ovumia, 1.lapsi, 1. luovuttaja, tuoresiirto 11/20 ja 4 alkiota pakkasessa. LA 07/2021
@Manteli86, 34v, HUS, 1.lapsi, PAS 30.11.2020, 4 blastoa pakkasessa. LA 8/2021
 
@Katinka<3, 46v. Aura klinikka, 2. lapsi, miehen 1. luovuttajan kanssa hoito keskeytettiin, nyt 2. luovuttaja, punktio tammikuun alkupuolella
@MARIAL43 43v., Dextra, 1. lapsi toiveissa, jonossa 2/2020 (jonotusaika n. vuosi)
@lapsettomuuta10v 36v, Dextra jonossa 01/20, 1. .lapsi kummallekkin
@Annamaija 76, Ovumia, 3. lapsi haaveissa, 1. siirto pas 19.10.20 - >TM(vielä 4 blastoa pakkasessa)pas 2 tulossa 01/2021

Plussanneet :
@Helmi_76, Dextra, 44 v., 1. lapsi, 1. luovuttaja, 2. PAS
@Angervo76 44 v., Ovumia, 3.lapsi toiveissa, miehen 1., (luomu km 2/2020), luovuttaja 1: 0 hedelmöittynyttä solua 9/20, luovuttaja 2: tuoresiirto 10/20 ja 6 alkiota pakkasessa., La 07/2021
@Pähkinä38, 38 v., Ovumia, 1.lapsi, 1. luovuttaja, tuoresiirto 11/20 ja 4 alkiota pakkasessa. LA 07/2021
@Manteli86, 34v, HUS, 1.lapsi, PAS 30.11.2020, 4 blastoa pakkasessa. LA 8/2021
@kuumoduli 40 v. Dextra, 1. lapsi, PAS 9.4.2021, 1 blasto pakkasessa, LA 12/2021
 
No me saatiin - yli vuoden odotuksen jälkeen - kevättalvella luovuttaja. Alkioita tuli 9, mikä on hieno juttu. Ensimmäinen siirto tuotti kemiallisen, sitten täytyi pitää väliä, ja nyt jännitän tarttuuko eilisestä siirrosta mitään matkaan.
Mahtava saalis ja pidetään nyt tämän kanssa peukkuja! Kenellä te käytte?
Pitkät on jonot ja varsinkin nyt koronan aikaan.
 
Mahtava saalis ja pidetään nyt tämän kanssa peukkuja! Kenellä te käytte?
Pitkät on jonot ja varsinkin nyt koronan aikaan.
Kiitos! Käydään Sannalla.
Ja joo, niin kyllä on. Meillähän oli 1,5v sitten epäonninen yritys omalla luovuttajalla, ja sitten kun lähdettiin jonoon, puhe oli puolesta vuodesta. Korona toi siihen toisen 6kk lisää, ja sitten meille tarjottiin luovuttajaa, joka oli mua 15cm lyhyempi. Kieltäydyttiin tästä, mikä toi vielä pari kk lisää.
 
  • Tykkää
Reactions: MARIAL43
Mä täällä taustailen, tuntuu ettei yhden siirron takia kannata listalle tulla. Kun ei siis ole sen jälkeen mitään jatkoa enää luvassa. Mutta siis 1.IVF 2.PAS tulossa ens kuussa jos kaikki menee hyvin ja toista vauvaa tässä yritetään. Nyt täällä tuskailen kun luulin jo, että menkat alkoi mutta vuoto on niin niukkaa jo kolmatta päivää, että lasketaan vielä tiputteluksi. Limakalvo oli viikko sitten 14mm, niin en tajua miksei hanat voi aueta. :/
 
@Florie lla tuli mahtava alkiosaalis, varmaan eniten mitä olen koskaan kuullut kenenkään saavan!
Pakko hehkuttaa meidän saalista:15 munasolua, joista 12 blastoa . Kahdeksan pakkasessa, mutta emme halua enempää lapsia. Teimme varalta eka vuodeksi pakastussopimuksen, mutta nyt ei enää jatketa. Tyttö nyt 1v2kk. Kaksi keskenmenoa ennen tätä raskautta ja multa ei mitattu keltarauhashormonia, mutta tässä onnistuneessa oli reilummin tukilääkkeitä ja rasvaloios-tiputus ( sitä ei enää kuulemma saa). Ihana lukea onnistumisista täällä
 
  • Rakkaus
Reactions: MARIAL43
Mä täällä taustailen, tuntuu ettei yhden siirron takia kannata listalle tulla. Kun ei siis ole sen jälkeen mitään jatkoa enää luvassa. Mutta siis 1.IVF 2.PAS tulossa ens kuussa jos kaikki menee hyvin ja toista vauvaa tässä yritetään. Nyt täällä tuskailen kun luulin jo, että menkat alkoi mutta vuoto on niin niukkaa jo kolmatta päivää, että lasketaan vielä tiputteluksi. Limakalvo oli viikko sitten 14mm, niin en tajua miksei hanat voi aueta. :/
Jännitän taustalla teitäkin
 
Mä täällä taustailen, tuntuu ettei yhden siirron takia kannata listalle tulla. Kun ei siis ole sen jälkeen mitään jatkoa enää luvassa. Mutta siis 1.IVF 2.PAS tulossa ens kuussa jos kaikki menee hyvin ja toista vauvaa tässä yritetään. Nyt täällä tuskailen kun luulin jo, että menkat alkoi mutta vuoto on niin niukkaa jo kolmatta päivää, että lasketaan vielä tiputteluksi. Limakalvo oli viikko sitten 14mm, niin en tajua miksei hanat voi aueta. :/
Tsemppiä paljon!
 
@Katinka<3, 46v. Aura klinikka, 2. lapsi, miehen 1. luovuttajan kanssa hoito keskeytettiin, nyt 2. luovuttaja, punktio tammikuun alkupuolella
@MARIAL43 43v., Dextra, 1. lapsi toiveissa, jonossa 2/2020 (jonotusaika n. vuosi)
@lapsettomuuta10v 36v, Dextra jonossa 01/20, 1. .lapsi kummallekkin
@Annamaija 76, Ovumia, 3. lapsi haaveissa, 1. siirto pas 19.10.20 - >TM(vielä 4 blastoa pakkasessa)pas 2 tulossa 01/2021

Plussanneet :
@Helmi_76, Dextra, 44 v., 1. lapsi, 1. luovuttaja, 2. PAS
@Angervo76 44 v., Ovumia, 3.lapsi toiveissa, miehen 1., (luomu km 2/2020), luovuttaja 1: 0 hedelmöittynyttä solua 9/20, luovuttaja 2: tuoresiirto 10/20 ja 6 alkiota pakkasessa., La 07/2021
@Pähkinä38, 38 v., Ovumia, 1.lapsi, 1. luovuttaja, tuoresiirto 11/20 ja 4 alkiota pakkasessa. LA 07/2021
@Manteli86, 34v, HUS, 1.lapsi, PAS 30.11.2020, 4 blastoa pakkasessa. LA 8/2021
@kuumoduli 40 v. Dextra, 1. lapsi, PAS 9.4.2021, 1 blasto pakkasessa, LA 12/2021
@Netty79 42v. 1.lapsi, 1. luovuttaja: raskaus->kkm vko 7, 2.luovuttaja: 1. PAS 5/2021 plussa, LA 1/2022
 
No me saatiin - yli vuoden odotuksen jälkeen - kevättalvella luovuttaja. Alkioita tuli 9, mikä on hieno juttu. Ensimmäinen siirto tuotti kemiallisen, sitten täytyi pitää väliä, ja nyt jännitän tarttuuko eilisestä siirrosta mitään matkaan.
Huippumäärä kyllä tuo 9 alkiota!!nyt peukut pystyssä.

Meidän munasolut hedelmöitetään huomenna, ni toivottavasti saadaan hyviä uutisia sitten.

Multa poistettiin eilen kaksi myoomaa, jotka oli just jumittunut kohdun limakalvon kylkeen. Meni hyvin ja elokuussa pääsee sit yrittämään.
 
Huippumäärä kyllä tuo 9 alkiota!!nyt peukut pystyssä.

Meidän munasolut hedelmöitetään huomenna, ni toivottavasti saadaan hyviä uutisia sitten.

Multa poistettiin eilen kaksi myoomaa, jotka oli just jumittunut kohdun limakalvon kylkeen. Meni hyvin ja elokuussa pääsee sit yrittämään.
Jännää, pidetään peukkuja hyvälle tulokselle!! Kerro sitten miten kävi.
 
@Chiarina46 toivottavasti tulee hyvä tulos!

Oon edelleen melko varma, että alkio on kiinnittynyt tai ainakin yritys ollut vahva. Vatsassa tuntuu samalta kuin viime kerralla, väsymys on kamala ja rinnat hieman arat. Lisäksi olo on etova. Viimeisintä ei ollut viime kerralla ollenkaan, ehkä se on hyvä merkki. Viikon päästä vasta testaan, kun jos testi olisikin nega niin motivaatio lääkkeiden ottamiseen olisi aika surkea.

Keltarauhashormonigate on nyt taputeltu mun osalta. Sitä ei mitata eikä matalaan tulokseen reagoida, sillä tutkimusta aiheesta ei ole tarpeeksi eikä yliopiston sairaaloilla ole näyttöä siitä kuinka paljon taso vaikuttaa onnistuneeseen raskauteen. Jään siis lastuksi laineille. Aion kyllä käydä mittaamassa sen raskaustestipäivänä oman mielenkiinnon takia. Ehkä sitten napostelen mun jäljellä olevat Terolutit jos siltä vielä näyttää.
 
Täällä surullisia uutisia. Sikiö oli kuollut kohtuun, ei enää sykettä. Nyt rv 9+0. Tämä on jo toinen keskenmeno, eri luovuttajan soluilla. En tiedä miten henkisesti kohta jaksan enää. Aloin jo uskoa tähän raskauteen kun lääkärikin oli sitä mieltä että kaikki hyvin ja syke vahva vielä viime viikolla. Takki on nyt ihan tyhjä ja mieli todella surullinen. Pelottaa onko mussa jotain vialla? Lääkkeellinen tyhjennys nyt edessä. Palailen tänne kun taas jaksan, nyt joudun pitämään hetken taukoa. Kaikille oikein paljon onnea matkaan vaiheisiinne ❤
 
  • Surullinen
Reactions: Twinmum
Täällä surullisia uutisia. Sikiö oli kuollut kohtuun, ei enää sykettä. Nyt rv 9+0. Tämä on jo toinen keskenmeno, eri luovuttajan soluilla. En tiedä miten henkisesti kohta jaksan enää. Aloin jo uskoa tähän raskauteen kun lääkärikin oli sitä mieltä että kaikki hyvin ja syke vahva vielä viime viikolla. Takki on nyt ihan tyhjä ja mieli todella surullinen. Pelottaa onko mussa jotain vialla? Lääkkeellinen tyhjennys nyt edessä. Palailen tänne kun taas jaksan, nyt joudun pitämään hetken taukoa. Kaikille oikein paljon onnea matkaan vaiheisiinne
Voi ei, lämmin osanotto! Olipa surullinen uutinen. Tosi paljon voimia ja virtuaalinen halaus sulle ja puolisollesi.
 

Yhteistyössä