Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

@lapsettomuuta10v, kylläpä tulun iloiseksi kun luin uutisenne . Raskaushan on jo hyvällä mallilla. Kyllä. Nui vuodot vaan säikäyttää!

Ja osa jo kakkoskierroksella, tai suunnittelemassa. @Ramiina, tsemppiä painonpudotukseen! Itse harkitaen lihavuusleikkausta, painoindeksi 39. Olen niin väsynyt, että syön liikaa ja en liiku tarpeeksi. @Silmu75, oletko jo lämmitellyt miestä?

@nyuu, joko teillä kakkonen tilauksessa?

Mitä, @Plusyks? Onko enää kuulunut mitään? Miten hänelle kävi, muistaako kukaan?

Meidän neiti kohta 10 kk
 
@Katinka<3 Kiitos sinulle kauniista sanoista ja onnea raskaudesta <3

Ihmeiden aika ei ole ohi, kunhan se meidän osalta jatkuisi vielä...
Siis siirto tehtiin, plussa ainokaisesta alkiosta tuli...sitten tuli kauheat verenvuodon, jotka tuli ja loppu, tuli ja loppu...kunnes todettiin että kohdussa kasvaa kaikesta huolimatta edelleen pieni ihmisen alku <3 kohdussa oli iso hematooma mikä vuosi...
Nyt olen käynyt uudelleen ultrassa ja siellä se sydän kovasti pomppii...toivotaan että pysyy myös loppuun asti mukana... näin ollen on menossa jo rv 7+1
Tämä oli ihan paras uutinen - ja yllättävä edellisten kuulumisten jälkeen! Voi että, miten ilahduin kun luin tämän. Onnea ihan hirmuisesti. Toivon sydämeni pohjasta, että pieni pysyy nyt matkassa loppuun asti ja saatte syksyllä pienen syliin. Koska sulla on LA? Syyskuun loppussa?

Minulla nyt 6+1. Maanantaina oli ihan ministi punaista vuotoa, mutta loppui yhtä nopeasti kuin alkoikin. Raskausoireet on myös selkeät, joten en olen melko rauhallisin mielin vielä. Maanantaina kyllä suretti ja ahdisti. Nyt siis etoo lähes 24/7. Silloin kun syön jotain ja 5 min sen jälkeen on hyvä ja sitten se taas tulee. Toisaalta olen kiitollinen tästä olosta, koska se tuo mulle tunteen, että kaikki on niin kuin pitääkin.

@Angervo76 :lla ja @Manteli86 :llakin kaikki upeasti! Niin kiva lukea näitä uutisia!
 
Heippa kaikille.

Olen ollut täällä viimeksi 2016 kesällä. Ja päätettiin, että lapsiluku jää kahteen. Halusin kuitenkin kolmannen ja mies ei. Olimme jo lahjoittamassa kaksi pakkasalkiotamme eteenpäin, mutta se on laissa kiellettyä Jostain kumman syystä minulle tuli tunne, että haluankin siirtää alkiot ja kokeilla mitä tapahtuu. Eilen sitten sain tiedon klinikalta, että päätös on tehtävä pian, koska alkiot ovat sopimuksettomassa tilassa.

Mies oli sitä mieltä, että lahjoitryaan tutkimuskäyttöön. Itselläni tuli olo, että anamme tavallaa rahaa klinikalle, kun saavat alkiot. Lyhyen viestittelyn jälkeen päädyimme siihen tulokseen, että siirrämme molemmat pakkasessa olevat alkiot. Olin täysin tyrmistynyt mieheni päätökseen, koska hän on ollut täysin sitä vastaan ja nyt sitten haluaakin. Olin onneni kukkuloilla olin aiemmin katsonut, että meidän klinikalle olisi maaliskuun puolen välin jälkeen aika vapaana. Menin heti sivuille varaamaan aikaa. Sinne oliki ilmestynyt aika tälle päivälle klo 14.00 varasin sen ja ilmoitin vielä viestillä hoitajalle, jonka kanssa olen pitänyt yhteyttä, että varasin ajan, kun yhteydenotto kohdassa luki 1-2 päivää, kun hoitaja vahvistaa varatun ajan.

Tänään aamulla iski täysi pakokauhu. Olin jo sitä mieltä, että perun ajan ja entös jos molemmat alkiot kiinnittyvät. Ajatukset pyörivät päässä ja mietin, että olen ihan hullu Töihin, kun päösin niin odottelin jo täysin malttamattomana klinikan hoitajan yhteydenottoa. Kun se viesti sitten sähköpostiin kilahti vahvistetun ajanvarauksen ja lämpimän tervetulotoivutuksen kera, tuli ehkä helpottuneempi olo. Silti olen vähän kauhuissani edelleen. Onko muilla ollut tälläisiä tuntemuksia?

Ajatuksena ehkä kuitenkin se, että saan mielenrauhan sen suhteen, ettei tarvitse tulevaisuudessa jossitella, että entä ja mitä jos ja niin edelleen. Täytän kuukauden päästä 36, että ihan nuori en kuitenkaan enää ole.

Tuttuja täällä ei varmaan enää 2016 vuodelta ole.
Lapsettomuushoidoissa vuoden verran kunnallisella vuonna 2008, 2 x inseminaatio, kerran luomuinseminaatio, kun ovulaatio oli jo tapahtunut, IVF x 1 ja ICSI x 2 viimeisestä icsistä plussa, joka kuitenkin oli tuulimuna, koska hcg 27, tähän päättyi kunnalliset hoidot. 2009 lokakuussa väestöliitolla luovutetulla munasoluhoidolla nega, neljä alkiota pakkaseen, joista tuoresiirrosta nega. Väestöliitto vähensi toimintaansa, jonka vuoksi lähiklinikka lopetti. Alkiot siirrettiin toiseen hoitolaitokseen. Pidettiin taukoa hoidoista. 2012 mentiin sillä asenteella hoitoon, että kaikki kolme sulatetaan ja siirretään elinkelpoiset, jos edes selviövät sulatuksesta, koska omista soluista ei tullut ikinä mitään pakastettavaa. Lääkäri oli sitä mieltä, että kaksi sulatetaan ja kolmas jos toinen ei selviä. Molemmat selvisivät siirrosta ja siitä tuli yllötys plussien plussa, koska oltiin tosi pessimistisiä ja ihan huithapeliasenteella liikkeellä. Eli vuonna -13 meille syntyi lapsukainen. Yksi alkio siirrettiin 10/2015, josta negatiivinen.

Pitkällisen harkinnan/pohdinnan/mietinnän ja taivuttelun jälkeen 2016 vauhdilla alkaneen luovutetun tuoremunasoluhoidon avustuksella saimme neljä alkiota, josta kaksi siirrettiin ja kaksi alkiita pakkaseen. Tästä hoidosta plussa ja vuonna 2017 syntyi lapsukainen. Ja nyt tämä hullu nainen haluaa vielä yhden lapsen. Olen varmaan järjiltäni. Vähän peloissanikin. Mutta minkä tälle mahtaa, kun biologinen kello tikittää. Tänään sitten tiedän enemmän aikatauluista ja kaikesta muustakin.
 
Heippa kaikille.

Olen ollut täällä viimeksi 2016 kesällä. Ja päätettiin, että lapsiluku jää kahteen. Halusin kuitenkin kolmannen ja mies ei. Olimme jo lahjoittamassa kaksi pakkasalkiotamme eteenpäin, mutta se on laissa kiellettyä Jostain kumman syystä minulle tuli tunne, että haluankin siirtää alkiot ja kokeilla mitä tapahtuu. Eilen sitten sain tiedon klinikalta, että päätös on tehtävä pian, koska alkiot ovat sopimuksettomassa tilassa.

Mies oli sitä mieltä, että lahjoitryaan tutkimuskäyttöön. Itselläni tuli olo, että anamme tavallaa rahaa klinikalle, kun saavat alkiot. Lyhyen viestittelyn jälkeen päädyimme siihen tulokseen, että siirrämme molemmat pakkasessa olevat alkiot. Olin täysin tyrmistynyt mieheni päätökseen, koska hän on ollut täysin sitä vastaan ja nyt sitten haluaakin. Olin onneni kukkuloilla olin aiemmin katsonut, että meidän klinikalle olisi maaliskuun puolen välin jälkeen aika vapaana. Menin heti sivuille varaamaan aikaa. Sinne oliki ilmestynyt aika tälle päivälle klo 14.00 varasin sen ja ilmoitin vielä viestillä hoitajalle, jonka kanssa olen pitänyt yhteyttä, että varasin ajan, kun yhteydenotto kohdassa luki 1-2 päivää, kun hoitaja vahvistaa varatun ajan.

Tänään aamulla iski täysi pakokauhu. Olin jo sitä mieltä, että perun ajan ja entös jos molemmat alkiot kiinnittyvät. Ajatukset pyörivät päässä ja mietin, että olen ihan hullu Töihin, kun päösin niin odottelin jo täysin malttamattomana klinikan hoitajan yhteydenottoa. Kun se viesti sitten sähköpostiin kilahti vahvistetun ajanvarauksen ja lämpimän tervetulotoivutuksen kera, tuli ehkä helpottuneempi olo. Silti olen vähän kauhuissani edelleen. Onko muilla ollut tälläisiä tuntemuksia?

Ajatuksena ehkä kuitenkin se, että saan mielenrauhan sen suhteen, ettei tarvitse tulevaisuudessa jossitella, että entä ja mitä jos ja niin edelleen. Täytän kuukauden päästä 36, että ihan nuori en kuitenkaan enää ole.

Tuttuja täällä ei varmaan enää 2016 vuodelta ole.
Lapsettomuushoidoissa vuoden verran kunnallisella vuonna 2008, 2 x inseminaatio, kerran luomuinseminaatio, kun ovulaatio oli jo tapahtunut, IVF x 1 ja ICSI x 2 viimeisestä icsistä plussa, joka kuitenkin oli tuulimuna, koska hcg 27, tähän päättyi kunnalliset hoidot. 2009 lokakuussa väestöliitolla luovutetulla munasoluhoidolla nega, neljä alkiota pakkaseen, joista tuoresiirrosta nega. Väestöliitto vähensi toimintaansa, jonka vuoksi lähiklinikka lopetti. Alkiot siirrettiin toiseen hoitolaitokseen. Pidettiin taukoa hoidoista. 2012 mentiin sillä asenteella hoitoon, että kaikki kolme sulatetaan ja siirretään elinkelpoiset, jos edes selviövät sulatuksesta, koska omista soluista ei tullut ikinä mitään pakastettavaa. Lääkäri oli sitä mieltä, että kaksi sulatetaan ja kolmas jos toinen ei selviä. Molemmat selvisivät siirrosta ja siitä tuli yllötys plussien plussa, koska oltiin tosi pessimistisiä ja ihan huithapeliasenteella liikkeellä. Eli vuonna -13 meille syntyi lapsukainen. Yksi alkio siirrettiin 10/2015, josta negatiivinen.

Pitkällisen harkinnan/pohdinnan/mietinnän ja taivuttelun jälkeen 2016 vauhdilla alkaneen luovutetun tuoremunasoluhoidon avustuksella saimme neljä alkiota, josta kaksi siirrettiin ja kaksi alkiita pakkaseen. Tästä hoidosta plussa ja vuonna 2017 syntyi lapsukainen. Ja nyt tämä hullu nainen haluaa vielä yhden lapsen. Olen varmaan järjiltäni. Vähän peloissanikin. Mutta minkä tälle mahtaa, kun biologinen kello tikittää. Tänään sitten tiedän enemmän aikatauluista ja kaikesta muustakin.
Huima tarina!
Meillä on myös uudesta hoitokierroksesta huima määrä blastoja pakkasessa, aikoinaan pitää päättää mitä niille tehdään. Olen sua kymmenisen vuotta vanhempi, joten aika käy vähiin...
Onnea matkaan!
 
Huima tarina!
Meillä on myös uudesta hoitokierroksesta huima määrä blastoja pakkasessa, aikoinaan pitää päättää mitä niille tehdään. Olen sua kymmenisen vuotta vanhempi, joten aika käy vähiin...
Onnea matkaan!
@elinas Onnea matkaan. Meillä myös monta kolmipäiväistä alkua pakkasessa joiden kohtalosta pitäisi päättää joskus. Itsellä myös ikää jo 44, syksyllä jo 45, ja heinäkuussa laskettu aika ekasta siirrosta. Aika käy kyllä vähiin, jos vielä meinaa uuden siirron tehdä. Enkä tiedä haluaisimmeko edes toista. Sääli vaan heittää hukkaan pakastetut.
 
  • Tykkää
Reactions: Annamaija 76
@elinas Onnea matkaan. Meillä myös monta kolmipäiväistä alkua pakkasessa joiden kohtalosta pitäisi päättää joskus. Itsellä myös ikää jo 44, syksyllä jo 45, ja heinäkuussa laskettu aika ekasta siirrosta. Aika käy kyllä vähiin, jos vielä meinaa uuden siirron tehdä. Enkä tiedä haluaisimmeko edes toista. Sääli vaan heittää hukkaan pakastetut.
Kiitos @Angervo76
Tsemppiä odotukseen, se on ihanan kamalan mahtavaa aikaa .
Katsotaan nyt kuin käy.
Maanantaina alkaa lääkitykset ja 25.2. on ultra. Siirto mahdollisesti 4 tai 5 päivä. Pakkasessa on 4 ja 5 päiväiset solut. Molemmat siirretään, nelipäiväinen sulatetaan päivää aikaisemmin...huhhuh mitä touhua. Lääkärikin totesi ensimmäisenä, että sinulla on jo kaksi lasta ja täällä taas
 
Kiitos @Angervo76
Tsemppiä odotukseen, se on ihanan kamalan mahtavaa aikaa .
Katsotaan nyt kuin käy.
Maanantaina alkaa lääkitykset ja 25.2. on ultra. Siirto mahdollisesti 4 tai 5 päivä. Pakkasessa on 4 ja 5 päiväiset solut. Molemmat siirretään, nelipäiväinen sulatetaan päivää aikaisemmin...huhhuh mitä touhua. Lääkärikin totesi ensimmäisenä, että sinulla on jo kaksi lasta ja täällä taas
Kiitos

Missä te olette hoidoissa? Luulin, että Suomessa ei koskaan siirretä kahta kerrallaan, toisin kuin ulkomailla.
 
Meillä epäonni tuntuu taas jatkuvan. Syksyllä ainoasta alkiosta tuli kemiallinen. Päätettiin jatkaa hoitoja ja vaihdettiin klinikkaa. Toivottiin hyvää luovuttajaa, jolta tulisi vähintään 10 munasolua, kun aiemmissa lahjasoluhoidoissa on tullu niin vähän munasoluja. No eipä siitä ollu hyötyä. Munasoluja tuli 8, joista 5 oli kypsiä. 4 munasolua hedelmöittyi ja kolme 3-päivän ikäistä alkiota saatiin pakkaseen. Tuoresiirtoa ei tehty. Maanantaina kaikki 3 alkiota otettiin sulamaan. Eilen siirrettiin yksi alkio ja yhtä alkiota seurattiin vielä tämä päivä. Tänään tuli tieto, ettei seurattu alkio ollut kehittyny. Taas valtava pettymys ja vain yksi alkio ja sekin B-luokan alkio eli ei kovinkaan hyvälaatuinen.
 
@Papupilvi Oliko siinä viikonloppu välissä tai jotain, ettei viljelty blastoiksi asti? Ja kyllähän sillä yhdelläkin voi onnistua, mutta ymmärrän ettei uskoa kamalasti ole aiempien pettymysten jälkeen.

@kirsillevauva Meillä on nyt ollut vähän remppahässäkkää ja mies ihan stressaantunut, niin ei ole ollut oikein otollinen aika vauvapuheille... Ja on tässä itsekin ollut sen verran pinna kireällä, ettö yhtenä hetkenä haaveilen toisesta lapsesta ja seuraavana avioerosta. Kyllä tää vauvavuosi laittaa parisuhteen aika koville ja minä hullu haluaisin vielä toisen kokea! :D
 
  • Tykkää
Reactions: Annamaija 76
@Katinka<3 Kiitos sinulle kauniista sanoista ja onnea raskaudesta <3

Ihmeiden aika ei ole ohi, kunhan se meidän osalta jatkuisi vielä...
Siis siirto tehtiin, plussa ainokaisesta alkiosta tuli...sitten tuli kauheat verenvuodon, jotka tuli ja loppu, tuli ja loppu...kunnes todettiin että kohdussa kasvaa kaikesta huolimatta edelleen pieni ihmisen alku <3 kohdussa oli iso hematooma mikä vuosi...
Nyt olen käynyt uudelleen ultrassa ja siellä se sydän kovasti pomppii...toivotaan että pysyy myös loppuun asti mukana... näin ollen on menossa jo rv 7+1
@lapsettomuuta10v Miten siellä menee? Mulla tuli eilen todella runsaasti verta ja todella iso hyytymä. Se kesti ehkä 10 min ja loppui kuin seinään. Tänään käytiin yksityisellä ultrassa ja edelleen syke löytyi ja kohdun suu kiinni ja siisti. Pelästytti kovast, mutta mulle toivoa antoi se, että vuoto loppui. Muistin myös lukeneeni sun vuodoista. Näkyykö teille hematooma ultrassa? Tuliko vuoto kuinka moneen kertaan? Onko ne jo loppuneet`? Onko sulle Annette jotan ohjeita, ei nostelua tai seksiö yms?
 
@Papupilvi, miten kävi siirron kanssa?

@Katinka<3, olipas pelottava vuoto.

Kirjoitin äsken pitkän pätkän, hävisi, joten nyt vain lyhyesti.

@Silmu75, väsymys ja stressi ei yleensä pue ketään . Meillä mukava vaihe, vauva nukkuu yöt läpi ja herää vasta kuudelta aiemman viiden sijaan. Lisäksi on käyty vuosi perheterapiassa, josta ollaan hyödytty kovasti.

Onnea ja tsemppiä kaikille muillekin, joita en maininnut.
 
  • Tykkää
Reactions: Katinka<3
Onko kukaan teistä muuten ollut rautainfuusiossa hoitojen yhteydessä?
Anteeksi kun tuun kommentoimaan vaikka en tähän ryhmään kuulukaan. Mutta jos saa mielenkiinnosta kysyä niin millä arvoilla lääkäri suositteli infuusiota?
Itselläni on raudanpuuteanemia ja oon taistellut tästä asiasta jo pitkään. Olen aika vakuuttunut rauta arvojen tärkeystä raskauden onnistumisen kannalta.
 
Tuliko sinulle siitä mitään sivuoireita? Mulle lääkäri nyt suositteli tuota ja ajattelin, että mennään sitten niin ei jää ainakaan siitä kiinni.
Minulle ei tullut mitään sivuoireita. Minulla Ferritiini oli muistaakseni 23. Tiputus oli nopeasti ohi ja huomasin sen jälkeen olevani paljon pirteämpi. Sellainen jatkuva aivosumu loppui. Minä kävin yksityisellä ja maksoi muistaakseni n. 300 €.
 
@kirsillevauva Siirto meni hyvin. Tein tänään testin ja sain digiin raskaana 1-2 viikkoa. Mies oli aivan innoissaan tuloksesta. En kehdannu mainita, että pelkään keskenmenoa. Tänään on mun laskujen mukaan rv 4+4 ja mietin onkohan hcg liian alhainen, kun testi näyttää 1-2 viikkoa?
Onnea ihan super-paljon!! Näin itse kun on raskaana, niin itkettää kaikki ja niin tämäkin uutinen!

Sulla taitaa olla LA vielä lokakuun puolella? Meillä on salainen Lokakuisten 2021 FB-ryhmä. Laita mulle yv:nä täällä linkkin sun FB-profiiliin, jos haluat mukaan. Me ollaan siellä Annamaijan kanssa tästä ryhmästä.
 
Anteeksi kun tuun kommentoimaan vaikka en tähän ryhmään kuulukaan. Mutta jos saa mielenkiinnosta kysyä niin millä arvoilla lääkäri suositteli infuusiota?
Itselläni on raudanpuuteanemia ja oon taistellut tästä asiasta jo pitkään. Olen aika vakuuttunut rauta arvojen tärkeystä raskauden onnistumisen kannalta.
Mulla oli ferritiini 22, sanoi että voi hyvin vaikuttaa raskauden alkuun. Ollaan siis Dextrassa hoidossa.
 
  • Tykkää
Reactions: Alinna86

Yhteistyössä