Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Miten @Annamaija 76 jakselet?
Muistanko oikein, että @Angervo76 eka ultra lähestyy?

Onko muilla asiat edenneet? Huomaan etten enää pysy ihan kärryillä kuka on missäkin vaiheessa menossa.

Yritän täällä pysyä positiivisena mutta on jotenkin vaikea luottaa siihen, että asiat menisi hyvin. On ollut aika rajua pahoinvointia ja muitakin oireita mutta ne vaihtelee melko paljon. Tänään tuli digiin raskaana 2-3, mietin pitäiskö olla enemmän kun tänään viikkoja 5+0? Ja samalla tiedän että ultra on ainoa varma keino tietää tilanne, siihen vielä pari viikkoa.
Täällä tosiaan ultra tänään iltapäivällä ja ihan jäätävä jännitys päällä. Yritän pysyä rauhallisena ja tehdä töitä siihen asti... Annamaijan kokemus sai itsenikin säikähtämään tuulimunan mahdollisuutta. Kuinkahan tavallista se lahjamunasoluhoidoissa on?

@Pähkinä38 Mulla näytti 1-2 vielä 4+ viikolla muistaakseni, joten 5+ viikolla näyttää varmaan hyvinkin vielä 2-3.
 
Täällä tosiaan ultra tänään iltapäivällä ja ihan jäätävä jännitys päällä. Yritän pysyä rauhallisena ja tehdä töitä siihen asti... Annamaijan kokemus sai itsenikin säikähtämään tuulimunan mahdollisuutta. Kuinkahan tavallista se lahjamunasoluhoidoissa on?

@Pähkinä38 Mulla näytti 1-2 vielä 4+ viikolla muistaakseni, joten 5+ viikolla näyttää varmaan hyvinkin vielä 2-3.
Pidän peukkuja iltapäivällä, tuut varmaan sitten kertomaa miten meni? Tsemppiä odotteluun!
 
  • Tykkää
Reactions: Angervo76
Itse olen alle 160cm ja mies on 190cm, ja HUSilla keskittyivät lähinnä minun ominaisuuksia vastaavan luovuttajan etsintään, vaikka miehenikin ominaisuudet otettiin huomioon. Tämä lähinnä siksi, että itse sanoin, että alle 160cm luovuttajaa tuskin löytyy kovin helposti. Meille ei ollut niin väliä minkä väriset silmät/hiukset/pituus, kunhan vain löytyisi joku. Mutta sitten kävikin niin, että luovuttaja vastaa kaikilta ominaisuuksiltaan tösmälleen mua, ainoastaan silmien väri on eri.
Meille kyllä löytyi yhtä tappi luovuttaja kun mitä minä itsekkin olen :ROFLMAO:
 
  • Haha
Reactions: Manteli86
Meille kyllä löytyi yhtä tappi luovuttaja kun mitä minä itsekkin olen
Muistan hyvin tilanteen kun kysyin lääkäriltä, puoliksi huolestuneena ja puoliksi vitsinä, että miten tarkkoja ovat ominaisuuksien kanssa, koska samanmittaisia (155cm) ei varmasti kovin helpolla löydy :D Lääkärin kanssa asiaa naureskeltiin ja sanoi, että kyllä käyvät läpi niitä 160-senttisiäkin luovuttajia :D ja sitten löytyikin täsmälleen samanmittainen luovuttaja kuin mitä itse olen :D
 
  • Haha
Reactions: lapsettomuuta10v
ja heti perään jatkan vielä kuulumisia sillä nyt alkaa tapahtua myös meillä!
Äsken käytiin ultrassa, kaikki näyttää hyvältä, endo näyttää hyvin rauhalliselta tällä hetkellä. Joten ensi viikon maanantaina on siirto!! :O Jaiks ja kääks ja aiks ja ihan kaikki muutkin tilanteeseen sopivat huudahdukset! Oon tähän asti elänyt syksyä ajatellen "no sitten myöhemmin, ei vielä, vielä on loppuvuoteen aikaa" ja nyt se aika onkin täällä jo! :D Varovaisen innostunut olen, puhetapaa ollaan kotona muutettu hiljalleen positiivisempaan ja toiveikkaampaan suuntaan ("kun lapsi tulee; syön nyt sushia, koska kohta olen 9kk syömättä" jne.). :D Mukavaa viikkoa kaikille! <3
 
@Manteli86 , HUS, 1.lapsi, luov.punkt. 31.8.2020, 5 blastoa pakkasessa, PAS 30.11.2020.
@Katinka<3, 46v. Aura klinikka, 2. lapsi, miehen 1. Hoito aloitettu 10/20 (pitkä kaava), tuoresiirto 11-12/20
@MARIAL43 43v., Dextra, 1. lapsi toiveissa, jonossa 2/2020 (jonotusaika n. vuosi)
@lapsettomuuta10v 36v, Dextra jonossa 01/20, 1. .lapsi kummallekkin
@Annamaija 76, Ovumia, 3. lapsi haaveissa, 1. siirto pas 19.10.20 - >TM(vielä 4 blastoa pakkasessa)

Plussanneet :
@Helmi_76, Dextra, 44 v., 1. lapsi, 1. luovuttaja, 2. PAS
@Angervo76 44 v., Ovumia, 3.lapsi toiveissa, miehen 1., (luomu km 2/2020), luovuttaja 1: 0 hedelmöittynyttä solua 9/20, luovuttaja 2: tuoresiirto 10/20 ja 6 alkiota pakkasessa., La 07/2021
@Pähkinä38, 38 v., Ovumia, 1.lapsi, 1. luovuttaja, tuoresiirto 11/20 ja 4 alkiota pakkasessa. LA 07/2021
 
Pakko oli tulla urkkimaan Angervo76 uutisia ja ihania olikin! Paljon onnea!

En nyt jaksa sen kummemmin kirjoittaa omasta tilanteesta mutta koittakaapa olla huolehtimatta! Km todennäköisyys on vaan 10-15% klinkkan mukaan. Meillä vaan kakka tuuri!
Kiitos Annamaija. Kyllähän sitä toki aina murehtii etenkin 12 viikkoon asti, mutta nyt ainakin tietää, että kaikki hyvin toistaiseksi.

Toivon kovasti, että teilläkin onnistuu vielä ❤ Kaikilla!
 
  • Rakkaus
Reactions: Annamaija 76
Ihanaa Angervo! Onnea!

Manteli, teidän uusi puhetapa kuulostaa hyvältä. Olen sitä hiukan jo kokeillut, mutta täytyypä ottaa enemmän meilläkin käyttöön. Meillä tosin on tuo 5-vuotias, joten ehkä hieman pitää varoa. Muutoin käy niin, että kaikki muut paitsi me tietävät, että meille on tulossa vauva...

Me saatiin melko tylsä soitto klinikalta tänään. Meidän luovuttajan ultra oli eilen ja oli todettu, että hoitoa hänen kanssaan ei kannata jatkaa., koska tulos ei hyvin todennäköisesti olisi hyvä. Ei kuulemma kannata jatkaa, jos voidaan saada vain pari munasolua. No, minä olen tismalleen samaa mieltä, mutta kyllähän se harmitti. Minä kun olin jo tapojeni mukaan miettinyt, että ehditään piinailemaan ja tekemään positiivinen raskaustesti vielä ennen joulua. Ärsyttävää, miten aina menen asioiden edelle. Asiaa helpotti kyllä tieto siitä, että heillä on useampi luovuttaja siellä ja että nyt he katsovat niistä meille sopivia ja soittavat, josko joku pääsisi aloittamaan pistoksen suunnilleen heti. Kovasti laskeskelivat, että vieläkö ennen joulutaukoa ehdittäisiin hoito tehdä. Tiukille menee. Jospa tämä seuraava luovuttaja olisikin sitten oikein hyvä munija. Huomenna lupasivat ilmoittaa lisää.
 
Pumpuli_81
@Katinka<3 Tiedän tunteen - meillä on ollut melkoisia mutkia matkassa näiden vuosien aikana ja usein on yllätytty, kun ei olla osattu varautua pahimpaan mahdolliseen skenaarioon. Mulla on myös tapana miettiä asiat heti tosi pitkälle, mikä on johtanut jatkuvasti uusiin pettymyksiin. Nöyrin mielin, toiveikkaana eteenpäin kuitenkin... Voimia sinulle! ❤
 
  • Rakkaus
Reactions: Katinka<3
Mä ajattelen itsekin, että ehkä tämä hengähdystauko on tarpeenkin. Meillä on isän hautajaiset 5.12 ja isän kuolemaan liittyen muutenkin tietysti paljon puuhaa ja surtavaa. Lisäksi, mieheni sai tänään soiton Australiasta. Hän nyt sittenkin on kahden valitun hakijan joukossa. Jos hän saa tämä työn, hän muuttaa Ausseihin.... ja minä sitten valitsen lähdenkö ennen synnytystä vai sen jälkeen. Tai voisin mä vaatia häntä jäämäänkin, mutta kokisin, että sekin olisi väärin. Mä ihan tärisin tänään ja itkin näistä kaikista asioista. Nyt on vaan ihan liikaa kaikkea niin suurta. Me jo luultiin, että tuo työ meni jollekin toiselle, kun ei sieltä kuulunut. :cry:
 
  • Surullinen
Reactions: Annamaija 76
Ihanaa Angervo! Onnea!

Manteli, teidän uusi puhetapa kuulostaa hyvältä. Olen sitä hiukan jo kokeillut, mutta täytyypä ottaa enemmän meilläkin käyttöön. Meillä tosin on tuo 5-vuotias, joten ehkä hieman pitää varoa. Muutoin käy niin, että kaikki muut paitsi me tietävät, että meille on tulossa vauva...

Me saatiin melko tylsä soitto klinikalta tänään. Meidän luovuttajan ultra oli eilen ja oli todettu, että hoitoa hänen kanssaan ei kannata jatkaa., koska tulos ei hyvin todennäköisesti olisi hyvä. Ei kuulemma kannata jatkaa, jos voidaan saada vain pari munasolua. No, minä olen tismalleen samaa mieltä, mutta kyllähän se harmitti. Minä kun olin jo tapojeni mukaan miettinyt, että ehditään piinailemaan ja tekemään positiivinen raskaustesti vielä ennen joulua. Ärsyttävää, miten aina menen asioiden edelle. Asiaa helpotti kyllä tieto siitä, että heillä on useampi luovuttaja siellä ja että nyt he katsovat niistä meille sopivia ja soittavat, josko joku pääsisi aloittamaan pistoksen suunnilleen heti. Kovasti laskeskelivat, että vieläkö ennen joulutaukoa ehdittäisiin hoito tehdä. Tiukille menee. Jospa tämä seuraava luovuttaja olisikin sitten oikein hyvä munija. Huomenna lupasivat ilmoittaa lisää.
Onpa todella kurja uutinen...näissä Odotuksissa ym on jo kestämistä, mutta sitten vielä pitää lahjoittajaa vaihtaa :(:(
 
Soittivat taas klinikalta. Meille on löytynyt uusi lahjoittaja. Aivan mahtavaa siis! Ainoa, mikä minua mietitytti on, että hän on 170 cm ja minä vain 154. En kuitenkaan pyytänyt vaihtoa lyhyempään (olisi ollut 10 cm lyhyempikin), koska nyt kaikkein tärkeintä olisi saada se vauva. Punktio ja siirto menee näillä näkymin tammikuun ekalle tai tokalle viikolle. Nyt minä yritän kuopata tämän asian jouluun asti sekä miettiä, surra ja järjestää ihan muita juttuja. Jospa vuosi 2021 olisi tätä vuotta paljon kirkkaampi! Toivottavasti meille kaikille!
 
Viimeksi muokattu:
Ja jos joku teistä on vielä pitkässä jonossa eikä loppua näy, niin ehkä kannattaa soittaa tuonne Aura klinikalle ja kuulostella, miltä se tuntuisi. Heidän Anna-Marilla on kuulemma (hoitaja kertoi) ehkä Suomessa pisin kokemus lapsettomuushoidoista ja heillä on ainakin tällä hetkellä ilmeisesti muutama luovuttaja. Klinikka on Turussa, mutta eihän siellä montaa kertaa tarvitse käydä. Minä olen ollut ainakin tyytyväinen.
 

Yhteistyössä