Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Ja siis miksi menee hermot - koska alkionsiirto oikeasti sattuu ja on ahdistavaa, enkä jaksaisi niitä enää yhtään, ja koska on masentavaa kuukaudesta toiseen epäonnistua, koska menee paljon rahaa tähän, koska mulle tehdään aina lääkkeellinen kierto ja tissit on todella kipeät n. kiertopäivä 10 alkaen, koska ***** ärsyttää olla tällä tavalla vammainen henkilö!!!!
 
  • Surullinen
Reactions: Annamaija 76
moikka kaikki, täällä kuumoduli Mulle tehtiin tänään kolmas alkionsiirto toisen luovuttajan soluista. Ne oli siis pakastemunasoluja, joita saatiin kuusi, niistä neljä hedelmöittyi ja pakastettiin, ja yksi kerrallaan ollaan siirretty, kahdesta ekasta ei tullut mitään, katsotaan miten tämän kolmannen kanssa käy. Tämä oli kolmipäiväinen, 8-soluinen.

Hermot menee näihin hoitoihin!!!

Tsemppiä kaikille!

T. kuumoduli 39-v (aiemmin yksi ivf-hoito omilla soluilla, keskeytynyt keskenmeno, sen jälkeen kaksi peruttua ivf-hoitoa omilla soluilla, sen jälkeen luovutetut)
Milloin sulla on testipäivä? Peukkuja että tämä on nyt se joka tarttuu ja tulee syliin asti <3
 
moikka kaikki, täällä kuumoduli :) Mulle tehtiin tänään kolmas alkionsiirto toisen luovuttajan soluista. Ne oli siis pakastemunasoluja, joita saatiin kuusi, niistä neljä hedelmöittyi ja pakastettiin, ja yksi kerrallaan ollaan siirretty, kahdesta ekasta ei tullut mitään, katsotaan miten tämän kolmannen kanssa käy. Tämä oli kolmipäiväinen, 8-soluinen.

Hermot menee näihin hoitoihin!!!

Tsemppiä kaikille!

T. kuumoduli 39-v (aiemmin yksi ivf-hoito omilla soluilla, keskeytynyt keskenmeno, sen jälkeen kaksi peruttua ivf-hoitoa omilla soluilla, sen jälkeen luovutetut)
Hei Kuumoduli, uskon että hermot menee. Onhan tämä odottelu ja hoidoissa käyminen tuskallista jo yhden kerran, saati sitten jos joutuisi nämä käymään läpi monta kertaa. Toivon kovasti, että teillä nyt tärppäisi <3
 
Kuumoduuli olenkin välillä miettinyt, miten sinulla menee. Pidän peukkuja, että tämä olisi the siirto.

Angervo, edelleen semi oireetonta. Ihan kun odottaisi raskaustestin tekoa... Ultra tasan viikon päästä nyt pitäisi olla 6+0. Sanoin miehelle, etten aijo katsoa monitoriin lainkaan.
 
  • Tykkää
Reactions: kuumoduli
Kuumoduuli olenkin välillä miettinyt, miten sinulla menee. Pidän peukkuja, että tämä olisi the siirto.

Angervo, edelleen semi oireetonta. Ihan kun odottaisi raskaustestin tekoa... Ultra tasan viikon päästä nyt pitäisi olla 6+0. Sanoin miehelle, etten aijo katsoa monitoriin lainkaan.
Kiitos! Montako siirtoa sinulla on takana?

Tämä on liukuhihnatouhua. Yllättävää verrattuna Yhdysvaltoihin, siellä naiset raportoi onnistumisista heti ekalla yrittämällä, onkohan sitten parempilaatuisia munasoluja ja alkioita vai mikä...

Onnea myös sinulle! Toivottavasti voisit nauttia raskaudesta siitä huolimatta että ollut kivikkoista menoa tähän asti. Kyllä se epäonni aina jossain vaiheessa loppuu.
 
  • Tykkää
Reactions: Annamaija 76
@kuumoduli Kyllä Suomessakin on monella onnistunut heti eka siirto, niin myös meillä. Ikävä kyllä kaikki ei ole yhtä onnekkaita eikä lääketiede käsittääkseni aina pysty edes selittämään miksi esim. kiinnittyminen ei vaan onnistu. Tosi paljon harmittaa kaikkien niiden puolesta, jotka joutuu kokemaan pettymyksen toisensa jälkeen. Mutta aika moni kuitenkin lopulta onnistuu, joten kannattaa kyllä yrittää niin kauan kuin vaan pää ja lompakko kestää. Kovasti voimia kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: kuumoduli
Myös minulla onnistuneet molemmat siirrot ensi yrittämällä. Toinen siirto tehtiin Tsekkien Brnon Reprofit-klinikalla, ja kyllä siellä tulokset myös alkioiden laadun suhteen ovat varsin hyvät. Takaavat kaksi blastoa, ja me saimme blastoja pakkaseen enemmän kuin koskaan ehdimme käyttää. Voin suositella lämpimästi tuota klinikkaa (se on myös Dextran yhteistyöklinikka).
 
Gallup: montako alkionsiirtoa teille on tehty jo luovutetuilla munasoluilla? Minulle siis neljä, kahdella eri luovuttajalla.
Meillä on ensimmäinen alkionsiirto nyt kasvamassa sisällä. Toivon mukaan pysyy kyydissä <3

Meillä tämä on tosin toinen luovuttaja, kun ensimmäisen luovuttajan munasolut eivät syystä tai toisesta hedelmöittyneet.
 
Pumpuli_81
@kuumoduli, minulle on tehty yksi epäonnistunut siirto aiemmin tänä vuonna. Saimme syksyn aikana uuden luovuttajan, mutta siirtoa ei ehditä tehdä enää tänä vuonna, vaan vasta alkuvuoden aikana. Ei millään jaksaisi odotella, mutta ei tässä muu auta.
 
  • Tykkää
Reactions: kuumoduli
ON: Hcg tulos tänään 8921, joten laskujeni mukaan tuplaantunut noin 2 päivän välein kuten pitääkin. Tosin vau-sivuston artikkelin mukaan tuplaantuisi 1,5 vuorokauden välein ja sen mukaan ei olisi noussut tarpeeksi. Uskon ennemmin että tuplaantuu 2 päivän välein. Jossain oli jopa 2-3 päivän välein, joten kuka näistä ottaa selvää.. Mieleni kuitenkin rauhoittui. Tänään myös rinnat on olleet tosi kipeät.
 
Kuumoduuli olenkin välillä miettinyt, miten sinulla menee. Pidän peukkuja, että tämä olisi the siirto.

Angervo, edelleen semi oireetonta. Ihan kun odottaisi raskaustestin tekoa... Ultra tasan viikon päästä nyt pitäisi olla 6+0. Sanoin miehelle, etten aijo katsoa monitoriin lainkaan.
Eihän niitä oireita tässä vaiheessa tule vielä kaikille. Meinaatko perjantaina testata?
 
Heippa taas, Olin vähän aikaan poissa ja keskityin isän asioiden hoitamiseen. Tänään on ensimmäinen ehkä hieman helpompi päivä - en ole itkenytkään vielä yhtään, vaikka ehtiihän sitä vielä. Me päätettiin, että jatketaan tätä hoitoa kuitenkin. Klinikallakin olivat samaa mieltä, että stressi ei juurikaan vaikuta. Hoitaja vielä lisäsi, että nämä hoidot on yksinään usein niin valtava stressin aiheuttaja, että ei kukaan tulisi hoidoilla raskaaksi, jos se vaikuttaisi. Mies oli myös ihanasti sitä mieltä, että jatketaan, jos vain jaksan. Jotenkin ajattelen, että voi olla hyväkin, että on muutakin ajateltavaa alkionsiirron ja piinapäivien ajalle. Vaikka täytyy sanoa, että oman vanhemman menettäminen on ainakin minulle kyllä kova paikka. Isän kuolema nostatti mieleeni myös oman kuolemanpelon. Minua raastoi, kun katsoin pientä (5v) tyttöäni ja mietin, miten hänen kävisi, jos minä kuolisin. Ajatus tuntui aivan hirveältä. Mietin myös tätä tulevaa vauvaa ja tunsin hieman syyllisyyttäkin siitä, että näin vanhana vielä haluan lapsen, joka mahdollisesti joutuu sitten liian aikaisin luopumaan äidistään (minulla on diabetes samoin kuin isällänin oli). Nämä ajatukset ovat helpottaneet nyt, kun olen päässyt yli suurimmasta järkytyksestä ja surusta. Miehen kanssa kyllä käytiin keskusteluja, että minulle on tärkeää, että pidämme itsestämme mahdollisimman hyvää huolta, niin kuin kyllä pidämmekin. Välillä tuntuu, että pakahdun näihin tunteisiini, mutta pikkuhiljaa positiivisetkin tunteet on päässeet pintaan. Kamalan surullista, hiukan pelottavaa ja hirveän jännittävää! Nyt minä odotan 20. päivää ja seuranta ultraa. Tässä välissä luovuttaja aloittaa pistokset.

Tsemppiä Kuumodulille, Pumpulille ja Pähkinälle! Ihana seurata teidän muiden jännitystä, niin saa ajatuksia ja katsetta hieman pois omista tunteista. Toivon kovasti, että nyt onnistuu!

Ja jaksamista odotteuun @lapsettomuuta10v. Oletko yhtään miettinyt sitä, että soittaisit muille klinikoilla ja kyselisit jono tilannetta?
 
:giggle:
Heippa taas, Olin vähän aikaan poissa ja keskityin isän asioiden hoitamiseen. Tänään on ensimmäinen ehkä hieman helpompi päivä - en ole itkenytkään vielä yhtään, vaikka ehtiihän sitä vielä. Me päätettiin, että jatketaan tätä hoitoa kuitenkin. Klinikallakin olivat samaa mieltä, että stressi ei juurikaan vaikuta. Hoitaja vielä lisäsi, että nämä hoidot on yksinään usein niin valtava stressin aiheuttaja, että ei kukaan tulisi hoidoilla raskaaksi, jos se vaikuttaisi. Mies oli myös ihanasti sitä mieltä, että jatketaan, jos vain jaksan. Jotenkin ajattelen, että voi olla hyväkin, että on muutakin ajateltavaa alkionsiirron ja piinapäivien ajalle. Vaikka täytyy sanoa, että oman vanhemman menettäminen on ainakin minulle kyllä kova paikka. Isän kuolema nostatti mieleeni myös oman kuolemanpelon. Minua raastoi, kun katsoin pientä (5v) tyttöäni ja mietin, miten hänen kävisi, jos minä kuolisin. Ajatus tuntui aivan hirveältä. Mietin myös tätä tulevaa vauvaa ja tunsin hieman syyllisyyttäkin siitä, että näin vanhana vielä haluan lapsen, joka mahdollisesti joutuu sitten liian aikaisin luopumaan äidistään (minulla on diabetes samoin kuin isällänin oli). Nämä ajatukset ovat helpottaneet nyt, kun olen päässyt yli suurimmasta järkytyksestä ja surusta. Miehen kanssa kyllä käytiin keskusteluja, että minulle on tärkeää, että pidämme itsestämme mahdollisimman hyvää huolta, niin kuin kyllä pidämmekin. Välillä tuntuu, että pakahdun näihin tunteisiini, mutta pikkuhiljaa positiivisetkin tunteet on päässeet pintaan. Kamalan surullista, hiukan pelottavaa ja hirveän jännittävää! Nyt minä odotan 20. päivää ja seuranta ultraa. Tässä välissä luovuttaja aloittaa pistokset.

Tsemppiä Kuumodulille, Pumpulille ja Pähkinälle! Ihana seurata teidän muiden jännitystä, niin saa ajatuksia ja katsetta hieman pois omista tunteista. Toivon kovasti, että nyt onnistuu!

Ja jaksamista odotteuun @lapsettomuuta10v. Oletko yhtään miettinyt sitä, että soittaisit muille klinikoilla ja kyselisit jono tilannetta?
Hoidot käynnistyy nyt, kun luovuttaja pystyikin aloittamaan hoidot...aika nopeaa hoidot alkaa etenemään nyt...nyt vaan pitää toivoa, että saadaan muutama hyvä blasto :love:

Voimia sinulle isäsi asiassa ja hoidossa :giggle:
 
Oohh, valtavan suuret onnittelut plussanneille, onpa ihania uutisia nyt paljon! :love:

Minua ihmetyttää nuo erot jonojen pituuksissa! Me ollaan nyt oltu Dextran jonossa 11kk, ja kuulemma korona syynä pituuteen. (Muutama viikko sitten sanottiin että mahdollisesti on luovuttaja löytynyt, mutta sen jälkeen ei ole kuulunut mitään, joten joku on varmaan mennyt pieleen.) Mutta siis tuntuu tosi kummalta, jos muilla klinikoilla jono on lyhentynyt tilanteen takia ja yhdessä sitten pidentynyt. Onko kenelläkään käsitystä, mistä erot johtuvat?
 
Oohh, valtavan suuret onnittelut plussanneille, onpa ihania uutisia nyt paljon!

Minua ihmetyttää nuo erot jonojen pituuksissa! Me ollaan nyt oltu Dextran jonossa 11kk, ja kuulemma korona syynä pituuteen. (Muutama viikko sitten sanottiin että mahdollisesti on luovuttaja löytynyt, mutta sen jälkeen ei ole kuulunut mitään, joten joku on varmaan mennyt pieleen.) Mutta siis tuntuu tosi kummalta, jos muilla klinikoilla jono on lyhentynyt tilanteen takia ja yhdessä sitten pidentynyt. Onko kenelläkään käsitystä, mistä erot johtuvat?
Itse vaihdoin myös Dextrasta Ovumiaan jonojen takia. Ovumialla on ainakin ollut tosi tehokkaita mainoskampanjoita ainakin busseissa oon nähnyt niiden mainoksia. Olisko se ainakin osittain syynä. Meille sanottiin että jonot on lyhentynyt sen takia että ihmiset peruu hoitoja ja ulkomailta tulevat ei pääse koronan takia.
Me saatin luovuttaja noin kuukausi ensikäynnistä ja nyt eka alkio kyydissä ja neljä pakkasessa varalla.
 
Itse vaihdoin myös Dextrasta Ovumiaan jonojen takia. Ovumialla on ainakin ollut tosi tehokkaita mainoskampanjoita ainakin busseissa oon nähnyt niiden mainoksia. Olisko se ainakin osittain syynä. Meille sanottiin että jonot on lyhentynyt sen takia että ihmiset peruu hoitoja ja ulkomailta tulevat ei pääse koronan takia.
Me saatin luovuttaja noin kuukausi ensikäynnistä ja nyt eka alkio kyydissä ja neljä pakkasessa varalla.
No tuo kyllä selittää, niillä on varmaan paljon enemmän ulkomaisia asiakkaita. Täytyy nyt miettiä, vieläkö kannattaisi vaihtaa. Selvästi ollaan aika "kärjessä" Dextran jonossa mutta en kyllä enää yhtään luota että mitään tapahtuisi lähiaikoina.
 
Oohh, valtavan suuret onnittelut plussanneille, onpa ihania uutisia nyt paljon!

Minua ihmetyttää nuo erot jonojen pituuksissa! Me ollaan nyt oltu Dextran jonossa 11kk, ja kuulemma korona syynä pituuteen. (Muutama viikko sitten sanottiin että mahdollisesti on luovuttaja löytynyt, mutta sen jälkeen ei ole kuulunut mitään, joten joku on varmaan mennyt pieleen.) Mutta siis tuntuu tosi kummalta, jos muilla klinikoilla jono on lyhentynyt tilanteen takia ja yhdessä sitten pidentynyt. Onko kenelläkään käsitystä, mistä erot johtuvat?
Itse ollaan oltu tammikuusta Dextran jonossa ja nyt parisen viikkoa sitten luovuttaja saatiin...jonka hoito kerran jo peruuntui mutta nyt ilm.pystyy jatkamaan hoitoa...pitkä jono aika ollut, mutta itse ajattelin etten jaksa alkaa taas kaikkia selvittämään uudelle klinikalle...Dextraan olen ollut tyytyväinen, toki tuuripeliähän nämä luovuttajalta saadut solut taitaa olla... :sneaky:

Ja Dextra ei säilö munasoluja tai pidä pankkia mitä ymmärtääkseni Ovumialla oli ja on jos saavat niitä täytettyä..minun käsitys...Dextralla on jo ennen koronaakin ollut 4-6kk jono munasolu hoidossa...
Minulle ainakin sanottiin tällä viikolla että sinne luovuttajia tulossa, toki millä ominaisuuksilla ja sopiiko teille en tiedä :)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä