Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Mä soitin klinikalle ja sanoivat, että voin pistää sen itse, jos olen vielä kipeä. Kävin perjantaina korona-testissäkin varmuudeksi ja tuloksen saan tiistaina Tytön testitulos on tullut ja se ainakin oli negatiivinen. Negatiivista odotan omaltakin testiltä. Koronan tai minkä tahansa flunssan pelko tästä kyllä nousi. Olisi tosi kurjaa, jos minun, miehen tai luovuttajan flunssan vuoksi hoidot taas siirtyisivät. Koitetaan nyt olla tosi tosi varovaisia tämän suhteen. Pohdin jo sitäkin, että pitäisikö pitää tyttö taas kotona päiväkodin sijaan. Me oltiin koko porukka kotona maaliskuun puolestavälistä heinäkuun loppuun. Silloin työnantajat ymmärsi, nyt on vähän toinen tilanne, vaikka etätöitä tehdäänkin.

Mä kävin pe apteekissa hakemassa flunssalääkkeitä ja ostin samalla hoitoon tarvittavat lääkkeet. Ihanaa, kun vihdoin tiistaina päästään aloittamaan. Se ihme piikki, josta olen kirjoittanut on Procren Depot. Miten tämä lääkkeiden ostokin tuntui jotenkin merkittävältä. Se niin kuin "käynnisti" hoidon.

Kuulostaa Annamaija lupaavalta. Voi kumpa se tarkoittaisikin nyt tärppiä. Mites Angervolla sujuu?
 
  • Tykkää
Reactions: Annamaija 76
Mä soitin klinikalle ja sanoivat, että voin pistää sen itse, jos olen vielä kipeä. Kävin perjantaina korona-testissäkin varmuudeksi ja tuloksen saan tiistaina Tytön testitulos on tullut ja se ainakin oli negatiivinen. Negatiivista odotan omaltakin testiltä. Koronan tai minkä tahansa flunssan pelko tästä kyllä nousi. Olisi tosi kurjaa, jos minun, miehen tai luovuttajan flunssan vuoksi hoidot taas siirtyisivät. Koitetaan nyt olla tosi tosi varovaisia tämän suhteen. Pohdin jo sitäkin, että pitäisikö pitää tyttö taas kotona päiväkodin sijaan. Me oltiin koko porukka kotona maaliskuun puolestavälistä heinäkuun loppuun. Silloin työnantajat ymmärsi, nyt on vähän toinen tilanne, vaikka etätöitä tehdäänkin.

Mä kävin pe apteekissa hakemassa flunssalääkkeitä ja ostin samalla hoitoon tarvittavat lääkkeet. Ihanaa, kun vihdoin tiistaina päästään aloittamaan. Se ihme piikki, josta olen kirjoittanut on Procren Depot. Miten tämä lääkkeiden ostokin tuntui jotenkin merkittävältä. Se niin kuin "käynnisti" hoidon.

Kuulostaa Annamaija lupaavalta. Voi kumpa se tarkoittaisikin nyt tärppiä. Mites Angervolla sujuu?
Noi flunssat minuakin pelotti kovasti, mutta onneksi ei mitään tullut. Toivotaan @Katinka<3 että teilläkin on kaikki terveenä H-hetkellä.

Mulla oli ekan päivän ajan menkkatyyppisiä kipuja, mikä johtui varmasti siirrosta. Eilen pistin Gonapeptyl piikin ja vaikka sen pistäminen jännitti, niin sehän oli ihan helppo juttu. Illalla tuli sitten vatsa kipeäksi, minkä syyksi epäilin juuri tuota piikkiä. Rinnat on vähän arat, johtuen Lugesta. Muuten ei mitään normaalista poikkeavaa. Ei näitä turhaan kutsuta piinapäiviksi.. Tänään varmaan viimeistään pitäisi alkion kiinnittyä.
 
No nyt tuli pp 8 sit haalea punainen haamu. Ei siitä kuvaa saa, mutta toi se hieman rauhaa kun aika kovia menkkakipuja ollut. Vielä en juhli. Ja mullahan oli tuo on rfsu veriarvolla (hcg) 35.7 haamu myös. Toki kuvattavissa oleva. Pitää koittaa pitää jäät pipossa. Vielä ei voi onnitella. Koitan jaksaa seuraavaa testiä odottaa pe tai ma asti.
Voi kun jännää, toivottavasti siellä pieni jaksaa matkassa :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Annamaija 76
Hei kaikille! Täällä olisi yksi juuri lahjasoluhoidot aloittanut, jos vielä mahtuu mukaan Olen seurannut tätä ketjua taustalla jo pitkään ja jännittänyt, iloinnut ja ollut pahoillani ihmisten tilanteista. Kokemusten lukeminen on tuonut valtavasti tukea, toivoa ja voimaa omassa tilanteessa ja alkoi tuntua hassulta olla liittymättä mukaan keskusteluun Meillä on juuri menossa ensimmäinen hoito lahjasoluilla, tätä ennen erittäin pitkä ja tuskallinen matka tuloksettomissa omasoluhoidoissa sekä julkisella että yksityisellä puolella. Ensimmäinen lapsi toiveissa ja ikää 38. Listoille voisin liittyä vähän myöhemmin.
 
Kysymys: kuinka nopeaa kun hommat alkaa etenemään niin ne menee eteenpäin? Jos lyhyt kaava lahjoittamalla niin ei kauaan mene...miten meidän kropat saa synkattua ns yhteen? Ps.malttamaton
Riippu varmaan vähän tilanteesta mutta meillä lähti liikkeelle melkein saman tien kun oma vuoto alkoi. Eli ei mennyt montaa viikkoa sen jälkeen kun saatiin luovuttaja. En tosin tiedä oliko ihan sattumaa, että on mennyt kierrot sopivasti luovuttajalla ja itsellä tai jotain. Tsemppiä odotteluun!
 
Meillä on huomenna virallinen testipäivä ja koska helvatan Korona, emme mene sitten verikokeeseen, ellei huominen testi ole epäselvä. Olen varannut ihan viikkonäytöllisen aamuun.. Jotenkin positiivinen olo. Tosin siitä alkaa sitten todellinen piinaus...
Älä muuta sano tuosta koronasta. Ihan kun ei asiat muutenkin olisi liian jännittäviä. Täällä on molemmat peukut pystyssä että huomenna tulee selkeä positiivinen testiin :)
 
  • Tykkää
Reactions: Annamaija 76
Täällähän on vuorostaan iloisia uutisia. Ihanaa @lapsettomuuta10v, että teille on lahjoittaja löytynyt. Siitä se lähtee etenemään. Meillä n mennyt n. kk siitä, kun lahjoittaja löytyi ja tästä n. 2 viikkoa, niin luovuttaja aloittaa pistokset. Siitä n. 10-16 päivää niin on jo punktio. Eli vielä toinen kuukausi ja alkaa olla meidän alkionsiirto, jos kaikki menee hyvin.

Tsemppiä Angervolle piinapäiviin! Joko Annamaija meinaat huomenna testata? Toivon koko sydämestäni kahta selkeää viivaa.

Pähkinälle tervetuloa porukkaan. Missä vaiheessa teidän hoito nyt on?
 
@Manteli86 , HUS, 1.lapsi, luov.punkt. 31.8.2020, 5 blastoa pakkasessa, PAS marras-/joulukuu 2020.
@Angervo76 44 v., Ovumia, 3.lapsi toiveissa, miehen 1., (luomu km 2/2020), luovuttaja 1: 0 hedelmöittynyttä solua 9/20, luovuttaja 2: tuoresiirto 10/20 ja 6 alkiota pakkasessa.
@Katinka<3, 46v. Aura klinikka, 2. lapsi, miehen 1. suunnitelukäynti tulossa 09/20
@MARIAL43 43v., Dextra, 1. lapsi toiveissa, jonossa 2/2020 (jonotusaika n. vuosi)
@lapsettomuutta10v, 36v, Dextra jonossa 01/20, 1.lapsi kummallekkin

Plussanneet :
@Helmi_76, Dextra, 44 v., 1. lapsi, 1. luovuttaja, 2. PAS
@Annamaija 76, Ovumia, 3. lapsi haaveissa, 1. siirto pas 19.10.20(vielä 4 blastoa pakkasessa) La 07/2021
 
vierailija
Hei kaikille,

Olen seurannut tätä palstaa jo pidempään. Meillä on yksi 2017 syntynyt lapsi, joka sai alkunsa IVF:llä. Sen jälkeen on toista yritetty hoidoilla ja nyt päädytty lahjamunasolujonoon, kun hoidot eivät ole tuottaneet tulosta. Olemme hoidossa Dextralla. Pari kohdunulkoista raskautta olen joutunut kokemaan viime vuosina ja niiden seurauksena toisen munatorven poiston. Melko dramaattisia ja traumaattisia kokemuksia kumpikin. Mutta kysyisin, onko jollain muulla klinikalla tällä hetkellä lyhyempi jonotusaika kuin Dextran n. vuosi? Kovasti jaksamista kaikille tällä taipaleella.
 

Yhteistyössä