Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Hei,
Olen täällä lukenut tarinoitanne. Nyt vasta löysin tänne, kun aloin yrittämään sisarusta lahjamunasolulapselleni. Pakkasessa oli 2 alkiota. Ensimmäinen ei tuottanut raskautta ja toinen ei sitten selvinnyt sulatuksesta. Sain saman luovuttajan näin muutaman vuodrn jälkeen, mutta nyt sitten tuli munasoluja, joosta suuressa osassa oli kaikkea outoa ja vain yksi hedelmöittyi. Siirreettiin, mutta nega. Nyt mietin, että lopettaako sisaruksesta haaveilu vai koettaa toisella luovuttajalla. Eivät olisi silloin töyssisaruksia, mutta onko sillä väliä mietin. Onko teillä ajatuksia tai samassa tilanteessa olevia?
Olin samassa tilanteessa, se oli raastavaa ja oli tosi vaikea löytää tietoa/vertaistukea. Päätimme kokeilla uutta lahjoittajaa. Asia oli vaikea aikansa, mutta ei enää. Kyllä lapset ovat sisaruksia aivan niin kuin minä olen niiden äiti. Nämä lahjamunasoluhoidot muuttivat perusteellisesti tapaa, jolla genetiikkaa ajattelen.
 
Täällä alkaa tapahtua. Maanantaina kerätään munasolut ja hedelmöitetään (ICSI). Sormet ristissä, että nyt saadaan monta alkiota. Jos ja kun kaikki menee hyvin, torstaina jo siirto. Tänään ultrassa kohtu näytti hyvältä.

Kaikki hienosti nyt, paitsi että eilen meillä todettiin kotona paha kosteusvaurio *kele...! Tätä ei nyt olisi kaivattu tähän saumaan. Luultavasti joudutaan repimään vastaremontoidut lattiat auki ja kuivatus monta viikkoa. Mikä tuuri!! Onneksi menee taloyhtiön vakuutukseen mitä suurimmalla todennäköisyydellä.

@Annamaija 76 Milloin sulla onkaan se siirto?
 
  • Vau!
Reactions: Annamaija 76
Täällä alkaa tapahtua. Maanantaina kerätään munasolut ja hedelmöitetään (ICSI). Sormet ristissä, että nyt saadaan monta alkiota. Jos ja kun kaikki menee hyvin, torstaina jo siirto. Tänään ultrassa kohtu näytti hyvältä.

Kaikki hienosti nyt, paitsi että eilen meillä todettiin kotona paha kosteusvaurio *kele...! Tätä ei nyt olisi kaivattu tähän saumaan. Luultavasti joudutaan repimään vastaremontoidut lattiat auki ja kuivatus monta viikkoa. Mikä tuuri!! Onneksi menee taloyhtiön vakuutukseen mitä suurimmalla todennäköisyydellä.

@Annamaija 76 Milloin sulla onkaan se siirto?
@Annamaija 76 Eikun löysinkin jo, että 19.pv. Me mennään aika samassa aikataulussa siis. Tsemppiä ihan hirmuisesti sinne!
 
@Annamaija 76, Ovumia, 3. lapsi haaveissa, 1. siirto pas 10/20 (5 blastoa pakkasessa) (luomu km 06/20)
@Manteli86 , HUS, 1.lapsi, luov.punkt. 31.8.2020, 5 blastoa pakkasessa, PAS marras-/joulukuu 2020.
@Angervo76 ihan kohta 44 v., Ovumia, 3.lapsi toiveissa, miehen 1., luovuttaja 1: 0 hedelmöittynyttä solua 9/20, uusi luovuttaja haussa, (luomu km 2/2020)
@Katinka<3, 46v. Aura klinikka, 2. lapsi, miehen 1. suunnitelukäynti tulossa 09/20
@MARIAL43 43v., Dextra, 1. lapsi toiveissa, jonossa 2/2020 (jonotusaika n. vuosi)
@lapsettomuutta10v, 36v, Dextra jonossa 01/20, 1.lapsi kummallekkin

Plussanneet :
@Helmi_76, Dextra, 44 v., 1. lapsi, 1. luovuttaja, 2. PAS
 
Jatkan tätä surullista listaa. Sikiön kehitys oli ultran mukaan pysähtynyt. Tänään piti olla 6+5. Aavistelin pahaa kun oireet olivat niin lieviä ja vaihtelivat. Nyt vaan odotellaan vuotoa tai ensi viikolla lääkkeellinen tyhjennys. Olen niin surullinen että itkusta ei meinaa tulla loppua. Koko maailma tuntuu just nyt niin paskalta ja epäreilulta. Tuntuu että täälläkin nyt enemmän näitä huonoja kuin hyviä uutisia, miksi just meille lapsettomille vielä useammin keskenmenojakin?

Siirryn täältä hetkeksi pois ja käyn läpi tämän. Pelottaa sekin jos on kivuliasta tai alkaa kesken työpäivän.

Paljon onnea ja tsemppiä teidän muiden vaiheisiin ❤
 
Voi Netty, olen todella pahoillani! Voimia ihan hirveästi sinulle ja teille. Huomaan, että surulliset uutiset täällä vetää omankin mielen matalaksi. Iloiset uutiset toimii päinvastoin. Nyt on ollut kyllä kovasti surullisia kuulumisia. :cry::cry: Ei tähän ole sanoja, jotka auttaisivat, vaikka kuinka pää koitta niitä hakea.

Vaikka tämä nyt jäi omassa mielessä taka-alalle, niin alunperin tulin kurkkaamaan, miten AnnaMaijan siirto on mennyt ja joko Angervo on saanut tietoa, miten punktio meni? Toivottavasti kaikki menee hyvin, vaikka tämän toivottaminen tässä kohtaa hiukan kurjalta tuntuukin. Tsemppiä AnnaMaijalle piinapäiviin!

Me edelleenkin siis vain odotellaan. 27. päivä menen klinikalle saamaan sen yhden hämmentävän piikin, jota ei muilla tunnu olleen. Onneksi tässä on ollut muuta muutosta, puuhaa ja kiirettä elämässä, niin ei koko aikaa ole sellainen olo, että odottaa jotakin.
 
@Annamaija 76, Ovumia, 3. lapsi haaveissa, 1. siirto pas 19.10.20(vielä 4 blastoa pakkasessa) testipvä 30.10.20 (luomu km 06/20)
@Manteli86 , HUS, 1.lapsi, luov.punkt. 31.8.2020, 5 blastoa pakkasessa, PAS marras-/joulukuu 2020.
@Angervo76 ihan kohta 44 v., Ovumia, 3.lapsi toiveissa, miehen 1., luovuttaja 1: 0 hedelmöittynyttä solua 9/20, uusi luovuttaja haussa, (luomu km 2/2020)
@Katinka<3, 46v. Aura klinikka, 2. lapsi, miehen 1. suunnitelukäynti tulossa 09/20
@MARIAL43 43v., Dextra, 1. lapsi toiveissa, jonossa 2/2020 (jonotusaika n. vuosi)
@lapsettomuutta10v, 36v, Dextra jonossa 01/20, 1.lapsi kummallekkin

Plussanneet :
@Helmi_76, Dextra, 44 v., 1. lapsi, 1. luovuttaja, 2. PAS
 
Ihania uutisia Angervo!! Siis wau, mikä määrä munasoluja. Onnea siirtoon ja toivottavasti tärppää!

Saitpa Annamaija pian tuon testiajan. Pidän kovasti peukkuja, että pullanmuru jää kyytiin.

Nettylle ja Kielolle lämmin halaus! <3

Mä en enää jaksaisi odottaa. 6 päivää vielä ja sitten saan sen selittämättömän piikin. Siitä odotellaan sitten vielä menkkoja ja muuta. Eiköhän tämä tästä. Voishan sitä toisaalta kurjemminkin asiat olla.
 
Aika kovia menkkakipuja kaksi päivää ollut ja nyt semi flunssainen ja paleleva olo. Muita oireita ei ole...
Angervo, miten meni?
Hyvin meni siirto, mutta onko normaalia, että heti alkaa menkkajuilinnat..?

4.11. testiin ja Gonapeptyl sunnuntaina.

Pakkaseen meni 6 kolmipäiväistä alkua :) Eivät kypsytä sen pidempään, koska tähän väliin osuu viikonloppu.
 
@Annamaija 76, Ovumia, 3. lapsi haaveissa, 1. siirto pas 19.10.20(vielä 4 blastoa pakkasessa) testipvä 30.10.20 (luomu km 06/20)
@Manteli86 , HUS, 1.lapsi, luov.punkt. 31.8.2020, 5 blastoa pakkasessa, PAS marras-/joulukuu 2020.
@Angervo76 44 v., Ovumia, 3.lapsi toiveissa, miehen 1., (luomu km 2/2020), luovuttaja 1: 0 hedelmöittynyttä solua 9/20, luovuttaja 2: tuoresiirto 10/20 ja 6 alkiota pakkasessa.
@Katinka<3, 46v. Aura klinikka, 2. lapsi, miehen 1. suunnitelukäynti tulossa 09/20
@MARIAL43 43v., Dextra, 1. lapsi toiveissa, jonossa 2/2020 (jonotusaika n. vuosi)
@lapsettomuutta10v, 36v, Dextra jonossa 01/20, 1.lapsi kummallekkin

Plussanneet :
@Helmi_76, Dextra, 44 v., 1. lapsi, 1. luovuttaja, 2. PAS
 
Voi eiii! Mulla on joku ihmeen lentsu nyt selkeästi tulossa. Tyttö on ollut tiistaista asti kotona, koska on ollut nuhaa ja selkeää väsymystä (5-vuotias pyytänyt itse päästä päivä-/iltaunille, joten ei ihan normaalia). Edellispäivänä käytiin koronatestissä, jotta saadaan se suljettua pois (meillä lähipiirissä pahasti riskiryhmäläisiä). Tulosta ei olla saatu. Eilen illalla mulla kipeytyi kurkku ja alkoi armoton väsymys. Illalla oli myös 37,5 lämpöä. Mun piti mennä tiistaina klinikalle saamaan se ihme-piikki. Ne sanoi, että se lääke suositellaan otettavaksi ammattilaisen laittamana. Ne ei tietenkään päästä mua lähellekään klinikkaa, jos olen vähänkään kipeä. Enkä tietty menisikään, vaikka oireet ei ainakaan vielä näy ulospäin. Pitäkää peukkuja, että saan luvan ja osaan ottaa sen itse tai että tämä on ohi siihen mennessä. Mietin koronatestiin menoakin, mutta tuntuu ihan hullulta näillä oireilla.
 
  • Surullinen
Reactions: Annamaija 76
vierailija
Voi eiii! Mulla on joku ihmeen lentsu nyt selkeästi tulossa. Tyttö on ollut tiistaista asti kotona, koska on ollut nuhaa ja selkeää väsymystä (5-vuotias pyytänyt itse päästä päivä-/iltaunille, joten ei ihan normaalia). Edellispäivänä käytiin koronatestissä, jotta saadaan se suljettua pois (meillä lähipiirissä pahasti riskiryhmäläisiä). Tulosta ei olla saatu. Eilen illalla mulla kipeytyi kurkku ja alkoi armoton väsymys. Illalla oli myös 37,5 lämpöä. Mun piti mennä tiistaina klinikalle saamaan se ihme-piikki. Ne sanoi, että se lääke suositellaan otettavaksi ammattilaisen laittamana. Ne ei tietenkään päästä mua lähellekään klinikkaa, jos olen vähänkään kipeä. Enkä tietty menisikään, vaikka oireet ei ainakaan vielä näy ulospäin. Pitäkää peukkuja, että saan luvan ja osaan ottaa sen itse tai että tämä on ohi siihen mennessä. Mietin koronatestiin menoakin, mutta tuntuu ihan hullulta näillä oireilla.
Mä oon pistänyt sen itse. Apteekissa silloin ihnettelivät, että kuinka eivät klinikalla pistä. Mun mielestä oli ihan simppelijuttu. Toivottavasti saat pistää itse. :)
 

Yhteistyössä