Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Hei meinaatteko ottaa normi influenssarokotuksen? Mietin mikä olisi hyvä aika ottaa jos meinaa? Nyt ennen hoitoja? Vai vasta jos tärppää? Voikohan rokotuksen virukset estää kiinnittymisen?
Viime marraskuussa kävin ottamassa rokotuksen kolmantena päivänä siirrosta kun jollekin joku lääkäri oli joskus sanonut, että se voi edistää kiinnittymistä.
 
No jo! Sitten mäkin varaan kun sulla taisi mennä hyvin!
Joo, vaikka mahdotonta tietysti tietää mikä kaikki siihen onnistumiseen vaikutti. Olisin joka tapauksessa ottanut rokotteen koska siskollani on pieni poika, jota haluan suojata taudeilta - eikä sisko rokottamattomia sukulaisia lähelle päästäkään.

Meillä on siis sellainen tausta, että äiti on täysin hurahtanut luontaistuotteisiin eikä me lapsena saatu muita rokotteita kuin polio ja jäykkäkouristus. Sille vastakohtana meistä lapsista tuli lääketieteen puolestapuhujia.
 
Siis miten ihmeessä taas kävi näin?! Meen apteekkiin ja reseptiä ei ole. On siis ns pitkä resepti krooniseen sairauteen. Sama resepti oli vuosi sitten "päättynyt" jonkun virheen takia ja nyt taas. Lääke jota tarvitsen joka päivä? Että ottaa päähän... Voisikohan joku herätä Suomessa nyt korjaamaan näitä virheitä? Onko nää useat järjestelmät syynä tai niiden käytettävyys? Kiva jos tulehdusarvot ehtivät nyt sitten kivuta ja siirto menee tämän takia pieleen... Tietenkään ketään ei saa kiinni mistään viikonloppuisin ja just tuota lääkettä on kai turha mennä edes kyselemään Korson asemalta.
 
  • Surullinen
Reactions: Angervo76
Minä olen ottanut influenssarokotteen joka vuosi jo ehkä 15 vuottta tai ehkä 20. Mulla on 1-tyypin diabetes, niin kuulun riskiryhmään. En myöskään nyt halua mitään lentsua, koska siitä tulisi hoitoihin tauko. Influenssa on sitä paitsi aika syvältä sairastaa, niin senkään vuoksi en halua sitä meidän perheelle.

Toivottavasti Annamaija lääkeasiasi ratkeaa. Mä olen joskus paininut insuliinieni kanssa apteekissa ja saanut lopulta kaverilta lainaan.
 
Miehelle lääkäri sanoi muutama vuosi sitten, kun hän influenssan sairasti, että laskee merkittävästi vastustuskykyä puoleksi vuodeksi. Mies oli influenssan jälkeen vähän väliä kipeänä ja jotenkin puolikuntoinen. Kaikki kaupungissa liikkuneet lentsut tuntui löytävän tiensä hänen luokseen. Hän meni lääkäriin, koska tuntui, että hän on oikeasti vakavasti sairas, niin silloin sai tuon vastauksen.. Ajattelen, että olisi kamala olla raskaana tuossa tilanteessa, kun ei saa oikein mitään lääkkeitäkään käyttää.. Mä suosittelen influenssarokotetta aina ja ihan kaikille..

Semmosta asiaa vielä mulla, että mun mies on hakenut Ausseista töitä (hän on siis Aussi).. Nyt hän on edennyt kuuden sakkiin. Kuukauden päästä siis selviää sekin, synnytänkö Suomessa vai Australiassa. Olen joskus. kun tavattiin. luvannut, että voin pariksi vuodeksi lähteä sinne, mutta en muuta pysyvästi. Mulla on fiilis, että hän saa paikan ja mulle tulee aika lunastaa mun lupaus. En kyllä koskaan ajatellut olla raskaana ja synnyttää ulkomailla. Hirvittää vöhön.. Toisaalta tämä olisi hyvä aika, jos kuitenkin jään äitiyslomalle, niin saattaisin ehkä saada pidettyä työpaikkani täällä. Noh - enhän mä ole edes raskaana vielä, mutta omissa ajatuksissa olen ihan kohta. :D
 
  • Rakkaus
Reactions: Annamaija 76
@MARIAL43 Kävin uudestaan ferritiinin mittauksessa ja arvo oli yllättäen noussut 1,5 kk aikana 35. Muistaakseni Dextran sivuilla suositeltiin, että ferritiini olisi raskautta suunnittelevilla yli 50. Ajattelin syödä vielä jonkin aikaa rautatabletteja ennen seuraavaa alkion siirtoa. Osaako joku sanoa, millä ferritiiniarvolla rautainfuusiota suositellaan? Asun kaukana Helsingistä, joten mun on hieman hankala päästä rautainfuusioon, toki voin ottaa tarvittaessa töistä vapaapäivän.
 
@Annamaija 76, Ovumia, 3. lapsi haaveissa, 1. siirto pas 10/20 (5 blastoa pakkasessa) (luomu km 06/20)
@Manteli86 , HUS, 1.lapsi, luov.punkt. 31.8.2020, 5 blastoa pakkasessa, PAS marras-/joulukuu 2020.
@Angervo76 ihan kohta 44 v., Ovumia, 3.lapsi toiveissa, miehen 1., luovuttaja 1: 0 hedelmöittynyttä solua 9/20, uusi luovuttaja haussa, (luomu km 2/2020)
@Katinka<3, 46v. Aura klinikka, 2. lapsi, miehen 1. suunnitelukäynti tulossa 09/20
@MARIAL43 43v., Dextra, 1. lapsi toiveissa, jonossa 2/2020 (jonotusaika n. vuosi)
@lapsettomuutta10v, 36v, Dextra jonossa 01/20, 1.lapsi kummallekkin

Plussanneet :
@Helmi_76, Dextra, 44 v., 1. lapsi, 1. luovuttaja, 2. PAS
@Netty79 41 v., 1.lapsi, 1. luovuttaja 2.PAS
 
Täällä kävi niin ikävästi, että raskaus osoittautui kuitenkin kemialliseksi. Osasin aavistaa tilanteen jo ennen varhaisultraa, joka sitten vahvisti asian. Kyseessä oli siis ainoa alkio ja juuri nyt ei olisi varaa uuteen hoitoon. En tiedä vielä aionko joskus yritttää uudelleen. Ikä alkaa tulla vastaan. Päivä kerrallaan tästäkin selvitään ja päästään eteenpäin.

Toivon todella paljon onnea ja onnistumisia teille kaikille :)
 
Täällä kävi niin ikävästi, että raskaus osoittautui kuitenkin kemialliseksi. Osasin aavistaa tilanteen jo ennen varhaisultraa, joka sitten vahvisti asian. Kyseessä oli siis ainoa alkio ja juuri nyt ei olisi varaa uuteen hoitoon. En tiedä vielä aionko joskus yritttää uudelleen. Ikä alkaa tulla vastaan. Päivä kerrallaan tästäkin selvitään ja päästään eteenpäin.

Toivon todella paljon onnea ja onnistumisia teille kaikille
Olen pahoillani, Kielo!
 
Täällä kävi niin ikävästi, että raskaus osoittautui kuitenkin kemialliseksi. Osasin aavistaa tilanteen jo ennen varhaisultraa, joka sitten vahvisti asian. Kyseessä oli siis ainoa alkio ja juuri nyt ei olisi varaa uuteen hoitoon. En tiedä vielä aionko joskus yritttää uudelleen. Ikä alkaa tulla vastaan. Päivä kerrallaan tästäkin selvitään ja päästään eteenpäin.

Toivon todella paljon onnea ja onnistumisia teille kaikille
Voi ei Kielo, olipa ikäviä uutisia! Olen pahoillani :(
 
@MARIAL43 Kävin uudestaan ferritiinin mittauksessa ja arvo oli yllättäen noussut 1,5 kk aikana 35. Muistaakseni Dextran sivuilla suositeltiin, että ferritiini olisi raskautta suunnittelevilla yli 50. Ajattelin syödä vielä jonkin aikaa rautatabletteja ennen seuraavaa alkion siirtoa. Osaako joku sanoa, millä ferritiiniarvolla rautainfuusiota suositellaan? Asun kaukana Helsingistä, joten mun on hieman hankala päästä rautainfuusioon, toki voin ottaa tarvittaessa töistä vapaapäivän.
@Papupilvi Hienosti on arvo noussut! Kannattaa kysellä tuota rautainfuusioasiaa esim. Dextrasta. Puhelimella hankala päästä läpi, aina varattu (ainakin silloin kun olen yrittänyt soittaa) mutta sähköpostikyselyihin vastailevat hyvin.
 
Täällä kävi niin ikävästi, että raskaus osoittautui kuitenkin kemialliseksi. Osasin aavistaa tilanteen jo ennen varhaisultraa, joka sitten vahvisti asian. Kyseessä oli siis ainoa alkio ja juuri nyt ei olisi varaa uuteen hoitoon. En tiedä vielä aionko joskus yritttää uudelleen. Ikä alkaa tulla vastaan. Päivä kerrallaan tästäkin selvitään ja päästään eteenpäin.

Toivon todella paljon onnea ja onnistumisia teille kaikille
Kielo, voi miten ikävää. Voimia sulle!
 
Tukee alkion kiinnittymistä jotenkin. En nyt muista mitä kaikkea siihen liittyi, mutta otetaan siis alkionsiirron jälkeen.
Juurikin näin ja lääkäri sanoi minulle että joillekin siitä on apua ja joillekin ei, mut ei siitä ole mitään haittaa. Minä pistin Gonapeptylin siirron jälkeisenä päivänä (siirrettiin 5 päivän ikäinen blasto, en tiedä onko sillä merkitystä).
 
vierailija
Hei,
Olen täällä lukenut tarinoitanne. Nyt vasta löysin tänne, kun aloin yrittämään sisarusta lahjamunasolulapselleni. Pakkasessa oli 2 alkiota. Ensimmäinen ei tuottanut raskautta ja toinen ei sitten selvinnyt sulatuksesta. Sain saman luovuttajan näin muutaman vuodrn jälkeen, mutta nyt sitten tuli munasoluja, joosta suuressa osassa oli kaikkea outoa ja vain yksi hedelmöittyi. Siirreettiin, mutta nega. Nyt mietin, että lopettaako sisaruksesta haaveilu vai koettaa toisella luovuttajalla. Eivät olisi silloin töyssisaruksia, mutta onko sillä väliä mietin. Onko teillä ajatuksia tai samassa tilanteessa olevia?
 

Yhteistyössä