Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Mulla oli tänään siirto, siirretiin hyvälaatuinen blasto. Limakalvo oli hyvä 10mm, kun mulla aiemmissa siirroissa limis on ollu vain 7-8,5mm. Isona pettymyksenä oli, että saatiin vain 1 alkio. Kaksi 4-päivän alkiota oli sulatettu, mut se toinen ei jatkanu jakaantumista.
Onnea matkaan! Hyvälaatuinen blasto ja vielä hyvä limis, nyt kuulostaa hyvälle (y)
 
Ja vielö... Angervoa kaipailen!!

Onko jossain siis joku muu takuu / ei takuuta lainkaan?
Pari vuotta sitten, kun 3-päiväisiä vielä siirrettiin monessa paikassa, osa klinikoista takasi yhden alkion (ei blastoa siis). Saimme useita alkioita mutta vain yksi osoittautui kehityskelpoiseksi (ja syntyi lapsi). Muut kuukahtivat jo ennen siirtoa...Siis kun niitä yritettiin sulatuksen jälkeen jatkoviljellä (pakastivat 2-päiväisenä).
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Annamaija 76
Negaa näyttää edelleen täällä, kuukautisetkin tuntuu jo kohta tulevan. On kyllä iso pettymys. Miksi ei edes luovuttajan soluilla ala raskaus? Kohtuakin kehutaan, on hieno paksu limakalvo ja erakin tehtynä. Sperma on priimaa. Mitä tässä voi enää tehdä tai tutkia? Montako siirtoa kannattaa tehdä luovutetuilla soluilla ennen kuin on aika luovuttaa ja todeta että vika on vastaanottajassa eikä soluissa? Onko kellään tietoa/kokemusta?
 
  • Surullinen
Reactions: Katinka<3
Negaa näyttää edelleen täällä, kuukautisetkin tuntuu jo kohta tulevan. On kyllä iso pettymys. Miksi ei edes luovuttajan soluilla ala raskaus? Kohtuakin kehutaan, on hieno paksu limakalvo ja erakin tehtynä. Sperma on priimaa. Mitä tässä voi enää tehdä tai tutkia? Montako siirtoa kannattaa tehdä luovutetuilla soluilla ennen kuin on aika luovuttaa ja todeta että vika on vastaanottajassa eikä soluissa? Onko kellään tietoa/kokemusta?
Tosi harmi, ymmärrän turhautuneisuutesi...
Olen käsittänyt että nimenomaan toistettuna lahjasoluhoito on tehokas. Eli jos et nyt tullut raskaaksi, niin ehkä seuraava siirto on se onnekas?
Onhan tää ihan tosi raskasta ja pettymyksiä täynnä tää taival....
 
Kiitos @VeeraM tuesta ❤ Niin, sitä juuri mietin, että tarkoittaako tämä nyt mitään vielä vai ei? Varmaan pitää vaan äkkiä päästä lääkärin kanssa käymään läpi tilannetta, että saa jotain arviota mikä meni pieleen. Mieli alkoi tehdä temppuja ja ajatuksiin hiipi huoli, että voiko klinikka yhtäkkiä olla tarjoamatta sitten uutta luovuttajaa vai mihin se raja yrityskerroille yleensä laitetaan. Ehkä tähän ei ole valmiita vastauksia edes olemassa... Ihan järjettömän raskas tämä lapsettomuuden polku, niin paljon kyyneliä täynnä. Toivon niin paljon kaikille meille täällä palstalla että tämä kaikki vielä palkitaan ❤
 
No niin, meilläkin asiat etenevät...käytiin viikko sitten hoidon suunnittelussa ja alkuun hieman häiritsi se, että lääkäri oli eri kuin ekalla käynnillä (HUSissa siis ollaan). Onneksi tämä lääkäri osoittautui kuitenkin ihan mukavaksi ja empaattiseksi - hän jopa pahoitteli kun ei ultrassa löytänyt munasarjojani! :ROFLMAO: Sanoin hänelle, että endon takia niitä ei usein löydetäkään, että sinänsä ei tarvitse olla huolissaan. Luovuttajan punktio on ensi viikolla ja silloin sitten miehenikin menee polilla käymään. Siitä viikon päästä sitten kuullaan miten hedelmöitys on sujunut ja montako alkiota pakkaseen saadaan. Itse olen "hieman" stressaantunut asiasta, ja mietin koko ajan vain kaikkea mikä voi mennä pieleen enkä uskalla iloita näistä pienistä etapeistakaan ettei tule kovaa pettymystä kuten kävi ivf-hoidoissa. Mieheni taas...no hän ei ole yhtään stressaantunut vaan pikemminkin oma vastakohtani :ROFLMAO: Hän miettii jo pankkitilin avaamista lapselle sekä miettii päivähoitopaikkaa jne. :D Syyskuun puolivälissä minun pitää ottaa Procren-pistos sekä aloittaa Progynova, mieheni meinasi ne jo kauppareissun yhteydessä hakea valmiiksi, mutta sanoin, etten halua hakea niitä ennen kuin kuullaan miten hedelmöitys on sujunut. Mieheni onneksi kuuntelee huoliani ja pystymme keskustemaan kaikesta, se helpottaa oma ahdistustani huomattavasti :love: Siirto meillä on meidän toiveestamme vasta marraskuussa kun olen vasta aloittanut uudessa työpaikassa, ja siihen onneksi suhtauduttiin positiivisesti ja ymmärtäväisesti polilla.

Ihan hirveästi tsemppiä kaikille ja ihanaa syksyn alkua :love:
 
No niin, meilläkin asiat etenevät...käytiin viikko sitten hoidon suunnittelussa ja alkuun hieman häiritsi se, että lääkäri oli eri kuin ekalla käynnillä (HUSissa siis ollaan). Onneksi tämä lääkäri osoittautui kuitenkin ihan mukavaksi ja empaattiseksi - hän jopa pahoitteli kun ei ultrassa löytänyt munasarjojani! Sanoin hänelle, että endon takia niitä ei usein löydetäkään, että sinänsä ei tarvitse olla huolissaan. Luovuttajan punktio on ensi viikolla ja silloin sitten miehenikin menee polilla käymään. Siitä viikon päästä sitten kuullaan miten hedelmöitys on sujunut ja montako alkiota pakkaseen saadaan. Itse olen "hieman" stressaantunut asiasta, ja mietin koko ajan vain kaikkea mikä voi mennä pieleen enkä uskalla iloita näistä pienistä etapeistakaan ettei tule kovaa pettymystä kuten kävi ivf-hoidoissa. Mieheni taas...no hän ei ole yhtään stressaantunut vaan pikemminkin oma vastakohtani Hän miettii jo pankkitilin avaamista lapselle sekä miettii päivähoitopaikkaa jne. Syyskuun puolivälissä minun pitää ottaa Procren-pistos sekä aloittaa Progynova, mieheni meinasi ne jo kauppareissun yhteydessä hakea valmiiksi, mutta sanoin, etten halua hakea niitä ennen kuin kuullaan miten hedelmöitys on sujunut. Mieheni onneksi kuuntelee huoliani ja pystymme keskustemaan kaikesta, se helpottaa oma ahdistustani huomattavasti Siirto meillä on meidän toiveestamme vasta marraskuussa kun olen vasta aloittanut uudessa työpaikassa, ja siihen onneksi suhtauduttiin positiivisesti ja ymmärtäväisesti polilla.

Ihan hirveästi tsemppiä kaikille ja ihanaa syksyn alkua
Kiva kun teilläkin etenee asiat. Tulehan kertoilemaan ensi viikolla sitten saaliskuulumiset! Peukut pystyssä täällä teille! ❤
 
  • Rakkaus
Reactions: Manteli86
Kuukautiset puskivat lääkkeiden läpi tänään, joten se siitä sitten..
Kyllä hirvittää, mitä tapahtuu jos seuraavaakaan siirto ei tuota tulosta? Tarjoavatko klinikat yritystä toisella luovuttajalla jos rahat saadaan jostain kasaan? Onko kokemusta, missä vaiheessa potkivat pois tilastoja rumentamasta? Anteeksi negatiivisuus, nyt ei vaan jaksa kauheasti edes yrittää..
 
Pettymys. Toivotaan todella, että seuraavalla kerralla tärppää @Netty79. Tsemppiä.

Minulla on siirto viikon päästä. Olen päättänyt että se on viimeinen yritys, rahaakaan ei enää olisi toiseen hoitokierrokseen. Kävin ultrassa ja limakalvo oli lähtenyt hyvin kasvamaan. Toivon että alkio selviäisi sulatuksesta, niin olisi vielä tämä yksi mahdollisuus. Mukavaa alkavaa viikkoa.
 
Pettymys. Toivotaan todella, että seuraavalla kerralla tärppää @Netty79. Tsemppiä.

Minulla on siirto viikon päästä. Olen päättänyt että se on viimeinen yritys, rahaakaan ei enää olisi toiseen hoitokierrokseen. Kävin ultrassa ja limakalvo oli lähtenyt hyvin kasvamaan. Toivon että alkio selviäisi sulatuksesta, niin olisi vielä tämä yksi mahdollisuus. Mukavaa alkavaa viikkoa.
Kiva että limis oli hyvä! Ja toivon sydämestäni myös teille että tämä on teidän onnen alkio ❤ Mukavaa uutta viikkoa!
 
  • Tykkää
Reactions: Kielo74
@Netty79 Voi harmi, että tuli nega. Oliko tämä eka siirto lahjasoluilla? Saitteko alkioita pakkaseen. Lahjasoluista saadut negat on erittäin raskaita, kun ei oo enää muita vaihtoehtoja. Omasoluista saatujen negojen jälkeen ajatteli, että onnex on vielä lahjasolut. Mulla on menossa 4. alkion siirto lahjamunasoluilla, joten epäonnea on kyllä riittäny ja kohta meinaa loppua usko onnistumiseen.
 
@Netty79 Voi harmi, että tuli nega. Oliko tämä eka siirto lahjasoluilla? Saitteko alkioita pakkaseen. Lahjasoluista saadut negat on erittäin raskaita, kun ei oo enää muita vaihtoehtoja. Omasoluista saatujen negojen jälkeen ajatteli, että onnex on vielä lahjasolut. Mulla on menossa 4. alkion siirto lahjamunasoluilla, joten epäonnea on kyllä riittäny ja kohta meinaa loppua usko onnistumiseen.
Onko teillä siirretty aina blastoja?
 
@Papupilvi tämä oli eka siirto ja ehkä just se kun odotukset/toiveet oli kerrankin korkeammalla niin tuntui kyllä tosi kurjalle se nega. Mutta ei se auta kun jatkaa eteenpäin. (Muoks. Ja siis meillä nyt 1 pakkasessa). Oliko niin että teillä oli epäonnea luovuttajien kanssa? Voi jospa nyt tärppäisi teillä, pidän niin kovasti peukkuja sinulle!

@Annamaija 76 vastasin sinulle vaikka taisit kysellä papupilven tilannetta. Meillä aina blastoa myös siirretty, niillähän parempi todennäköisyys kai mutta ei sekään tietenkään aina tulosta takaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Annamaija 76
Papupilvi vielä kysyisin onko siis 3. lahjoittaja nyt? Aika sissejä olette!
On valittevasti jo 3.luovuttaja. On siirretty 3 blastoa ja 1 morula. Me ollaan saatu jokaiselta luovuttajalta vähän munasoluja: ekalta 4 kypsää (2 blastoa), tokalta 3 kypsää (1 morula) ja vikalta 6 solua (1 blasto). Toiveissa on siis molempien eka lapsi, siksi ollaan jatkettu hoitoja. Hoitojen hintaa on hieman vähentäny se, että eka ivf ja tutkimukset tehtiin julkisella. Ollaan saatu hieman alennusta klinikoilta hieman alennusta vähäisistä munasolu- ja alkiomääristä. Lisäksi saan lahjasoluhoidoista Kela-korvauksia.
 
Ensin omaa napaa...
Niinhän siinä sitten kävi, että ultrassa todettiin, että mun limakalvo on tältä kierrolta jo sen verran huonossa hapessa, että siirto menee sitten pakkasen kautta. Vähintään siis syyskuun loppupuolelle menee, ennen kuin siirtoa voi tehdä, riippuen miten mun vuoto nyt alkaa. Tällä viikolla kuitenkin tehdään luovuttajan punktio ja saatetaan toivon mukaan mahdollisimman monta alkiota alulle <3

@Papupilvi Toivon teille kovasti onnea <3 Voimia tuo vaatii kyllä ja toki raharahkeita.

@Netty79 Pahoittelut negasta. Ensi kerrasta tärppää!

Voimia kaikille muillekin. Musta on huippua, että olemme täällä samassa veneessä, koska eihän näitä asioita omat läheiset ymmärrä täysin. Toki elävät mukana, jotka asiasta tietävät, mutta te tiedätte millaista tämä oikeasti on. En ehkä ole kaikkein ahkerin kirjoittamaan tänne, mutta käyn kyllä aina lukemassa muiden kuulumiset ja saan niistä älyttömästä voimaa, rohkeutta ja tsemppiä. Toki myös realismin näkee täällä, mutta sekin on hyvä tiedostaa, ettei tämäkään ihan helppo reitti ole.
 

Yhteistyössä