Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Kielo tsemppiä ensi viikkoon! Nyt voit siis hetkeksi hengähtää!

Saitteko väliaikatietoja automaattisesti vai jouduitteko itse kyselemään? Haluaisin kovasti tietää kun luovuttajamme aloittaa pistokset, mutta en tiedä onko se tietoa jota meille jaetaan ja pitääkö itse olla aktiivinen ja kysellä?
 
  • Tykkää
Reactions: Kielo74
Hei,

Takana kaksi tuloksetonta IVF:ää omilla soluilla ja ikää pian 45v, joten päätöksiä lahjamunasoluprosessiin ryhtymisestä olisi tehtävä varsin pian!
Sen takia minulla olisikin ehkä hieman hölmö kysymys, mutta miten olette vertailleet eri klinikoita? Jos siis asutte alueella, jossa ylipäätään on runsaasti tarjontaa.

Nettisivuillaan klinikat kertovat äärimmäisen nihkeästi mitään siitä mitä hintaan sisältyy tai onko mitään alkiotakuuta tai vastaavasti alennusta, jos saalis jää laihanlaiseksi. Vaatiiko tietojen saaminen maksullisen ensikäynnin vai onko toiveita saada vastauksia esim. sähköpostitse?

Entä onko kellään kokemuksia miten suhtaudutaan iäkkääseen aika runsaastikin ylipainoiseen yrittäjään?

Kiitos jo etukäteen, jos joku jaksaa vastata :)
 
  • Tykkää
Reactions: Annamaija 76
Hei,

Takana kaksi tuloksetonta IVF:ää omilla soluilla ja ikää pian 45v, joten päätöksiä lahjamunasoluprosessiin ryhtymisestä olisi tehtävä varsin pian!
Sen takia minulla olisikin ehkä hieman hölmö kysymys, mutta miten olette vertailleet eri klinikoita? Jos siis asutte alueella, jossa ylipäätään on runsaasti tarjontaa.

Nettisivuillaan klinikat kertovat äärimmäisen nihkeästi mitään siitä mitä hintaan sisältyy tai onko mitään alkiotakuuta tai vastaavasti alennusta, jos saalis jää laihanlaiseksi. Vaatiiko tietojen saaminen maksullisen ensikäynnin vai onko toiveita saada vastauksia esim. sähköpostitse?

Entä onko kellään kokemuksia miten suhtaudutaan iäkkääseen aika runsaastikin ylipainoiseen yrittäjään?

Kiitos jo etukäteen, jos joku jaksaa vastata
Ovumialla on ainakin alkiotakuu, löytyy hinnastosta. Me ollaan jonossa sekä Dextralla, että Ovumialla mutta Ossa nyt nopeampaa niin sinne sitten. Felicitas taitaa olla hinnakkaampi ja meillä ei jäänyt positiivinen kuva lääkäristä siksi nämä kaksi muuta. Me olemme ainakin saaneet vastauksia sekä puhelimessa, että spostilla näistä kahdesta. Kannattaa soittaa ja miettiä. On rahallisesti kuitenkin iso satsaus.
 
  • Tykkää
Reactions: Emmelie75
Kielo tsemppiä ensi viikkoon! Nyt voit siis hetkeksi hengähtää!

Saitteko väliaikatietoja automaattisesti vai jouduitteko itse kyselemään? Haluaisin kovasti tietää kun luovuttajamme aloittaa pistokset, mutta en tiedä onko se tietoa jota meille jaetaan ja pitääkö itse olla aktiivinen ja kysellä?
Kiitos :) Minulle kerrottiin jonkin verran lahjoittajan hoidon etenemisestä sekä puhelimitse että sähköpostilla. Mitään yksityiskohtia en sen tarkemmin kysynyt. Koen että minut pidettiin ajantasalla. Ymmärsin, että jos saadaan vain yksi hyvä alkio, niin siitä saisi jonkin verran alennusta. Neuvottelen siitä myöhemmin. Nyt yritän rentoutua ja olla hyvällä mielellä ja optimistinen.
 
@Annamaija 76 Kiitos nopeasta vastauksestasi!
Täytyypä tutkia uudestaan Ovumian hinnastoa. Ja aivan, enpä tajunnut että voisi olla jonossa useampaan paikkaan. Kävittekö ensikäynnit ja psykologin molemmissa?

Ja on todella rahallisesti iso satsaus. Rahaa on jo palanut kolmeen IVF-kierrokseen, joista ensimmäisestä yksikään ei hedelmöittynyt
 
  • Tykkää
Reactions: Annamaija 76
Ovumialla on ainakin alkiotakuu, löytyy hinnastosta. Me ollaan jonossa sekä Dextralla, että Ovumialla mutta Ossa nyt nopeampaa niin sinne sitten. Felicitas taitaa olla hinnakkaampi ja meillä ei jäänyt positiivinen kuva lääkäristä siksi nämä kaksi muuta. Me olemme ainakin saaneet vastauksia sekä puhelimessa, että spostilla näistä kahdesta. Kannattaa soittaa ja miettiä. On rahallisesti kuitenkin iso satsaus.
Felicitasta en suosittele. Meni rahat, mutta mitään ei saatu. Ei mitään takuita. Helsingin Pihlajanlinnaa suosittelen (ent. Dextra).
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Emmelie75
@Annamaija 76 Kiitos nopeasta vastauksestasi!
Täytyypä tutkia uudestaan Ovumian hinnastoa. Ja aivan, enpä tajunnut että voisi olla jonossa useampaan paikkaan. Kävittekö ensikäynnit ja psykologin molemmissa?

Ja on todella rahallisesti iso satsaus. Rahaa on jo palanut kolmeen IVF-kierrokseen, joista ensimmäisestä yksikään ei hedelmöittynyt
Psykologillakäynti sukusolujen lahjoitushoidoissa on Suomessa pakollinen.
 
  • Tykkää
Reactions: Emmelie75
Hei,

Takana kaksi tuloksetonta IVF:ää omilla soluilla ja ikää pian 45v, joten päätöksiä lahjamunasoluprosessiin ryhtymisestä olisi tehtävä varsin pian!
Sen takia minulla olisikin ehkä hieman hölmö kysymys, mutta miten olette vertailleet eri klinikoita? Jos siis asutte alueella, jossa ylipäätään on runsaasti tarjontaa.

Nettisivuillaan klinikat kertovat äärimmäisen nihkeästi mitään siitä mitä hintaan sisältyy tai onko mitään alkiotakuuta tai vastaavasti alennusta, jos saalis jää laihanlaiseksi. Vaatiiko tietojen saaminen maksullisen ensikäynnin vai onko toiveita saada vastauksia esim. sähköpostitse?

Entä onko kellään kokemuksia miten suhtaudutaan iäkkääseen aika runsaastikin ylipainoiseen yrittäjään?

Kiitos jo etukäteen, jos joku jaksaa vastata
Kyllä minuun suhtauduttiin hyvin klinikalla. Olen ylipainoinen ja 40+. Heillä kuitenkin intressinä saada sinulle/teille lapsi. Lihavuus ei ole esteenä siihen, ettet tule raskaaksi luovutetuilla sukusoluilla. Siinä kohtaa, kun alkio laitetaan kohtuun vain kohdun kunnolla on merkitystä. Joten rohkeasti vaan hoitoihin
 
  • Tykkää
Reactions: Emmelie75
En malttanut äsken olla testaamatta, negaa näytti. Pp7 menossa. Tein apteekin herkällä testillä, joten olis varmaan pitänyt jo näkyä. Testaan toki uudelleen ylihuomenna ja vielä testipäivänä mutta ei ole kovasti odotuksia. Äh, onkohan mussa kuitenkin jotain vikaa kun limakalvoa aina niin kehutaan mutta mikään ei tartu. Ei alkaneita raskauksia siis vielä koskaan. Era tehtynä.
 
Noista klinikoista vielä. Meillä ihan hyviä lääkäreitä ollut F klinikalla, viimeksi ainakin haluttiin paneutua tilanteeseen huolella. En tiedä jonotilanteesta. Uskon että lopulta kaikki osaavat asiansa, menisin itse uuteen hoitoon ehkä jonotilanteen mukaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Emmelie75
Epätoivoisena menin kaivamaan sen testin roskiksesta ja nyt siinä näkyi varjona viivanpaikka? Apteekin herkkä testi kyseessä. Onko ihan turhaa nyt vaan kyttäillä jotain vanhoja testejä? Miten sitä oppisi hieman malttia..
Mulla just viimekuussa 25 herkkä testi näytti ihan haaleaa toki punaista viivaa arvolla 35.7 (kävin myös veritestissä) ja jossain sanottu, ettei nuo herkät ole edes niin herkkiä. Jäitä hattuun vielä! Koska virallinen testipäivä? Mulla kun ei mitään kokemusta mistään siirroista vielä...
 
Ja vielö... Angervoa kaipailen!!

Onko jossain siis joku muu takuu / ei takuuta lainkaan?
Angervo paikalla :) Ei ole ollut kovasti vielä kerrottavaa, kun luovuttajan kierto oli hukassa, mutta ilmeisesti ensi viikolla päästään asiaan. Minut ultrattiin viime viikolla ja silloin limakalvo vielä ihan ok. Ensi viikolla varmaan uusi ultra, jossa sitten selvinnee päästäänkö tekemään tuoresiirtoa vai siirrytäänkö PAS:iin. Vähän turhauttava olo tällä hetkellä, kun luovuttajan kierron takia hoito siirtyi jo kerran ja nyt sitten vaarassa siirtyä jälleen. Mutta tällaista se sitten on... Syön Progynovaa ja onneksi siitä ei alun jälkeen ole juuri sivuoireita tullut.
 
Angervo paikalla Ei ole ollut kovasti vielä kerrottavaa, kun luovuttajan kierto oli hukassa, mutta ilmeisesti ensi viikolla päästään asiaan. Minut ultrattiin viime viikolla ja silloin limakalvo vielä ihan ok. Ensi viikolla varmaan uusi ultra, jossa sitten selvinnee päästäänkö tekemään tuoresiirtoa vai siirrytäänkö PAS:iin. Vähän turhauttava olo tällä hetkellä, kun luovuttajan kierron takia hoito siirtyi jo kerran ja nyt sitten vaarassa siirtyä jälleen. Mutta tällaista se sitten on... Syön Progynovaa ja onneksi siitä ei alun jälkeen ole juuri sivuoireita tullut.
Hei jännää! Pidä nyt ihmeessä meidät ajantasalla!
 
  • Tykkää
Reactions: Angervo76
@Annamaija 76 ja @neppari7 kiitos tarkentavista vastauksistanne!
@Netty79 ja @VeeraM taidan tosiaan jo ihan iän puolesta joutua menemään jononpituus-, tai siis lähinnä -lyhyyskärjellä. Ja mielelläni haluaisin myös jonkinlaisen alkiotakuun.

Ensimmäisellä IVF-kierroksella yksikään munasolu ei hedelmöittynyt, mikä oli järkyttävä pettymus, varsinkin kun meillä oli taustalla pari kuukautta aiemmin spontaani raskaus, joka meni varhain kesken, joten lääkärikään ei ollut varautunut ICSI:in alunperin.

Ovumialla näyttäisi olevan 2 alkion takuu enimmillään.

Dextra kirjoittaa, että heillä on "tällä hetkellä noin puolen vuoden jono" lahjamunasoluhoitoihin. Kuinka tarkkaan luovuttaja "matchataan"? Voiko asiaan itse vaikuttaa? Minulle ei ole tuon taivaallista väliä onko lapsi pitkä vai lyhyt tai minkä väriset silmät

Oletteko kaikki menneet tuoresiirroilla vai onko joku käyttänyt Ovumian pakastettujen solujen munasolupankkia?
 
@Annamaija 76 ja @neppari7 kiitos tarkentavista vastauksistanne!
@Netty79 ja @VeeraM taidan tosiaan jo ihan iän puolesta joutua menemään jononpituus-, tai siis lähinnä -lyhyyskärjellä. Ja mielelläni haluaisin myös jonkinlaisen alkiotakuun.

Ensimmäisellä IVF-kierroksella yksikään munasolu ei hedelmöittynyt, mikä oli järkyttävä pettymus, varsinkin kun meillä oli taustalla pari kuukautta aiemmin spontaani raskaus, joka meni varhain kesken, joten lääkärikään ei ollut varautunut ICSI:in alunperin.

Ovumialla näyttäisi olevan 2 alkion takuu enimmillään.

Dextra kirjoittaa, että heillä on "tällä hetkellä noin puolen vuoden jono" lahjamunasoluhoitoihin. Kuinka tarkkaan luovuttaja "matchataan"? Voiko asiaan itse vaikuttaa? Minulle ei ole tuon taivaallista väliä onko lapsi pitkä vai lyhyt tai minkä väriset silmät

Oletteko kaikki menneet tuoresiirroilla vai onko joku käyttänyt Ovumian pakastettujen solujen munasolupankkia?
Minä olen käyttänyt ovumian munasolupankkia ja todella hyvin tuloksin eli saatiin 7solua joista kuusi hedelmöittyi eka siirto tältä luovuttajalta toi plussan ja tyttö syntyi 5/19 ja nyt 6/20 siirrettiin yksi josta nyt menossa 12+1.... Pakkasessa on vielä neljä jäljellä.mutta jos tämä syntyy elävänä niin lapsiluku on täynnä eli 8lasta joista 2lahjasolu ihanuutta❤ Ekan luovuttajan solusta ei raskautta alkanut ja soluja saatiinkin sillon vain 4 joista vaan kaksi hedelmöittyi (saatiin alennusta hoidosta) ovumiaa (Tampere) suosittelen isosti
Onnea matkaan❤❤❤
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä