niin ja passiin on päässyt ainakin riiassa jossa oltiin aikaisemmin niin heti kun on nega tullut ja seuraava kierto alkanut.. meillä oli kuukausi siinnä välissä kun niin haluttiin..
Tervetuloa mukaan .Hei vaan,
Ilmottaudun tänne mukaan. Olen yli nelikymppinen nainen, joka on tammikuussa menossa hoitoon lahjoitetuilla munasoluilla. Lahjasoluhoitoihin päädyttiin, koska ikä ei tunnetusti paranna munasoluja ja mahdollisuuksia tulla raskaaksi luonnollisesti tai hoitojen kanssa. Omilla soluilla olisi ollut mahdollisuus yrittää, mutta minua ihan suoraan sanottuna pelotti mahdollinen hoitorumba, epäonnistumiset ja huoli lapsen terveydestä. Meillä ei ole takana lapsettomuushoitoja. Useampi vuosi lapsettomuutta kylläkin. Lapsettomuustutkimukset on tehty. Mitään syytä tai selitystä ei ole kuin tuo ikä ja alhainen amh-arvo.
Taustalta olen jo pidemmän aikaa lukenut tätä ketjua. Saanut täältä vinkkejä hoitopaikoista. Paulannan ja Solakan Silakan kokemusten perässä olen minäkin lähdössä Tseikkeihin. Luin koko ketjun läpi. Kiitos vaan vinkeistä!
Kova homma tuo klinikan valitseminen. Tämän jälkeen verikokeet ja muut tutkimukset asian, kun matka täällä Suomessakin voi olla pitkä klinikalle. Itsellä tehtiin viimeisimpään kiertoon koeääkitys, koska haluttiin varmistua lääkeiden toimivuudesta. Samassa kierrossa tehtiin myös era-testi, joka kertoo otollisimman ajankohdan alkion kiinnittymiselle. Minun onnekseni tuo era-testi tehtiin, sillä minulla kiinnittymisajankohta on vuorokautta myöhemmin.
Iida-Karoliina ja Onni ja Unelma Jännittääkö teitä hoidot? Itsellä on vähän sellainen olo kuin lapsella joulua odottaessa. Ei oikein todeksi meinaa uskoa. Onni ja Unelma toivon hartaasti teille sitä kaikkien aikojen joululahjaa! Millainen lääkitys sinulla on tulevassa hoidossa? Omaani ei ole vielä vahvistettu.
Iida-Karoliina oliko sinullakin hoito tammikuussa? Ehkä päästään jännäilemään kimpassa.
Hei vaan,
Ilmottaudun tänne mukaan. Olen yli nelikymppinen nainen, joka on tammikuussa menossa hoitoon lahjoitetuilla munasoluilla. Lahjasoluhoitoihin päädyttiin, koska ikä ei tunnetusti paranna munasoluja ja mahdollisuuksia tulla raskaaksi luonnollisesti tai hoitojen kanssa. Omilla soluilla olisi ollut mahdollisuus yrittää, mutta minua ihan suoraan sanottuna pelotti mahdollinen hoitorumba, epäonnistumiset ja huoli lapsen terveydestä. Meillä ei ole takana lapsettomuushoitoja. Useampi vuosi lapsettomuutta kylläkin. Lapsettomuustutkimukset on tehty. Mitään syytä tai selitystä ei ole kuin tuo ikä ja alhainen amh-arvo.
Taustalta olen jo pidemmän aikaa lukenut tätä ketjua. Saanut täältä vinkkejä hoitopaikoista. Paulannan ja Solakan Silakan kokemusten perässä olen minäkin lähdössä Tseikkeihin. Luin koko ketjun läpi. Kiitos vaan vinkeistä!
Kova homma tuo klinikan valitseminen. Tämän jälkeen verikokeet ja muut tutkimukset asian, kun matka täällä Suomessakin voi olla pitkä klinikalle. Itsellä tehtiin viimeisimpään kiertoon koeääkitys, koska haluttiin varmistua lääkeiden toimivuudesta. Samassa kierrossa tehtiin myös era-testi, joka kertoo otollisimman ajankohdan alkion kiinnittymiselle. Minun onnekseni tuo era-testi tehtiin, sillä minulla kiinnittymisajankohta on vuorokautta myöhemmin.
Iida-Karoliina ja Onni ja Unelma Jännittääkö teitä hoidot? Itsellä on vähän sellainen olo kuin lapsella joulua odottaessa. Ei oikein todeksi meinaa uskoa. Onni ja Unelma toivon hartaasti teille sitä kaikkien aikojen joululahjaa! Millainen lääkitys sinulla on tulevassa hoidossa? Omaani ei ole vielä vahvistettu.
Iida-Karoliina oliko sinullakin hoito tammikuussa? Ehkä päästään jännäilemään kimpassa.
Hieno juttu kun noin pian löytyikin teille luovuttaja.Jes,
Vihdoinkin jotain kirjoitettavaa.
Kävimme mieheni kanssa Tallinnan Nova Vitassa 1. käynnillä. Lääkäri puhui jonkin verran Suomea, mutta vaikeimmat asiat puhuttiin englanniksi. Samalla otimme varmuudeksi tarvittavat verikokeet ja sain e-pillerit matkaan mukaan. Ihan ok käynti mutta jäi vähän etäinen fiilis paikasta ja lääkäristä. Toki sain lisää tietoa jne sähköpostilla kun kyselin.
Keskustelu lääkärin kanssa sai meidät myös miettimään vielä tarkemmin tätä prosessia, mutta hetken mietinnän ja keskusteluiden jälkeen päätimme jatkaa ja laitoimme viestin että ok, aletaan etsimään luovuttajaa.
Pahaksi onneksi joulu on jo niin lähellä että varoittelivat ettei ennen sitä tapahdu mitään (ja kun vaaleatukkaisia harmaasilmäisä luovuttajia on vähemmän), mutta että aloita ne pillerit.. Yllätyspä oli suuri kun viimeviikolla tulikin viesti että luovuttaja löytynyt ja ennen joulua olisi alkion siirto, jos kaikki menee niin kuin pitää
Siinä sitten tohinalla työvuoroja siirtelemään. Pystyivät onneksi myös klinikan puolelta joustamaan.
Nyt sitten perjantaina ja parin viikon päästä ultraan limakalvon mittaukseen Tallinnaan ja sitten olisi The Day !
Ja sitten piinaillaan loppiaiseen asti...
Mutta voi että Kaikki sormet ja varpaat ristissä että josko olisi jo meidän vuoro
Iida-Karoliina Kiitos! Tekisi mieli heittää juttua pessimistä, mutta taidan jättää väliin. Kyllä minua pelottaa omalla lailla se kuuluisa mitäjos-vaihtoehto. Lohduttavaa on, että usean epäonnistumisen jälkeen on saatu niitä onnistumisia. Koskaan ei voi tietää...Tervetuloa mukaan .
Minua ei nyt vielä jännitä, mutta tiedän että kun hetki lähenee niin jännityskin kasvaa kuitenkin. Toivon ja rukoilen että tässä vielä hyvin käy ja vauva saadaan. mutta enemmän mielessä on että eihän me onnistuta. tätä on niin kauan jo yritetty. huonoin tuloksin. ja tämä on meidän viimeiset yritykset. 4 huurunenää siis pakkasessa odottaa, siirretään 2 kerrallaan jos selviävät sulatuksesta. huono tuuri jos on niin eihän ne selviä.
Olen nyt aloitellut Estrofemi 2x3 mg päivä. ensiviikolla on limis ultra.
ja jos kaikki hyvin niin siirto sitten viikolla 50.
joulun pyhiin jää raskaustestin rapistelut. käyn kyllä veritestissäkin sitten joulun jälkeen.
Pidän sinulle peukaloita ja varpaita pystyssä onnistuneen lopputuloksen puolesta! Teillä on tulossa kaikin puolin jännittävä joulu. Kaikkien aikojen joululahja olisi se positiivinen raskaustesti. Ihan äärettömän paljon sinulle stemppiä tähän tulevaan hoitoon!Tervetuloa mukaan .
Minua ei nyt vielä jännitä, mutta tiedän että kun hetki lähenee niin jännityskin kasvaa kuitenkin. Toivon ja rukoilen että tässä vielä hyvin käy ja vauva saadaan. mutta enemmän mielessä on että eihän me onnistuta. tätä on niin kauan jo yritetty. huonoin tuloksin. ja tämä on meidän viimeiset yritykset. 4 huurunenää siis pakkasessa odottaa, siirretään 2 kerrallaan jos selviävät sulatuksesta. huono tuuri jos on niin eihän ne selviä.
Olen nyt aloitellut Estrofemi 2x3 mg päivä. ensiviikolla on limis ultra.
ja jos kaikki hyvin niin siirto sitten viikolla 50.
joulun pyhiin jää raskaustestin rapistelut. käyn kyllä veritestissäkin sitten joulun jälkeen.
Hei,Mamma vaan ja onni ja unelma laitoin teidät listalle mutta jos haluatte siihen lisätä jotain tietoja, vaikka monesko lapsi on tai iän ym niin voin täydentää.
En käy täällä joka päivä enään nykyään että ihan ei täydennyksiä ja listauksia siksi näy, mutta laittelen kun käyn.
Lista taitaa olla aika jälki junassa kun sitä selasin. la aikoja puuttuu ja kaikkea mahdollista.
jos joku haluaa päivitystä niin voi niistä ilmoitella, koitan sitten päivittää tietojanne..
Hei,Hei vaan,
Kiitos mamma vaan, olen siis todellakin hämmentynyt tästä kohtelusta ja asiakaspalvelusta. eivät siis tee klinikalla mitään. voiko edes olla näin?Iida-Karoliina Voi hitsinpimpulat sentään! Tuo kommunikaatio on tosi tärkeä juttu. Ihan uskomatonta!!! Jos jotain hyvää asiassa on niin se on tuo sinun suomalainen lääkäri. Mä olen elänyt jotenkin sellaisessa luulossa, että klinikat haluaa tehdä kaikkensa, jotta saadaan onnituneita hoitoja ja sitä kautta ne tilastot näyttämään onnistumisia. Minun mielestä lugejen aloitus ajankohta siirtää tai aikaistaa alkion siirtoa. Tälläinen mielikuva minulle jäi era-testin yhteydessä keskusteluista lääkärin kanssa. Tuossa era-testissä paljastui myös, että minulle pitää siirtää alkio päivää myöhemmin silloin kohdun limakalvo on minulla vastaanottavainen. Tuota kannattaa varmasti kysyä lääkäriltä.
Jos vastoinkäymistä ja kaikesta huolimatta tämä olisi se siirto, jossa onnistuminen tulee. Niin toivon. Ei nämä hoidot mitään "kevyitä" juttuja ole. Harmillista tuo rapsuttelun harakoille meneminen.
Kyllä minun mielestä tuota omegaa voi syödä. Omegoilla oli muistaakseni verenvuotoa lisäävä vaikutus, joten ennen leikkausta ja synnytystä jossain suositeltiin olla ottamatta niitä.
Olisin voinut uskoa kirjottaneeni itse osan tuosta sinun kirjoituksesta. Minulla on kanssa ollut klinikan kanssa pientä kommunikointiongelmaa. Kyllä tosiaan pistää pikkusen vihaksi. Yritin kysyä klinikalta onko meidän luovuttaja valittu ja annetaanko useampia vaihtoehtoja luovuttajaksi jne. Sain vastaukseksi, että ota yhteyttä tammikuun ensimmäisellä viikolla. No joo...Miten sitten tuo lääkitys? Ehkä tämä kommunikointi noiden ulkolaisten klinikoiden kanssa helpottuisi, jos kommunikaatio tapahtuisi suoraan lääkäreiden kanssa ohi noiden koordinaattorien. Kirjoittelen huomenna sitten klinikalle uutta viestiä. Tänään en enään jaksa. Tuosta mielenhallinnasta tulikin mieleen, että taidan ostaa värityskirjan
Iida-Karoliina Toivottavasti kaikki epäselvät jutut selviäisi pikaisesti, jotta saisit olla rauhallisin mielin ennen hoitoa ja mennä hoitoon rauhallisin mielin. Tuplatsempit sinulle!
Onnea pienen tytön johdosta!Tervetuloa uudet ja tsemppiä kaikille hoitoihin.
Tulin pikaisesti ilmoittamaan että terve tyttö syntyi meille 14.11. Hän on tänään kuukauden ikäinen. En osannut edes raskaana ollessa kuvittelemaan miten ihanaa oman lapsen saaminen on. Toivon sydämestäni, että te kaikki onnistuisitte!