Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Hillevi ei Klexanen eikä Fragmininkaan annosta säätele paino vaan ns. indikaatio eli missä tapauksessa sitä käytetään. Eli onko olemassa oleva tukos ja missä vai esim. leikkausta edeltävä estohoito yms. Itse aloitin piikittämisen siirtopäivänä ja jatkuu edelleen. Hyytymistekijöitä voidaan testata erilaisin laboratoriokokein, joista tavallisin on INR-arvo. Itse otatin sen nyt tk:ssa, kun rupesin epäilemään annoksen suuruttaa. Lääkäri kehotti lopettamaan vasta jos verta virtsassa, nenäverenvuotoa tai laajoja mustelma-alueita. Pistospiikin tilavuus eli kerralla pistettävä ml-määrä ei niinkään ratkaise vaan annoksen suuruus ns. kansainvälisinä yksikköinä IE/KY.

Onnittelut Lyyralle onnistuneesta siirrosta. Peukuttelen mukana.

Teekuppi onneksi kävit ultrassa ja sait noin hienon näkymän.

Meillä neiti jyllää oikein toden teolla massussa. Pojat olivat niin "vähäliikkeisiä" tähän verrattuna. Ilmeisesti heillä oli niin vähän tilaa siellä.

Hauskaa juhannusta !

Discovery 24+3
 
Hilleville piti tulla sanomaan, että varmasti Fertinova ja N.Simberg sitä klexanea sinulle kirjoittaa.. Ja annos meillä oli 0.4. Ja pistot aloitettii siirtopäivänä.. ja jatkettiin sinne ns. turvallisimmille vesille saakka.. eli rv12 monet ovat sen lopettaneet.. Kyllä niin lämpimästi sitä sinulle suosittelisin kokeilemaan!
 
Kiitos Aliisa ja Discovery! Discovery et kertonut, minkä määrän sinä pistät...?
Oma lääkärini lupasi Klexanea kirjoittaa, mutta määrää ei osannut vielä sanoa. Mutta hyvä tietää, että vasta siirtopäivänä aloitetaan. Minulta on tutkittu jotain hyytymistekijöistä SPR:n Veripalvelussa, en nyt muista mitä, mutta useampi tekijä. Ja vikaa ei ollut.

Millaisia Klexane-määriä muut olette pistäneet?
 
Kirjoitin tuon annostelun Fragmin-painotteisesti, kun sitä pistelen. Tuo Klexane annostellaankin mg:ina eli silloin on juuri tuolla sinun mainitsemalla annostilavuudella merkitystä. Pienin annos on siinä tuo 0,2 ml. Minulla on Fragminia iso annos. Riikan piikit olivat 2850 KY, mutta jostain syystä Suomen Avassa minulle kirjoitettiin 5000 Ky:tä, kun olisi ollut 2500 KY:täkin. INR-arvo oli minulla nyt 0,9. Terveellä viitearvot 0,7-1,2. Veritulppien ehkäisyssä pyritään lukemiin 2,0-3,0.

Itse en halua lääkitystä nyt lopettaa. Kuten jo mainitsinkin istukan veritulppa/tulpat yleinen kohtukuoleman syy. Minulla ikää lähes 50 v... Ihan halpaa lääkitys ei ole. Minulla 25 kpl:n satsi maksaa vähän yli 70 euroa. Kohta kyllä kattosumma täynnä. Pistäminen välillä vain vähän hankalaa. Oikealle en enää pysty pistämään. Vatsa siltä puolelta niin koholla, kun vauva sillä puolen. Istukka littanammalla puolella vasemmalla. Siellä sopivaa röllykkää. Reisiinkin voi pistää, muttei siellä niin paljoa ylimääräistä. Jotkut kirjoitttelivat, että niihin kivuliaampi pistääkin.

Onnea hoitoihin, piinoihin ja odotuksiin !
 
En ole raskaana. :'( Silmät punaisina olen töissä, onneksi on myös kauhea flunssa, niin se menee vähän sen piikkiin.

Tämä saattoi nyt olla tässä. Onhan meillä kaksi pakkasessa, mutta ihan tilastollisesti katsoen niin on suuri vaara että kumpikaan ei selviä, joten ei voida olla varmoja siitä että uutta yritystä tulisi.

Hathor
 
Voi piimä, piruvie tätä negojen kierrettä...... pahoittelut Hathor! Ja voimia eteenpäin!

Kuule, meilläkin oli 2 viimeistä pakkasessa jotka nyt laitettiin, molemmat selvisivät sulatuksesta. Et sinä pääsis suoraan ilman välikiertoa niitä hakemaan, jospa se elimistö olis nyt vastaanottavaisessa tilassa?

Aliisa, miten sä lopetit ton Klexanen, kun mullahan tarkotus lopetella lääkkeitä 2.7 alkaen ja Klexane viimetteenä? Discoveryihan ei ole lopettanut ollenkaan.

Teekuppi 9+2
 
Voi Hathor! :hug:

lumeton, itselläni ei ole kokemusta vastaavasta tilanteesta. Tosin tuo ajatus käväisi mielessäni, kun hoitoja omilla soluilla vielä tehtiin (oli nimittäin selvää, että "pikkukakkosta" niistä ei koskaan saataisi). Voimia teille, minkälaiseen ratkaisuun sitten päädyttekin. Toivotaan kuitenkin, että seuraava pas toisi teille paljon onnea ja iloa.
 
mee
Hei lumeton!

Olen paljolti samankaltaisessa tilanteessa. Meillä on 2009 ivf-hoidolla (omat solut) syntynyt lapsi. Takana useita hoitoja, ja jo aikoinaan vuosia sitten 30-vuotiaana fsh-arvo niin korkea, että lahjamunasoluista lääkärin kanssa juttelin. Nyt syksyllä edessä vielä omilla soluilla (jos niitä yhden yhtä tulee) yksi ja viimeinen ivf-yritys, mutta onnistumisen mahdollisuus olematon.

Olemme lahjamunasolujonossa, ja olen ajatellut paljon asioita joista mainitsit. Ehkä kantavin ja iloisin ajatukseni on se, että olen aikanaan syntyvän lapsen äiti isolla Ä:llä, koska toivon tuota uutta ihmistä niin kovasti, että tätä tietä kuljen kaikkine vaiheineen. Lasta ei maailmaan tulisi ilman toimintaani, hänestä tulee ainutlaatuinen mieheni ja lahjoittajan perimän yhdistelmä. Lisäksi hänestä tulee lapsemme ihka oikea sisko tai veli.

Tämä voi tuntua hupsulta, mutta tosiaan toistan, että ajattelen toimintani johtavan uuden ihmisen syntymään, ja siksi sen olevan arvokasta ja hienoa. Ja siksi lapsi myös ihka Oma niin paljon kuin vain voi olla...

On tietysti totta, että sisarusten tasa-arvoa on ajateltava. Itse en usko siinä olevan ongelmaa, mutta ajateltava tietysti asiaa on. Niin sanoi lääkärikin. Minustakin olisi mukava kuulla sellaisen ihmisen ajatuksia, joilla jo tämä tilanne oikeassa elämässä on... Mutta tosiaan luulen, että rakkaus ja suuri ilo lapsista siinä päällimmäisenä tunteena lienee.

Muuten odotusaika tuntuu n i i n pitkältä, huokaus.

Mukavaa juhannusta teille kaikille!
 
Hathorille iso ja lämmin halaus! Jospa kuitenkin pas:n pääsisitte ja se onnistuisi. Pinossamme on kuitenkin uaseampi pas-plussakin. Voimia teille jaksaa surun kanssa!

Kiitos antamistanne Klexane-tiedoista!

Kaikille oikein hyvää juhannusta!
Hillevi B)
 
Hittolainen....

Väestöliitosta soitettiin, että meille olisi 2 pakastealkiota odottamassa...Luovutettuja siis...

Just kun kerettiin Tarton hoito maksaa jne...

Miks kaikki tapahtuu aina yhtäaikaa?

Hyvää Juhannusta kanssasisaret =) Teistä saa voimaa!
 
Hathorille halaus!!

Lumeton;tilanteeni ei ole sama,sillä meillä ei tule olemaan yhtään kokonaan yhteistä lasta,mutta minusta ajatus,että suhtautuisitte lahjasolulapseen erilailla on aika vanhanaikainen.Onhan paljon perheitä,jossa biolasten lisäksi adoptoituja lapsia,jolloin mukana on myös etnisen alkuperän mukanaan tuoma "erilaisuus".
Meillä on ystäväperhe,joilla ensimmäinen lapsi on Suomesta adoptoitu ja toinen luomuihmeenä syntynyt,siis biolapsi,eikä mieleenikään tulisi,että tämä toinen olisi jotenkin ensimmäistä rakkaampi!
Voimia päätöksen kanssa!Itse koin pitkän hoitotaipaleen niin uuvuttavana,että en lankaan ihmettele,ettette halua loputtomasti omilla soluillanne yrittää.

Iloista juhannusta kaikille!
 
Ei tullut vauvaa tästä hoidosta. HCG laskenut alle 5 eli kemiallinen raskaus. Enpä olisi tiennyt koko asiasta mitään jos olisin testannut vasta pp 16 niinkuin käskettiin. Toisaalta kiinnittmisyrityskin antaa toivoa. Erikoista on se että Clearbluella tuli + ja 8 tuntia myöhemmin verikokeessa oli hcg alle 5. En keksi muuta selitystä kuin että pissassa hcg viipyy pidempään ennenkuin haihtuu pois. :(

Typyliini
 
Jopas täällä puhaltaa negatuulet ! Pahoittelut Hathorille ja Typyliinille !

Lyyra nyt häntä pystyyn ! Mitään ei ole vielä menetetty. Minä lähdin molempiin hoitoihin tappiomielialalla. Ajatuksena, että kokeilenpa nyt vielä yhden kerran ja sitten loppu. Kuinka ollakaan niin tärppäsi. Tämäkin lähti vasta neljännellä yrittämällä. Viimeiset alkiot...

Ja eiku töihin ajelemaan.

Hyvää Juhannusta !

Discovery
 
Hei,

kiitos haleista!

typyliini: olipa ikävää että kävi noin, halaus sinulle! Ja aika yllättävää että pissatesti ja veritesti antoivat noin eri tuloksia. Minä olen aina ollut vähä skeptinen noihin kotitesteihin, tämä oli eka kerta kun tein pelkästään sellaisen ja luotin siihen tulokseen, ennen olen aina käynyt veritestissä. Nyt kyllä mietityttää vähän, eihän ne kotitestit ole koskaa 100 % varmoja. Rupesin minäkin miettimään että olisiko sittenkin ollut kiinnittymisen yritystä minullakin, olin jotenkin niin varma plussasta silloi pp 10-11 tienoilla, sitten olotila muuttui taas eikä ollut mitään raskauteen viittaavia oireita. Testin tein pp 14. Se kiinnittyminen antaisi kyllä toivoa, sillä nyt minua vaivaa eniten se että kaikki siirrot raskauden jälkeen 7 vuotta sitten ovat olleet puhtaita negoja. Onkohan jotain tapahtunut, että alkiolla ei ole mahdollisuuttakaan kiinnittyä?

Tämä nega oli kyllä kaikkein vaikein. Olin ladannut niin paljon toivoa tähän, ja elämäntilannekin on sellainen (HYVÄ! :) ) että siihen entistä enemmän kaipaa sen vauvan. Olen ollut aika surkeaa seuraa juhannuksena, ja mietin kaiken aikaa miksi, ja kuinka epäoikeudenmukaista elämä on. Lisäksi poikani ei ollut kanssani tänä juhannuksena, ja ikävä oli kauhea. Hänen läsnäolonsa olisi edes vähän lohduttanut.

Pakastealkioita emme kokeile ennen kuin olen saanut kunnollisia vastauksia muutamiin kysymyksiin mitä minua vaivaa, liittyen limakalvon paksuuteen mm. Se ei tahdo kasvaa kovin hyvin. Lisäksi minulla on hyvin niukasti vuotoja, joten sekin mietityttää että tuleeko vanha limakalvo koskaa kunnolla pois? Ja voisiko se estää kiinnittymisen. Jos pakkasalkioista saadaan siirtoa, niin haluan olla varma siitä että olen kaikkeni tehnyt onnistumisen eteen. Syyskuu on minulla mielessä, ehkä me silloin kokeillaan?

Hathor

 
Pitkästä aikaa minäkin kirjoittelen =)

En edes muista milloin kirjoittelin viimeksi... ehkä kaksi vuotta sitten.
Olen siis ensi viikolla menossa luovuttamaan munasoluja.
Tämä on minun kohdallani kolmas ja viimeinen kerta.
Ultrassa viime viikolla näkyi yhteensä lähes 20 solua, joista tietystikkään ihan kaikki ei varmasti kypsy täysiin mut luulen että kuitenkin sen yli 10 tulee joten kahdelle vastaanottajalle menee.

Mä tossa vähän selailin viestejänne ja näkyy monta "tuttuakin" olevan täällä edelleen.
Vekaralle miljoonasti onnea!!! :flower: :heart:

Mun täytyy edelleen ihmetellä teidän sitkeyttäne. Siis positiivisessa mielessä.
Ihan kaikille teille kovasti onnea yrittämisiin.
 
Huomenta kaikille!
Se on sitten arki alkanut, toivottavasti kaikilla oli ihana juhannus!
Riivinrauta: Kiitos!
Lyyralle tulin sanomaan, että nyt moinen asenne veks ja heti! Jos on nyt ollut åputkeen monta negaa niin on niitä ollut putkeen plussiakin! Mikäs päivä aiot tetailla pissatestilla? Ja sitten on veritestit eikö niin?


Itsellä aika ok olo, rinnat on kipeenä ja vähän yököttää muttei varsinaisesti okseta. oisko poika tämä kun niistä sanotaan ettei pahoinvointi ole niin voimakasta kuin tytöistä. Perjantaina alkaa lääkkeiden vähennys hyvin, hyvin hitaasti ja polilta tuli kutsu nt-ultraan 16.7, tänään sitä varten verikokeita sitten.

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!

Teekuppi 9+6
 
Pikalista tämä ei korvaa pidempää listaa, mutta nopeampi päivittää ja hahmottaa..

Odottelee hoitoa/luovuttajaa/pitää taukoa (ikä suluissa)
Josko (30+) Esikoista toivomassa.
Cornelius (33) Haaveissa 1
Saaga (39)
EliseT (31) Haaveena ensimmäinen lapsi.
Viinirypäle (33) haaveissa ensimmäinen.
NellaMaija (32) eka
Maijatar (41) ekaa haikaileva
Lotta(32) toiveissa eka, Procren-jarrulla kesän, hoidot jatkuu elokuussa
Sharlin (35) eka haaveissa
Miimi78,
Alma (34) eka haaveissa
Iituska (38), haaveissa eka
Jaasminia (xx)
Jonsku-78 (31) haaveissa eka
Marisabel (29) 4 siirtoa tehty, haaveissa eka
Iida-Karoliina (45), eka yhteinen (viides lapsi)
Lidia77 (33), eka haaveissa, 1. lahjasolut odotuksessa
Cava (30+), eka toiveissa, jonossa 1. lahjasoluhoitoon
OnniUnelma76 (34) haaveissa eka, PAS 2 alkiota 2.6. testi 18.6.
Minni 73 (36) ekasta haaveileva, 2 tuorealkion siirto 2.6. testi 16.6.
Hathor (34), toka haaveissa
Typyliini (30) haaveissa pikkukakkonen

Hoito lähestyy
Tinulinen (32) eka haaveissa, siirto juhannuksen jälkeen
Hillevi (40+) haaveissa eka, PAS heinäkuussa
Tyyne73(36) haaveissa eka, pakastealkioadoptio viikko 31

Piinistelijät
Lyyra (), 3. lahjasolulapsi haaveissa, siirto 22.6.

Plussanneet =) (sydämet nähty ultrassa)
Matilda (30), plussa 13.10 , LA 22.6.2010 :heart:
Minni007 (45), plussa 2.11, HCG 3.11, ultra 22.12, LA 12.7.2010 :heart:
Kaipuu, eka haaveissa, plussa 21.11.09, LA 31.7.2010 :heart:
Discovery (40+) 2 alkion siirto 22.1. LA 10.10.2010 :heart:
Aliisa08 (26), ensimmäinen haaveissa, LA 27.10.2010. :heart:
Emilia (xx) LA 3.11.2010 :heart: :heart:
Tuuttituulia (39), haaveissa eka, LA 13.11.2010 :heart:
lokakuu, (40+) toka, esikoistyttö kuoli kohtuun rv 26+ LA 26.12. :heart:
Teekuppi ( ) haaveissa eka, PASsiirto 6.5. LA 25.1. :heart:
sela (40) 2. yhteinen (1. kuollut hoitovirheeseen) LA 29.1. :heart:

Maaliin päässeet :flower:
Lutuliini, poika 1.6.2008
Bea, esikoinen tyttö 10/2008
Enkelitytön äiti, tyttö 23.1.2009
Watrossi, esikoinen poika 5.2.2009
Suzyanne, esikoinen, poika, 7.5.2009
Pihla, esikoinen tyttö 3/2009
Piri, toinen lapsi, tyttö 6.6.2009
Bardolino(30) eka, tyttö 3.11.2009
Kauniskuu (32) eka, tyttö 8.11.2009
Juuni (48) 2. lapsi tyttö 16.11.2009
Rudy, kaksostytöt 1/2010
Marru (35) esikoiskaksostytöt
Simmis (38) toinen lapsi, tyttö 1/2010
Vekara (45) eka yhteinen, peikkotyttö 2/2010
Pomppaduu (27) kakkonen, tyttö 2/2010
Nennuliini (35) eka lapsi, tyttö 3/2010
Vilhelmiina72 (37) ekat, terveet pojat 24.4.2010

Taustalle siirtyneet
Dream73 (36)
 
Juhannuksesta selvitty ja vielä joku päivä töitä ennen lomaa jaksettava...

Lyyra, älä anna meidän muiden negojen masentaa itseäsi, joku aika plussaa ja se voit hyvällä onnella olla juuri sinä! Toivotaan niin. :heart:

Hathor, varmaan kannattaa tutkituttaa tuo limakalvoasia, vanha limakalvo ei ole hyvä kasvualusta. Minulla myös aina olleet niukat kuukautiset, mutta muutaman kerran 0-ultrassa katsottu, että tyhjenee se silti.

Minä menen kilpirauhasasiassa lääkärille perjantaina, arvoni kun vähän vaihtelevat ja vajaatoiminta on yksi selkeä syy hoitojen epäonnistumiseen. Huomenna limis-ultra ja ensi viikolla ehkä siirto. Klexane aloitetaan siirtopäivänä.

Hyvää viikkoa kaikille, kesäsäätkin viimein alkoivat!
Hillevi
 
Kiitos kaikille, jotka kommentoitte kysymystäni. Sellaisia asioita ovat, joita täytyy tarkkaan
pohtia ja miettiä. Kuten lääkärimme meille talvella totesi, asiaa miettiessä se itselle sopiva
vastaus alkaa hiljalleen valjeta ja kyllä mulle ja miehelle jatko alkaa melko selvä olla.

Kaikkea hyvää jokaikiselle!
 

Yhteistyössä