Luovutettu munasoluhoito, vol. 2

Thrombosis tarkoittaa verisuonitukosta, eli lääke lienee sitä estämään. Ehkä hiussuonissakin sitten paremmin virtaa. Kohdun verenkiertoa kannattaa itse vilkastuttaa kuumilla jalkakylvyillä ja muutenkin pitää itsensä lämpimänä mm. villasukilla, jos ei jaksa jumpata. Kunpa teidän iltatähti olisi nyt syttynyt :heart:
 
GERPERAlle nopeasti, että se lääke on aspiriinia. Määräävät siellä kaikille siirron jälkeen. Minä en lääkettä kuitenkaan ottanut, sillä minulle joskus tehty tukostaipumuskokeet ja ne oli ok, joten olisi ollut ihan turha...Ja kovati onnea hyvistä alkioista!!!

HILLEVI: Onnea kyytiläisistä!

Palailen...
 
Kiitos Hillevi ja ronyah! Täytyypä jo tänään ottaa jalkakylpy ku muutenki jalat ku korput. Vai aspiriinia, ois voinut selittää jo klinikalla ku kerran uutena lääkkeenä tuli.
Nöyränä mennään päivä kerrallaan ja otetaan vastaan mitä tulee.
Kiva että Vekarakin tullut taas joukkoon mukaan :wave: .
 
GERPERA: Kyllä tuo Trombo Ass on verenohennuslääke. Muistaakseni Suzyannella oli samaa, jos en nyt ihan väärin muista. Tsemppiä piinisaikaan.

HILLEVIlle tsemppiä myös piinisaikaan. Saitkin tuplasti ny jännitettävää ;) Toivottavasti nyt tärppäis.

SAAGA: :hug: Olen tosi pahoillani. Pahoinvointi voi johtua siitä, kun ne hormoniarvot alkaa yhtäkkiä tippumaan. Jaksuja!

KIITOS kaikille lohdutuksen sanoista. Itsellä nyt huomattavasti parempi mieli jo. Ei ainakaan itketä enää koko ajan.
ADOPTIOsta: Minä voisin ehkä alkaa sen rumban, mutta mies ei halua edes harkita. On ollut samalla kannalla ihan koko ajan. Mutta hänelle ylipäänsä ajatus kahdestaan elämisestä ei ole ollut niin suuri peikko mun minulle oli jossain vaiheessa. Kävin kuitenkin Pelan sivuilla ja eihän tuokaan näytä mitään halpaa hommaa olevan, mutta jos vanhemmiksi hyväksytään niin onhan tuo lapsukainen sitten melko varma juttu. Päinvastoin kuin näissä hoidoissa.
Ei auta kuin toivoa, että ne kaksi alkiota mitkä pakkasessa odottaa olis just ne jotka mun mahassa sit viihtyis. Se yritys menee sitten tammikuun puolelle.
Nyt täytyy kai pikkuhiljaa alkaa valmistautua iltavuoroon.

Bartsu
 
Suzyanne
Oikein Bartsu muisti, minulla oli myös tuo Thromboass, ja se on kuin onkin verenohennuslääke, miniasperiiniksikin sanotaan. Kun kävin Fertinovassa uusimassa lääkkeet, se muuttui Primaspaniksi, lääkärin ohjeiden mukaan syön sitä rv 18 asti, eli ensi viikolla loppuu.

Bartsu, ymmärrän fiiliksiäsi todella hyvin, juuri tuolta minusta tuntui 25-vuotiaasta asti, kun munasarjojeni toiminta lakkasi. voimia sinulle, ja toivotaan että ne kaksi jäljellä olevaa alkiota käyttävät tarrasukkia sitten! :hug:

Hilleville ja Gerperalle piinispeukkuja sekä hurjat plussapuhurit! :flower:

Saagalle lohtuhalit :hug: Toivotaan että se hcg alkaa siitä laskea, eikä olisi KU!

Ronyahille onnea hyvästä hcg:stä! :flower:

Tuosta Tarton klinikasta vielä, niinkuin monet siellä käyneet ovat maininneetkin, niin kyllähän se toiminta oli sujuvaa, mutta suhteellisen vähäsanaista ainakin lääkärin osalta, ja moniin kysymyksiin saimme vastaukseksi vain torjuvan vastauksen, silloin kun kysymys ei ollut oleellinen lääkärin mielestä. Eli ei voi sanoa että siellä olisi varsinaisesti kovin lämmintä kohtelua saanut, mutta toisaalta, ei huonoakaan, kun homma toimi pääsääntöisesti nopeasti ja sujuvasti. Kyllä minä edelleenkin suosittelisin kyseistä klinikkaa.

Tuolla jossain aiemmin joku pohdiskeli, kellä täällä ei munasarjat toimi, en nyt muista kuka se oli, yritin kyllä etsiä mutten löytänyt. Mutta, minä ainakin olen yksi, 80% munasarjoistani poistettiin 12 vuotta sitten, ja se 20% ei toiminut enää, siitä lähtien olen ollut hormonikorvaushoidolla. Ja sitten viime vuoden syksyllä se loppukin poistettiin, kun siihenkin oli alkanut kystaa vääntää.

Noista kystistani, viime äippäpolikäynnillä oli erikoislääkärin kanssa niistä puhetta, ja lääkäri oli sitä mieltä että ne olisivat voineet johtua perussairaudestani, Ehlers-Danlosin syndroomasta, joka on raumasairaudeksi luokiteltava sidekudosten kollageenivirhe. Sairaudelle on tyrät, suonikohjut ja hyvänlaatuiset kasvaimet aika tyypillisiä.

Vähän jänskättää, mitä kaikkea sairauteni aiheuttaa raskauteni aikana. Onneksi sain lähetteen tarkkoihin tutkimuksiin, joissa kaikki sisuskaluni tutkitaan mahdollisten heikkouksien varalta. Siskollani on kaksi lasta, ja hänellä kaikki meni hyvin, toivottavasti minullakin.

Niin, vielä vähän noista fiiliksistä. Kun olen 12 vuotta tuntenut itseni epänormaaliksi totaalisen hedelmättömyyteni takia, ja kärsinyt suoranaisista toistuvista masennuksistakin pääsääntöisesti tuon takia, niin nyt tuntuu todella oudolta, ikäänkuin identiteetti olisi vähän hakusessa. Joskus tuntuu jopa siltä, ettei minulla olisi oikeutta olla raskaana, minähän olen vain raakki enkä "oikea" nainen. En osaa tarkalleen selittää, mutta toivottavasti joku ymmärtää mitä tarkoitan. :whistle:

Suzyanne rv 17+4
 
Täällä ollaan viikonloppu leskenä kun mies reissussa. Mutta kohta päästään taas kainaloon, niin ihanaa se vaan on :saint: .

Päivittäin olen käynyt lukemassa palstaa ja kovin olen jänskäämässä mukana. Jotenkin on vaan sellainen vähän saamaton olo kirjoittaa. Ehkäpä se kipinä syttyy kun hoitomme konkreettisesti käynnistyy.

Saamattomuus johtuu varmaankin tiedosta, jonka tartosta saimme; you have changes of uterus because of age, adenomyos. Suosittelivat hysteroscopiaa ja laparoscopiaa (price 3000 EUR).

Menin heti suomessa ultraan tarkistamaan tilanteen ja ehdottivat siirtymistä takaisin avaan. Siellä hoito korkeatasoista ja luotettavaa. Ensinnäkin kliinisen tutkimuksen mukaan ei ole mitään syytä laparoscopiaan ja kohtuontelossa ei mitään muutosta. Eli näin ollen EI ole adenomyosta eikä syytä tehdä hysteroscopiaa. Ja tuo ilmoitettu 3000 euron hinta ryöstöä.

Jotenkin meni vähän maku tuohon klinikkaan. Ja RONYAH, minua häiritsi myös klinikan tyyli vastata kysymyksiin. Vastaus tuli kylläkin nopeasti, mutta tyyliin, älä kysele liikaa, vaan seuraa ohjelmaa. ARTSI vähän ylimielinen, mutta varmaan ihan ammattitaitoinen. Hänen ansiostaan saimme tehtyä hoitomme kannalta tärkeitä testejä, vaikkakin suomalainen lääkäri sanoi, että puolet turhia. No, tehty mitä tehty.

GERPERA, minulla oli myös tuo asperiini käytössä. Yksi päivässä levy loppuun.

SAAGA, meillä ollut ristiinluovuttaja, joten pääsimme avaan heti hoitoon.

Nyt toivottelen kauniita unia kaikille |O

- VEKARA- :hug:
 
olen käynyt lukemassa välillä juttuja, mutta en ole pystynyt kirjoittaan mitään.
gerberalle erityiskiitos ihanasta lohtukisusta, olen armoton kissafani. Ja kyllä itkun seassa naurukin maittoi kun Hilde mainitsi tuosta trombo ASS-lääkkeestä =)
Pakko vielä sanoa, että nuo Bartsun ja Suzyannen mietteet siitä, että onkohan sitä edes oikea nainen on mullekin niin tuttuja - ja tän kokemuksen jälkeen taitaa olla vielä tutumpia.. :( Mulla on lapsettomuutta takana oikeastaan "koko elämä", en ole vain oikeastaan alkanut sitä miettimään enempi kuin nyt noin 8 vuoden ajan. Jostain syystä olen aina tiennyt, että en tule raskaaksi, ainakaan ilman hoitoja. Vaikka mulla taas on aina ollut säännöllinen hormonitoiminta ja ei ennenaikaisia vaihtareita tmv. Mutta on hyvä, että Bartsu jaksat jo ajatella valoisammin! Vielähän meillä molemmilla on alkiot pakkasessa! Joten ei muuta kuin häntä pystyyn vaikka hakaneulalla! :heart:

Takana on sitten tytöt elämäni 2. kamalin viikonloppu, kamalin oli se eka km. Kivut on olleet infernaaliset, ihan samanlaiset kuin ekassa km:ssä. Osittain jopa pahemmat. Silloin ne oli enemmän jaksottaiset. Onneksi sitä "raskausmateriaalia" on nyt tullut vähemmän. Eilen illalla oli jo mielessä, että lähteä ensiapuun kipujen takia, mutta en sitten kuitenkaan. Mikään särkylääke ei ole auttanut, vaikken normisti syö särkylääkkeitä. Eipä ole oikein voinut edes vielä ajatella asian henkistä puolta - se tulee varmasti myöhemmin.

Kuulostaa Vekara aika oudolta noi klinikan kommentit. Mun ymmärtääkseni kanssa toi adenomyosis on hoidettavissa kuivatuslääkkeillä, mulla on sitäkin joskus epäilty, samoin kuin endoa, mutta laparoskopiassa ei todettu sitten endoa, vaan ns. terveet värkit. Niinpä tosiaan.

Mutta nyt on joulukuu ja alkaa olla aika tarkkailla liikkuuko tontut. Kiitos vielä kerran tuesta kaikille! Tästä on suunta vain ylöspäin! :heart: Kuulemisiin! :wave: saaga
 
Vekara, Belgiassa mainitsemasi hysteroscopia ja laparoscopia kuuluvat lapsettomuushoidoissa rutiinina tehtaviin kokeisiin ja maksavat ehka 100 euroo molemmat yhteensa. Jos sulle olisi Suomessa puhuttu 3000 eurosta niin olisin kehottanut ottamaan yhteytta kuluttajasuojaviranomaiseen. Todella havytonta ja mielestani kyseenalaistaa klinkan eettisyyden - en tarkoita hoitojen tasoa.

Watrossi
 
SAAGA: En tiedä miksi, mutta mulla myös ollut jo kaksikymppisestä asti sellainen olo "takaraivossa", että en tule helposti raskaaksi. Ja ei mullakaanmitään selitystä ole miksi näin on. Siksi mulla oli kauhea hätä hti valmistumisen jälkeen alkaa "vauvantekopuuhiin", mutta mies ei vielä ihan siinä vaiheessa innostunut.

VEKARA: kuulostaapas omituiselta tuo klinikan touhu...

Kaikille __0//

Olin vääntämässä just äitin, mummun ja äitin kummitädin kanssa jouluksi imellettyä perunalaatikkoa. Hämäläinen perinneruoka. Nam! Saatiin puuhellan päällä se hyvin imeltymään ja äsken heitin sit ne pakkaseen. Pienen vuoan laitoin kyllä uuniin jo niin saa vähän etukäteismaistiaisia.

Bartsu
 
Huh huh, mikä hinta Vekaralta pyydetty. Toivottavasti se on ollut pilkkuvirhe...

Mäkin olen jotenkin tiennyt, että lapsen saaminen tulisi olemaan vaikeaa, mutta en kyllä koskaan uskonut, että se näin vaikeaa olisi ja jäisi näin viime tippaan. Minulla oli nuorena alipainoisuutta, ehkä lievää anoreksiaa / himoliikuntaa ja kuukautiset jäivät pariksi vuodeksi pois muutama vuosi alkamisen jälkeen. Lääkärien mukaan tuo ei kyllä vaikuta nykytilanteessa enää.

Saaga, ikävä kuulla että fyysisestikin on tehnyt noin kipeää. Saisi henkinen pettymys ja paha olo riittää. Toivottavasti jo helpottaa! :hug:

Bartsukalla oikein jouluruokaperinne. Ihanalta kuulostaa, että isolla naisjoukolla olette kokanneet ja opit siirtyivät sinulle.

Paljonkos Primaspania olette nauttineet päivässä? Minäkin löysin kotiapteekista nuo Pietarin hoitoon ostetut pillerit ja aamulla jo yhden otin. Eihän siitä haittaakaan ole.

Valoa pimeään päivään!
Hilde
 
Hilleville ja Gerperalle onnea kyytiläisistä!
Kiitos kaikille (ainakin Saagalle ja Hilleville) onnentoivotuksista hoitoihin! Sitä näissä hoidoissa kyllä tarvitaan. Toivottavasti Saaga, olet jaksellut jo paremmin.

Kävin pe:na limiksen mittauksessa ja se oli n. 7 mm. Hieman paksumpi saisi siis olla, mutta siirto on mahdollisesti tämän viikon ke tai to, joten ehtiihän se kasvaa hyvinkin. Aamulla laitoin 4 laastaria masuun.
Mies kävin tänään antamassa oman "näytteensä" ja tänään on ollut luovuttajalla punktio. Huomenaaamulla klinikalta soittavat, montako on hedelmöittynyt. En uskalla ajatella koko asiaa tai muuten en saa nukuttua ensi yönä yhtään. Kun klinikilta silloin soittivat, että luovuttaja on löytynyt, kaikki on tapahtunut niin nopeasti ettei perässä meinaa pysyä. Huomenna ollaan siis taas viisaampia, toivotaan parasta.

Terkkuja kaikille ja jaksamista piinapäiviin ja muutenkin! :wave:

Terkuin,
Nennuliini :heart:
 
Nimi (ikä ) .. hoito ........... tilanne ............. kiertop .. haaveissa


Cornelius (33) 3 aloitettettua IVF hoitoa (missään ei siirtoon asti päästy) 1 lahjasoluhoito +1 Pas. Seuraava Pas syys/lokakuussa (Fertinova). Haaveissa 1

Juuni (47) 4 inseminaatiota, 3 ivf, 1 lahjamunasoluhoito, Riika, 2. lapsi (esikoinen 2 v.)


Vekara (44) 7 passia, 4. lahjasolu 10/08, tarto elite, toiveena yksi yhteinen, lapsia kolme; 11v ja tuplat 15v.

Bardolino(30) 3xIUI,3xIVF omilla soluilla, 1xtuoresiirto luovutetuilla muniksilla + 2xPAS. AVA-Tampere. Haaveena 1-2 lasta.

Typyliini (28)....9.siirtoa lahja-aineksilla tehty tytön jälkeen.... jonossa VL/Tre+ Ovumia.....esikoinen 3.v, haaveissa pikkusisarus esikolle.

Nennuliini 34v., 4*IUI, 3 IVF:ää joissa yhdessä siirtoon asti. Haaveena ensimmäinen lapsi. Mahdollinen siirto vkolla 49.


Piinistelijät
Nimi (ikä ) .. hoito .......... hoitopaikka .......... pp ..... haaveissa

Hillevi (44) ... Ovumia, kahden alkion siirto 28.11. haaveissa eka lapsi, aiemmin 3 IUI, 2 IVF, 1 lahjamunasolu IVF, kaikista nega

Gerpera(47) Tarto, donor-alkioiden siirto 27.11., iltatähti* haaveissa...


Plussanneet
Nimi (ikä ) .. hoito ........ hoitopaikka ....... L.A. .. monesko lapsi

Watrossi (41), 2 lahjamunasoluhoitoa, Ava Riika, LA 6.2.09, esikoinen

Enkelitytön äiti (31), 2 lahjamunasoluhoitoa,1 PAS.... Oulun VL.... L.A. 28.1.09 ... 2 lapsi (esikoinen kuoli 1v 3kk ikäisenä, luomulapsi)

Suzyanne (36) 1.lahjasolu...Kliinik Elite,Tarto...L.A 6.5...esikoinen

Piri (35)...2. lahjasolu (takana 2 inssiä, 4 tehtyä/aloitettua IVF:ää ja 1. lahjamunasolu (PAS) )...hoidossa Riiassa...LA 26.5.09 .....haaveissa 2.

Aliisa (25) .. 2.PAS ../Väestöliitto/Hki... haaveissa 2-3
(Toiv pysyis tällä puolella!)


Ronyah 2.hoito donor alkioilla menossa, siirto 11.11 Tartossa. 1. donor-alkiohoidosta lapsi, nyt toinen haaveissa ja sitten lapsiluku täynnä.

KM:
Saaga (39) 1 x iui, 3 x hoitoyritystä omilla soluilla (icsi) ei yhtään alkiota eli ei koskaan siirtoon asti. Luomuraskaus kesällä/2006, josta km viikolla 12 ja risat. 1. lahjamunasoluhoito Suomessa ja 1. siirto oli pe 24.10. varhainen km 7+2.

Maaliin päässeet

Lutuliini, poika 1.6.2008

Bea, tyttö 10/2008
 
Saagalle lohtua halauksen muodossa :hug: Ei mulla löydy sanoja sun lohduttamiseksi.

Gerberalle ja Hildelle piinispäiviin sinnikkyyttä ja plussaisia tikkutuloksia. Hillevi, mukavaa kun kirjoitit hoidostasi, itsellä käynti samassa paikassa ensi kuussa. Tietää jollain tasolla varautua tulevaan.

Myös Nennuliinille onnetoivotukset. Minulla samanlaiset fiilikset kuin sinullakin, kun kävin kesällä siirrossa. Jotenkin kaikki tuntui niin henkilökohtaiselta siirron suhteen, että ei pystynyt asioita oikein jakamaan. Luin palstaa, mutta en sinne saanut kirjoitetuksi paljoakaan. Pelkäsin niin pirusti pahinta ja samalla toivoin kuitenkin kaiken menevän hienosti.

Yksinäinen lapseton tervetuloa pinolaisten seuraan.

Ovumian hinnoista. Itse kävin Ovumiassa viime kuun alussa. Lääkäri esitteli minulle n. 5.000 euron laskua tulevasta luovutushoidosta. Hinta on siis alhaisempi kuin AVA:lla Suomessa ja Riikassa. Onhan tuo hinta silti melko huima ja kipeetä ottaa taas sen maksaminen. Jotenkin vaan tykkään kuitenkin ajatuksesta, että hoito tapahtuu Suomessa.

Muillekin, ja erityisesti Aliisalle, jaksamista.

Heiluttelee juuni :wave:
 
Yksinäinen lapseton, tervetuloa mukaan joukkoon! :wave: Anteeksi, kun unohdan aina jonkun. :ashamed: Meitä on tässä pinossa aikamoinen määrä ja en vieläkään tahdo pysyä mukana, kuka on missäkin kohti hoitoa menossa. Kaikkia ajattelen kuitenkin ja toivon meille kaikille onnistumista! Toivottavasti myös sinä Yksinäinen lapseton saat pian sen kauan odotetun soiton. Vaikka meillä melkein vuosi ehti kulua, kun tuo soitto tuli, niin silti se tuli tavallaan yllätyksenä. Olin varautunut yli vuoden odottamiseen, joten todella iloinen yllätys oli! =)

Minä odottelin äsken täällä maha sekaisin klinikalta soittoa ja kun puhelin soi, se olikin mieheni. Olivatkin soittaneet hänelle, että hedelmöittyneitä on, mutta lkm:ää eivät olleet sanoneet ja mieheni vähäsanaisena ei ollut kysynyt. Tai on kyllä töissäkin, jossa ei välttämättä voi paljon puhua ääneen. Huomenna siis siirtoon, hui! :eek: Pitää soitella siirtoaikaa tuossa jonkin ajan päästä, mutta varmaan klinikalta soittavat minulle päin. Siirto itsessään ei pelota, vaan että päästäänkö sinne asti todella ja mitä sen jälkeen.. kyllä te tiedätte varmaan tunteet. :)

Terkuin,
Nennuliini
 
Nyt on hieman sekavat tunteet. Klinikalta soittivat ja vain yksi solu oli eilen saatu. Loput olivat olleet liian pieniä. Mutta tämä yksi ainokainen on hedelmöittynyt ja on top-alkio ja huomenna saan sen mukaani. Eihän siihen raskauteen tarvita kuin se yksi ainut, mutta vähän harmittaa, kun pakkaseen ei saada mitään. Toivottavasti huomiseen asti sinnittelee ja olisi vielä huomennakin top.

Terkuin,
hieman surullinen, mutta ehkä kuitenkin enemmän iloinen Nennuliini
 
Niin ja tervetuloa yksinäinen lapseton! Tää on just noin kun Juuni ja Nennuliini kertoivat. Mulla olo jotenkin poissaoleva...ainakin nyt siirron jälkeen. Toisaalta en jännitä mahd. negaa, muuten vaan ollut masis ja vaikka täälä joka päivä vierailen ni en saa itestäni irti että kirjoittais, vaikka asiaaki olis. Mutta nyt heräsin tuohon Nennuliinin viestiin ja pakko oli toivottaa onnea. Niin ja kiitokset kaikille tsempeistä ja niille jotka valaisivat minua tuosta verenoh. lääkkeestä! Käytän levyn loppuun ja that´s it.
 
Nyt on sitten ultra takana ja surullisia uutisia mukana.. Pieni ihmisen alku oli vaipunut ikiuneen 9+4 viikolla eli 3 päivää viimeisen ultrauksen jälkeen. Mieli on surullinen ja sydän tyhjä. Ei halua uskoa tätä todeksi.. Torstaina lääkkeelliseen tyhjennykseen.. Nyt kun vaan saisi jostain voimia jatkaa eteenpäin.. Elämä tuntuu niin kovin epäreilulta...
 
Voi sentään Aliisa :hug: Voimia sinulle ja miehellesi! Elämä on kyllä epäreilua, alku oli sinulla hankalaa ja näin kävi, vaikka hyvältä jo ehti näyttää välillä. Anna surun viedä aikansa ja sitten vasta etsimään voimia jatkoon. Oikein lämmin halaus sinulle.

Tippa silmässä puolestasi,
Hillevi
 

Yhteistyössä