Luovutan, en jaksa enää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paska joulu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

paska joulu

Vieras
Ei tästä sitten tullut joulua ei. Onhan se kiva kun muilla on siistiä ja kauniit kodit. Leivonnaiset ja ruoat tehtynä ja aikaa jo vain olla ja nauttia.
Mä vietän joulun likaisena likaisissa lakanoissa. En jaksa silittää enää verhoja keittiöön, olkoon kesäverhot. En jaksa välittää mistään enää. Jääkööt lahjat paketoimatta ja tavarat levälleen. Ihan sama. kun ei mene perille aikuisiin eikä lapsiin että sitä joulua ei laiteta yhdessä päivässä eikä yössä.
viettäkää hauskat joulut. mä en sitä yksin pysty kaiken muun kiireen ja paskan keskellä järjestämään. Vitun elämä että vituttaa. en jaksa enää. joulut on mulle tärkeitä mut mä oon niin paska ihminen vissiin etten oo ansainnut enää koskaan kunnon joulua.
vittu mikä vuosi, yks helvetin paska vuos takana. hirvee stressi, rintaaa puristaa joka päivä ja mä en jaksa tätä jatkuvaa taistelua asioitten kanssa.
saatanan ukko ja saatanan paskat miehet. niitten takia taas yksi vuosi aivan perseestä.
pitäkää hauskaa siellä keskenänne ja arvostakaa sitä mitä teillä on. kaikilla ei ole hyvin ja jotkut ei edes tiedä mitä on helvetti.

Jouluna on hankala rentoutua, jos on elämässä hankaluuksia...ymmärrän. Onko sulla lapsia? Miestä? Sukulaisia? Ketään kuka auttaisi...? Toivottavasti saisit jostakin edes vähän joulumieltä..Tsemppiä!!

joulu ei ole siistejä ja kauniita koteja. joulu ei ole koristeita ja lahjoja. joulu on rakkaita ja läheisiä varten. toisille se on lapsia ja perhettä. toisille taas edesmennentä isovahempia. jokainen meistä etsii oman joulunsa.

• Tykkää
Reactions: Happygirl-91
Nyt kuule ne lahjat paperiin ja huomenna soitat johonkin kivaan kylpylään vaikka ja varaat huoneen ja otat lapset ja lahjat mukaas ja menet valmiiseen siivottuun ja tehtyyn jouluun. Käytte kylpemässä ja avaatte lahjat ja keksitte muuta kivaa.

Nyt kuule ne lahjat paperiin ja huomenna soitat johonkin kivaan kylpylään vaikka ja varaat huoneen ja otat lapset ja lahjat mukaas ja menet valmiiseen siivottuun ja tehtyyn jouluun. Käytte kylpemässä ja avaatte lahjat ja keksitte muuta kivaa.

millä rahalla?!!!! ottaisin ja lähtisin jos olisi mahdollisuus ja jaksaisi. vaan eipä ole koskaan sit rahaa koska mun pitää nykyään elättää koko sakki. sitäpaitsi ei se korvaa joulua kotona. mut en mä sitä saanut. stressiä pelkkää paskaa sain ja kai se on ihan mun oma vika sekin.

millä rahalla?!!!! ottaisin ja lähtisin jos olisi mahdollisuus ja jaksaisi. vaan eipä ole koskaan sit rahaa koska mun pitää nykyään elättää koko sakki. sitäpaitsi ei se korvaa joulua kotona. mut en mä sitä saanut. stressiä pelkkää paskaa sain ja kai se on ihan mun oma vika sekin.

Vähän se kyllä on oma vika, jos nyt olet päivä pari sitten alkanut sitä joulua varten siivoamaan ja tekemään.

Tyypillistä jokapäiväistä kaksplussan uusfeminismi-marttyyripaskaa. Kaikki on aina miehen syytä ja pimpinomistaja on kärsivä uhri.

Hohhoijaa, ei mitään uutta. Jatkakaa.

Sä kuulostat kyllä tosi väsyneeltä. Jos voit, nii koeta vähä löysätä noiden vaatimusten suhteen. Ei tarvii olla jouluverhoja, ei oo meilläkään. On kyl varmasti raskasta, jos jatkuvasti pyörittää koko pakettia yksikseen. Mä toivon sulle jaksamista ja parempaa tulevaa vuotta! jos ei lähipiiris oo ketään, joka kuuntelis nii entä jos koettaisit saada tukea vaikka neuvolan tms. kautta, kunhan nää pyhät tästä menee. Hyvää Joulua kaikesta huolimatta!

Pitäisköhän ap:n tehdä jotain elämälle, jos on huonoa. Tuskin yllätyksenä tuli huono joulumieli, jos on huonosti mennyt muutenkin. Ikävää lasten kannalta. Miten olet jättänyt tekemiset näin myöhäisiksi.

Tsemppiä, tsemppiä!!! (((((( voimajouluhalaus )))))) Muista, että vielä on ihmisiä, jotka rakastavat. Lähetän suuren voimalähetyksen sinulle! Hyvää Joulua kaikesta huolimatta!

Siis MITÄ??? Jouluverhot??? Onkohan tässä nyt kuitenkin ennemmin kyse sun ongelmista eikä muiden? Ei meillä ole ollut jouluverhoja vielä koskaan ja silti se joulu on joka vuosi tullut. Mä kyllä nyt mielelläni kuulisin sen miehen version, sympatiat sillä puolella.

Sinä olet selvästi erittäin väsynyt, arki on puristanut sinusta kaikki mehut. Syksyn pimeys ja synkkyys vielä lisäävät masennuksen ja väsymyksen tunnetta. Sinä olet kaikkesi antanut, et jaksa enää yhtään enempää.
Ehdotus miten saisitte perheenä (sinulla ilmeisesti on perhe?) joulun:
- mieti mikä on vähintä mitä voit tehdä saadaksesi joulumielen ja jakajaa perheen kanssa ne työt
- eli jos miehesi ei suostu siivoamaan, passita hänet kauppalapun kanssa kauppaan tai ulkoilemaan lasten kanssa
- tänään aattona on vielä kaupat auki, osta valmiina se mitä eniten tekee mieli (mihin on rahaa)
- tee itse kevyt siivous (sellainen minkä jaksat)
- laita ruokapöytään pöytäliina (ihan sama onko joululiina vaiko vain valkoinen silitetty lakana), laita siihen tuikkuja ja joulukukka
- kata joulupöytään nätisti astiat, servetit ja laita nätisti tarjolle mitä ikinä syöttekin (vaikka se olisikin kaupasta valmiina ostettua)
- jos et ole tehnyt kinkkua niin kaupan valmiit kinkku- ja kalkkunaleikkeleet käyvät joulupöydän lihaksi
- Saarioisten laatikoihin sekaan loraus kermaa ja mausteita (kts netistä vinkit), laita kauniisiin paistonkestäviin astioihin ja lämmitä uunissa
- valmiina kaupasta saa ostettua rosollit, purkkiherneet, graavikalan, sillin, pelkkä vihersalaatti vaikka viinirypälein koristeltuna riittää salaatiksi
- jos rahaa tee kaunis juustotarjotin ja laita siihen lisäksi suolakeksejä ja viinirypäleitä
- kaupan valmiita siirappipipareita ja sokerikuorrutustuubi, lapset koristelemaan piparit

JOULUTUNNELMAN EHDIT TEHDÄ VIELÄ OIKEIN HYVIN AATTONA!! Joulupäivä ja Tapaninpäivä sekä viikonloppua aikaa viettää joulua!!! Ei tänään tarvitse kaiken olla valmiiksi tehtynä.
Eli joulupöydän antimet suoraan kaupasta, nopea siivous kotona (vaikka vain keittiö, olkkari, wc) ja ruokapöytään liina, servietit, tuikkuja, joulukukka. Näin saat nopeasti jouluista tunnelmaa kotiin.
Jos olet perheen ainut työssäkävijä niin ansaitset hyvän levon joulunpyhinä. Nuku hyvin, laiskottele, käy lasten kanssa ulkona, lenkillä yksinäsi. Jos tunnet masennusta ja elämäsi on synkkää, ota yhteys seurakunnan/työterveyden tai jonkun muun tahon kautta jonnekin terapiaan. Sieltä saat ammattilaisen apua.

Kyllä otat turhasta stressin. Meillä ei oo ees kuusta, jouluverhoja. Lahjatkin paketoitiin 30min. Jouluruuat on kaapissa, pöydällä jouluiset tabletit. Se riittäköön jouluks. Helppo siivotakkin pois. Niin ja jouluvalo ikkunassa.

Minä en koskaan vaihda verhoja. Kun on hyvät ja nätit löytänyt, niin ne saavat olla paikoillaan monta vuotta, kunnes ostan uudet. Meillä ei käytetä myöskään mitään erillisiä pöytäliinoja. Kuustakaan ei ole tänä vuonna, eikä muita joulukoristeita, paitsi ne, mitä lapset toivat koulusta. Petivaatteita ei vaihdeta, eikä ole siivottu muutamaan viikkoon.

Tunnelmavaloja olen viritellyt jo alkusyksystä heti kun illat alkoivat pimenemään. Tänään syödään jouluruoka anoppilassa ja huomenna minun vanhemmillani. Lahjat sentään paketoin ja joulupukki on tulossa. Sitä lapset odottavat kovasti.

Kiitos tsemppajille! Syyllistäjiä en jaksa noteerata sen enempää kuin että pitäisikö kahdesta aikuisesta vain toisen valmistaa joulua? Jos ei lupauksistaan huolimatta osaa muuta kuin jättää kaikki tekemättä niin miten sekin voi olla mun vika? Kiva et jonku sympatiat on mieluummin miehen puolella, sellaselle sanon että tervetuloa elämään hänen kanssaan, ota vaikka omaksesi kun tiedät miten ihana hän on :D Ja muutenkin, mistä te tiedätte mitä kaikkea Minä olen tehnyt ja minkä asioiden eteen!? Mut eläkää luuloiissanne ei kiinnosta...

Ja kyllä, eilisen vuodetuksen jälkeen helpotti ja sain vielä rutistettua joitakin asioita kunnes päätin etten valvo enempää ja nukuin muutaman tunnin. Heräsin aamulla yksin touhuilemaan, väsyttää mutta on ollut myös ihan kivaa.
Laitellaan tässä pikkuhiljaa lasten kanssa kaikenlaista. Me yleensäkin avataan paketit vasta myöhemmin joten tässä on vielä hyvästi aikaa saada ihan kiva joulu.

Kiitos kaikille, hyväää joulua itse kullekin! Myös teille jotka olette väsyneitä ja se joulu ei ole mikään onnellisuuden perikuva! Koitetaan kuitenkin löytää sitä hyvää mieltä ja rauhaa :) Ihanaa että saatiin valkoinen joulu, sekin on jotain se!

Ja vielä noista jouluverhoista. Mulle se on ehdoton perinne ja en kyllä mielenrauhaa saisi jos kesäverhot roikkuisi keittiönikkunassa. En mä joka huoneeseen vaihda mutta mulle koristeet ja jouluverhot on tärkeitä. Ei varmasti kaikille ole mutta mulle on. Mutta ne on nyt kaikki ikkunassa ja heti tuli hyvä mieli :)

Höh, no ehkä voisit pistää asiat mittasuhteisiin. On lapsia jotka makaa tuolla sairaalassa letkuissa niin joulun kun arjenkin. Mutta tokihan tuo on "helvetti" kun jouluaatto ei mene niin kun toivoit. :/

Aina löytyy joku jolla on asiat huonommin. Ei se vaan silti yleensä vähennä omaa kurjaa oloa.

Ooksä Hg aina onnellinen ja tyytyväinen kaikkeen? Ton kirjotukses perusteella sun ainaki pitäis olla. Hyvähän se tietysti jos osaa niin suhtautua mutta läheskään kaikki ei nyt vaan osaa. Ja kovasti väsyneenä tulee hetkiä jolloin vaan tuntuu että kaikki kaatuu päälle eikä mistään tuu enää mitään. Ne hetket menee ohi, mutta silloin kun se hetki on päällä niin monia helpottaa jos saa sitä oloaan purkaa.

Uskon, että aina löytyy maailmasta asioita, jotka ovat huonommin kuin itsellä. Siitä huolimatta omatkin surut ja murheet ovat itselle tosia, eikä niitä minun mielestäni tarvitse vähätellä - ei itsen eikä muiden.

Ap, toivottavasti joulunne menee kuitenkin hyvin. Täysin ymmärrän harmisi, jos joulua yhdessä odotetaan, mutta toinen sen yksin joutuu uurastamaan. Eihän se reilua ole. Itselläkin on ollut vuosikausiin rankin joulunalunen monin tavoin, ja tämä joulu mennään sen mukaan. Tytär ja mies ovat tällä kertaa vastanneet laittamisesta. Toivon jouluunne lämpöä, iloa ja yhdessäoloa. Kaikkea hyvää.

Aina löytyy joku jolla on asiat huonommin. Ei se vaan silti yleensä vähennä omaa kurjaa oloa.

Ooksä Hg aina onnellinen ja tyytyväinen kaikkeen? Ton kirjotukses perusteella sun ainaki pitäis olla. Hyvähän se tietysti jos osaa niin suhtautua mutta läheskään kaikki ei nyt vaan osaa. Ja kovasti väsyneenä tulee hetkiä jolloin vaan tuntuu että kaikki kaatuu päälle eikä mistään tuu enää mitään. Ne hetket menee ohi, mutta silloin kun se hetki on päällä niin monia helpottaa jos saa sitä oloaan purkaa.

Nykyään suomalaiset valittaa kaikesta. Jopa siitä jos et valita kaikesta. Mm. Stubbin arvostelijat kritisoivat häntä liian positiivisesta asenteesta ja olemuksesta. Ei sinänsä liity, mutta kyllä kuitenkin liittyy tähän! Pitääkö oikeasti aina valittaa? :D

valittaa pitää aina. mikään ei ole omaa vikaa. 99 % murheista on itseaiheutettuja. kaikkien valittajien pitäisi katsoa peiliin. se 1% on sitten masentuneita ym. jotka eivät oikein mitään maha asioilleen.