Luottotiedoton ja lämmitysöljy laskulla ja saisiko asiallisia vastauksia...

  • Viestiketjun aloittaja paleleva
  • Ensimmäinen viesti
paleleva
...kas siinäpä se otsikossa on pulmani... saako luottotiedoton jostain laskulla lämmitysöljyä.

...ja kun tänne kuitenkin tulee kirjoittelemaan ne joiden mielestä luottotiedoton on arvoton elämään ja kyselemään niin älkää kiitos vaivautuko kirjoittamaan mielipiteitänne tänne, itseänikin ottaa päähän jo ihan tarpeeksi tilanteeni joka johtuu nuoruuden tyhmyydestä alkaa yrittäjäksi rahanahneen huijarin kanssa...
 
"vieras"
Yleensä ei saa, yritys voi saada jos ei ole vakava merkintä. Kannattaa kysästä paikallisilta "pikku joppareilta", ikävä kyllä isompia firmoja ei kiinnosta ottaa luottoriskiä tonnin toimitusten vuoksi. Käteisellä saat kyllä mistä vaan...
 
palelava
...niin arvelinki että on turhaa alkaa soittelemaan firmoja läpi...
täytyy siis pyytää apua tilaukseen, ei ole varaa maksaa kerralla etukäteen laskua... tonni on iso raha kaivaa nelihenkisen perheen... onneksi on vielä kuivia puita joilla pärjää nyt alkutalven, mutta koville pakkasille tahdon öljyä niin ei lapset joudu hytisemään aamuisin ennenkuin lämpiää puilla tarpeeksi torppa...
 
sosku tai srk
Eikö sossu tai seurakunta voisi auttaa tilaamisessa? Kuten myös sen laskun maksamisessa,
tutuu kamalalta että lapset kärsii siitä kun aikuiset ei osaa hoitaa raha asioitaan :(
 
"vieras"
Ilman mitään sarvia ja hampaita. Miksi palstalla aina kysellään näitä samoja asioita. Luulisi maksuhäiriömerkinnän saaneen ymmärtävän, että koko järjestelmä on tehty siksi, että erilaiset tavarantoimittajat voisivat tietää, onko odotettavissa, että laskulla toimitettaessa riski rahojen menetykselle. Samalla se on myös eräänlainen rangaistus ja opetus niille, jotka eivät ole halunneet/voineet laskujaan aikaisemmin asiallisesti hoitaa. Useimmiten maskuhäiriömerkinnän saaneet ovat myös ulosoton asiakkaita, joten ensisijaisesti heidän tuloistaan menee osa ulosottoon, joten tulojen suuruus ei kerro todellista maksuvaraa. Siksi myös on tavarantoimittajien hyvä olla varuillaan.

Myös maksuhäirömerkinnän saaneen pitäisi tilanne hyväksyä ja varautua aina käteis- tai ennakkomaksuun. Tietysti tämä on kiusallista maksuhäiriömerkinnän saaneelle, mutta se on myös oikeudenmukaista ja rehellistä. Tämä ei siis vain ap:lle, vaan enemmänkin yleisesti kaikille kyselijöille.
 
"porkkana"
joo ei saa. meillä mies yritti tilata ja ei saanu mut sitten mun nmellä tilattiin, mulla ei merkintöjä luottotiedoissa.
Hienoa että sinulla on luottotiedot tallella. Se on onneton tilanne, jos molemmilta on mennyt luottotiedot. Maksuvaikeuksissa olevan kanssa elävien tulisi olla tosi tarkkana tuossa. Tiedän että on vaikeaa olla maksamatta toisen menoja, jos ollaan sillä rajalla, että selviääkö toinen vai ei. Meillä on taisteltu tämän asian kanssa jo vuosia miehen entisten yritysvelkojen & ajoittaisen työttömyyden takia. Itse olen velkaantunut myös jonkin verran (pankista otettu kulutusluotto), kun olen yrittänyt saada pidettyä miehen pinnalla, mutta en niin paljon, ettenkö selviäisi veloistani. Kieltäydyin ottamasta yhteistä talolainaa miehen kanssa (pankki olisi myöntänyt hänelle sitä, vaikka työpaikka oli silloin epävarmalla tolalla) ja asumme nyt minun nimissäni olevassa kerrostaloasunnossa, mitä molemmat inhoamme, kun on meluavat naapurit, mutta en halunnut lähteä uhkapeliin ja ostamaan rivitaloasuntoa. Toivottavasti senkin aika on joskus, miehellä on tällä hetkellä töitä taas ja elämä näyttää paljon paremmalta:)
 
ymmällään
Minun on jotenkin vaikea ymmärtää ap:n logiikkaa. Jos nyt ei ole sitä ylimääräistä tonnia, niin miten se raha olisi yhtäkkiä käytössä kun lasku erääntyy? Vai meinasitko jättää laskun maksamatta tai maksaa sitä vaikka satanen kerrallaan? Ei se ole laskuttajaa kohtaan yhtään reilua. Talvi tulee joka vuosi, miksi ette voineet laittaa rahaa säästöön jo aiemmin? Ja jos väität että rahaa ei ole ollut, niin edelleen - miten sitä nyt sitten yhtäkkiä olisi jatkossa enemmän?
 
vierailija
Ongelma näyttäisi olevan edelleen olemassa, rahaa on, mutta sen öljyn saaminen on vaikeeta, pitäisikö alkaa kärrään kanisteri kerrallaan... Luottotiedot meni joskus nuoruudessa, mutta velat on maksettu pois aikaa sitten, nimi vaan näkyy jossain rekisterissä edelleen, ilmeisesti melko pitkäänkin vielä sen jälkeen kun velat on maksettu pois. Kesän jatkoja., ehkä siirryn jo kun muun lämmitysmuodon käyttäjäksi.
 

Yhteistyössä