Luottotiedot ja asunnon vuokraus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hajoo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hajoo

Vieras
Pää hajoaa kohta... olisi pakko saada halvempi asunto kun nykyisen vuokra alkaa olla pilvissä.

Luottotiedot meni äitiyslomalla kun tulot tipahti niin. Menin töihin ja kaikki on maksettu sieltä pois. Vuokramaksuista ei ole mitään häiriöitä. Ja maksuistakin on aikaa jo vuosi.

Ja nyt en saa asuntoa näiden takia... itkettää. Joo tiedän että jokainen olisi varuillaan maksuhäiriöisen kanssa. Elämä yllätti silloin ja ilmoitti lapsen tulosta. Tiesin että jos lapsen pidän,ongelmia voi tulla. Silloin selviydyin hienosti laskuista ynnä muista kuluista ennen lasta. Ja selviydyn nyt myös kun olen töissä ja vakityössä vielä... En vaan silloin tulojen tipahdettua....

Kaikista paikoista tulee vaan punaista valoa... eieiei kun on luottohäiriöitä. Nii jotka on jo aikoja sitten maksettu eikä uusia merkintöjä ole....

Pärjäisitkö vielä nykyisessä asunnossa siihen asti että luottohäiriömerkinnät vanhenevat? Ei tule muuta mieleen, että pyydät nykyisen vuokranantajan "suosittelijaksi", joka vakuuttaa että olet maksanut ajallaan vuokrasi ja selität tilanteen uusille mahdollisille vuokranantajille. Aina voi löytyä joku joka uskoo.

Tsemppiä!

Oletko kysynyt kaupungin vuokra-asunnoista? Esim. Turussa pääsee tvt:lle luottotiedotonkin jos maksaa 2xtakuuvuokran. Ja jos sen jälkeen muuttaa uudestaan tvt:n asuntoon ja on maksanut kaikki laskut ajallaan, maksetaan enää vain se perus takuu.. :)

Yksityisille ei helpolla pääse, ei ainakaan välittäjän kautta. Mutta hae yksityisten ilmoituksia, eli he itse etsivät vuokralaista tai kysele oman kaupunkisi vuokra-asunnoista. :)

Eiköhän se asunto vielä löydy! :)

Kaupungin vuokra-asuntoihin pääsee kyllä paikkakunnasta riippumatta, tosin silloin yleisin käytäntö taitaa olla tämä 2 kk vuokratakuu.

Itselläni oli aiemmin niskassa myös maksuhäiriömerkintä, mutta esim. OVV otti ihan positiivisen kannan asiaan kun toimitin heille todistuksen josta kävi ilmi maksuhäiriöön johtaneet velat oli maksettu (eikä uusia ollut tullut). Tämä ei tietysti takaa mitään, mutta voi helpottaa tilannetta.

Ei ole kaikissa kaupungin asunnoissa takuuta, ainakaan meillä ei ole ollut. Asutaan Helsingissä, ei myöskään luottareita. On 15 vuoden sisällä asunnonvaihdotkin tehty kolmesti perhekoon kasvaessa, kaikki nämä ovat onnistuneet ilman säätämistä vaikka ei siis luottareita. Nyt asutaan neliössä jossa on tarkoitus asua lasten poismuuttoon saakka, jos ei vuokra älyttömästi vaan nousisi, maksetaan vuokraa 1015 e / kk. Sossun asiakkaita ei olla ja vuokra maksetaan kokonaan itse ilman asumistukea.

Luottotietoja enemmän vuokranantajia kiinnostaa onko aiemmat vuokrat maksettu aina ajallaan saman kuun sisällä eräpäivinä, ei mikään muu. Suositukset voi pyytää edelliseltä vuokranantajalta tarpeen vaatiessa.

Kaupungin vuokra-asuntoon olen jonossa. Heillä ei ole tällä hetkellä tarjota kuin kahta asuntoa ja niihinkin on varaukset tehty. Ei mitään sitovia vielä vaan valitut käyvät katsomassa asuntoja. Jollei kiinnostusta heiltä löydy niin on luvattu minulle jompi kumpi...

Välittäjän kautta olen yksityisiltä yrittänyt mutta sieltä tulee aina punaista valoa.

Vuotta en haluaisi tässä enää asua sillä vuokra on liian suuri tällä hetkellä pussille.

Ei auta kuin jatkaa etsintöjä. Ketuttaa vaan että kun elämä yllätti,joutu hetkeksi ahdinkoon mutta selvisi siitä omin avuin niin sitä ei huomata eikä tajuta.