Luottotiedoista kun on ollut puhetta..Tässä siis pieni gallu.. :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vili"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vili"

Vieras
Moni kirjoittanut että mennyt luottotiedot nuorena hölmöilyjen takia.. Eli miten nuori sitten olet ollut..??? Ja mitkä on tilanteesi tällähetkellä.. oletko saannut luottotiedot takas ja mitä luottotiedon menettäminen on sinulle opettanut elämässä?? Oletko menettänyt useamman kerran ku kerran? mites puoliso reagoinnu kun luottotiedot sulta mennyt?

itse 26 eikä ole koskaan menny luottotiedot..Ja toivon että ei koskaan menisikään :)

En ole koskaan omistanu luottokorttia, eikä ole suunnitelmissa sellasen hankkiminen, miksi turhaan? Eikä lainoja ym oo koskaa tullu otettua. Jossain vaiheessa ehkä autolaina pitäis ottaa, ja tulevaisuudessa asuntolainakin. Mutta nuo mielellään vasta ku on vakkarin paperit kourassa.

Ja luonnollisesti olen maksanut laskut ajallaan, ei tulisi mieleenkään hankkia mitään turhaa tai edes vähemmän turhaa jos tietäisin ettei ole rahaa...
Ikä siis vasta 23

18 vuotiaana menetin sinisilmäisyyttäni luottotiedot ottamalla lähisukulaiseni puhelinliittymän nimiini.
Hän myös teki muita ostoksia henkilötiedoillani tuhansien markkojen edestä.
Pääsin velkasaneeraukseen joka kesti 5 vuotta ja sain luottotietoni takaisin.
Opetti sen,että lähimpiinkään ei pidä raha-asioissa luottaa

kun täytin 18 otin pikavippejä ja tilasin viakka mitä p*skaa ja jätin tietty laskut maksamatta kun ei ollu enää rahaa niitä maksaa. en sillon tajunnu mitä se meinaa kun ne luottotiedot oikeasti menee, monella kaverillakin oli menny. nyt sitte luottotiedottomana oon itelleni niin vihanen että olin niin saakelin tyhmä että menin ryssimään ne, vaikeuttaa monia asioita helvetisti.

Taisinpa olla vielä ala-ikäinen kun ne meni. Annoin 16-vuotta täytettyäni (se on monesti raja osa-maksuostoihin yms. ) vanhemmilleni luvan ostaa nimelläni tavaraa osamaksulla. Vanhempani eivät ole koskaan saaneet omia luottotietojaan kuntoon, siksi keksivät tämän lasten nimen käyttämisen.
Noh, minä tyhmänä (olin tosi, tosi tyhmä ja kiltti!!!) annoin heille luvan ja kas vain, eihän ne sitten osannu hoitaa taaskaan raha-asioita vaan aiheuttivat mulle merkinnän. En edes tiedä mistä kaikesta olen nimelläni velkaa. Mutta sitä velkaa riittää.

Nyt maksan jotain tv:tä pois 30e kuussa. Se maksoi alunperin alle 200e, mutta oikeuskuluja tuli päälle 400e.
Että kiitos vaan vanhemmat. Viimeks kun velkojan kanssa juttelin niin velkaa näytti olevan yli 2000e. Ja oikeuskuluja kulujen päälle.

Minä olin aikonut pitää luottotietoni kunnossa nähtyäni vanhempien kohtalon. Nyt harmittaa niin hirveesti!! Oma vika loppujen lopuks, mutta oon mä silti katkera vanhemmilleni. He eivät ole edes pyytäneet anteeksi. Vähättelivät vain ja sanoivat, että mihin minä luottotietija tarvisinkaan. Joo-o.

[QUOTE="vieras";24237796]18 vuotiaana menetin sinisilmäisyyttäni luottotiedot ottamalla lähisukulaiseni puhelinliittymän nimiini.
Hän myös teki muita ostoksia henkilötiedoillani tuhansien markkojen edestä.
Pääsin velkasaneeraukseen joka kesti 5 vuotta ja sain luottotietoni takaisin.
Opetti sen,että lähimpiinkään ei pidä raha-asioissa luottaa[/QUOTE]

Mulle mutsi teki tän saman, edelleen n. 30 000e ulosotossa.

Mä olen nyt 27-vuotias. Luottotiedot meni lopulta kun olin öö, 21 tai 22, sitä ennen sain sumplittua kaikki turhat velat aina jotenkin.. Mä elin aika itsetuhoista elämää eikä millään ollut mitään merkitystä, ajattelin että mulla ei ole tulevaisuutta ja mitäpä sitä sitten nihkeilemään... Otin pikavippejä, pieniä lainoja, oli luottokortteja.. Ja jossain vaiheessa vaan tajusin etten enää pysty millään selviämään niistä veloista jotka tein. Tänäpäivänä sitä velkaa on vaan enemmän kun en ole sitä pystynyt maksamaan..

Kadun kyllä, ja syvästi.. Mutta yritän kovasti olla syyttämättä itseäni (tai ketään muutakaan), mulla ei vaan ollut silloin kaikki muumit laaksossa näin sanoakseni :D

Mulla on tällä hetkellä sitä velkaa varmaan siinä 30-40 000 että sitä ei ihan heti pois maksella..

Mutta joo... Kyllä mä silti sanoisin olevani onnellinen, luottotiedottomuus ei ole elämän loppu, pitää vaan oppia sopeutumaan ajaukseen että mulla ei todennäköisesti tule koskaan olemaan mitään sen kummempaa varallisuutta :)

Mulla meni kans pikavippien kierteessä luottotiedot. Mä olin tosi pahasti ahdistunut ja masentunut, viiltelin yms enkä saanut asioitani hoidettua. Koulu jäi kesken ja velkaa kertyi. Onneksi paranin ja hoidin sit työllä kaiken kuntoon. Meinas mennä vanhempien talo (omistan neljäsosan siitä) alta, tai siis mun osuus tietty. Mut sitten mä vaan yhtäkkiä sain itseäni niskasta kiinni. Tällä hetkellä olen velaton, tai siis ulosotossa ei ole mitään. Luottotiedot on pitkään poissa... En mitenkään suosittele mokaamaan yhtä pahasti, mut toisaalta mä en ollut tuolloin oma itseni vaan vakavasti sairas.

Olin 23. Sen opin, että en ikinä hanki yhteistä tiliä enkä yhteistä taloutta ihmisen kanssa, joka tuhlaa rahansa kädestä suuhun ja ottaa velkaa koko ajan lisää ja lisää. Oli yksi lapsi ja miehen tulot laskettiin minun tuloikseni, kun erosimme, yhteisiä laskuja jäi minun niskaani kun miehen palkka meni hänen velkojensa maksuun. Luottarien menetys alkoi ihan muutamasta satasesta - en saanut kotihoidontuella ollessani mistään lainaa niitten hoitamiseen, eikä sossukaan auttanut koska miehen tulot katsottiin tuloikseni, kun en päässyt heti muuttamaan pois, kun ei ollut rahaa.

Joo, olisihan siihen voinut varautua säästämällä yms, mutta ei tullut mieleeni miten tuhlailevasti toinen voi elää, kun omat tuloni olivat aiemmin riittäneet aina peruselämiseen. Riittävät erinomaisesti nykyäänkin, kohta palaan töihin ja otan sitten takuusäätiön lainan jolla maksan ne "roikkuvat" velat tuolta ajalta pois.

oiskohan ollut 26-27v oon nyt 29v
eka oli rahaa miehellä oli yritys tilattiin monesta paikasta ja paljon kaikki meni vaihtoon sängyt,matot,verhot,huonekalut,vaatteita tilattiin todella paljon saatta yli tonninkin olla kuukaudessa.. eka oli rahaa maksaa mutta sitten tuli se päivä kun kun meni yritys nurin siinä jäi laskutkin maksamatta. mulla on itellä kuitenkin aika vähän ulosotossa viime tiedon mukaan n. 600-700e
enkä oo huomannut että se ainakaan nyt niin kauheesti on elämää vaikeuttanut hyvä asunto,puhelinliittymä,kännyliittymä niin ei niitäkään tarvi
miehellä on monia tuhansia mutta odottaa et pääsis viä velka ..mikä se oli =)

ja mä oon kikki aikasemmat vuodet maksanu jämptisti laskut aina ajallaan kunnes sit kävi näin.

Luottotiedot meni ku vanhempani eivät maksaneet mun nimissä olevia laskuja (olin alaikänen). Sain tietää kaiken kun muutin pois kotoa ollessani 18v. Posti kun alkoi tuomaan kirjeet omaan osoitteeseeni niin oli kyllä järkytys. En meinannu saada vuokra-asuntoakaan luottohäiriön vuoksi, mutta sain puhuttua vuokranantajan vuokraamaan sen. Onneksi luotti minuun. Silloin kysyin äitiltäni, että mikä ihmeen luottohäiriö mulla on. Vastaus oli hyvin selvä: Anna sen asian olla. Samoiten kun alko perintäkirjeitä mm. koulukuvalaskuista tulemaan, kysyin mitäs niille teen. Roskiin ois äitin mielestä pitäny heittää :/ Loppujen lopuksi maksoin kaikki pois erissä ja nyt on luottotiedot kunnossa.

Olin 27v kun alkoi luottotiedot mennä. Silloin ukko ei ollut maksant vuokrai, vuokrat rästissä jolloin oli häätö alle 1v lapsen kanssa kodista. Sain onneksi äidiltäni lainaa ja maksoin vuokrat jotta katto pysyi pään päällä. Ukko sai kenkää.

Oli kerenny sitten jo kun muuton yhteydessä ostimme kotiin uutta , Hobby Hallista olin kanta-asiakas niin mä ostin kun sai halvemalla ja ukko oli luvannu maksaa , ei maksanut ja taas kaatui nekin mun niskaan.

Opin että en koskaan osta toiselle omalla nimelläni mitään.

Meni 4vuotta niin sain luottotiedot takas eikä ole sen jälkeen mennyt vaikka omaistan pinon luottokortteja :)

Yhteistyössä