Luottotiedoissa merkintä + autovakuutus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
Alkuperäinen kirjoittaja ädä:
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
Alkuperäinen kirjoittaja ädä:
toi käytäntö vaihtui tuollaseksi muistaakseni viime vuoden keväällä!ilman luottotietoja ei perus liikennevakuutusta saa ilman et maksaa vuoden vakuutusmaksut.

kyllä minä sain viime kesänä, mutta johtuikohan se siitä, että olin edelliseen autoon maksanut vakuutukset säännöllisesti, monesti jopa etuajassa

ei johtunut..

mistä sitten jos se keväälä oli muutunut ja kesällä vaihdoin autoa ja luotttotiedoissa on merkintä.
perusvakuutus mulla autossa on.
sama htiö ollut koko ajan, tapiolassa mulla autovakuutus

Vanha auto ja uusi auto on sinun nimissäsi, ap:llä auton omistajuus vaihtui.
Vanhat vakuutukset jatkuu uudessa joten kyseessä ei ole varsinaisesti uusi vakuutus, jos johtuisi siitä.

mistä luottotiedoton saisi autoon liikennevakuutuksen ilman vuoden etukäteismaksua, onko tämä edes mahdollista? Itse ostin juuri auton eikä ole varaa lykkä 700e pöytään.. Näinkö joutuu vain auton laittamaan seisontaan.. Auto ei ole vielä nimissäni, saako auton edes omiin nimiin ilman että ottaa vakuutusta??

mistä luottotiedoton saisi autoon liikennevakuutuksen ilman vuoden etukäteismaksua, onko tämä edes mahdollista? Itse ostin juuri auton eikä ole varaa lykkä 700e pöytään.. Näinkö joutuu vain auton laittamaan seisontaan.. Auto ei ole vielä nimissäni, saako auton edes omiin nimiin ilman että ottaa vakuutusta??

niin saako autoa omiin nimiin jos ei ota vakuutusta?

Autovakuutusta ei luottotiedottomalle pääsääntöisesti myönnetä. Liikennevakuutus on lakisääteinen vakuutus, joka on kaikille myönnettävä, tosin siitä vaaditaan luottotiedottomalta vuoden maksut etukäteen. Näin mielestäni jokaisessa vakuutusyhtiössä.

Mikäli sinulla on jossain yhtiössä _vapaaehtoisia_ vakuutuksia (esim. kotivakuutus, henkilövakuutuksia) voimassa, ei luottotietojasi tuolloin yleensä erikseen tarkisteta. Tällöin sinulle voidaan myöntää sekä liikenne- että autovakuutus (ja luonnollisestikaan tällöin liikennevakuutusta ei tarvitse maksaa etukäteen vuoden ajalta).

Olisin siis sinuna yhteydessä omaan vakuutusyhtiöösi, jossa sinulla on vapaaehtoisia vakuutuksia, enkä mainitsisi mitään luottotiedottomuudesta.
Mikäli vapaaehtoisia vakuutuksia ei voimassa ole, no can do, liikennevakuutus on maksettava etukäteen ja kaskoa et autoon valitettavasti saa.

Nimim. Töissä vakuutusalalla

"niin saako autoa omiin nimiin jos ei ota vakuutusta?"

Autoa ei saa rekisteröityä ilman vakuutuksen ottamista. Vakuutuksenottajaksi voidaan toki merkitä eri henkilö. Vakuutuksenottajan tulee myös olla omistajan tai haltijan roolissa.

Autolle siis määritellään vakuutuksenottaja, omistaja ja haltija (ja halutessanne myös 2. haltija).
Eli jos luottotiedottomalla on (luottotiedollinen) puoliso, vanhempi tms. joka suostuu olemaan vakuutuksenottaja, hän voi vakuutuksen ottaa ja luottotiedoton merkitään muuhun rooliin.

Esim. luottotiedollinen puoliso: vakuutuksenottaja ja haltija.
Luottotiedoton auton omistaja: omistaja ja 2. haltija.

Vakuutuslaskut voidaan myös ohjata menemään suoraan tälle luottotiedottomalle auton omistajalle, mutta vakuutuksenottaja on aina vastuussa, jos esim. laskut jää maksamatta!

Nimim. Töissä vakuutusalalla

Ikävä kyllä lutootietomerkintä aiheuttaa sen, että liikennevakuutuksen saa etukäteismaksulla vapaaehtoista yleensä ei ollenkaan.
Yritä lainata rahat jostain, tulee vielä kalliimmaksi jos et ota liikennevakuutusta seitsemän vuorokauden kuluessa.

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä