LUOTTOKORTTI? mitä iloa se tuo?ei mitään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja höööö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Aloittajalle: Jos luottokortti olisi vain tuota varten, luottokortteja ei enään edes olisi. Luottokortista joutuu hyvin äkkiä luopumaan, ellei maksukykyä ole. Luottokorttia ei edes saa kuka tahansa. Valitettavasti näitä idioottejakin löytyy, jotka kuluttaa kortiltaan luottokaton kiinni ja sitten jäävät velkaa. Jotta luottokorttia voi pitää, täytyy pystyä maksamaan ne luottolaskunsa. Luottokortti on ensisijaisesti vastuullisen ja maksukykyisen aikuisen kortti. Luottokorttia on turvallista käyttää, sillä luottoyhtiö korvaa mukisematta sinulle aiheutetut menetykset. Siksi isot ostokset, matkat ja ulkomailta tilatut tavarat kannattaa ehdottomasti maksaa luottokortilla, vaikka tilillä olisi kuinka paljon rahaa.
Monille luottokortti voi tuoda myös suuren helpotuksen hetkelliseen rahapulaan. Yllättävän menon takia voi olla olla rahat loppu. Silloin luottokortista on paljonkin iloa, sillä voi huoletta asioida ruokakaupassa, tankata autoa ja maksaa välttämöttömiä kuluja. VAstuullinen aikuinen kyllä osaa laskelmoida niin, että pystyy luottolaskun maksamaan kerralla pois, vaikkapa seuraavasta palkasta.

Onhan miljonääreilläkin luottokortteja? Siksi että haluavat huolehtia omista rahoistaan. On järkevää maksaa juurikin ulkomailta tilatut ostokset ja esim. huonekalut luottokortilla, vaikka käteistä olisi mukana kuinka pajon tahansa. Luottoyhtiösi korvaa AINA sinusta riippumattomat menetykset.

Pelleilijöiltä otetaan se luottokortti hyvin äkkiä pois. Luottokorttia ei ole tarkoitettu luotolla elämiseen!
Mulla on luottokortti ensisijaisesti siksi, että se turvaa mun varallisuuden! En ole itse vastuussa jos joku firma kämmäilee.

Luottokortti on nykypäivää! Tottakai on jokaisen oma asia mitä ostelee ja millä maksaa, en mä sillä. Mä melkeen olettaisin, että kaikilla niillä jotka suinkin saavat on oma luottokortti. Nykyään kun kaikenlaisia hakkereita ja kopioijiakin on joka puolella, on sirullinen luottokortti varsin turvallinen vaihtoehto. Jos joku sun korttis hakkeroisikin, niin luottoyhtiö korvaa sulle.
Mä maksan nettiostokseni aina luottokortilla, jos tilaan ulkomailta. Mulla ei ole kyllä ikinä ollut mitään ongelmia tilausteni kanssa, mutta haluan pelata varman päälle. Luottokortti on kaikkein turvallisin vaihtoehto maksaa netissä. Kotimaisissakin nettikaupoissa mieluiten maksan visallani. Tilillä mulla kyllä on tuhansia euroja, eli kyse ei todellakaan ole siitä etteikö mulla olisi varaa maksaa ostoksia heti. Luottokorttia käytän nimenomaan turvallisuuden takia!!!
Nettishoppailuhan laajentaa mahdollisuuskai paljon. Esim. lumilautakengät irtosivat noin 120euroa Suomen hintoja halvemmalla, kun tilasin ne saksalaisesta nettikaupasta. Kosmetiikka on myös ulkomailla yleensä halvempaa, joten meikit tulee mulle briteistä. Sama meikkisatsi maksaisi suomessa helposti noin 20% enemmän, kuin mitä ne tulee maksamaan postareineen netistä tilattuna.
Lisäksi olen todella pienikokoinen aikuinen ja nettikaupat mahdollistaa onneksi sen, etten joudu ostamaan lastenvaatteita! Monissa netin kaupoissa ei edes käy mikään muu kuin luottokortti maksuvälineenä.
Matkat meillä maksetaan myös aina luottokortilla ihan sen takia, että jotakin sattuu niin luottokunta korvaa meille rahallisen menetyksen!

Parkkimaksut on yksi, mitä makselen silloin visalla kun ei taskussa ole pikkukolikoita. On niin kätevää tunkea se kortti sinne laitteeseen vaan!

Jos ostan jotankin kalliimpaa, mitä en saa heti mukaan, en edes harkitse käteistä, vaan visa vinkuu. Jos tavaraa ei toimitetakkaan, niin luottokunta ainakin varmistaa sen että saan rahani takaisin.

Eihän luottokorttia edes anneta ihmisille, joilla ei ole maksukykyä? Se luottoraja määräytyy myös maksukyvyn mukaan. 3000 luottorajaa ei millään lähihoitajan tuloilla edes saa!!!!

Mä käytän paljon luottokorttia. Mulla ei ole IKINÄ ollut mitään ongelmia luottolaskujeni kanssa, vaan lyhennän ne AINA kerralla pois. Tärkein syy miksi mulla on luottokortti on se turvallisuus. Sillä on kaikkein turvallisinta maksaa netissä ja ulkomailla. Lisäksi isojen ostosten kanssa käytän mieluiten luottokorttia juurikin turvallisuuden takia.

Välillä joudun myös elämään luotolla. Mulla on kyllä säästötili, jolla rahaa reilut 12 000e, mutta en käytä niitä koskaan. Jos käyttötililtä on rahat tilapäisesti loppu, vingutan huoletta luottokorttiani ruokakaupassa. Tiedän, että saan palkkaa seuraavalla kuulla, jolloin luottolaskukin tulee ja osaan kyllä huolehtia, että pystyn palkasta maksamaan.
Mulla on ollut luottokortti reilut 12v ja aina olen jokaisen laskun maksanut kerralla ja ajoissa.

No onhan se vaan ihan sairaan kätevä esimerkiksi matkustellessa tai käyttää nettikauppoja. :) Mulla on luottoraja 5 000 ja lisäksi laitoin sen niin, että maksut lähtee suoraveloituksena käyttötililtä. Siten ei tarvitse edes laskua muistaa maksaa erikseen.. ;)

Ketjun aloittajalle pieni sivistystuokio!

Luottokortti ei ole sama asia, kuin laina. Luottokortti on tarkoitettu aikuisille, jotka pystyvät huolehtimaan raha-asioistaan. Luottokortin saamiselle on jo tietyt kriteerit, joten kaikki eivät edes saa luottokorttia. Sun on pystyttävä todistamaan maksukykysi ja sulla ei saa olla luottohäiriöitä. Luottoraja määräytyy käyttäjän maksukykyjen mukaan. Luottokortti on äärimäisen kätevä. Se käy joka paikassa ja on turvallinen käyttää. Luottoyhtiösi korvaa sulle sinusta riippumattomat menetykset. Tottakai sun on itse käytettävä korttia vastuullisesti.

Toisille luottokortti tarkoittaa myös sitä, että on aina rahaa mukana jos jotakin äkillistä sattuu. Monillahan on säästötilit erikseen, joita ei välttämättä pääse yhtäkkiä käyttämään. Mulla on itsellä on säästötileillä yli 300 000 euroa rahaa, mutta silti olen muutaman kerran joutunut turvaamaan luottoon. Säästötileistä osa on määräaikaisia ja osa eri paikkakunnan paikallispankeissa yms. En mä lauantaina illalla pääse yhtäkkiä mistään nostamaan säästörahojani. Käyttötilille menee aina palkka ja välillä käyttötili voi olla tyhjä tai sielä on vaan muutama kymppi rahaa.

Kerran kävi niin, että mun armeijasta kotiinpäin tullut poikani oli ajanut pahan kolarin ja joutunut sairaalaan yli 300km päässä meiltä kotoa. Mies oli autolla lapissa. Siinä hetkessä ei oikein ollut muuta vaihtoehtoa, kuin pirauttaa taksi ja sanoa, että mars Tampereelle taysiin. Käteistä ei ollut ja ainut vaihtoehto oli luottokortti. Onneksi mulla oli se. Pääsin paljon nopeammin poikani luokse, kuin olisin häslännyt ties mistä hakemaan rahaa tai odottamaan koska sinne lähtee juna.

Kerran ulkomailla lentoyhtiö teki lakon ja meidän piti töiden takia päästä kotiin silloin kun oli tarkoituskin. Onneksi oli luottokortti, jolla saatiin maksettua uudet lennot heti.

Luottokortti nyt vaa on tätä päivää siinä missä kännykätkin. Eipä paljon ilman kännykkää pärjäisi enään. Nykyään ei paljon pärjää enää ilman luottokorttiakaan. On se luottokortti oikeasti niin paljon elämää helpottava ja kätevä väline! Plussanahan siinä on vielä tuo turvallisuus.
En elä luotalla, luotto ei ole mulla mitään lainaa ja maksan aina samantien luottokunnalle, jos kortilta menee johonkin rahaa.

Ostin tässä kuussa muksuille lumilautasetit, joihin upposi reilut 1200e. Nyt pitäisi viikko sinnitellä ilman rahaa. Onneksi mulla on luottokortti, jolla voin ostaa viikon ruuat, bensat jne. Viikon päästä tulee palkka ja pystyn siitä maksamaan luottokorttilaskuni helposti pois. Ensi kuussa tuo 1200e menee varmastikin säästöön.
On mulla säästötili, mutta en koe mitään tarvetta nyt nostaa sieltä rahaa. Voin käyttää viikon luottokorttia ja satavarmasti voin maksaa ne palkastani pois.

Mä käytän luottokorttia tilatessani tavaraa ulkomailta. Sillä on myös maksettu lapsen äkilliset lääkärikäynnit, ja vakuutusyhtiön korvatessa maksettu heti takaisin. Nyt ollaan lähdössä ulkomaille ja kyllähän se kortti tuo turvaa tietää, että päästään kotiin vaikka lentoyhtiö keksisi alkaa lakkoon. Mulla on luottoraja 1000 euroa, koska en tarvitse enempää. Luottorajaa ei myöskään koskaan vedetä tappiin asti, vaan luottokorttiostot maksetaan pois mahdollisimman nopeasti.

Yhteistyössä