LUOTTOKORTTI? mitä iloa se tuo?ei mitään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja höööö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

höööö

Vieras
Luottokortti,luottokortti,mitä iloa se tuo??????
TULEE OKSENNUS KOHTA... mitä iloa se luottokortti tuo? hetkellisen jee mulla on kolme tonnia mut sen jälkeen vitusti velkaa ja lyhennyksiä ja sit ollaan kusessa?

No ei se sellaiselle mitään iloa tuokkaan joka ei pysty laskuja maksamaan ;) Minulle paljon koska hallitsen rahan käyttöni eikä ole ongelmaa maksaa takaisin. On minulla tuo jo viitisen vuotta ollut. Sillä on helppo tilata netistä tavaraa, sekä oikein kätevä ulkomailla yms. Aina voi tapahtua jotakin yllättää juurikin matkustellessa, ja haluan pystyä ostamaan lennon kotiin kesken loman jos tulee hätä ja niin edes päin.

• Tykkää
Reactions: Black Diva´s
Tosi kätevä matkustaessa, monessa paikassa ei pysty edes hotellia varaamaan ilman luottokorttia. Kätevä myös nettiostoksissa, joskus voi ostaa vain luottokortilla ja on se myös hyvä hätätilanteita varten, jos on yhtäkkiä pakko olla rahaa käytettävissä.

Luottokortti on statussymboli. Ei sitä myönnetä työttömille, tulottomille ja muuten vaan asiansa sotkeneille ihan noin vaan. Oikea luotollinen visa on aikuisen maksuväline, vaikka usein valitsisikin debit-puolen.

Electron on aikuisella kuin saldoraja - kun rahankäyttöä ei itse hallitse, niin laitetaan firma hoitamaan.

Yhtenä työvälineenä ihan välttämätön. Kaikki eivät käytä sitä lisälompakkona vaan lentoliput, hotellit, kulkuvälineet ja ruokailu on kätevintä työmatkoilla maksaa luottokortilla - ja ulkomaisista verkkokaupoista tilaukset tietenkiin.

• Tykkää
Reactions: Black Diva´s
Meillä mies otti luottokortin ja siihen 400euron rajan,vei mut 10vuotishääpäivän kunniaksi ulkomaille:)<3 tosin siitä on kolmevuotta aikaa,vieläkin lyhennellään luottovelkaa,mut vaan noin 100e kuusa...kyllä se joskus lyhentyy kokonaan pois:/??

[QUOTE="hmmm";25371245]Meillä mies otti luottokortin ja siihen 400euron rajan,vei mut 10vuotishääpäivän kunniaksi ulkomaille:)<3 tosin siitä on kolmevuotta aikaa,vieläkin lyhennellään luottovelkaa,mut vaan noin 100e kuusa...kyllä se joskus lyhentyy kokonaan pois:/??[/QUOTE]

siis 4000euron luotto..

Alkuperäinen kirjoittaja Black Diva´s;25371247:
Oikein käytettynä noin ei käy , ellei tapahdu jotain aivan super kamalaa, johon joutuu laittamaan rahat, tosin sellasessa tilanteessa luottokorttia oikein käyttävä mene pankkin ja hakee sieltä halvempaa lainaa :)

no meille kävi noin. meillä oli 3 korttia ja jokaisessa 3000euroa luottoa ,tuli sellainen tilanne että oli pakko maksaa luotolla pois tai ois käyny kalpaten:(. nyt sit lyhennellään velkaa mut tuleehan sitä aina vähän käyttöön...

entä jos luotto on joka kortilla tapissa? ja lyhentää vaan velkoja??

Ei sitä tilannetta ole pakko päästää tuohon. Ei luottokortin omistaminen tarkoita sitä, että nyt on sitten pakko elää yli varojen. Harva käyttää luottokorttia siksi, että ei olisi muuten varaa, suurin osa käyttää sitä siksi kun se on niin paljon kätevämpää ja turvallisempaa ja joskus jopa ainoa tapa maksaa.

LUOTTOKORTTI ON TURVALLINEN!!!! LUOTTOKORTTI ON TURVALLINEN!!!! LUOTTOKORTTI ON TURVALLINEN!!!! LUOTTOKORTTI ON TURVALLINEN!!!!

1. Matkat kannattaa aina maksaa luottokortilla, vaikka tilillä olisi rahaa mielin määrin. JOS lentoyhtiölle, matkatoimistolle, hotellille tms sattuu jotankin niin luottokunta korvaa sun matkan. Jos maksat verkkopankista niin yleensä sitä ei korvaa mikään.

2. Tilatessa netissä, maksaessasi visalla missä tahansa Suomessa tai ulkomailla. Luottokunta korvaa aina kaikki menetykset, mitkä eivät ole sun töppäyksiä.

Jos aikuinen ihminen ei pysty huolehtimaan raha-asioistaan, niin kaivakoot itsensä maahan. Jos on sössiäkseen raha-asiansa, niin se sössiminen tapahtuu ilman luottokorttiakin. On lähinnä säälittävää, jos aikuinen ihminen ei tunne rajojaan.

Mä maksoin eräälle konkurssiin menneelle remonttifirmalle yli 4000euroa luotolla. JUMALALLE KIIOS ETTÄ KÄYTIN LUOTTOKORTTIA! JOS olisin maksanut käteisellä tai depitillä, rahat olisi hävinnyt. Luottoyhtiö korvasi mulle joka pennin.

Isommat ostokset mun mielestä pitää maksaa luottokortilla, vaikka olisi tilillä rahaa kuinka paljon. Luottoyhtiö korvaa sulle menetykset. Miun mies osti joskus autoon uudet renkaat ja vanteet, joihin meni rahaa 1300e. Renkaita ja vanteitaan tuo firma ei koskaan toimittanut. Onneksi osasi olla järkevä ja maksaa ne luottkortillaan, sillä miun mies sai kaikki takaisin luottokunnalta.

Mulla ei ole penniäkään velkaa mihinkään. Asuntokin on oma ja velaton. Tulot ovat yli 3000e kuussa ja säästöjä mulla on noin 45t euroa. Mä en voisi kuvitellakaan käyttäväni esimerkiksi matkojen maksamiseen mitään muuta kuin luottokorttia, vaikka tilillä olisi kyllä rahaa. Vuonna 2002 meni eräs sveitsiläinen lentoyhtiö konkurssiin, jolla meidän piti maksaa. Tuolloin oltiin tyhmiä ja olimme maksaneet matkamme verkkopankista. Emme saaneet koskaan rahoja takaisin. Sinne meni yli 1800euroa rahaa. Jos olisimme maksaneet luottkortilla, olisimme saaneet myös rahamme takaisin.

Mitä iloa on luottokortista

Se on turvallinen, sillä luottokunta on vastuussa kaikissa tapauksissa, missä olet käyttänyt korttia oikein. Luottokunta ei toki korvaa, jos olet kännissä unohtanut korttisi baaripanon luokse tai laittanut tunnuslukusi netin keskustelupalstalle. Maksoitpa sillä sitten matkan, hotellin, kengät, kännykän, auton tai vaikkapa täytekakun niin luottoyhtiösi korvaa sulle menetykset, jos jotakin sattuu.

Mun mielestä käteisellä tai normaalilla pankkikortilla maksu on jopa järjetöntä joissakin tilanteissa. Yleensä isommat firmat ovat luotettavia ja jos on verified by visa, niin voit olla sata varma ettei rahasi mene hukkaan. Jos jotakin kämmiä käy, niin et menetä rahojasi vaan saat ne luottokunnalta.

Ulkomailla visa on kätevä, sillä se kelpaa joka paikassa melkeenpä.

no entä jos on luottokortti ja nostaa tonnin käteistä sieltä niin ja maksaa sillä ostokset korvaako sitä kukaan?jos sillä kätesellä on maksanut matkan ja se firma meneekin konkkaan jne..

no entä jos maksna vaikka nyt pari vuokraa tänkuun ja enskuun vuokranantajalle ja tää asunto yhtiö meneekin konkkaan nyt enskuun alussa niin saankjo vuokrarahat takasi:D???

Minä käytän luottokorttia joskus elämiseen. Maksan visalaskuni _aina_ kerralla, eikä ole tarvetta sortua minäänlaisiin lyhennyksiin. Mulla on itseasiassa säästötillä useita tonneja rahaa, mutta annan niiden olla siellä. Jos käyttötililtä on loppukuusta joskus rahat loppu, maksan huoletta ruokakaupassa visalla, vaikka voisin ihan hyvin käydä nostamssa säästötililtä rahaa. Esim. joulukuussa meni lahjoihin yms niin paljon rahaa, että loppukuusta ei ollut rahaa enää käyttötilillä. Maksoin ruokakaupassa ja tankatessa autoa luotolla. Tällä hetkellä luottokortille on kertynyt vajaa 400e maksettavaa. Saan 15.1 palkan ja nettona käteen noin 2000e, josta pystyn satavarmasti maksamaan luottolaskuni pois ja tiedän, että tammikuun palkasta mulle jää säästöönkiin rahaa vielä muutama satanen.

Kerran pari vuodessa tulee käytettyä siis luottokorttia, mutta en kanna murhetta siitä, sillä tiedän olevani maksukykyinen.

Vuokra-asunnoissahan on aina irtisanomisaika vähintään kai kuukausi? Mikä tarve olisi maksaa vuokria etukäteen?
Mutta luottokunta korvaa menetykset. Jos muuttaisit vaikkapa vuodeksi ulkomaille ja sopisit vuokranantajan kanssa, että maksat kaikki vuoden vuokrat etukäteen ja maksaisit ne luottokortilla. Sitten asuntoyhtiö menisikin konkurssiin ja sattuisi sitä ja tätä seuraamusta niin kyllä, luottokunta korvaa.

mulla on siksi, että jos pesukone/jääkaappi/pakastin/öljypoltin/mikä tahansa kallis kapistus hajoaa, niin voin saman tien hakea kaupasta uuden. Auton korjauskin on arvokasta.

Tosin kun on vakityö, niin ei tili ole koskaan tyhjä. Mutta jos vaikka ukkonen hajottaa kaikki kodinkoneet JA huushollin neljä tietokonetta, niin en tod jää odottelemaan vakuutusyhtiön liikehdintää, vaan lähden kauppaan luottokortti ojossa.

Mä olisin joskus nuorena jäänyt Kanadan Vancouveriin ilman luottkorttia. Sattui minusta johtumaton kömmähdys ja uusi lentolippu Suomeen maksoin silloin 8000 markkaa. Ei tosiaan ollut silloin mukana sellaista rahaa. Onneksi oli luottokortti, jolla maksoin lipun ja pääsin kotiin. Onneksi myös se luottoyhtiö korvasi mulle tuo 8000 markkaa.
Kotimaassa mulla oli kyllä tilillä rahaa muutama satatuhatta markkaa, eli en todellakaan ollu PA. Mutta ne kotimaassa olevat paikallisosuuspankin säästöt ei tuonne rapakon toiselle puolelle paljon helpottanut.

Oikein käytettynä luottokortti tuo paljonkin iloa. Itsestään piittaamattomille oman elämänsä sössijöille ei mikään tuo iloa tässä maailmassa.
Minä terävänä tyttönä maksoin viitisen vuotta sitten meidän kodin uudet lattia ihan vaan pankkikortilla. Rahaa meni yli 2000 euroa. Sinne hävisivät rahat. Emme saaneet koskaan lattioitamme, emmekä rahojamme. Jos olisin maksanut luottkortilla, niin olisimme saaneet rahat takaisin.

Yhteistyössä