"Luotettavin palstalainen" : Kenen palstalaisen olemassaoloon uskot ilman todisteita (kuvia, palstamainetta tms.)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";28837265]Aika paljon olet arkistoja lueskellut, jos mummeliisakin on tuttu, hänhän ei ole palstaillut tammikuun jälkeen ja sinä vasta reilun kuukauden :D

http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/2281059-tervehdys-palstalaiset/[/QUOTE]Anteeksi, jos olen rikkonut jotain sääntöä liittyen siihen ettei vanhoja ketjuja saa lukea. En tiennyt tälläisestä. =)

Löysin hänen bloginsakin noiden vanhojen ketjujen kautta ja olen seurannut sitä nyt aktiivisesti. Kiellettyä myös sekin?

Eiköhän jokainen joka tänne kirjoittaa ole olemassa. Se on sitten eri asia onko juuri sitä mitä antaa palstalla ymmärtää (tai miten paljon edes antaa itsestään ulos), mutta se ei liikuta minua. Jos jonkun mielestä "hyvä ajanviete" = satuilla palstalla itsestään niin satuilkoon. Ihan yhtälailla kuin toisten mielestä taas on kiva kertoilla aitoja kokemuksia palstalla. Itse keskustelun kannalta sillä ei juuri ole väliä onko joku aito/epäaito, kunhan keskustelua saa aikaiseksi.. (vaikka toki tiettyihin aiheisiin on kivempi saada niitä ihan aitoja kokemuksia ja mielipiteitä esim tukena)

Vaikea sanoa, kun niin monesta on niin varmoja todisteita, kuten astrolabe ja data, mummeliisa, tiiru, bootypeppi, keittis jne. Aikoinaan epäilin Milannaa, mutta hänkin on ihan oikea ihminen. Ilman "todisteita" en ehkä olisi uskonut.

Uskon jokaisen palstalaisen olemassoloon, ihan ilman todisteitakin. Joskus vaan jää miettiin, että oikeestiko voi olla tollasia ihmisiä ;) Ja joskus tosiaan jää vähän pelonsekaisin fiiliksin pohtimaan, onko ihmiset ihan tosissaan, koska aika agressiivistakin porukkaa täällä on, yleensä ne harmaat, mutta kirjautuneissakin löytyy melkosia höyrypäitä! Ja sitten se, että joku jaksaa ja viittii keksiä jonkun fiktiivisen hahmon ja kirjoittaa sen elämää tänne päivästä/viikosta/kuukaudesta toiseen on kans jotenkin hämäävää. Onko sellaisella vaan vilkas mielikuvitus vai onko se ihan irti todellisuudesta ja saako siihen kenties apua... tälläsiä mä vaan joskus mietin.

Täh? Mulle ei ole edes tullut mieleen, kuka on ja kuka ei. Oikeastaan nyt tarkemmin ajatellen on ihan hauskaa, että joku saa olla täällä sellainen, joka on aina toivonut olevansa. Voi tehdä itselleen käsistään kätevän, hoikan, urheilullisen ja rikkaan ihmisen identiteetin ja elää siinä kuplassaan sitten edes täällä. Jos kirjoittelijan takaa paljastuukin poropeukalo, lihava ja laiska sosiaalituilla elävä hyypiö, niin mitä sitten?

Oma vastaukseni on, että kukaan ei ole sitä mitä antaa ymmärtää. Jokainen valitsee mitä itsestään antaa, soveltuvin osin. Joku paasaa uskonnosta ja sen tärkeydestä mutta jättää vastaamatta ketjuun "mitä syntiä teit viimeksi". Toinen haluaa pitää tietyt elämänalueet kokonaan ulkona keskusteluista, ja kolmas vastailee vain tiettyihin aiheisiin tai avaa samaan aihepiiriin liittyviä ketjuja.

Mitä me siis kenestäkin tiedämme? Mielenkiintoista minusta on lähinnä se, että mitä ihmiset valitsevat itsestään antaa. Kukaan ei anna kaikkea.

Kyllä taitaa Chef saada minunkin ääneni, mutta sanoisin silti, että jokainen jonka persoona ja tunteet tulevat ilmi lukemalla 'rivien välistä', tuntuu automaattisesti hyvin aidolta ihmiseltä. Tällaisia palstalaisia on paljon. Välillä tuntuu, että voi melkein kuin keskustella jonkun palstalaisen kanssa saman pöydän ääressä ilman, että kuitenkaan ollaan samassa tilassa. Sitä hymyilee, kun toinen heittää jotain sarkastista läppää ja uskoo, että toinen lukiessaan ymmärtää minua yhtälailla rivien välistä. Oli se aitoa tai ei, ainakin se on viihdyttävää.

Lisään tähän vielä, että täällä on yksi harmaa-palstalainen, joka välillä mollaa tekstejäni ja laittaa jonkun lyhyen hassun "haista vittu" -tyylisen kommentin. Minusta hän on aidosti hauska tyyppi ja olen saanut hyvät naurut hänen kommenteistaan. En tiedä onko näitä ihmisiä enemmän kuin yksi, mutta hupaisaa niitä kommentteja on lukea, joten ehkä hänkin sitten on jollain tapaa rehellisesti oma itsensä, koska saa minut nauramaan. Tietenkin toivon, ettei se mene siihen, että saan koko ajan sitä samaa, mutta aina vaihteeksi on hauskaa saada täysin sivistymätöntä kuraa niskaansa :D

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Moraalinvartija
wicca vaikuttaa luotettavalta ja kaikin puolin järki-ihmiseltä, mutta hämmästyin, kun huomasin, että tässä palstailun tiimellyksessä hän on synnyttänyt vauvan 9 päivää sitten =O
Nyt pikkuisen ihmetyttää, jotenkin ristiriitaisia viestejä häneltä. Mutta ehkä se synnytys kävi ihan suit sait makaroonilootaa paistellessa ja ehkä se vauva nukkui jo yötkin vain yhdellä heräämisellä 4 päivän ikäisenä. Onhan se mahdollista, täällä vaan tulee epäluuloiseksi.

[QUOTE="vieras";28876642]wicca vaikuttaa luotettavalta ja kaikin puolin järki-ihmiseltä, mutta hämmästyin, kun huomasin, että tässä palstailun tiimellyksessä hän on synnyttänyt vauvan 9 päivää sitten =O
Nyt pikkuisen ihmetyttää, jotenkin ristiriitaisia viestejä häneltä. Mutta ehkä se synnytys kävi ihan suit sait makaroonilootaa paistellessa ja ehkä se vauva nukkui jo yötkin vain yhdellä heräämisellä 4 päivän ikäisenä. Onhan se mahdollista, täällä vaan tulee epäluuloiseksi.[/QUOTE]Aivan saimme tyttären 10.8. Mitä ristiriitaista siinä on? Synntys oli jo kahdeksas ja täällä uudelleen synnyttäjät pääsevät kotiin vuorokauden kuluttua synnytyksestä jos kaikki ok.

Missä se erityinen ristiriitaisuus on? Kerro niin selvennän. =)
Vai tarkoitatko sitä ettän kertonut palstalla etukäteen olevani raskaana?

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Aivan saimme tyttären 10.8. Mitä ristiriitaista siinä on? Synntys oli jo kahdeksas ja täällä uudelleen synnyttäjät pääsevät kotiin vuorokauden kuluttua synnytyksestä jos kaikki ok.

Missä se erityinen ristiriitaisuus on? Kerro niin selvennän. =)
Vai tarkoitatko sitä ettän kertonut palstalla etukäteen olevani raskaana?

Olishan se pitänyt kertoa ja mieluummin kuvan kanssa. :)

Mitä me siis kenestäkin tiedämme? Mielenkiintoista minusta on lähinnä se, että mitä ihmiset valitsevat itsestään antaa. Kukaan ei anna kaikkea.

Tämä on totta. Muuten en olekaan erityisemmin asiaa pohtinut. Eiköhän jokaisen näppiksen takana ole joku se kuka hän on ja mitä hän itsestään täällä esiin tuo tai jättää tuomatta, ovatkin sitten jo ihan eri stoori.

Olen myös sitämieltä, että kaikki palstalaiset ovat omalla tavallaan aitoja. Jotkut tietysti saattavat tehdä provo-aloituksia, kerrotaan jokin juttu, joka ei ole totta ja porukka lähtee mukaan. Joskus taas jokin aloitus voipi vaikuttaa provolta, mutta ei sitä ole. Joskus elämässä vaan sattuu outoja asioita. Se, että itselle tai lähipiirille ei jotain ole tapahtunut, ei tarkoita että kellekään muulle ei voi.

Itse voisin tänne laittaa aloituksia asioista, joita mun suvussa ja lähipiirissä on sattunut, mutta ovat sellasia tapahtumia, että varmasti joku provoksi sanoisi :)

Yhteistyössä