luontaistuotteet hoitojen aikana

  • Viestiketjun aloittaja aida
  • Ensimmäinen viesti
aida
Millaisia kokemuksia taikka tietoa teillä on luontaistuotteiden vaikutuksesta hormoneihin??? Entä niiden käytöstä hoitojen aikana?
Lähinnä E-vitamiini, femiglandin yms. olis mielessä ;)
 
Takana eka ivf, jossa tuoresiirrossa negaa. En käyttänyt homeopaattisia enkä kummemmin luontaistuotteitakaan hoitojen aikana, mutta nyt kun passiin menoa odottelen, niin molemmat on kuvioissa. Homeopaatin mukaan voi hyvin käyttää tukihoitoina. Katsotaan, miten muijan nyt käy..
 
aida
:wave:
Meillä on ihan täysin sama tilanne... Ekasta tuoresiirrosta negaa :'( ja nyt PAS suunnitteilla viikolle 20. Mut kun ei vaan se limakalvo ota kasvaakseen kunnolla. Olen kans aloitellut homeopaattiset lääkkeet rinnalle ja mietin et teenkö enemmän hallaa vai hyötyä tilanteelle. 9.5. on seuraava ultra ja sitten saan tuomion et tuleeko se kauan odotettu siirto vaiko lopetetaanko zumenon ja mietitään jotain muuta lääkitystä tilalle :/
 
hei aida :wave:
mua jänskättää aika tavalla, kun tässä kävi niin, että mulla oli kaavailtu pas (tai siis lääkäri oli) lääkkeelliseen kiertoon, mutta en ehtinyt hakea lääkkeitä ajoissa ja soitin viime viikolla hoitajalle ja ehdotin luonnolliseen kiertoon. Huomenna olis eka ovulaation tikutus.. Jos se on negaa, niin ke sitten ultraan. Saa nähdä onnistunko bongaamaan tuota ovista.. Ennen ivf hoitoa kyllä onnistuin melkein joka kerran kun tikutin. Ei ole tässä vaiheessa yhtään varmaa päästäänkö siirtoon asti. Meillä jäi pakkaseen 3 alkiota (2 +1). Mulla olisi ollut ensisijaisena tuo lääkkeellinen endometrioosin takia, mutta mulla on säännöllinen kierto siitä huolimatta. Hoitaja sanoi että hän soittaa, jos lääkäri pitää ihan hulluna ajatuksena tuota luonnolliseen kiertoon tehtyä passia kohdallani. Vielä ei ole mitään kuulunut.. Mutta tosiaan, en usko että noista luontaistuotteista / homeopaattisista valmisteita haittaakaan on, joten meinaan nyt käyttää. Jospa vaikka edesauttaisivat suuren toiveen täyttymisessä! Pidetään peukkuja toisillemme ja kerrohan taas kuulumisia, =)
 
aida
=) Hi hope !
Toivon todella et teillä onnistais siihen luonnollliseen kiertoon... uskon et se on kuitenki parempi niin ;) Mutta itse täs piinailen sitä huomista ultraa. Onneksi se on jo heti aamulla. Jotenkin on niin pessimistinen olo et olen yrittänyt valmistautua hoidon siirtymiseen... jälleen kerran :ashamed:
Missäs päin suomea te käytte hoidoissa? Meillä toimenpiteet tehdään turun väestöliitossa.

Tsemppiä kaikille B)
 
hei aida :)
naistenklinikalla tai tuttavallisemmin naikkarilla, stadissa siis. mulla on ultra 9.30, jotenkin hermostuttaa jo nyt, kun en tiedä yhtään mitä siellä näkyy, :( Kumma, kun muuten en oo mitään hermoilijatyyppiä (omasta mielestäni), niin sitten näitä jännitän aina kovasti. Sitä toivoo niin paljon onnistumista alitajunnassa, johtunee siitä. Järjellä ajateltuna yritän aina laittaa itelleni jäitä hattuun. Mutta palataan huomenna astialle, kun on on ultrat takana. Kiva kun on joku samassa tilanteessa, :)
Pajon onnea huomiselle!
 
aida :wave:
olen taas täynnä toivoa, eli ultrassa käyty ja todettiin että oikealla on kypsymässä munasolu ja kohdun limakalvon paksuus 7mm, lääkäri oli yhtä hymyä ja niin minäkin =) Täytyy nyt iloita pienistä asioista, kun siihen on mahdollisuus. Eli jatkan oviksen tikuttelua ja kun sen bongaan, soitan seuraavana aamuna naikkarille ja varaan ajan siirtoon. Ensi viikolle menee siis luultavasti.. Miten sulla kävi, toivottavasi on hyviä uutisia myös! =)
 
aida
:D Heips hope
Yhtä hymyähän täälläkin ollaan; limakalvo oli alkanut kasvamaan!!! Se oli 6.2 mm ja sitä kasvatellaan vielä viikko nostetulla annoksella. Siirtopäiväksi sovittiin 16.5.07. Jännittää jo nyt ...
Kirjoitellaan kuulumisia jatkossakin ;)
 
aida
:wave: hope !
Soittelin justiinsa väestöliittoon ja kaksi hyvälaatuista alkiota oli selvinny pakkasesta =) Huomenna pitää vielä varmistaa että alkiot on jaksanut lähtee jakaantumaan edelleenkin, mutta nyt vielä näyttää hyvältä ja labrasta sanoivat että todennäköisesti huomiseksi suunniteltu siirto totetutuu :D
Mitenkäs sun juttus etenee? Onko siirto tulossa ?
Aurinkoiset päivänjatkot kaikille B)
 
Hei Aida :)
huomiseksi on kaavailtu siirtoa, soittavat 9-11 välillä alkioiden tilanteen. Jos kaikki ok, siirto on yhden ja kolmen välillä. Ei ole siis mitään hajua vielä. Täytyy toivoa parasta. Onnea huomiselle siirrolle! =)
 
:wave: aida!
Miten sulla meni siirto? Meillä oli 1 + 2 alkiota pakkasessa. Ensin ottivat sen yksinään olleen, ei selvinnyt. Sitten ne kaksi, selvisivät, mutta molemmat olivat ottaneet siipeensä. Siirrettiin molemmat, mutta hirveesti ei lääkäri antanut toivoa että noilla lähtis. Sanoi että olisko mahkut joitain 10 % luokkaa. Mutta siis mahdollista kuitenkin! Päätin olla repimättä stressiä (joo, helpommin sanottu kuin tehty). Mulla on verikoe jo 28.5. eli pp 12. En heitä vielä kirvestä kaivoon, mutta realiteetit pitää tietenkin huomioida. Jos nyt ei onnistu, niin pakkanen tyhjä ja uusi ivf alkaa syyskuussa. Naikkarilla on kesätauko, remonttia ym. Mutta täytyy nauttia aurinkoisista päivistä ja toivoa paljon tarrasukkia huurunenille! =)
 
aida
Heippa hope!
Vihdoin pääsin koneelle... ;)

Joo... :) Tänään siirrettiin sitten ne kaksi pakkasesta selvinnyttä. Toinen oli lähtenyt hyvin jakaantumaan ja toinen oli stopannut mutta siirsivät kuitenkin. Toiveet on nyt taas korkealla :) ja toivottavasti ei ihan turhaan mutta realistisesti oon kuitenkin yrittänyt asiaa ajatella. Mulla on testipäivä vasta 30.5. Eikä mitään verikokeita vaikka vielä asiaa tarkistelin
Kamalaa odotella siihen asti :/ Mutta ei auta muuta kuin piinailla...
(Mulla oli muuten limiskin 15mm paksu, joten tarttumapintaa pitäis tällä kertaa olla :D Mahtoiko luontaistuotteet jo auttaa ;)

Voimia piinailuun :hug:
 
aida
Heippa hope!
Vihdoin pääsin koneelle... ;)

Joo... :) Tänään siirrettiin sitten ne kaksi pakkasesta selvinnyttä. Toinen oli lähtenyt hyvin jakaantumaan ja toinen oli stopannut mutta siirsivät kuitenkin. Toiveet on nyt taas korkealla :) ja toivottavasti ei ihan turhaan mutta realistisesti oon kuitenkin yrittänyt asiaa ajatella. Mulla on testipäivä vasta 30.5. Eikä mitään verikokeita vaikka vielä asiaa tarkistelin
Kamalaa odotella siihen asti :/ Mutta ei auta muuta kuin piinailla...
(Mulla oli muuten limiskin 15mm paksu, joten tarttumapintaa pitäis tällä kertaa olla :D Mahtoiko luontaistuotteet jo auttaa ;)

Voimia piinailuun :hug:
 
aida
:wave: hope!
Vihdoin pääsin koneelle...

Joo...tänään sitten siirrettiin ne kaksi pakkasesta selvinnyttä :) Toinen oli lähtenyt hyvin jakaantumaan ja toinen oli stopannut mutta siirsivät kuitenkin. Toiveet on taas korkealla mutta yritän olla kuitenkin realistinen. Pakkanen meilläkin tyhjeni ja jos vielä hoitoja tarvitaan niin se menee syksyyn kesäsulkujen vuoksi :/ Et senkin puoleen "paineita"on.
Mulla on testipv vasta 30.5 eikä mitään verikokeita vaikka asiaa tarkistelinkin. Kamalaa odottaa siihen asti, mutta ei auta kuin piinailla...
(mun limis oli 15mm joten tarttumapintaa pitäis olla :D .Liekö luontaistuotteilla ollut vaikutusta ;) )

Tsemppiä piinailuun :hug:
 
:wave: aida
hyvä kun päästiin siirtoon asti molemmat, nyt sitten toivotaan hurjasti plussatuulia kumpaisellekin! :heart:
Mä oon huomannut että täällä on monessa keskustelussa tuplana nuo viestit, nää on muutenkin ihan pa***t, kun takkuilevat aika paljon, :( Oon käynyt myös plaza elleissa lukemassa näitä samoja juttuja ja siellä toimii tekniikka paljon paremmin.
Hyvää yötä ja palataan taas! :flower:
 
aida
Heippa hope B)
Mitenkäs piinailu sujuu? Itsellä ajatukset on kokoajan asiassa hyvistä yrityksistä huolimatta :/ Tarkkailen kokoajan tuntemuksiani ja mietin et johtuuko ne lääkityksestä vaiko jostain muusta...
 
moikkis aida B)
sanotaan näin että asia on kyllä mielessä, mutta ei mitenkään vallitsevasti. Mulla on aika pessimistinen fiilis, kun tosiaan ei oo hirveen hyvät mahkut. Oon viettänyt ihan normaalia elämää, mitä ei tuoresiirron jälkeen voinut tehdä. Tarkoitan, kun silloin oli munasarjat arat ja turvonneet ja äkkinäiset liikkeet yms. aiheuttivat kipua. Tänään join ruuan kanssa siiderin ja muuta tuollaista normaalia tarkoitan, =) Jos plussa tulee, niin se olis tietty aiwan mahtavaa, mutta piinapäivä kerrallaan tässä on mentävä, :)
Verrattuna tuoresiirron aiheuttamiin oireisiin, niitä ei vielä ole ilmaantunut. Kaikki tulivat lugeista, mutta nähtävästi 1 200mg päivässä ei riitä aiheuttamaan samoja oireita kuin 3 krt sama / päivä. Mullahan oli silloin tuoresiirron jälkeen kovin "raskausoireita", jotka sitten menikin lugejen piikkiin kaikki! Ootko sä kertonut läheisillesi näistä hoidoista? Me ei olla, mun toivomuksesta. En jaksa kertakaikkiaan selittää ja raportoida ihmisille asiasta.
 
aida
Ei me olla kerrottu kummankaan perheelle tästä tilanteesta mitään. Pari mun hyvää ystävää tietää (yhdellä on ollut sama tilanne niin on ollut helppo puhua) Miehen ystävistä en tiedä...mut en usko et on puhunut kun on muutenkin vähän hiljasen sorttinen ;)
Molemmat ei ole halunnut et perheenjäsenet tietäis asiasta. En kans jaksa selitellä mitään...
 
Saanko vielä udella minkä ikäinen oot ja mikä teillä syynä lapsettomuuteen? Itse oon 34 ja meikkiksellä siis endometrioosi ja miehellä on alentunut siittiöiden määrä.

Aurinkoista sunnuntain jatkoa! :)
 
aida
73 syntynyt ja selittämätöntä tämä meidän touhu on... Ivf määrättiin miehen alentuneen siittiötiheyden vuoksi mutta on hän neljä lasta saanut aikaiseksi ed. liitosta (nuorin on 12v) :D ja mullakin on jo 11v. poika aiemmasta liitosta. Meikäläiset on tuhertanut tän asian kanssa jo kolmisen vuotta joten en kyl tajua mikä mättää... Yhdessä ollaan oltu kymmenisen vuotta :)
 
Olen käsittänyt ettei tuo siittiöiden määrä ole mitenkään vakio. Ts. vaikka miehesi on aikaisemmin onnistunut saamaan lapsia luomuna, ei välttämättä enää. Meillä ei ole kummallakaan ennestään lapsia, mutta toivottavasti saamme joskus vielä kokea sen onnen. Pidän peukkuja että saisitte myös yhteisen lapsen, =) Nythän siihen on hyät mahdollisuudet, kun toinen alkio oli hyvä. Toivottavasti meilläkin edes toinen huurunenä jaksaisi jatkaa jakautumistaan kohdussa ja kiinnittyisi kovasti!!
 
aida
:)
Joo. Analyyseissä simppojen taso on kyl ollu tosi vaihteleva. Ja onhan siitä luomusti saadusta hälläkin jo pian 13 v aikaa ja sitä elämää tullu elettyä sen jälkeen kyllä ihan kohtalaisesti ;) Kyllä kai niillä kaikilla on vaikutusta...
Nyt ne toiveet on kyllä aika korkealla ja toivottavasti tärppäis ! Ja meillä molemmilla ! Kun vaan jaksais olla kuitenkin tarpeeks realistinen ettei putoais taas liian korkealta...
Miten pitkään teillä on tämä "projekti" kestänyt ?

:hug: ja kiitos et näitä ajatuksia voin sun kans jakaa :)
 
saakeli nää sivut tahmaa taas! :\|
Joo, mutta tuohon sun kyssäriin. Eli loppukesällä 2005 jätimme ehkäisyn pois, mutta marras-joulukuussa löydettiin ultrassa iso kysta oikeassa munasarjassa ja olikohan se nyt tammi-helmikuu kun olin laparoskopiassa ja endo siis todettiin. Sen jälkeen jonotettiin pari-kolme kuukautta hormonipolille Jorviin, josta heti ilmoitettiin että väärä paikka ja lähete Naikkarille. Ns. tositoimiin päästiin vasta helmikuussa tänä vuonna. Joten tuohon sun kyssäriin on vähän vaikea vastata kovinkaan suoraviivaisesti, ;) Mutta siis kohta pari vuotta ollaan toivottu, mutta monen sattuman summana itse yrityksiä ei oo hirveesti ollut. Ja suoraan ivf-hoitoihin päästiin, kuulemma ajanhukkaa lähteä kevyemmillä hoitomuodoilla. Kumpa nyt nämä "kovat" hoidot auttaisivat.
On kyllä mukava jakaa ajatuksia kanssasi, kiva kun oot olemassa!
:hug:
 

Yhteistyössä