luomusynnytys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Trillian
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Trillian

Vieras
Tälläistä olen mietiskellyt, että onkohan ihan älytöntä ees kuvitella etukäteen kuinka selviää synnytyksestä? Kun itselläni suurimmat ja ainoat synnyttämiseen liittyvät kauhut ovat pelkoa erilaisia kivunlievitysmenetelmiä kohtaan (olen ammatiltani hoitaja, mutta pyörryn kun mulle itselle laitetaan tippa jne, liikaa tietoa kai ) :ashamed: Olen siis haaveillut siitä, että selviäisin esim pelkällä ilokaasulla, koska mulla on tosi korkea kipukynnys ja kestän kipua hyvin... Onkohan turha haaveilla, viekö tilanne aina mukanaan?? Nyt rv 30+3 joten alkaa loppusuora häämöttää...

Voit haavellla. Niin mäkin haaveilin. Mun pää menee ihan sekaisin kaiken maailman lääkkeistä, joten henkisesti valmistauduin enen synnytystä synnyttämään ilman lääkitystä. Mä opettelin hengittämään oikein ja rentoutumaan supistusten välissä. Sairaalassa nautin kuumasta suihkusta. Tottakai synnytys sattuu ja tuntuntuu jossain, mutta omalla kohdallani kipu oli aiankin siedettävää. Todellkin supistusten välissä oli kivuton hetki, lyhyt mutta kuitenkin. Silloin hengähdin ja rentoutin itseäni mahdollisimman paljon. Sillä laililla loppuun asti päästiin.

Meilestäni oma asenteeni oli se paras kipu lääkitys. Olin toivonut ja asennoitunut synnyttämään ilman lääkkeitä ja se sitten onnistui.
Mä itse aattelin, että niin kauan kuin jaksan niin ilman lääkettä. Jos pitkittyy tai kipu on liikaaa, niin sitten helpotusta. No synnytys eteni nopeasti ja ilman mitään selvittiin.

Ilokaasulla pärjää aivan hyvin, itse olen kaksi synnyttänyt niin ja suosittelen. Itse nukahdinkin ilokaasuhuuruihin kesken synnytyksen ja jälkivaikutuksia ei minulle tullut. Kaasuseos pitää vaan olla tarpeeksi vahvaa ja sitä pitää hönkästä hetki ennen supistusta.