Luomet, tulleet jäädäkseen?

  • Viestiketjun aloittaja Noppis
  • Ensimmäinen viesti
Noppis
Minulla on tullut odotusaikana ihan kauhean paljon uusia luomia. Sellaisia vaaleanruskeita ihan vähän kohollaan olevia. Varmaankin ne johtuvat jostain hormonitason muutoksista, mutta olen miettinyt, voivatko luomet lähteä enää pois kun hormonitaso palaa takaisin normaaliksi? Vai ovatko ne sellaisia, että kun kerran tulevat niin sitten ovat?

Ja tietääkö kukaan, onko raskauden aiheuttamissa luomissa yhtälailla melanoomariski kuin muissa luomissa?

Ärrgh, minä VIHAAN luomia. |O |O |O
 
...mulla kanssa tullut sellasia kummallisia ihan kohollaan olevia pieniä luomia
( melkein kuin olis irti) sitten jotain tuollasia vähän kohollaan olevia. Neuvolasta sanoivat että niitä helposti tulee, mutta tuohon en osaa vastata mitä Noppis kysyi..josko osaisi joku muu kun itseäkin kiinnostaa. Joka tapauksessa ajattelin synnytyksen jälkitarkastuksessa näyttää kaikki luomet lekurille ja kysyä pitääkö niitä poistella. Mulla luomia on siis kyllä jo muutenkin.
 
Mulla tuli hirveästi luomia rintakehään kun odotin esikkoista ja kappas ovat suurin osa hävinneet. Mulla oli kans muutama sellainen luomi mikä oli melkein irti, oisko niillä joku nimikin, varsiluomi? No kuitenkin, nekin onneksi häipyivät synnytyksen jälkeen.
 
Esikon aikana tuli kauheasti luomia ja kasvoihin pigmenttiläiskiä, mutta melkein kaikki hävisivät synnytyksen jälkeen. Aurinko lisää luomien ja läiskien määrää, joten sitä kannattaa välttää ylenmääräisenä.

Nuo varsiluomet (tai mitälie) olivat hassuja, niitä lähti sitten suihkussa ym irti ihoa hangatessa. Eikä oikeastaan edes tullut verta, pieni kuoppa jäi joka parani pian.

Nyt ei ole vielä tullut yhtäkään luonta (luomea??? kuinka se sanotaan??) eikä läiskää
 

Yhteistyössä