Luomet ja syöpäahdistus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mulla kutisi käsivarressa yks kohta kamalasti ja raavin sitä. Kun kurkkasin mikä siinä on niin oli pieni valkoinen patti ja ajattelin että on hyttysenpurema. Nyt kun sitä kutitti taas niin huomasin että oon raapinu sen keskeltä rikki ja väri siinä keskellä on sellanen luomen värinen. Ja sen ympäristö vähän koholla ja punainen. Nyt siis alkoi pelottamaan että jos se ei ollutkaan hyttysenpurema vaan luomi joka kutisee ja jonka oon raapinu rikki.. Pelottaa et on syöpä. Pitää varmaan odottaa ja katsoa häviääkö mutta nyt pelottaa et on jotain vakavaa.. :(

Minulla vähän samaa vikaa. Luomia on tosi paljon ja usein tulee olo, että onko kaikki luomet ok. Pari kertaa säikähtänyt kunnolla, kun leikattiin varpaasta luomi, koska lääkärin mukaan tuollaisessa paikassa ei saa luomia olla (onneksi oli ihan terve luomi) ja lantiossa oli ja on edelleen isohko, mutta tasainen tummempi luomi, joka on keskeltä melkein musta ja joskus sitä kutitti. Meni ohi ja lääkäri sanoi tutkiessa, että ihan on normaali luomi.
Nyt rinnan alle on tullut luomi, joka on koholla ja vaalea ja muodoltaan ok, mutta kutissut on koko kesän. Raapinutkin olen sitä, että aavistuksen repesi. Oletan kuitenkin, että on ihan ok. Tuo paikka on nyt vaan sellainen, että liivit hankaa ja aiheuttaa kutinaa ja samoin kun nämä helteet on, niin iho hikoaa varsinkin rintojen alta. Kutina on nyt onneksi vähentynyt, kun olen ollut paljon liiveittä. Aion tuon kyllä jossain vaiheessa poistattaa.
Yleensähän nuo melanoomiluomet ovat hyvin tummia, epämääräisen muotoisia, karheita, voi vuotaa verta jne. En äkkikseltään usko, että sinunkaan "luomessa" mitään ole.
Itselläni on atooppinen iho, joten olisi ihme, jos ei koskaan jonkun luomen kohdalta kutittaisi.

Yhteistyössä