Luomenpoisto paikallispuudutuksessa alkuraskaudessa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lentoemo-76
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

lentoemo-76

Aktiivinen jäsen
30.10.2007
2 669
1
36
Onko kenelläkään tietoa/kokemusta paikallispuudutteista alkuraskaudessa? Siis en varmastikaan ole raskaana, mutta minulla on ovisoireita 10 päivää "liian aikaisin", ja jos olisin tullut nyt raskaaksi, olisin menossa poistamaan luomia n.10 päivää hedelmöittymisen jälkeen.

Tämä on siis jo hysteriaa kaukaiselta galaksilta, koska en mitä todennäköisemmin ole raskaana, mutta kun tunnetusti nainen tulee raskaaksi juuri silloin kuin "ei pitäisi", niin pohdin, että pitääkö minun jo peruuttaa tuo luomenpoisto? Voisiko paikallispuudutteesta olla haittaa noin aikaisessa vaiheessa?

Tv. aivan liian hysteerinen unelmoija :laugh:

Kiitos asiallisista vastauksista :D

No älä nyt ihmeessä peruuta sitä! Varsinkaan, jos toivot tulevasi raskaaksi. Musta ainakin tuntuu, että yleensä just tullaan raskaaksi silloin, kun olisi mahdollisimman "huono" hetki sille :D

Ja muutenkin, en todellakaan oo mikään asiantuntija siis, mutta eihän alkio ole vielä samassa verenkierrossa äidin kanssa kun joskus 6. viikolla, joten tuskimpa tuosta paikallispuudutuksesta mitään haittaa voi olla. Kyllä hammaslääkärissä ainakin voi käydä raskausaikanakin ja eikös sielläkin puudutuksen saa jos haluaa?

Eli mun kanta on: ite en peruuttaisi.

Toivotaan nyt kuitenkin se plussa! :heart:

Kiitos kvart över, ehkä tuo luomenpoisto tosiaan voisi toimia pienenä "onnenamulettina". :D Toinen vaihtoehto olisi tietysti juoda pää täyteen ja vetäistä kilokaupalla maksamakkaraa nassuun :laugh: Pillifarkut jo ostinkin siltä varalta, etten ehtisi niitä pitää :D

No joo, vakavasti puhuen, netistä löytyy turhan vähän tietoa ainakin suomeksi/englanniksi/italiaksi, ei sitä nyt varsinaisesti suositella mutta ei kielletäkään. Lyököhän ne luurin korvaan teratologisessa tietopalvelussa, jos rupean näin höpöjä niiltä kysymään... siis eihän tää olis höpöä, jos olis raskaana, mutta kun en edes oo varma, että oonko ovuloinut...

Tv. hysteerinen kuumeilija from outer space :laugh:

Mulla oli hieman samanalainen tilanne tässä taannoin tosin minulta leikattiin viisuri.. Lääkäri kyseli onko minulla allergioita ja sanoin että ei ole, mutta on mahdollisuus että olen raskaana. No hän ei enempää kysellyt vaan vaihtoi puudutteen ja lääkkeet raskauteen sopiviksi. Ja silloin oli jotain kp 20 ja raskaanahan minä sitten olin :heart:

Esikon odotus aikana minulta poistettiin luomi joskus raskauden puolessa välissä. Ei ainakaan silloin ollut mitään esteitä.

Jos vaan tokaiset lääkärille, että ehkä olen raskaana niin hän osaa sen ottaa huomioon :heart: Ja toivotaan plussa onnea :heart:

Kiitos Emppu80, ethän satu muistamaan sen puudutteen nimeä? Dermatologini nimittäin sanoi, että hän ei mielellään poista luomia, jos nainen on raskaana, paitsi jos on aivan välttämätöntä. Mutta kun oikein varasin tämän ajan siksi, että luulin edellisten kiertojen perusteella, että en olisi ovuloinut ennen sitä, ja nyt on tiettyjä merkkejä, että olisinkin voinut ovuloida jo etuajassa. Olen jo kerran siirtänyt tätä luomenpoistoa (ekalla kerralla kyllä muista syistä), enkä mielellään siirtäisi taas... :/

Kiitos Emppu vielä kerran =) . Itse asiassa taisin hätäillä liian aikaisin, koska mulle tuli todella selkeä ovislima tänään ja lämpökin laski just silleen oviskäsikirjan mukaisesti -jos se sit nousee huomenna, oli mulla ovis tänään, enkä varmastikaan ole raskaana, koska mies lähti pitkälle matkalle pe ja taitaa olla ihan minimimahdollisuus, että simpat olisivat säilyneet hengissä 3-4 päivää... :kieh:

Mutta koskapa ehdin jo pelätä, etten ovuloisi lainkaan, niin mulle on jo tosi mahtava uutinen, että tuli noin selkeät ovismerkit ja vielä kp14 (aiemmat kierrot olleet aika pitkiä). Mutta vauvakuumeillaan taas sitten ensi kierrossa kun luometkin on poistettu :D