Luomenpoisto kasvoista, millainen lopputulos? Jääkö arpia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mulla on kasvoissa toisella puolella aika paljon luomia, ei koholuomia eikä täysin mustia, mutta kuitenkin häiritseviä, sellaisia vaaleanruskeita ja inhottaa esim. pitää hiuksia auki, kun mun mielestä rumentaa muuten kauniita kasvojani.

Haluaisin niistä siis eroon. Missä järkevintä? Yksityisellä? Olen valmis maksamaan paljonkin hyvästä lopputuloksesta eli tärkeintä olisi, että luomet lähtisi kokonaan ja arpea ei jäisi tai ainakin, että arpi olisi näkymättömämpi kuin luomet. Onko kellään kokemuksia luomen poistosta ja erityisesti kasvoista?
Haluaisin poistaa siis yhden koholuomen kaulalta sekä sitten yhden pienen luomen otsan reunalta ja sitten 3 luomea tästä leuan alta eli näissä ei haittaisi vaikka jäisi jonkinlainen arpi, kun eivät ole niin näkyviä, mutta sitten nuo kasvojen neljä luomea haluaisin pois niin, ettei jäisi arpea.

mun miehellä oli nenän vieressä koholuomi, ja kävi postattaan sen, koska häiritsi parranajoa ja muutenkin oli "kauneushaitta". Ihan tk lääkärillä kävi, ja ei jäänyt mitään, ei oikeastaan edes arpea.

Alkuperäinen kirjoittaja Balleronops:
Terveyskeskuksessa tehdyssä luomenpoistossa ainakin jää pieni arpi, riippuen luomen koosta. Muista en tiedä.

kasvoista poistetaan luomet aina plastiikkakirurgilla. Terkkarilla ei poistetaa, koska hermot on niin pinnassa kasvoissa :)

Mulle jäi.
Selän puolelle jäi oikein kraateri, mutta jäi tuohon poskeenkin monttu.

Se on vähän henkilökohtainen juttu, että miten helposti jää jälki. Mulle kuulemma muodostuu arpikudosta suhteellisen helposti ja runsaasti. :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Terveyskeskuksessa tehdyssä luomenpoistossa ainakin jää pieni arpi, riippuen luomen koosta. Muista en tiedä.

kasvoista poistetaan luomet aina plastiikkakirurgilla. Terkkarilla ei poistetaa, koska hermot on niin pinnassa kasvoissa :)

Mulla poistettiin kirurgikeskuksessa, ei ollut plastiikkakirurgi :o

HÖPÖP HÖPÖ! Mä kirjotin tuohon ylemmäs, että mun mies kävi ihan tk lääkärillä. Ja kasvoissa oli luomi. Ja mitään ei jäänyt.!!! Älä puhu potaskaa.

Paljonkohan toi plastiikkakirurgi maksaa? Ajattelin, että jos ensin poistaisin noi luomet mitkä ei ole niin näkyvällä paikalla niin näkisi tuleeko niihin millaiset arvet. Kuinka monta luomea voi poistattaa kerralla? JA miten se lasku tulee? Joka luomesta erikseen vai ajan perusteella vai miten? Miten muuten noita luomia poistetaan plastiikkakirurgilla, laserilla vai leikkaamalla? Kumpi on parempi vaihtoehto? Niin ja miten kauan joutuu tikkejä pitämään? Pitääkö vielä pitää jotain laastaria ym. siinä ja miten pitkään? Pitäis varmaan sitten leikkauttaa loma-aikana.

Kasvoista poistettiin kaksi luomea radioaaltokirurgialla (Euromed käyttää) vajaa kolme viikkoa sitten. Poistettujen luomien kohdalla nyt luomien kokoiset hiukan punertavat jäljet. (Iho hiukan kuopalla.) Meikillä saa jo hyvin piiloon.

Alkuperäinen kirjoittaja johanna:
Kasvoista poistettiin kaksi luomea radioaaltokirurgialla (Euromed käyttää) vajaa kolme viikkoa sitten. Poistettujen luomien kohdalla nyt luomien kokoiset hiukan punertavat jäljet. (Iho hiukan kuopalla.) Meikillä saa jo hyvin piiloon.

Paljonko sulla maksoi? Miten nopeasti saa ajan? Pitääkö siis varata viikkokausia etukäteen? Jouduitko pitämään laastaria tai muuta siinä päällä? Mietin vaan sitäkin, kun ei oikein laastarit naamassa voisi töissä oikein käydä tai kehtais....

Alkuperäinen kirjoittaja just:

HÖPÖP HÖPÖ! Mä kirjotin tuohon ylemmäs, että mun mies kävi ihan tk lääkärillä. Ja kasvoissa oli luomi. Ja mitään ei jäänyt.!!! Älä puhu potaskaa.

No Helsingissä eivät suostuneet leikkaamaan pojaltani kasvoista luomea terkkarilla. Jos jossain leikataan, niin kai siellä sitten on alansa taitava lääkäri. Meillä ei ole.
Ja syyksi sanottiin juuri tuo hermojen pinnallisuus.
että en mä potaskaa puhu!

Riippuu varmaan luomestakin, joskus niitä poistetaan höyläämälläkin (mulla selästä) ja silloin ei edes tikkejä tarvitse laittaa. Se on varmaan ukollaski ollut sellainen rasvaluomi, ilman juuria.

Mulla on luomi tossa nenänvarressa lähellä silmää, voikohan sen poistaa. Näytän sivusta ihan noita-akalta kun se pullottaa (on tullut parissa vuodessa, ennen oli vain tasainen, nyt kohouma...) toivottavasti ei oo kasvain :(

Alkuperäinen kirjoittaja entäs kun:
Mulla on luomi tossa nenänvarressa lähellä silmää, voikohan sen poistaa. Näytän sivusta ihan noita-akalta kun se pullottaa (on tullut parissa vuodessa, ennen oli vain tasainen, nyt kohouma...) toivottavasti ei oo kasvain :(

Aloita näyttämällä sitä terveyskeskuslääkärille. Hän kyllä ohjaa jatkohoitoon, ei tarvitse maksaa yksityiselle kauheita hintoja.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:

Mulla poistettiin kirurgikeskuksessa, ei ollut plastiikkakirurgi :o

Kirurgi kuitenkin :)

Alkuperäinen kirjoittaja sama vieras:

Riippuu varmaan luomestakin, joskus niitä poistetaan höyläämälläkin (mulla selästä) ja silloin ei edes tikkejä tarvitse laittaa. Se on varmaan ukollaski ollut sellainen rasvaluomi, ilman juuria.

No ei itseasiassa ole ollut mikään rasvaluomi, vaan ihan normaali, koholla oleva luomi, jonka tk lääkäri leikkas ja laittoi tikit.

Kun varasin ajan tiistaina, sain sen perjantaiksi. Poiston jälkeen lääkäri laittoi laastarit ja sanoi, että seuraavana päivänä voi ottaa pois, että iho pääsee hengittämään. Poistin laastarit ja jälki oli sen näköistä kuin olisi repinyt irti finnit. Toisen luomen koko oli ollut 0,5 mm, joten ei ihan huoaamaton jälki. Lauantaina oli kuitenkin paljon menoa ja laitoin uudet laastarit varmuuden vuoksi koko päiväksi suojaamaan. Se oli ehkä virhe, koska isomman luomen poistokohta tulehtui hiukan. Ei pahasti, mutta hiukan mätää tuli. Ostin antibioottivoidetta ja parin päivän jälkeen poistosta oli vain ruvet jäljellä. Niiden kanssa kuljin sitten reilun viikon ennen kuin irtosivat. Hinta oli reilu 180 euroa ja hintaan kuului kolmen luomen poisto. Tuosta saa vielä pienen kelakorvauksen.

Kiitos taas vastauksesta. Onko tuo radioaaltokirurgia yleisesti ottaen parempi vaihtoehto kuin laser? Tiedätkö yhtään siitä, että kumpaa pidettäisiin parempana? Mulla varmaan hinta sitten jotain 400....mutta jos lopputulos hyvä niin varmasti maksaisin.

Kiitos vielä. Siirryin tässä lueskelemaan Euromedin sivuja + Suomi24-kokemuksia, sielläkin kuulostaa ihan hyvältä. Sellainen juttu vielä, että pitääkö lasku maksaa heti siellä paikan päällä vai saako laskun mukaansa?

Yhteistyössä