Luomen poisto terveyskeskuksessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tumpula
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tumpula

Vieras
Mulla on kasvoissa luomi. Se on varmaan ihan vaaraton mutta harmia siitä on. Se on vähän koholla joten mä raapaisen sitä kipeästi lähes joka päivä. Se on vähän muuttanut väriäänkin noiden raapaisujen seurauksena. Lisäksi se on kohtalaisen ruma.

Poistetaanko tuollainen lähinnä kosmeettisesti häiritsevä luomi terveyskeskuksessa? Yksityiselle menisin muuten mutta se on vähän turhan kallista hupia...

Poistaa kai ne, mutta kyllähän terveyskeskuksessa yleislääkärin "leikkaamasta" luomesta jää selkeempi arpi kuin erikoistuneella lääkärillä joka luult. laaserilla ottaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Tumpula:
Mulla on kasvoissa luomi. Se on varmaan ihan vaaraton mutta harmia siitä on. Se on vähän koholla joten mä raapaisen sitä kipeästi lähes joka päivä. Se on vähän muuttanut väriäänkin noiden raapaisujen seurauksena. Lisäksi se on kohtalaisen ruma.

Poistetaanko tuollainen lähinnä kosmeettisesti häiritsevä luomi terveyskeskuksessa? Yksityiselle menisin muuten mutta se on vähän turhan kallista hupia...

kyl mieheltä ainaki tk:ssa poistettiin ku oli just tollanen kohollaan oleva.

Tuota arpiasiaa mä olen miettinyt kyllä. Plastiikkakirurgille tuo olisi kiva mennä poistattamaan mutta se on tosiaan kallista.
Hitto, mitähän mä ton kanssa tekisin...

Mullakin on kasvoissa, poskessa iso luomi jonka poistamista kerran kysyin terveyskeskuksessa, mutta eivät ala poistamaan kasvoista luomia. Ovat sellaisella alueella, että kaipaavat kauneuskirurgin hellää kättä jottei jää mahdottomia arpia! Muista näkymättömämmistä paikoista poistavat kyllä!

itse kävin yksityisellä poistattamassa luomia kasvoilta... poistettiin jäädyttämällä, itseasiassa kun kaikki lasketaan niin melkein 60 luomea poistettiin kerralla, kosmeettisista syistä... kasvoista paranee muutamassa päivässä, kropasta kestää kauemmin... ja kelalta sai ainakin siihen aikaan korvaukset... terveyskeskuksessa poistetuista luomista on jäänyt aina arpi, kun on leikattu...

Multa on poistettu tk:ssa kaikki luomet jotka halusin pois.Viimeksikin lääkäri katsoi luomen ja sanoi että se on luultavasti vaaraton,mutta halusin sen pois kun se itseä häiritsi.Kasvoista ei ole luomea poistettu,mutta näkyviltä paikoilta kumminkin.

mulla poistettiin reilu pari vuotta sitten luomi poskesta, joka kutisi ja oli kohollaan. terveyskeskus lääkäri ei poista jos ei ole erikoistunut kasvoalueen poistoihin, koska kasvoissa on niin paljon hermoja, (näin mulle sanottiin). Mutta mulla poisti ihan tk lääkäri koska osasi asian. arpi on niin huomaamaton, et tarkasti katsottuna vain näkyy. olisiko siinä ollut vain yksi tikki.

Alkuperäinen kirjoittaja korvamankeli harmaana:
Tk:hon vaan.Minullakin poistettiin poskesta luomi siellä ja tosi nätisti on otettu, eipä paljon huomaa.

Hei, kiva juttu. =) Kuka sen poisti?

Liljahan sen poisti, ja oon kyllä tosi tyytyväinen. Toki ei se mikään iso luomi ollut, ehkä halkasijaltaan joku 0,5cm.

Ei tuokaan iso ole, häiritsevästi kohollaan vaan. Täytyy yrittää ottaa asiaksi järjestää tuo luomi pois häiritsemästä. Saanpahan samalla hetken laatuaikaa ihan itsekseni ilman lapsia. :D
Muutenkin pitää tk:ssa käydä lähiaikoina, tyttö sai labralähetteen alhaisen hb:n takia. :/

Hampaiden tekeminen ja sen aiheuttama huono syöminen varmaan ainakin. Ja kyllähän tuo maitoakin vetelee aika lailla. Tosin niin teki tuo poikakin ja sillä oli silti hyvä hb. Neuvolassa oli kyllä sijainen joka sähläsi sen mittauslaitteen kanssa, mittasi kahdesti ja sai aika toisistaan eroavat tulokset. Kirjoitti kuitenkin lähetteen, labrassa on kuulemma parempi laite.

Nyt onkin sitten ruokalistalla paljon ruisleipää ja muuta. Ei maitoa ruuan kanssa ja c-vitamiinipitoisia juttuja jälkkäriksi. Ensi viikolla käydään sitten mittauksissa kun pimu toipuu flunssanpoikasestaan. Ja piikkikammoista äitiä hirvittää jo etukäteen. :ashamed:

Hampaiden tekeminen ja sen aiheuttama huono syöminen varmaan ainakin. Ja kyllähän tuo maitoakin vetelee aika lailla. Tosin niin teki tuo poikakin ja sillä oli silti hyvä hb. Neuvolassa oli kyllä sijainen joka sähläsi sen mittauslaitteen kanssa, mittasi kahdesti ja sai aika toisistaan eroavat tulokset. Kirjoitti kuitenkin lähetteen, labrassa on kuulemma parempi laite.

Nyt onkin sitten ruokalistalla paljon ruisleipää ja muuta. Ei maitoa ruuan kanssa ja c-vitamiinipitoisia juttuja jälkkäriksi. Ensi viikolla käydään sitten mittauksissa kun pimu toipuu flunssanpoikasestaan. Ja piikkikammoista äitiä hirvittää jo etukäteen. :ashamed:

Pistä iskä asialle niin ei tarvi kammoilla! Ei vaan noilta pieniltä on kurja ottaa kokeita kun saattavat pistää vastaan.Isukit osaavat kyllä sein olla siinä tilanteessa rauhallisempia kuin me äidit. Terkut koko porukalle sinnepäin!

Ei siinä mitään jos sormenpäästä ottavat kuten neuvolassa mutta jos kyynärtaipeesta napataan niin sitten pitää ottaa kyllä tuo miehisyys mukaan.
Kerrotaan terveisiä (kunhan apinat herää ja mies kotiutuu Vammalasta), kerrohan säkin sinne. =)

Yhteistyössä